Ik heb het kaartje persoonlijk afgegeven bij Maris, mooi meisje hebben ze gebakken hoor! Ze was aan de boterham dus we zijn ook snel weer weggegaan. Ze hebben bij mij bij beide borsten een punctie gedaan. Moet vanmiddag nog terug voor een afspraak bij de chirurg, die gaat nog even kijken en dan krijg ik waarschijnlijk antibiotica. Maar ze wilden dus proberen uit te sluiten dat het niet iets kwaadaardigs is. Ik verwacht van niet, want voor de bevalling zat het er niet. Maar we zien wel, vanmiddag en anders morgen uitslag. Xenas, Mirte heeft vannacht weer op haar eigen kamer geslapen, deuren op een kier en dat gaat best aardig. Alleen ik merk wel dat als ik wakker ben ik ingespannen ga liggen luisteren... Wat schrikken met die voeding... En wat een lekker ventje is Jesse. Anne, welkom thuis! Diaan, kan gebeuren... lijkt me best schrikken toch.
Nou zeg, ik word nu ook helemaal emotioneel van jullie berichtjes, maar we gaan wel met z'n allen over naar een ander topic toch? Is inderdaad wel gek, je sluit toch een heel tijdperk af...Ik ga maar even niet mijn eigen berichtjes van het begin teruglezen want dan ga ik geloof ik echt huilen ... Wilde (ondanks dat we elkaar gewoon weer zien op het volgende topic) jullie heeeeel erg bedanken, zonder jullie was het een heel stuk moeilijker geweest, zeker omdat het fijn is om in het NL erover te spreken (andere mentaliteit ook ) en jullie hebben me door meer dingen gesleept dan jullie je voor kunnen stellen! Hele dikke kussen voor jullie allemaal, jullie zijn stuk voor stuk engeltjes!
Jeetje van al die lieve berichtjes heb ik gewoon tranen in mijn ogen. @Nijnie: lief dat je het kaartje heb gegeven. Ben erg benieuwd naar hun meisje.
@Xenas: las ik nou dat jij de verkeerde voeding nummer 2 had gekocht? Nou dat was niet slim van je maar ik heb het nog bonter gemaakt. Ik gebruik voor Gilian omneo en standaard van Nutrilon. Ik meng het in een andere bus door elkaar. Nu vulde ik net de bus bij en zie ik tot mijn schrik dat ik omneo 2 had. Gilian heeft er dus al 5 dagen = 30 flessen van gedronken. Het zweet brak me uit, heb meteen het cb gebeld en die vroegen of ik iets aan Gilian had gemerkt. Nou hij poept wel veel de laatste dagen en drinkt minder. Was geen ramp zei ze, ik heb te zware voeding gegeven maar gelukkig was het wel gemengt. Nu wel meteen over naar omneo 1. Nou vanochtend al dat gedoe met het spugen. Wat ben ik erg zeg. Ik vind dit zo vreselijk voor mijn kleine aapie. Allemaal de schuld van een stomme domme moeder. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan en heb dus ook ff lekker gejankt net. Stomme doos dat ik ben. Gelukkig is er niets ergs voor Gilian. Heb zijn darmen even te veel geactiveerd, maar hij slaapt wel veel de laatste twee dagen en ook lange nachten.......dus dat was dan een voordeeltje na zo'n stomme fout. Sorry voor mijn ego berichtje maar ik voel me knap stom. Snik snik, zit er nog van te snikken....... Diana
Marieke; ik ken het helemaal. Zat gisteren ook jankend achter de laptop. Was maar goed dat niemand hier in huis was. Heb veel aan jullie met z'n allen gehad en vaak ook gelachen. Hopelijk gaan we met z'n allen over, maar eerst hier nog even blijven beppen.
