Ik heb dan nog niet zo lang lief en leed met jullie gedeeld, toch heb ik ook al veel aan dit forum gehad. Leer jullie door alle verhalen nu net een beetje kennen, dus hoop dat we dat door gaan zetten in het mama-forum! Mijn vriend en ik zijn ook zonder medische wetenschap zwanger geworden. In augustus had ik mijn spiraaltje laten verwijderen vanwege aanhoudende klachten. In november zijn we gestopt met voorbehoedsmiddelen en met kerst had ik mijn laatste menstruatie. Het was even afwachten hoe lang en zo, want aan mijn cyclus is geen touw vast te knopen! Doris, wat een lekker nachtje! Dat moet heerlijk zijn! Hier "gelukkig" geen eindeloze tranenregens. Moet zeggen dat niet sowieso niet heel snel huil, maar tijdens de zwangerschap en nu is dat niet anders geworden. Ik ben in totaal 22 kilo aangekomen en nu 12 kilo kwijt. Hield gruwelijk veel vocht vast en dat gaat er nu beetje bij beetje ook af. Vooral 's nachts zweet ik nog steeds erg. Word wakker met heel mijn buik en rug kletsnat! Hebben jullie dat ook? Oh ja... weet niet meer wie het vroeg, maar ik slaap ook met een voedings-bh of strak voedings-shirtje met compressen. De compressen zijn vaak nat tegen de tijd dat Iza komt (circa 04.00u) en kan ze dus dan mooi vervangen. Ben helemaal blij... Iza dronk de laatste dagen steeds maar één borst en werd boos bij aanbieden van de tweede. Ook tussentijds verschonen (doe ik altijd), spelen, knuffelen, boeren.... niets hielp. Ging er dus maar vanuit ze genoeg had aan één borst. 's Nachts en 's morgens sliep ze er namelijk rustig 4-5 uur op. Maar 's middags en 's avonds komt ze om de 1,5 uur en drinkt dan ook weer! Maar.... vanmorgen heeft ze eindelijk het geduld weer opgebracht om twee borsten te drinken! Wat is jullie ervaring met luiers? Welke zijn voor jullie het prettigste? Natuurlijk is ieder kindje anders, dus bevalt het ook anders, maar ik hoor wel veel dat men tevreden is met de luiers van Kruidvat en C1000. Gisteren heb ik die van Super de Boer gekocht, maar deze zitten bij Iza wat losjes/raar om haar benen. Mijn vriend had em gisteravond dus niet goed genoeg gedaan en ik kon haar vanacht verschonen.... alles nat van de plas!
Wij zijn in juni al met de pil gestopt, maar moest om medische redenen nog wachten tot september voordat we er voor mochten gaan. Toen eerst een hele vroege miskraam gehad (5w) en daarna vrijwel meteen weer zwanger! Ging bij ons dus ook heel snel! Wij gebruiken al vanaf het begin pampers, die bevallen goed, dus ook nog geen ander merk gehad. Kon ze tot nu toe ook steeds in de aanbieding kopen. (pas nog 3 pakken voor 20,- dus voorlopig kunnen we weer vooruit ) Groetjes Doris
Xenas, wij zijn ook zo zwanger geraakt...we hebben iedere keer maar 1x moeten proberen voor 3 pracht wondertjes te hebben...ben dus super vruchtbaar... Doris, fijn dat Sven zo goed slaapt s'nachts... Winter komt elke nacht nog 3 keer voor eten, maar slaapt wel van voeding naar voeding, maar dan alleen als hij bij mij op mijn buik ligt...in z'n bedje krijgen we hem nog steeds niet. Heb het deze nacht nog eens geprobeerd...hij lag heel goed te slapen en dacht ik leg hem in zijn bedje, maar na 2 minuten al bijna wakker en jengelen, heb hem terug bij mij gelegd en hij heeft nog 2 uur verder geslapen...weet echt niet wat ik moet doen om hem in zijn bedje te laten slapen...nu als hij bij mij ligt, ligt hij op zijn buik en ze zeggen dat reflux kindjes liever op hun buik slapen nu ga ik dat maar eens proberen...het bedje terug wat lager zetten aan het hoofdeinde en hem op zijn buikje leggen, heb er toch een speciale matras in liggen dat ze op hun buikje mogen liggen, dus geen probleem moest hij op zijn gezichtje gaan liggen... NiCa, Emelie en Julie hadden ook een navelbreukje bij hun geboorte en dat is zo mooi in orde gekomen...
