Oke meiden, ik weet niet of het aan mij ligt maar ik word helemaal gek van mijn schoonfamilie! Ik kan ze op het moment helemaal niet om me heen verdragen terwijl ik ze normaal erg lief en aardig vind. Ik kan op het moment alleen mijn eigen familie goed hebben. Die zijn lekker rustig en houden heel veel rekening met mij, en hoe ik en Jeroen alles willen. Maar mijn schoonfamilie is echt teveel van het goede op het moment. Mijn schoonvader zit constant foto's te maken van mij in mijn kraambed en de baby en ze wordt steeds wakker als ze in de buurt zijn. Ik word er helemaal gek van. Maar ja, hoe maak je zoiets tactisch duidelijk. En Jeroen trekt nu juist heel erg naar zijn familie dus hij snapt het geloof ik ook niet zo goed. Herkennen jullie dit een beetje of ben ik een beetje vreemd misschien? Oh, hoop toch zo voor Maris dat ze snel haar beebje heeft. Ik voel zo met haar mee, heb zelf ook iets langer door moeten lopen, maar dit is echt teveel van het goede hoor als je het mij vraagt!
Maartje: Wat lief zeg van je mannetje! Dat ding zal je wel een hoop tijd en moeite besparen zeg...Jammer zeg, dat het huren van een kolf niet vergoed wordt in NL.
@Marieke: lekekr door gaan met spammen hoor. Wat een gave foto. @Maartje: wat lief van je mannetje zeg. Veel plezier zondag. @Irene: ik denk dat het best normaal is dat je je schoonfamilie wat minder kan hebben. Ik heb wel eens gedaan of ik sliep toen ze kwamen. Dat gaf even rust. En anders duidelijk aangeven dat ze best mogen komen maar dat de kleine haar rust hard nodig heeft. @Doris: zo dat zijn lekkere nachten. @Appeltje: zo jij heb ook slagroom dus. heerlijk als ze zo goed groeien. @Choco: het is jou beslissing dus altijd een goed beslissing. @Kissflower: Marijn hefet ook koude handjes maar dat kan idd geen kwaad. @Floortje: ik moet nog even wachten op onze bijeenkomst er moeten nog twee meiden bevallen. Veel plezier. @Missyess: altijd gpoed om jezelf te verwennen. Bah, twee dagen alleen. @Evaatje: jeetje een week Daar zou ik ook niet vrolijk van worden. @Nijnie: ik hoop dat alles morgen goed is, maar maken ze een echo of een mammografie? @Sylvia: fijn dat je hoofdpijn weg is. Wij lopen niet weg hoor. Jeetje nog geen nieuws van Maris. Ik hoop zo dat ze al flink bezig is of liever nog al bevallen is. Meid zet hem op! Hier gaat alles rustig. Marijn doet het prima. Hij drinkt steeds langer aan de borst en slaapt daardoor overdag ook langer. S'nachts komt hij om de 4a5 uur maar dat is nog te doen. Mijn mams komt toch nog niet naar huis. Het lopen gaat nog niet best en het is nog niet verantwoord om al naar huis te gaan. Jammer maar veiligheid voor alles.
Nynke: moet ze nog lang blijven in het ziekenhuis? Missyess: Het is voor zaken. We zijn een eigen bedrijf begonnen. We kopen vanuit Tunesie aardewerk in, zoals serviezen, schalen, lampen en hele mooie potten voor bv in de tuin. Hij moet er nu heen om in te gaan kopen. We zijn bezig met het maken van een site. Als hij af is zal ik hem julie laten zien. Maar een week is wel erg lang zo alleen. Ik weet wat je bedoelt met trainingskamp. 2 jaar terug ging wes een week naar Portugal. Inderdaad gewoon een soort vakantie.
ik hoop dat maris bevallen is meiden want 43 is wel heel erg lang volgens mij is het hier zo dat je niet langer als maximaal 2wkn langer loopt! *meissie zet hem op!*we duimen allemaal voor je en heb me mobiel standby extra knuff voor maris! liefs nica
Kom telkens even spieken of er al nieuws is van Maris Hoe lang laten jullie je kindje maximaal doorslapen 's nachts? Ben bang dat het vannacht weer een wat mindere nacht wordt, Sven ligt nu alweer een tijdje te slapen en dat deed hij de afgelopen avonden niet niet... We zullen zien wat de nacht brengt Kom straks nog wel weer even spieken Groetjes Doris
Nynke, een echo. Jammer dat je moeder nog niet naar huis mag... maar idd veiligheid voor alles. Doris, vannacht heeft Mirte 8 uur geslapen, toen heb ik haar wakker gemaakt, ze was zelf ook al wel wat aan het pruttelen, maar nog niet aan het huilen. Ik zal morgen wel even zwaaien naar Maris als ik toch in t ziekenhuis ben... (zelfde ziekenhuis).