OOOh Xenas lees dat jij hem ook een voeding heb gekgeven en hij allergies werd.......hoop dat het met jou kleine aapie ook snel weer goed gaat. Kus diaan
@ Diana, kan een keer gebeuren toch. Maakt voor hem niets uit. Hij weet er niets meer van. Iedereen doet wel eens zulke dingen. Maakt niets uit. DIKKE KNUFFEL
meiden ik word er ook helemaal emo van wat een super tijd heb ik met jullie gehad en nog ga hebben! allemaal bedankt! vandaag is Xavier alweer 1 maand! krijg zo vriendinnen op bezoek, liefs kiss
Xenas, lekker kereltje hoor Fijn dat alles weer ok is na die voeding. Zolang het niet superlang blijft kan het denk ik niet veel kwaad hoor Diaan, heeft ie lekker geslapen in ieder geval Denk dat je echt niet de enige en de eerste bent hoor meissie die zoiets doet, we moeten toch allemaal nog een beetje wennen, maak je geen zorgen...
@ Maris: GEFELICITEERD! Eindelijk zeg! Je hebt het echt verdiend! Ik duim echt voor je dat alles goed gaat en dat jullie lekker aan het genieten zijn. Ik wens je dan ook een voorspoedig herstel. Mooie aparte naam zeg! Hier gaat alles echt super. 's Nachts meldt Merla zich wel vaak, maar overdag kan ze uren achtereen slapen. Ik vind het niet erg, ze zal vanzelf een keer een normale regelmaat gaan krijgen. Ze groeit echt als kool en zat dus binnen een week al over haar geboortegewicht. Ik produceer nog steeds te veel melk, maar het evenwicht begint langzaam aan in het vraag en aanbod te komen. Ik val nog wel te snel af, dus ik heb gister de diëtiste weer langs gehad. Ik mag nu niet meer dan een halve kilo afvallen deze week, anders krijg een speciaal poeder dat veel caloriën bevat om wat beter op gewicht te blijven. Dus ik eet zo veel als ik kan en binnen kan houden deze week, want dat wil ik uiteraard voorkomen. Even een vraagje aan de bv-mama's: Hoe slapen jullie 's nachts? Ik heb een handdoek om mijn borsten heen gewikkeld liggen, alleen die lek ik helemaal nat. Slapen jullie dan met een bh aan? Of hebben jullie nog een andere tactiek om niet alles onder te lekken. Ik lek nu namelijk soms wel 2 badhanddoeken vol in een nacht! Ik heb trouwens besloten om met een paar weken een mirenaspiraaltje te laten plaatsen. Hebben sommige van jullie hier al ervaring mee. Ik had altijd zware menstruatie en de pil is toch niet zo goed als je bv geeft, dus vandaar mijn keus. Maar ben toch wel benieuwd naar jullie ervaringen. Ik lees nog wel met jullie mee, maar had niet echt veel vragen en ook niet echt antwoorden op jullie vragen, dus vandaar dat ik ook niet zo snel meer poste. Maar ik volg jullie dus nog wel allemaal. Wat een leuke foto's komen er hier steeds voorbij zeg! Echt leuk! Liefs Laura
@Diaan: hier een dikke ((knuff)) voor jou. @Laura: ik slaap met een voedingsbh en zoogcompressen erin. Het doorlekken gebeurt me nu weinig meer. Ik ga ook weer voor de mirena spiraal. Deze heb ik ook gehad na de bevallingen van mijn meiden en bevalt me prima. Mijn ongi blijft er zelfs helemaal weg van en na het verwijderen was mijn cyclus gelijk weer gewoon. Fijn dat het zo goed gaat bij jullie. En wel gewoon mee gaan naar de mama's hoor.
Laura, ik slaap met bv-bh met kompressen er in....heb dat de vorige 2x ook zo gedaan. En afvallen....hoe doe je dat? snik snik...bij mij gaat er niets meer af, ook dat had ik de 2 vorige keren ook...ik viel pas af met het stoppen van de bv...