Xenas vind het wel grappig wij zijn ook in okt gestopt en was in febr zwanger hihi(moest 2febr ongi worden maar het kwam niet uiteindelijk 5 dagen gewacht en toen maar ff gestest en...twas RAAK!)en nu....hebben we onze prachtige kindjes in onze armen wat is het toch allemaal weer snel gegaan he? wij gebruiken nog pampers,en we hebben nu de luiers van supercoop die zijn ook wel goed,we kopen alleen de pampers als ze in de reclame zijn hihi. gisteravond kwam dyon al tegen half 11 ofzo terwijl hij normaal pas tegen half1 1uur voeding krijgt en meestal moet ik hem nog wakker maken! en uit eindelijk heb ik het kunnen rekken tot 12uur dus toen had ik hem maar de fles gegeven en toen kwam hij vannacht al weer tegen half3 3uur ofzo terwijl hij normaal tegen half 5 komt(gisteren was het bijna half6!) denk dat dyon een regel dagje had zal hem dadelijk ff fles geven ligt nog lekker te slapen in zijn bak die op de tafel staat eerst ff koffie drinken en een sigaretje(in de keuken!) liefs nica
@Doris: wat een heerlijke nachten maak je zeg. En ik ga ook voor een feestje de 19e. maar laten we even afwachten of Maris dan idd thuis is. @Liesje: heft de ka geen tips om winter in zijn bedje te laten slapen? Ik heb in oktober mijn spiraal laten verwijderen en was in Feb zwanger. Best snel dus. Ik gebruik de luiers van het kruitvat. Ben er super tevreden over. OOk pampers zijn prima luiers. Voor de rest komt er hier niks anders in huis. Ik heb al zoveel gebrobeerd met de meiden maar niks is zo fijn als kruitvat en pampers. Heeft iemand een tip hoe ik Marijn wat langer kan laten drinken? Hij drinkt maar 10 min aan 1 borst maar daar heeft hij nu niet meer genoeg aan want hij komt weer steeds vaker. Ik verschoon hem al tussen de voeding in maar na 8 minuten is het echt klaar. Verder alles goed hier. Marijn is een heerlijk rustig mannetje die alleen huilt als hij honger heeft en uit bad moet. Zo wil ik nog wel een vierde. Stom he ik weet dat het lichamelijk geen goed beslissing is maar toch blijft het kriebelen. Ben ik nu de enige die al weer aan een volgende kind denkt?
Ik hoop dat het werkt op die manier! Lijkt me wel wat hoor.... al die nachten zo slapen! Maarrehh... ik begrijp niet helemaal dat je het bedje lager zet aan het hoofdeinde. Dan zakt de melk toch juist weer richting mond?
@nynke.. je bent zeker niet de enige sie denkt aan een 2e.. ik wil ook wel.. maar we wachten liever nog eventjes.. nu we het er toch over hebben.. moet mijn pil nog innemen haha!
ik zie nu ineens dat ik sinds 16-10-2006 lid ben van deze site.. haha 2 dagen en een jaar voordat Jesse geboren is! COOL!
en nog een berichtje.. Ben er nu toch wel uit dat Jesse echt niet meer in rompertjes maat 50 past.... snik... weer een maatje verder! Maar dichterbij al de mooie kleertjes die hij al gehad heeft in grotere maatjes! En gisteren avond heeft Rob de klossen onder het bed vandaan gehaald! WOW wat is het bed dan raar laag.. alleen het gezicht al dat hij nu weer normaal staat haha!
Doris, wat goed dat Sven zo goed slaapt. Wij hadden gisteren de late voeding wat gerekt, maar ze werd nu om 5 uur wakker ipv 6 uur zoals gisteren, haha. En nu ligt ze in bed, beetje om zich heen te kijken en te slapen af en toe. Xenas, hier zwanger via de natuurlijke weg en heel snel ook. Was al wel wat langer (nog geen half jaar) gestopt met de pil, maar toen we er voor gingen lukte het gelijk de eerste maand... Siesje, tot nu toe heb ik etos, kruidvat, bumblies en pampers geprobeerd. Ik vind de pampers toch het prettigst. Sluiten mooi aan. Ben trouwens nu een maatje 2 aan het proberen, even zien of dat al goed gaat, anders moet ik nog een pak 1 halen. Liesje, misschien vind Winter op zn buikje liggen wel prettig, succes met proberen! Nynke, gedachten aan een eventueel volgende... ja als mogelijkheid. Maar nog niet als in: goh dat lijkt me wel wat op de korte termijn. Mn spatiebalk is in staking, doet het niet altijd, dus typen gaat langzaam... eens even proberen te maken zometeen... (of nog verder slopen...). Zijn er hier mama's die een slaapzakje voor de kleine gebruiken? En zo ja, wat heeft het kind aan in de slaapzak (heb een met lange mouwen gehaald, zo'n winterding, niet gewatteerd), kan je dan ook de deken er gewoon overheen doen? Mirte kruipt namelijk steeds half onder de dekens uit en dat lijkt me zo koud, helemaal als het straks echt winter is.