@evaatje: ze verwachten dat ze nu nog 1,5 week moet blijven maar dat horen we morgen als het goed is. @Doris: s'nachts maak ik Marijn niet wakker. Overdag probeer ik er niet meer als 4 uur tussen te laten maar dat lukt ook bijna niet. Uitzonderingen daar gelaten.
BUDDY NIEUWS (sms ontvangen 15/11/07 1.22u) Vannacht om drie uur toch spontaan weeën gekregen, maar na achttien uur ploeteren geëindigd met een keizersnee. Alles gaat goed met ons. Ze heet Oriande en weegt 3850 gram met 53cm. We moeten nu wel vijf dagen hier blijven... Groetjes van Maris en een kusje van Oriande! BUDDY NIEUWS Maris en lief van harte gefeliciteerd met de geboorte van Oriande! Appeltje, haha een foto maken... ik denk dat ik mama en kind maar lekker van elkaar laat genieten. Ik kan wel namens de oktobermama's een kaartje afgeven daar. Voorstel: blijven we hier nog even doorkletsen tot Maris weer terug is uit het ziekenhuis, zodat we dan met zn allen naar het volgende topic kunnen?
Maris, van Harte Gefeliciteerd met jullie dochter Oriande. Ga er maar lekker van genieten en hou jezelf goed in de gaten. Het was een grote operatie en je moet jezelf 6 weken goed in acht nemen. Knuffel, Marianne
Meid, ik begrijp precies waar je doorheen gaat. Wij zijn zelf na 6 dagen gestopt met borstvoeding. Mijn lichaam deed het in eerste instantie heel netjes. Onze kleine man had moeite om te drinken bij mij, omdat hij nog zo klein was en ik nogal grote tepels heb. Ik liet hem dan eerst bij mij drinken en ging daarna 20 minuten kolven en dat dus elke voeding. Ik zat vaak nog langer te kolven, omdat ik blij was als er wat voeding uitkwam en ik dus wat langer doorging. Mijn borsten gaven eerst voldoende melk, maar op een bepaald moment kreeg ik met 20 minuten kolven nog maar 10 ml in totaal (uit 2 borsten!). Toen was de maat voor mij vol. Onze kleine had allang door dat de bron was opgedroogd. Hij weigerde de borst nog langer. Als hij mijn borst maar zag, begon hij al hard te huilen. Ik voelde me vreselijk en de stress bleef maar toenemen. Ik voelde me een melkkoe. De kleine wilde niet bij mij drinken, alleen met het flesje. Dan gaf mijn man de kleine het flesje en zat ik weer een tijd te kolven. Ik had het idee dat ik alleen nog maar met voeden bezig was en nergens anders meer aan toe kwam. Toen mijn lichaam het opgaf en wij besloten volledig met flesvoeding verder te gaan, kwam er zoveel rust in de tent. Het was goed zo. Je hoeft je dus nooit rot te voelen over het overstappen naar flesvoeding. Het gaat erom dat jij, je partner en je kind van elkaar kunnen genieten. Dat is het allerbelangrijkste. En rust in je koppie is daarbij erg belangrijk. Knuffel, Marianne
@Maris: gefeliciteerd met jullie dochter Oriande. Ik was zo blij met je sms vannacht. Manlief werd wakker omdat ik heel blij riep: Ja eindelijk. Geniet van elkaar en tot gauw. @Nijnie: ik vind dat we die paar dagen ook nog wel kunnen wachten toch? Jij was er al vroeg bij vanochtend. Dat kaartje afgeven vind ik wel een heel leuk idee. Ze heeft het meer dan verdient met 43 weken zwangerschap. @Marianne: hoe gaat het verder met jullie? Hier hadden we een rare nacht. Marijn kwam om 2 uur en toen om 3 uur weer. Er zat een mega boer dwars achteraf. Daarna weer lekker geslapen tot 6.15 uur en nu slaapt hij weer. Ik moet om 09.30 uur op het cb zijn, ben erg benieuwd. Tot later maar weer.
