** BREEKT FF IN ** Heee oktoberdames! Ik lees stiekem steeds wel fftje mee of jullie bijna klaar zijn. Maar vandaag zou de laatste oktobermama gaan bevallen, geloof ik he? Maris, heel veel succes en sterkte en plezier (achteraf)! Bij de novembermama's staat het nu fftjes stil na de vliegende start die we hebben gemaakt, haha. Mama's: geniet allemaal van jullie kindjes! xx ** BREEKT GAUW WEER UIT **
Kari, gefeliciteerd met je dochter! Fijn dat het zo goed gaat met haar... Hoop dat je spoedig herstelt van de keizersnee. Murmel, voor jou is vandaag DE dag? Spannend, hoop dat jouw kleintje zich ook snel aandient. Het viel me bij de septembermama's (was 30 sept uitgerekend) ook op dat het eerst heeeeeel snel ging en er daarna een week niets gebeurde! Marieke, wat een pukkeltjes inderdaad. Hoop dat het werkt om er moedermelk op te doen. Zeep vind ik eigenlijk een beetje vreemd advies, want bij mensen worden pukkeltjes ook niet beter door zeep toch? Chrisje, lekker hè dat douchen? Iza vindt het ook heerlijk, lekkerder dan een badje. In ieder geval wordt ze er ook moeier van en slaapt dan heerlijk. Wij douchen haar dan ook 's avonds. We staan gewoon met haar, of met haar buikje tegen onze borst of recht voor ons uit in de armen. Ik heb haar nu één keertje ook ingezeept, maar daarvoor ben ik op een stoel gaan zitten met haar op schoot. Douchen/badderen jullie iedere dag? Wij eigenlijk om de dag ofzo... Diaan, wat een geluk dat je er wel achterkwam! Juist een goeie mams dus! Appeltje, fijn dat het goed werkt met deze tactiek! Klinkt als een heerlijk nachtje! Chris, hihi... ik herken het "schoonouders-dilemma". Mijn vriend en ik willen binnenkort een keertje uit eten saampjes om ons 10-jaar samen zijn te vieren (Iza was toen net geboren). Ik wil Iza dan graag naar mijn eigen moeder brengen, maar mijn vriend vindt dat ze best naar zijn mams kan... Beetje lullig, maar ik vind haar zo lomp! Vorige week hield ze Iza in vliegtuigstand de lucht in en schudde haar een beetje heen en weer.... Mijn schoonzus zei direct: mam, kan dat al wel?! Ik: eh... kennelijk.... Het is dat Iza al zo sterk is, maar zoiets doe je toch niet met een kindje van 4 weken oud?! Xenas, ik zou toch even je huisarts bellen over dat naveltje. Kan zijn dat er nog een stukje zit dat er toch nog even afgehaald moet worden. Hier helemaal blij. Iza is uit haar "moeilijke weekje". Vanaf vorige week woensdag was ze 's avonds erg jengelig en soms zelfs ontroostbaar. Nu heeft ze maandagavond en gisteravond een heerlijk rustig avondje gehad. Gisteren om 17.30 gevoed en om 22.00 uur lag ze heerlijk met open oogjes in haar wiegje zonder gepiep. We hebben haar uit bed gehaald en lekker geknuffeld en gevoed. Uiteindelijk om 23.15 nog een laatste beetje melk en toen het bedje in. Ze is heerlijk gaan slapen tot 02.30 en daarna tot 07.30! Gister bij het CB helemaal goedgekeurd. Ze was nu, bij bijna 5 weken, 5210 gram en 56 centimeter. Vond het wel jammer dat we geen kinderarts hebben, maar een plaatselijke huisarts. Deze hebben toch minder feeling en interesse voor baby's. Ik ben op zoek naar een mooie doos om de ontvangen kaartjes leuk in op te bergen, maar heb geen idee waar ik zoiets kan vinden. Iets vrolijks... Kan natuurlijk zelf wat fabriceren, maar koop het liever gewoon. Iemand suggesties voor websites ofzo?
goede morgen lieverds, Allereerst wil ik kari feliciteren met maar dochter! maris jou wil ik mega veel suc6 wensen en ik hoop dat je snel je kleintje in je armen mag houden! en murmel hopelijk zul jij ook snel je kleintje zien! alle zieken van harte beterschap! liefs nica
@kari.. gefeliciteerd met je dochter! ben benieuwd naar de naam! @marieke.. ohhh ze heeft echt veel pukkeltjes! hoop dat je meisje er snel van af is! @appeltje.. fijn dat het gelukt is met dat advies! @nynke..onze nacht was ook goed maar beetje raar...jesse had voeding gehad om 9 uur.. en daarna zou hij hem om 12 uur moeten krijgen.. zijn we in slaap gevallen.. toen kwam meneer om half 2.. daarna half 5.. en toen weer om 8 uur.. hij maakt volgens mij zijn eigen 3 uren rooster! haha @murmel.. succes meid.. met je laaste loodjes! @siesje.. ga vandaag naar cb.. dan vraag ik het meteen! Zometeen 1e controle door arts bij cb! ben benieuwd.. alleen heb om 10.45 afspraak.. en jesse moet rond 11 uur half 11 weer voeding hebben..Heb hem om 8 uur gegeven.. Zit nu te denken om al rond 10 uur naar cb te gaan.. en daar de voeding te geven.. wat zouden jullie doen?
