hey lieve meiden! Heb alles gelezen hoor, maar ff geen zin om op iedereen te reageren.. Hier gaat alles ok.. Vandaag heb ik voor het eerst gedouchet met Xavièr! Ging helemaal super, heerlijk vond hij het! Ook met zijn koppie helemaal onder de kraan vind hij heerlijk! Staan 2 foto's in mijn album en op de site staan meerdere foto's vant douchen. nog 1 vraagje.. Vanmorgen Xavièr uit bedje gehaald om te voeden.. Had hij ijskoude handjes! Zooooo zielig! Wij hebben 's nachts eigenlijk altijd de verwarming uit. Maar als het onder de 18 graden is springt de verwarming wel aan.. Maar weet dus niet goed wat ik met die handjes moet doen, vind het erg zielig! maar als ik de handjes onder de deken stop dan haalt ie ze zelf weer onder de deken vandaan.. Iemand tips? Liefs Kiss Ow ja Kari, van harte gefeliciteerd met je dochter!!! Echt super!! En maris, nog even.. Heel veel succes en plezier vandaag!
Wij hebben hier ook avent en dat bevalt prima. Ook hebben wij hier besloten dat Jasmijn over gaat naar flesvoeding. Ik krijg mn rust niet en zij ook niet, we zijn beide telkens gefrustreerd en raken vermoeid. Ik heb nog gekolfd maar het fulltime kolven werkt bij mij ook niet, het is te intensief. Vandaar dat we flesvoeding gaan geven. Het brengt ons rust en dat is het belangrijkste. Sorry voor mn egobericht maar ik zit er echt doorheen en dit is dus voor ons gewoon de oplossing.
@Kiss, Robin heeft altijd koude handen. Bij hem komt dat doordat hij altijd met zijn handen boven zijn hoofd slaapt. Volgens het CB maakt het niets uit, het is belangrijker dat de voeten goed warm zijn. Vandaag het onderstel van de kinderwagen ter reparatie aangeboden, duurt minimaal 3a4 weken voordat hij er weer is. Heb zolang een anderen kinderwagen, vindt het nog niets. Morgen lekker een bijeenkomst van de puffclub, dan ga ik mij ook opgeven voor babymassage. Lijkt mij wel leuk om te doen. Heeft iemand hier ervaring mee? @avent; deze flessen hebben wij na 2 dagen al aan de kant gezet. Wij zijn overgegaan op difrax met een kersvormige speen. Robin drinkt ca. 150ml in 20 minuten leeg. Vannacht had hij zo'n honger dat hij het in 10 minuten deed.
Goedemiddag meiden! Kari, van harte gefeliciteerd met je dochter! Hoop dat je snel herstelt van je keizersnee en ons gauw de naam komt vertellen Maris, hartstikke veel succes vandaag meid! Hopelijk hou je vandaag je wereldwondertje in je armen! Kiss, dat van die handjes kan geen kwaad hoor! Damiën heeft het al sinds dat 'ie geboren is, hij vind het namelijk heerlijk om met zijn handjes boven het dekentje te liggen en 9 van de 10 keer ligt hij met zijn armpjes omhoog in bed! Zo lang zijn nekje lekker warm aanvoelt, is er niks aan de hand (althans, dat zei onze kraamhulp). Jetteke, wat een drama he, spenen! We hebben er al tig geprobeerd! De meesten gingen te snel en we hebben er 1 van difrax gehad, daar kreeg hij amper wat uit... We hebben nu de drie standen speen van dodie! Werkt als een tierelier! Jotim, doe lekker rustig aan! We zien je vanzelf wel toch! Xenas, ben erg benieuwd hoe je dat hebt gedaan met het CB en Jesse zijn voeding! Ik moet volgende week vrijdag heen en moet er om 10.15 zijn.... ook zo'n lekkere tijd, waarbij Damien bijna altijd z'n flesje krijgt! Afhankelijk van de nacht dan, maar toch.... Laat je het nog ff weten, dan kan ik je misschien volgen, haha! Pff, best een beroerde nacht gehad met onze vent... Na de voeding van 12 uur was ' ie opeens helemaal nat... Misschien dat de luier niet helemaal goed heeft gezeten... Arme papa voelde zich helemaal schuldig! Lekker verschoont, maar daarna was meneer helemaal ontroostbaar... Vind het zo moeilijk he meiden... Waarom huilt ' ie dan toch? Damien is in zijn slaap ook altijd zo druk... Kennen jullie dit... Soms dan " gromt" hij het uit.... Wat zal dat toch zijn? Als ' ie dan wakker wordt, gaan gelijk de knuisjes de mond in en "knort" hij gewoon... Klinkt een beetje raar, ik weet het... maar zo is het wel.... Schudt 'ie zijn hoofdje helemaal heen en weer als 'ie geen vinger of hand kan vinden.... Pff, denk soms wel eens: Doe nou rustig ventje, jeetje! Oh, krijg zo visite! Tot zometeen meiden! Liefs Chris