gefeliciteerd met je dochter maris na lang wachten nu eindelijk baby in je armen geniet er maar lekker van groetjes cathy
ik vernam net dat de laatste okt baby is geboren,.... en dat het stokje nu aan ons wordt overgedragen maris , van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje, heel veel liefde en pril geluk gewenst,..... een mooie kraamtijd toegewenst,......... nou ik wens alle mama's heel veel liefde en plezier met de kleintjes,..... en dan neem ik het stokje dan nu maar officieel over naar de nov mama's bedankt
Jaaaaa eindelijk is dan de laatste oktobermama bevallen! Maris gefeliciteerd met je dochter! Wij nemen het stokje graag over nu, hier gauw een groot slot op en met z'n allen naar het mama topic jullie! Liefs Roelie
Oktobermama's 30 Juli Liedel (24) -> Isa 1ste kindje 1345 gr. 39,5 cm ZB (ks) - .. 30w 5d 22 Augustus Joey26 (..) -> Jayden .. - .. - .. ZB (ks) - .. 31w 4d 9 September Kirsteyana -> Yuul - 2de kindje 2860 gr. - .. ZB BV 35w 1d 17 September Sofieke (..) -> Paulien - .. 3445 gr. 50 cm ZB BV 38w 1d Nomen (38 ) -> Fleur - .. - .. - .. - .. - .. - .. 25 September Doris (25) -> Sven - 1ste kindje 3780gr - 49cm TB FV 39w 26 September Andrea (29) -> Vince - 2de kindje 3015gr .. - ZB (m.i.) BV 38w 28 September Floortje (27) -> Robin - 1ste kindje 3810gr 54cm ZB FV 39w 3d 29 September Klieke (28 ) -> Reijer - 3de kindje 3500gr 50cm - TB BV 38w 5d 2 Oktober Avalon1972 (35) -> Aaron - .. - 2780gr 49cm .. - .. - 37w 5d Salsabine (32) -> Jayden - .. 3815gr - .. - .. - .. - .. 3 Oktober Denisse (26) -> Melieke - 1ste kindje 3280gr 48cm - TB BV - .. Diaan (33) -> Gilian - 2de kindje 3695gr 50cm - ZB (m.i.) FV 38w 6d 4 Oktober Murizzz1 (30) -> Quinten - 2de kindje 3745gr - ..- .. - .. 40w Ready (30) -> Mads 1ste kindje 3185gr 52cm - .. - .. 39w 5d 5 Oktober Maartje06 (29) -> Fiene - 1ste kindje 3390gr 51cm - ZB BV 39w 2d 6 Oktober Ine (..) -> Eline - 1ste kindje 3350gr 50cm - .. - .. - .. 9 Oktober NiCa (32) -> Dyon - 2de kindje 3105gr 49cm - ZB (m.i.) BV - .. 10 Oktober Liesje (32) -> Winter 3de kindje 4640gr 55cm ZB BV 39w 5d Nijnie (28 ) -> Mirte - 1ste kindje .. - .. - ZB BV - .. 11 Oktober Appeltje (29) -> Kevin - 1ste kindje 3510gr 52cm TB BV 12 Oktober Rastagirl (31) -> Ky-Shana - .. 2760gr 47cm ZB - .. 38w 6d 13 Oktober Moon85 -> Britt 1ste kindje 1720gr 41 cm ZB BV 28w 6d 14 Oktober Xenas81 (25) -> Jesse - 1ste kindje 3385gr - .. - ZB BV 39w 1d 15 Oktober Martine (25) -> Lucille - .. 3900gr TB - .. - .. - .. Annn (27) -> Daan - 1ste kindje - .. - .. - TB BV 40w 6d Elvira (28 ) -> Tiago - .. 4185gr 52cm ZB - .. - .. Kissflower (19) -> Xavier - 1ste kindje 3740gr 53cm ZB BV 39w 2d 16 Oktober Anne36 (36) -> Yessie - 1ste kindje 3090gr - ZB (m.i.) BV - .. Stay Funny (20) -> Susenna - 1ste kindje .. - .. - TB FV 42w 1d 17 Oktober Nynke (29) -> Marijn - 3de kindje 3870gr 51cm ZB BV 40w 6d Jetteke (34) -> Jarno 1ste kindje 3720gr 52cm ZB BV 40w 6d 19 Oktober Mamapatricia (21) -> Kyano - 2de kindje 3360gr 52cm - .. - .. 