xenas het gaat idd snel dyon is al weer 1maand en 5dagen oud de tijd gaat echt mega snel TE snel eigenlijk! liefs nica
Kari gefeliciteerd! Ga na de leuke douche verhalen ook maar eens proberen om met Deyna onder de douche te gaan. Ik had gisteren een speciale fles van Nuby gehaald, anti kramp, anti lek en nog veel meer. Net flesje gegeven, het schoot niet op. Het arme kind heeft over 30 cc 40 minuten gedaan. Daarna maar de rest gegeven met het Avent flesje. Maar die vind ik weer net iets te snel. Jullie nog tips? Marieke: Arme Eline. Smeer jij er al moedermelk op. De pukkeltjes van Deyna zijn anders. Dat zijn allemaal kleine pukkeltjes. Siesje: ik doen haar om de dag in bad.
Smeer er niks op, was alleen haar gezichtje...Is natuurlijk geen "echte" zeep, is gewoon zeepvrije wasgel van Zwitsal. En helpt prima hoor, ze heeft nog wel veel rood, maar das eigenlijk allemaal opgedroogd, zitten nog een stuk of tien, vijftien gele, Mmmmm, mjammie.... Gefeliciteerd lieve Jesse met je vermaanddag! Hup Maris Hup!
@kari.. gefeliciteerd met je dochter! @ Siesje: Wij badderen om de dag. Jarno heeft nl een droog huidje @evaatje: Jarno drinkt ook supersnel. Hebben al allerlei spenen en flessen geprobeerd. De Nuby nog niet.... Wij geen nu voor de avent maar die is eigenlijk ook veel te snel. We pauzeren nu twee keer. Van de difrax hadden we de dental speen uitgeprobeerd maar die werkte ook iets te goed, Jarno kreeg er bijna niets uit! Geef jij flesvoeding of afgekolfde bosrtvoeding. Ik geef nl afgekofde melk en ik heb het idee dat dat misschien dunner is dan FV.
@ liesje: overdag laat ik Wiete een kwartiertje huilen... dan haal ik 'm er wel uit. 's nachts heeft ie wel pech... hij is een baby die zichzelf in slaap huilt, 's nachts valt hij nu wel al sneller in slaap. Afgelopen nacht heb ik 'm maar twee keer 5 minuten gehoord en niet eens de hele tijd huilen. @ maartje: heb gisteren nog net kunnen douchen, al lag Wietze wel te huilen toen ik beneden kwam, na 10 minuten was ie opgehouden en heeft ie nog 45 min. geslapen De enige kolf die je veilig over kan nemen is de pump in style van medela, of inderdaad er eentje huren. Hierbij kan de moedermelk n.l. niet in de motor komen, en dat kan bij de andere kolven wel. (Ik heb zelf de Swing gekocht van Medala (nieuw) en het slangetje komt meteen uit in de motor en dus kans op besmetting met moedermelk). Owja, de kolven van medela worden aangeraden omdat je daarbij alle onderdelen los kan nabestellen en kan bij de avent kolven niet. Moet je meteen een nieuwe kopen. @ maris: ik hoop dat je je kleintje zo langzamerhand al vast mag gaan houden! @ nynke: Wietze is vooral veel blijven huilen. Gisteren om half 9 voeding gegeven en we lagen er om kwart over 9 allebei in. Toen heeft ie doorgeslapen tot half 3. Dus ik was blij dat ik niet heb gewacht tot ie kwam voor een late voeding... Moet er nu weer snel van tussen... er ligt er weer een te roepen... heb nog niet eens alles kunnen bijlezen. Misschien straks...