Meiden, ook ik wil jullie allemaal heel erg bedanken! Heb de afgelopen maanden veel van jullie geleerd! En jullie moeten wel allemaal mee verhuizen hoor, want ik heb nog veel meer te leren dus jullie adviezen zijn nog hard nodig Groetjes Doris
Volgens mij ben ik weer ongesteld geworden..... dat heb ik dus echt niet gemist de afgelopen maanden 8) Denk dat ik maar weer aan de pil ga. Hoe zat dat ook alweer, het beste is om te beginnen de eerste dag van je menstruatie toch? Groetjes Doris
goeiemiddag iedereen, heb eindelijk alles weer eens bijgelezen. Ben er al van maandag mee bezig en wou niet eerder posten voor ik alles had gelezen. Was me dat een boterham, zeg! Wel leuk natuurlijk dat we elkaar zo steunen. Nu het einde van dit topic nabij is, wil ik toch ook even benadrukken hoe belangrijk jullie (toch wel onbekenden uiteinelijk ) voor me geworden zijn. 't Voelt zo goed om dingen te delen en te weten dat iedereen -net als ik- wel eens twijfels heeft, angstig of onzeker is over iets en dat we elkaar helpen door onze ervaringen te delen. Ik heb sinds Jelle geboren is nog niet veel van me kunnen laten horen, maar ik lees wel eens mee en vind door dat te doen al bijna alle antwoorden op vragen die ik had. Bedankt iedereen !!!! @Missyess: Ja, we zijn op dezelfde dag bevallen en kun je geloven dat onze schatten alweer 3 weken oud zijn! Wat vliegt de tijd, hé? Oh, en geniet van je nintendo ds, hoor! @ Diaan: leuk voor je dat je nog zo lang thuis bent. Kun je lekker genieten van je schat. Oh, en voel je niet te schuldig over die voeding, hoor. 't Is nu eenmaal geen makkelijke periode en dan kan zoiets al eens gebeuren. @ Irene: gefeliciteerd met jullie dochter. Wat een mooi meisje is ze, zeg! @ Liesje1207: Ik hoop dat het snel weer goed gaat met Winter (is misschien ondertussen al zo, nog zo goed dan). @ Anne: veel beterschap! @Nienke: proficiat met je zoontje! Ik hoop dat het al beter gaat me je. @ Kissflower: ik heb ook moeten overgeven tijdens de bevalling. Voelde me echt misselijk en heb daar nochtans bijna nooit last van. @ Kari: gefeliciteerd met je dochter! @ Choco: hoop dat je snel weer recupereerd nu je FV geeft. @ Nijnie: ik hoop dat alles goed gaat vandaag! @ Maartje: hé leuk, dat zwarte piet spelen. Veel plezier gewenst.. @ Maris: gefeliciteerd met de geboorte van Oriande! @ Xenas: amai, was dat even schrikken voor je, zeker? Gelukkig is het snel weer weggetrokken. Mooie foto trouwens! Ik las dat er alweer mama's aan het sexen zijn . Nou, moet ik nog niet aan denken, hoor. Vind ik heel dapper van jullie. En wat een ellende met die spenen! Wij hebben 8 flessen van pericles gekocht en gebruiken gewoon de spenen die daarbij zaten. Onze Jelle drinkt van gelijk welke speen er aan de fles hangt. Het zijn wel 1-2-3 spenen en we geven hem op stand 2. Lukt perfect! Zo, dat was nogal veel. Sorry daarvoor. Hopelijk kan ik nu een beetje beter volgen en ook eens meer reageren. Groetjes van Liesbeth en iedereen nog een fijne dag gewenst ...
@ Doris: Ja klopt, 1e dag van je menstruatie. @ Liesje en Nynke: Dan ga ik morgen maar even extra bv-bh's halen en compressen, want ik heb nu maar 1 goede bv-bh, en die was ik nu 's avonds steeds, maar als ik ze 's nachts ook ga dragen, dan kan ik wel wat extra gebruiken. Bedankt voor de tip! @ Liesje: Ik heb een darmafwijking, waardoor ik tijdens mijn zwangerschap rond de 20 weken ook te licht werd. Nu heb ik nog een paar kilo reserve, maar die mogen dus niet te hard er af gaan, aangezien ik anders weer grote kans heb om weer te licht te worden. Daarnaast had ik eerst ook geen trek meer in tussendoortjes, en dat scheelt natuurlijk ook een hoop. Maar nu komt dat wel weer terug. Ik hoop voor je dat je ook een beetje af mag vallen, al schijnt het volgens mijn diëtiste ook zelfs het beste te zijn om niet af te vallen tijdens je bv. Je schijnt dan je oude vetreserves aan te spreken, en daarin schijnen vaak oude afvalstoffen te zitten die dan weer in je bv terecht komen. Dus wat dat betreft is het alleen maar goed dat je niet afvalt! Ik blijf nog wel gezellig met jullie meekletsen hoor! Ook bij de mama's.