@Kiss: Wat een schatje is het toch. Hij wordt nu idd wat donkerder! Wij hebben meestal de verwarming aan. Laatst hadden wij hem een keer uitgezet en toen had Dewi ook van die ijsklompjes. vond dat zo zielig, dus nu doen we de verwarming gewoon weer aan. Maar in het boekje van het cb stond dat het niet te warm mag zijn in de kamer, moet tussen de 15 en 18 graden zijn dacht ik. @Maris: Ik vind dat ze je wel ontzettend lang laten doorlopen zeg. 43 weken! Als het goed is ben je nu in het ziekenhuis, dus zet hem op! Veel succes. @Astrid: Misschien een regeldagje? Ik denk dat Dewi dat ook heeft gehad gisteren, idd veel huilen en om de 2 uur willen eten.. @Marieke: Hoe is het gegaan met de hond? Wij hebben het laatst ook geprobeerd, het ging wel redelijk. Maar hij kan dus makkelijk de wagen omtrekken heb ik gemerkt, als hij een beetje uitwijkt dan slingert de wagen meteen.. Ach, wat een zielig hoofdje! Wat een schatje, echt nog een klein poppetje. @irene: Ach, wat een mooi kind! Meer foto's, meer foto's! Gaat alles goed verder? Hoe gaat het met voeden? @Chrisje: hmm carpaccio! Goed idee, ga ik binnenkort ook maar eens eten. Ik vind onder de douche ook griezelig. Zie dan steeds horrorbeelden voor me dat ze op de harde tegels valt..brr. Maar toch doen we het weleens, is wel makkelijk. Dewi kan ook zo wild doen met haar hoofd. Dan is het net een pasgeboren vogeltje die om eten roept. @Evaatje: Wij gaan dan altijd met zn 2en onder de douche. De één houdt haar vast en de ander zeept haar in. Dan spoelen ze haar voorzichtig af onder de straal. Ik laat het niet echt op haar hoofdje komen. Ze vindt het wel lekker onder de douche. @Xenas: Ik snap wel wat je bedoeld. Ik vind het ook niet fijn dat sommigen haar vasthouden...ik ben een beetje vies van sommige mensen . Maar ja.. @Kari: Eindelijk! Gefeliciteerd met je dochter! Volgens mij had Dewi gisteren ook zo'n regeldag. Ze was iig erg huilerig, kwam om de 2 uur voor eten, had veel krampjes en spuugde veel. Ik wist niet zo goed wat ik ermee aan moest. Vannacht was ze ook vrij onrustig, ze heeft ook een hele tijd bij ons gelegen op haar aankleedkussen. Ik geloof dat het vandaag alweer wat beter gaat, ze ligt nu iig al een hele poos te slapen. Morgen gaat Jeroen weg voor een 2 daagse cursus. Dan ben ik dus voor het eerst echt alleen met Dewi. Ik vind het best een beetje spannend! Ik heb maar extra veel bezoek gepland die dagen, dan ben ik niet zo alleen. Ik heb mezelf gisteren schandelijk verwend. Ik heb een nintendo ds gekocht met 2 spellen en voor Jeroen nog een spel voor de PS 2. Normaal zou ik dat nooit kopen, vind ik te duur. Maar ik vond dat ik een cadeautje verdiend had (wat een smoes he..). Vind het zulk leuk speelgoed! Ben net een klein kind.
Chrisje: fijn he zo'n gebroken nacht ik had er ook een vannacht. Dat grommen en druk doen met haar hoofd doet Deyna ook hoor. Vind het ook wel een beetje gek, net een klein monstertje Deyna kan ook heel driftig zijn aan de borst. Over de 1,2,3 speen daar drinkt ze ook veel te snel uit. Ze verslikte zich steeds. Ga zo maar eens kijken voor een andere speen. Net lekker gewandeld met Deyna en de honden. Ik weet niet meer wie het vroeg over lange ritten in de auto. Wij nemen haar overal mee naar toe en dat gaat heel erg goed. Ze wordt juist erg rustig van het autorijden. Alvast veel plezier in Friesland. Missyess: ik vind het maar ongezellig als Wes weg is. Volgende week dinsdag gaat hij een WEEK naar Tunesie. Ben ik helemaal alleen, vind het maar niks. Deyna heeft opok altijd koude handjes. Ze ligt altijd met haar handen boven de deken. Kon volgens de kraamhulp hier ook geen kwaad.
Jakkes een week! Is dat ook voor de voetbal of werk? Jeroen moet misschien ook op trainingskamp met de voetbal. Dan gaan ze ook altijd naar een warm land. Ik vind dat altijd zo'n onzin! Gewoon een snoepreisje vermomd als trainingskamp! bah!