Xenas, fijn dat je geen rode plekken hebt, blijf het wel even in de gaten houden he! Ook al van die schoonouders die je kind wel even te logeren willen hebben. Aargh. Die van mij maken ook al van dat soort opmerkingen. Gaan me de haren van overeind staan. Hoe was het op het CB? Kari, van harte met je dochter! Marieke, wat ziet ze er gehavend uit, hopelijk trekken die pukkeltjes gauw weg! Appeltje, wat fijn dat Kevin zo lekker heeft geslapen! Maris, hopelijk mag je vandaag eindelijk je kleintje bewonderen! Nynke, Mirte heeft tegen verwachting in hardstikke goed geslapen. Rond 10 uur late voeding gehad en pas om 6 uur meldde ze zich weer. Mama was echter al om 4 uur wakker en heeft ingespannen liggen luisteren . Ze sliep voor het eerst op haar eigen kamertje. Siesje, het is toch wat met die schoonmoeders... lastig he. Want ze zijn toch de oma van je kindje... Ook wij badderen om de dag. Heb mn meiske nu op schoot, ze lag lekker te slapen, werd wakker van een poepbroek (denk ik), maar nu wil ze niet meer slapen in bed... Zo toch nog ff proberen, het is pas tegen 14.00u weer fles-tijd...
hey dame's Vanacht ging het gelukkig beter. rond een uur of 7 begon hij wel te huilen maar toen heb ik hem bij me gelegd en was ie stil. Ik weet niet of het krampjes zijn. dat trekken met de benen doet hij ook vaak zonder te huilen. En zodra ik m optil en bij me heb is hij stil.Nadeel is dat ik niet 24/7 met hem kan rondlopen. Mn moeder heeft nog zo'n draagzak dus ik ga dat uit proberen. Wij gaan trouwens dit weekend voor het eerst met Nathan naar friesland (naar mn ouders). Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Iemand anders al grote stukken gereden met de kleine? @ Xenas, hier zei de wijkverpleegkundige ook dat er een stuk navelstreng is blijven zitten. Dat moet eraf gebrand worden met nitraat en schijnt zeer pijnlijk te zijn Nu heb ik laatst weer bij Nathan gekeken en ik kon niets vinden (gelukkig) Nathan trilt trouwens regelmatig met zijn beentjes tijdens het uitrekken. Kent iemand dit?
Maris vanaf deze kant wil ik je heel veel succes wensen ik hoop dat jij jou baby vlug in je armen hebt. Zo hier slaapt het mannentje eventjes en de kleine meid is spelen bij een vriendinnentje. Het is wel bikkelen hier. Gisteren is hij heel de dag wakker geweest. Huilen als je hem in bedje legt. Moeilijk in slaap vallen en het inbakkeren wilt hier geen verandering in brengen. Ook steeds hongerig dus heb gisteren een flesje gegeven. Een uur daarvoor heeft hij BV gehad maar toch klokte hij 60 cc weg. Daarna heerlijk gelspaen. Vanmorgen tevreden wakker om half 8. Om 8.15 voeding gegeven. inslaap vallen aan de borst, in bedje gelegd, liggen jengelen, mopperen en huilen tot kwart voor 11. Om 10 uur heb ik de borst gekolft waar hij niet uit heeft gedronken en ik kon net 60 cc kolven. Heb om 11.15 Flesvoeding gegeven en hij is in slaap gevallen en slaapt nu nog. Ik ga dadelijk maar even het CB bellen. Eerst nog even kolven om te kijken hoeveel ik nu kolf. Mannentje houd mij zo bezig dat ik dus niet eens de kans krijg om mijn pc aan te zetten. Wel wou ik even van me laten horen. Sorry is het weer een egoberichtje maar het kan nu even niet anders. Hopelijk hebben wij hier vlug het probleem onder de knie. Binnenkort zullen we wel verhuizen na de mama's. Hoop dan weer dagelijks van de partij te zijn.
Astrid, grootste stuk wat we hebben gereden was van het ziekenhuis naar huis tot nu toe. Ik moet begin december naar de tandarts bij mijn ouders in de woonplaats. Uurtje rijden van hier, dan ga ik met Mirte op pad. Dat trillen bij het uitrekken doet Mirte ook wel eens. Jotim alles op zn tijd. Fijn om even wat van je te lezen!
Hee dames! @Nynke: Robin vind het helemaal geweldig en wil de hele dag niks anders als haar broertje vasthouden en kusjes geven! Ook wil ze overal bij helpen gister had ze haar trui omhoog gedaan en de kolf er tegenaan gezet en dan ook nog met de geluiden erbij alsof ze echt aan het kolfen was hihi dat was zooo grappig! Gaat het bij jullie ook zo leuk? Maris ik zal nog even moeten wachten op het goede nieuws ,maar dat is niet erg dan moet ik straks nog even terug komen. Floortje/Marieke: Sorry ik dacht dat het om vlekjes ging ,maar met echte "puistjes"heb ik geen ervaring dus dan kan ik je helaas niet helpen. Nou ik ga weer en hoop als ik straks terug kom dat we goed nieuws hebben van Maris!
Jetteke: ik geef ook afgekolfde melk. Je hebt nu ook zoveel soorten en maten spenen. word er niet goed van. Ga eens kijken vanmiddag of nuby een andere speen heeft. En anders hou ik het bij Avent.