Ik ben na ons trouwen in juni gestopt met de pil. Gelukkig ben ik via de 'normale' weg zwanger geworden. Als je inderdaad babyboom kijkt ben ik blij dat het zo gegaan is bij ons. Hier ook luiers van het kruidvat. Vind die van het kruidvat en van pampers het fijnst. Xenas: Deyna past ook al veel kleren niet meer. Maatje 50 al helemaal niet. Truitjes enz heeft ze nu aan in maat 62. Alleen maat 62 broekje is nog te groot. Er hangen zelfs dingen die ze nog nooit aan heeft gehad zoooo zonde! We laten Deyna nu sinds 2 nachten in haar eigen bedje slapen. Maar ze zwemt steeds omhoog. Iemand tips? We hebben haar nu al een paar x gevonden met haar hoofd tegen de spijlen.
Sven past kleertje maat 56 al (bijna) niet meer! Hij heeft al maatjes 62 aan! Nog wel met de mouwtjes/pijpjes omgeslagen, maar ik vind het fijner dat het wat te groot is dan dat het krapjes zit. Vorige week nog leuke shirtjes gekocht bij de h&m, ging voor mezelf, maar kwam alleen maar met kleertjes voor Sven terug Hier was het ook even wennen toen de klossen onder het bed weg waren. Maar was weer snel gewend, vond het maar niks die klossen eronder, werd het bed veel te hoog van voor mij 8) Groetjes Doris
Hahaha wat een emo mutsen zijn we ook Al die hormomen ook Ik zat binnen 2 weken alweer aan mijn normale gewicht, 75 kilo. Ik was iets van 8 kilo aangekomen ofzo. Nu wil ik er nog wel 5 kilo vanaf. Rein verklaard me voor gek maar oké. Ook Nathan past maatje 50 niet meer, 56 zit nu goed. Zo direcht naar het CB, ik ben erg nieuwsgierig! Nathan heeft vanacht voor het eerst op zn eigen kamertje geslapen en dat ging super goed. Om 23 uur heeft Rein hem zijn laatste voeding gegeven, om 04.00 uur kwam hij en heb ik het gedaan en vanochten om 08.00 uur heeft rein het nog gedaan voordat hij naar het werk ging. Nathan ligt nu nog heerlijk te slapen. Hij heeft niet 1 keer gehuild! Het lijkt erop dat hij gewoon even een baalperiode had. Moet zeggen dat mama het heel wat minder leuk vond dat Nathan niet meer bij ons lag Maar het moet toch een keer gebeuren....
Maat 50 wordt hier te klein, 56 past goed. Ik ga nu 62 proberen. Gek genoeg heb ik daar heel weinig van gekregen. Maat 68 weer volop. Wij gebruiken pampers. Hebben 1 pak ah gebruikt: resultaat weas regelmatig een natte broek. Ik had 2 kruidvat luiers uit een proefpakket, 1 ervan lekte ook door... Met pampers gaat het nog steeds goed, dus die blijven voorlopig. Verder heb ik nog luiers uit een luiertaart, geen idee wat voor merk het is. Die ga ik ook nog proberen. Zeer benieuwd hoe dat gaat, als Jarno die ook te vol plast gaan ze gewoon weg.... Wij zijn op de natuurlijke weg zwanger geworden. Hebben er wel 14 rondes )1 jaar)over gedaan. Op de ochtend dat ik een afspraak met de huisarts wilde maken omdat ik maar niet zwanger werd had ik een )vaag' positieve test in handen'
Hier paste maatje 50 eigenlijk al niet bij de geboorte... Snel op 56 over dus! Dat heeft ze nu nog steeds wel aan, maar is afhankelijk van het merk. De kleding van Noppies viel errug klein! Het rompje ging nog wel, maar die mouwtjes zijn zo verschrikkelijk smal. Helaas kon die kleding vrijwel direct in de doos voor een volgende! Had vorige week een leuk gevoerd broekje gekocht in maatje 62, lekker warm dacht ik zo. De pijpjes moet ik omslaan, omdat die nog een tikkie te lang zijn, maar om haar buik zit de broek veeeeeel te strak! Raar hoor... Grappig he, hoe je slaapkamer er weer anders uit ziet als de klossen (of in ons geval bierkratten) er onderuit gaan. Wij hebben ze 1,5 week na de bevalling er onderuit gehaald. Een week voor de bevalling hebben we trouwens nog een nieuw bed moeten kopen! Ons oude ikea-bed was 5 jaar oud en had twee verhuizingen meegemaakt, daar werd ie niet beter van. Op een avond draai ik me om om de wekker te pakken, draai terug en BOEM.... breekt zo een poot onder het bed uit en hingen we saampjes met de lattenbodem op een klos! Das een rare belevenis met een enorme zwangere buik! De klossen en andere poten er maar onderuit gehaald en op een heel laag bedje geslapen. En ik maar miepen.... oh jee.... nou moet ik niet vanacht bevallen, want dan is ons bed niet hoog genoeg! Gelukkig wachtte Iza nog eventjes.