*inbraak* Hey meiden nog geen nieuws van maris lees ik! Ik hoop echt dat ze na 43 weken wachten snel beloond word met haar meisje in haar armen ik leef zo met haar mee! Bijna onmenselijk hoor om je zo lang te laten lopen! Ik hoop hier snel goed nieuws te lezen, dan kan er hier eindelijk een GROOT hangslot op en kunnen jullie verder in het mama-topic! Liefs Roelie *uitbraak*
gaat prima met de hond, vandaag weer geweest, gelukkig kent hij het commando:links dus dan gaat ie links van mij lopen, zo kan ook de riem niet verstrikt raken in de wagen of andersom...Wel een ebetje eng, maar aan de andere kant is ie nou ook weer niet zooo stom...Hij heeft ook geleerd niet om lantaarnpalen enzo heen te lopen (goed hè) dus zal ie dit ook niet doen, an anders laat ik gewoon de riem los, liever hond ervandoor (komt wel weer terug) dan kind omver hoor... Omdat het vorige zo'n zielig plaatje was en ik deze zoooo grappig vond...vanochtend bij mij in bed De Wereld Draait Door aan het kijken, volgens mij vond ze er neit zoveel aan, hihi O ja, dat koppie heen en weer doen alle zoogdieren blijkbaar... En sorry voor de vele berichten en fotootjes, maar na maanden hard werken en bevallen en bezoek etc heb ik nu eindelijk tijd voor mezelf en geniet daar zo ontzetten van! En dat wil ik dan natuurlijk met jullie delen!
Hey dames, Wat kletsen jullie veel! Ik kan het niet bijhouden hoor Ik moet zeggen dat ik ook nog helemaal geen tijd heb gehad voor de computer! Moet mn mail nog bijwerken en ook de babysite moet ik nog veranderen..nouja, komt goed. Hier gaat alles oke, mijn hoofdpijn is weg gelukkig! Nu kan ik echt volop genieten van ons meisje! Ze is pas erg verkouden geweest, haar neusje zat steeds vol,erg zielig! Gelukkig hielpen de druppels van daro goed, en ook het dingetje om snotjes uit het neusje te halen. Van krampjes heeft ze ook snel last maar heb hier ook iets voor, het er ook wel bij omdat darmpjes natuurlijk aan het werk gaan maar zielig is het wel! Nu ligt ze heerlijk te slapen! Foto;s moet ik allemaal nog hier neer zetten, op nze site ook nog, daar staan nog steeds alleen maar de eerste foto;s en ook maar 3 foto's. Probeer het gauw bij te werken! Liefs Sylvia p.s wat een lieve mooie foto's allemaal van jullie kleintjes! Ons meisje heeft ook snel last van pukkeltjes. Ik was onze was nu ook met Sensitive wasmiddel want op normaal wasmiddel reageert ze best sterk, en daar krijgt ze dan ook rode plekjes van (als ze dan tegen me aan heeft gelegen bijvoorbeeld, en als ik die sensitive gebruik heeft ze dat niet)
He meiden, Nou eindelijk kan ik mijn draai weer een beetje vinden. Ik ben nog erg aan het genieten van de kraamzorg en het is soms erg frustrerend dat ik nog helemaal niets mag doen, maar het zal langzaam aan beter moeten gaan. Ik ben echt doodmoe, maar dat schijnt normaal te zijn na zo'n operatie. Gelukkig heeft Jeroen tot volgende week maandag vrij gekregen van zijn werk, dus hij helpt ook heel veel. Ik ben helemaal verliefd op mijn schatje. Kan het soms nog niet geloven dat ik moeder ben. Het is ook erg wennen allemaal, maar het is zo geweldig (maar dat hoef ik jullie niet te vertellen ) Missyess, voeden gaat steeds beter alleen het aanleggen neemt wat tijd in beslag. Marieke, ach wat een zielig koppie zo, hoop dat het snel over gaat! Sylvia, gelukkig dat je hoofdpijn weg is! Kari, gefeliciteerd met je dochter. Neem lekker de tijd om bij te komen, ik weet wat je nu doormaakt! xxx Irene
Kissflower, wat een relaxte Xavièr onder de douche! Mirte heeft ook koude handjes, ze wurmt net zo lang tot ze ze boven de dekens heeft (heeft ze vast van mama). Ik weet niet wat je eraan kan doen, gewoon laten gaan? Volgens mij kan het niet zoveel kwaad. Ook hier geen verwarming aan.Voor in de wandelwagen had mn moeder wantjes gemaakt, maar die zijn wat te kort, kan ze alleen aan als ze vuistjes maakt . Dus mn mams zou nog nieuwe maken. Choco, zolang het voor jullie goed voelt is het de goede beslissing! Wij zijn ook overgestapt naar flesvoeding, omdat het niet wilde met de bv. Ik voelde me een heel stuk lichter toen we de knoop hadden doorgehakt. Succes! Floortje, wat leuk bijeenkomst van de pufclub. Van mijn clubje is nog niet iedereen bevallen, zal niet heel lang meer duren. Chrisje, herkenbaar dat schudden met het hoofdje als ze geen vinger of hand kunnen vinden. Hier ook zo'n juffertje ongeduld. Missy, leuk zo'n cadeautje voor jezelf! Moet ook kunnen soms! Blegh Jeroen op cursus, goed dat je zorgt dat je niet zo alleen bent. Evaatje, Wes een week weg... kan me voorstellen dat je het niks vindt. Marieke, dat was zeker een zeer saaie uitzendig, te zien aan Eline's gegaap . Mirte kan dat ook zo goed . Ik kom net van de huisarts vandaan en mag morgen voor een echo van mn borsten. Hij twijfelde of het echt een ontsteking was, maar er zitten behoorlijke bobbels in (ja, had ik zelf ook al wel gevoeld...) en hij wilde toch zekerheid dat het geen abcessen zijn... Laten we hopen van niet, want dan kan ik naar de chirurg... *slik*.