42w 1d Astrid85 (22) -> Nathan - 1ste kindje 3360gr 51cm - TB FV 38w 3d Lolli (..) -> Lars - 1ste kindje 4090gr 53 cm - .. - .. 40w 5d 20 Oktober Mariekebalm (26) -> Eline - 1ste kindje 2830gr 49 cm - ZB BV 40w 6d Lynn (27) -> Mike - 1ste kindje 2790gr 46cm - .. - .. 39w 1d Pol (28 ) -> Eva - 1ste kindje 3500gr 51cm - TB BV 40w Divanaatje (30) -> Ruben - .. - .. - .. - ZB - .. - 41w Evaatje (..) -> Deyna - .. 3685gr 52cm - .. - .. 41w 2d 21 Oktober Serlovesang (..) -> Romeysa - .. - .3560gr 49cm - .. - .. 41w Smeetje (33) -> Kyra - 2de kindje - 3500gr 49cm - .. - .. 39w Lievebeesje (36) -> Mees - 4de kindje .. - .. - .. - .. 39w 6d 22 Oktober Anz (25) -> Mieke - .. 3985gr 54cm - .. - .. 41w 1d 23 Oktober Jotim30 (32) -> Decco - 3de kindje 3360gr 46cm - ZB BV/FV 40w 3d 24 Oktober Happyliesje (25) -> Jelle - 1ste kindje 2750gr 47cm - ZB - .. 41w 3d Missyess (24) -> Dewi - 1ste kindje 3280gr - .. TB BV 40w 5d 25 Oktober Misoh (30) -> Wietze - 1ste kindje 4580gr 57cm - ZB (m.i.) BV Chrisje (28 ) -> Damien 1ste kindje 3440gr - .. TB BV 40w 2d 28 Oktober Bieke24 (24) -> Esmee .. - .. - .. ZB BV 40w 2d 29 Oktober Safiya (27) -> Nalaya - 3de kindje 3490gr - .. - ZB (m.i) BV 41w 1d Sylvia (24) -> Demi - 1ste kindje .. - .. - ZB BV 40w 4d 30 Oktober Bolletje (..) -> Jaimy - 2de kindje 4300gr 54cm - TB BV 41w 5d 1 November Marize (34) -> Jolien - .. 4170gr - .. ZB BV 41w 5d Kaykekay (..) -> Dylano - 4de kindje - .. - .. ZB (m.i.) FV 41w 1d 2 November Choco (28 ) -> Jasmijn - 1ste kindje 3640gr 49cm TB BV 40w 2d 4 November Lvdwerf (22) -> Merla- 1ste kindje 3510gr 52 cm ZB BV 40w 5d Marianne30 (32) -> Mike - 3de kindje 3460gr 52cm TB FV 40w 6d 7 November Irene (30) -> Veerle - 1ste kindje .. - .. - TB BV 42w 9 November Nienke07 (39) -> Boaz - 3de kindje 4500gr 51cm ZB - .. 42w 2d 14 November Maris (30) -> Oriande - 1ste kindje 3850gr 53cm ZB - .. 43w 61 Mamas bevallen Geboren: 27 Meisjes 34 Jongens TB Thuisbevalling ZB Ziekenhuisbevalling BV Borstvoeding FV Flesvoeding m.i. Medische indicatie ks Keizersnede Voor aanvullingen of wijzigingen pb me maar!
Wauw meiden, we zijn allemaal bevallen! Wat een gek idee dat we nu over gaan naar een nieuwe plek! We hebben het wel verdient met zijn allen en zeker Maris! @Maris; ge-VEEL-liciteerd met jullie dochter!!! Pas goed op jezelf en geniet!!! Je hebt het verdiend!! Ik ben zo blij dat we niet al teveel ellende hebben meegemaakt in de groep. Natuurlijk ben ik de meiden die een miskraam hebben gehad in het begin niet vergeten, maar ik bedoel vooral dat alle bevallingen goed zijn verlopen en alle kindjes gezond. Is toch niet zo vanzelfsprekend als je naar andere maanden kijkt (bijv dec). En nu met zijn allen lekker genieten van onze kindjes en lekker samen verder babbelen over alles wat ons bezig houdt! Meiden, ik ben blij met jullie! Liefs, Maartje