Ik ben in december gestopt met de pil. Toen hebben we 1 menstruatie afgewacht. En daarna was het de 1e poging raak! We hebben zo'n geluk gehad. Als ik naar babyboom zit te kijken voel ik me er bijna schuldig over! Wij gebruiken ook kruidvat en pampers. Iets anders heb ik nog niet geprobeerd. Jeetje, passen sommigen al maatje 62?! Bij Dewi is maatje 50 soms nog te groot. Ik ga nu voor het eerst een 56 proberen die er redelijk klein uitziet. Maar ik denk dat ze er nog in verdrinkt. Dewi drinkt ook maar 1 borst. Soms nog geeneens 10 min. Dan valt ze al in slaap. Maar ze groeit wel heel goed en ze spuugt ook vaak wat uit. Dus ik denk dat er gewoon veel melk in mijn borsten zit.. Oh ja, 19e om 16.00 uur vind ik prima hoor! Zou Maris er dan al weer zijn?
dyon past nog wel in maatje 50 maar sommige truitjes worden wat aan de korte kant terwijl de mouwtjes nog lang zijn,rompertjes van 62/68 past hij ook redelijk terwijl ik ook rompertjes heb in die maat waar hij nog in verzuipt kwa maten is het echt heel verschillend maar vind het wel fijn hoor dat hij nog in 50 kan meneertje ligt nu heerlijk te "kletsen" in de box hihi maar wat is babyboom eigenlijk en wanneer komt dat?wil het ook wel eens zien en hoe laat komt dat dan? liefs nica
goeiemorgen iedereen (of middag bijna) @ Doris: wat leuk voor je dat Sven eindelijk goed slaapt 's nachts. En zo lang! Wauw, ben ik echt jaloers op.. @ Xenas: ik heb eind december m'n laatste pil genomen, ben in januari dan 1 keer ongesteld geweest en sindsdien niet meer. We waren er eigenlijk zelf van geschrokken dat het zo snel ging (zeker als je allemaal verhalen hoort en ziet van mensen bij wie het echt niet lukt...). En nu ligt onze Jelle al bij ons, echt ongelooflijk! @ evaatje: bij ons is het net omgekeerd. Het hoofdeinde van Jelle z'n bedje staat iets hoger en dan zakt hij telkens naar beneden. Nu, we leggen z'n dekentje wel laag genoeg, maar ik vind het zo zielig en wat als hij een keer meer zakt en echt onder z'n dekentje belandt?! Mag er niet aan denken Iemand tips? @ Astrid: veel succes in het CB. Wat de luiers betreft. Zijn die van het kruidvat echt goed? Wij kopen die van pampers en zijn daar wel tevreden over, maar het is bijna niet te doen op financieel vlak. Ik zal die van kruidvat dan eens gaan halen en proberen. We hebben er een redelijke nacht opzitten. Heb voor het eerst in lange tijd weer eens het gevoel dat ik ongeveer uitgeslapen ben. Gisteren om 0.00 uur heeft Jelle z'n laatste flesje gehad en dan om 04.00 uur heeft de papa z'n flesje gegeven, dus moest ik pas op om 08.00 uur. Ongelooflijk, deed echt deugd! Ben dan om 09.00 uur nog eens in mijn bedje gekropen en pas om 11.00 uur opgestaan toen Jelle van zich liet horen voor z'n papje. Hij is overdag wel iets onrustiger (soms veel wenen en zo), maar dat vind ik niet zo erg als hij 's nachts dan goed slaapt. groetjes ...