@ Nijnie: het voelt idd erg goed om met flesvoeding te beginnen. De stress is aan het vervagen en ik voel me een stuk beter en ik kan me beter concentreren op mn borstonsteking.
Ik ben net bij het weeguurtje van het consultatiebureau geweest. Kevin woog maar liefst 4915 gram. Vorige week was hij 4530 gram, dus hij is maar liefst 385 gram aangekomen binnen 1 week! Superscore... Nu alleen nog goed nieuws van Maris en dan kan de dag niet meer stuk. Ik ga nog even wat in huis doen, want zoonlief ligt lekker te pitten...
GO MARIS GO YOU CAN DO IT(hopelijk heb ik het goed geschreven mijn engels is errug slecht) liefs nica
Hallo meiden, Vandaag even geen reacties op jullie allemaal, want ik heb er gewoonweg geen tijd voor gehad. We zijn vanmorgen de hele ochtend op pad geweest. Boodschappen gedaan, naar de Prenatal geweest en geluncht bij mijn oma (die natuurlijk helemaal blij was met ons bezoek). Het doel was om te kijken of ik een beetje op de been zou blijven. Ik moet namelijk zondag zwarte piet spelen bij de intocht in mijn geboortedorp. Ik ben gelukkig de hoofdpiet, dus ik sta naast de sint (mijn vader) op de koets. Normaal ben ik een 'gewone' piet, maar dat red ik nu zeker niet, dus heb ik geruild. Echt leuk! Zeker voor de foto's; vader en dochter op de koets. Het experiment is geslaagd. Ik ben overeind gebleven. Ik denk wel dat ik heel moe ben achteraf, maar het is te doen. Manlief komt met Fiene langs bij de schmink, zodat ik kan voeden en de intocht is maar drie uur inclusief boottocht, dus dat red ik wel. Manlief heeft me vanmiddag verrast met een nieuwe borstkolf van Medela (de Swing). Hij vond dat ik dat verdiende omdat ik alle voedingen doe en nu kolf met een handkolf (voorraad aanleggen voor als ik weg ben). Hij vond het een goede investering en bovendien hadden we nog geld van zijn oma gehad. Ik ben helemaal blij! geen geklooi meer, gewoon aankoppelen en het apparaat doet de rest. Zo kan ik het hopelijk ook lang volhouden als ik werk! Kari; ge-VEEL-iciteerd met jullie dochter!! Sterk maar lekker aan en geniet! Ik ben heel benieuwd naar de naam van jullie schatje! Maris; Zet hem op meid! Het kaarsje brandt nog! Nu is het tijd om boontjes te doppen en vanavond nog een bezoekje. Fijne avond! Maartje
**inbraak vanuit November-mama's** Ik was even benieuwd of er al iets van Maris bekend is, maar zo te zien nog niet. Jee, vandaag 43 weken toch, pittig zeg. Ik hoop voor haar dat ze nu snel haar wondertje mag ontvangen, haar geduld is lang genoeg op de proef gesteld. En de al bevallen dames, alsnog van harte gefeliciteerd met jullie prachtige baby's en heel veel geluk met zn allen! **Uitbraak, terug naar de November-mama's**
Kari GEFELICITEERD met jullie DOCHTER!!!! Hoop voor Maris dat ze inmiddels bevallen is of iig bezig is! Hier voor de 3de nacht op rij goed geslapen! Sven heeft geslapen van 0.00 tot 7.00! Groetjes Doris