@ Happyliesje: Zelfs ik heb sinds het weekend al weer zin in seks. Alleen voelt het bij mij van binnen nog een beetje beurs, dus we wachten toch nog maar even. Ik heb manlief al wel weer lekker verwend, want ik heb zelf echt veel te veel zin om niets te doen. Nu scheelt het misschien ook dat ik alleen van binnen flink ben ingescheurd, maar van buiten alles nog in tact heb. Oja en uiteraard; jullie allemaal heel erg bedankt voor alle goede tips! En dat ik af en toe ff mijn gezeur hier kwijt kon! Ik hoop echt dat we het nog lang vol houden op het mamatopic met dit gezellige clubje!
Lieve meiden, Wat een raar idee, alle oktobermama's zijn bevallen! Oh ik word er een beetje emo van. We hebben zoveel met elkaar gedeeld en ik heb zoveel aan jullie gehad. En nu zijn we allemaal niet meer zwanger maar mama! Ik hoop dat we nog heel lang gaan doorkletsen in het mama forum (waar vind ik dat eigenlijk?). Maar wanneer stappen we dan over eigenlijk, als we iets van Maris hebben gehoord? Hoop dat we lief en leed met elkaar kunnen blijven delen. Maris, gefeliciteerd met jullie dochter! Fijn meis dat ze er eindelijk is! Missyess, wat heerlijk om jezelf zo te verwennen. Je brengt me op ideeen! Happyliesje, wat een gedoe met al die spenen zeg! Doris, ongesteld alweer? Zal wel een vreemd gevoel zijn of niet? Laura, fijn dat alles zo goed gaat met Merla! Kiss, gefeliciteerd met Xavier. (hij is tenslotte al 1 maand ) Wat gaat de tijd toch snel he! Met Veerle gaat alles goed. Ik moet nog wel erg wennen aan het 's nachts veel op zijn. Ik ben dan ook nog erg moe van alles en heb echt mega donkere kringen onder mijn ogen! Ook vind ik het zo frustrerend dat ik zo weinig kan doen. Ik mag 6 weken lang geen huishouden doen en dat soort dingen, nou dat is dus echt niets voor mij! En met Veerle kan ik dus ook niet alles doen wat ik graag zou willen. Als ik haar bijv. in badje heb gedaan dan was dat genoeg activiteit voor 1 dag, en moet Jeroen haar elke x verschonen enzo. Ik merk ook aan mijn lichaam dat ik bijzonder weinig aankan. Ik denk steeds, het valt wel mee, nog even dit en dat doen, maar aan het einde van de dag moet ik de rekening betalen. Mijn kraamhulp blijft er maar op hameren dat ik veel rust neem, anders kan ik nog wel eens heel lang onderweg zijn zegt ze. Ik zal het dus maar moeten accepteren, maar heb er heel veel moeite mee! xxx Irene
@ Irene: het mama-topic vind je gewoon bij 'na de bevalling' en dan 'de mama's' en daar is dan een topic met oktober 2007 mama's. Oh, en ik denk dat je me misverstaan hebt i.v.m. die spenen. Ik heb van heel wat mama's gelezen dat het niet altijd goed lukt om een geschikte speen te vinden voor hun ukkie's. Ik wou gewoon even melden dat ik veel geluk heb dat ik dat niet heb met Jelle. Die drinkt gewoon van gelijk welke speen! Ja, en dat rusten enzo. Ik ben wel gewoon bevallen, maar de knip was terug een stuk opengescheurd, dus ik mocht ook niet veel doen. Is trouwens nog steeds niet helemaal genezen! Ik had het er ook moeilijk mee om stil te zitten, maar voelde het dan ook wel aan m'n lichaam. Misschien dat het daarom zo lang duurt om te genezen onderaan, dus gewoon doen, hoor, dat rusten!