Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Goede morgen dames,

Net bij de huisarts geweest voor controle, alles zag er goed uit dus urine was goed alleen lage bloeddruk 110/60 maar schijnt normaal te zijn tijdens begin van zwangerschap. Hij heeft ook ff aan mijn buik gevoeld of de baarmoeder op de goede plek zit en was ook in orde! Morgen bloedprikken in het ziekenhuis. Over drie weken mag ik weer terug komen... Alleen heb ik heel erg last van mijn onderrug, echt heel pijnlijk. Volgens mijn huisarts was dat wel heel vroeg in mijn zwangerschap en moest ik alvast gaan denken aan zwangerschapsgym ofzo... Ik zei tegen hem dat ik van plan was om te gaan zwemmen.

Ik krijg s'avonds mijn bord echt niet leeg, wordt namelijk erg misselijk van de baklucht van vlees... Hihi lekker he die kwaaltjes, tis ff wennen maar ik vind het niet erg.....

Voor ik het vergeet alle nieuwe oktobermama's welkom en geniet van jullie zwangerschap!

Liefs Diaantje

2. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    26Lotte26 : Wat fijn voor je dat de test gelijk zo mooi positief was. Ik zat gisterenavond al aan je te denken. Heel mooi, meis. Wat heb je eigenlijk voor cadeau uitgezocht? Ik de DVD. Ik vond die supermooi.

Augustus : Veel succes met het bezoek van MvM. Is echt heel leuk en informatie. Maar ook heel spannend. Want tja, wat nu als er geen streep komt. Zo zat ik dus precies een week geleden. Mega-nerveus. ;)

Lievebeesje : Vervelend dat je al zo'n last van je banden hebt. Ik heb zelf ook wel het idee dat ik meer last heb. Het is een mooie spannende tijd, he? Maar ja, wat de cupmaat aangaat. Ik heb normaal E, dus dat wordt nog wat. Mijn mannetje is er wel blij mee, maar ik toch echt iets minder. Haha.

Jotim30 : Hoe is het nou, meis? Ik denk inderdaad dat de vrouwen hier die al kinderen hebben, het veel moeilijker hebben. Voor mijn vriend en mij is het de eerste en tot nu toe moet ik zeggen dat het nog redelijk gaat. De misselijkheid heb ik 's ochtends een beetje en ik begin te merken dat ik vermoeider begin te raken, maar ja, mijn vriend vind het heerlijk om een beetje voor me te zorgen en daardoor gaat het nog wel. Ik wil je even heel veel sterkte wensen en je bedanken voor het feit dat je zo'n mooie internetpagina opgezet hebt. Leuk hoor, alle oktobermama's onder mekaar.

Anne36 : Mooie echo in je foto-album. Op 6 maart zal er al veel meer te zien zijn. Spannend he? Ik heb 2 dagen later mijn 1e echo. Ik ken dat gevoel in de borsten, dat gevoel in de buik en het gebrek aan eetlust. Ik ben ook wat vaker misselijk en dan moet mijn lieve manneke echt niet aan me vragen wat we vanavond gaan eten.

Bobbie : He, dat is vervelend. Ik weet er alles van. Ben van vorige week woensdag t/m maandag ziek thuis geweest van werk ivm de Buikgriep. Niet erg leuk, maar je weet wel waar je die krampen en dergelijke van hebt. Dat geeft toch wat rust.

Choco :
    Welkom bij de Oktobermama's. En van harte gefeliciteerd met de zwangerschap. Ik wens je een hele, mooie tijd toe. Met niet al teveel klachten.

Missyess : Wow, lijkt me heel leuk om te doen, dat Polefitness. Het ligt alleen niet in mijn bereik omdat ik dus veel te zwaar ben. Maar goed, het is wel heel goed dat je zoveel gesport hebt voor de zwangerschap. Dan ga je het allemaal veel fitter in.

Andrea mv Ryan
    : Fijn dat je je weer een stuk beter voelt. En dat van die broeken dat herken ik wel. Ik heb zo'n gevoelige buik op dit moment dat ik helemaal geen druk kan hebben. Ik draag nu al een broek die normaal gesproken veel te wijd was. Dat voelt beter aan. Ik ga binnenkort maar eens shoppen voor een paar lekkere broeken. Grappig dat geintje wat je vriendin had uitgehaald. Hoe laat je iemand schrikken. haha

Martine : Dat is vervelend van die melk. Dat zou mij ook kunnen gebeuren. En wat die geur van MvM aangaat. Echt lekker vind ik het niet. Ik probeer ook vlak voordat ik het erin te gooien, een grote hap lucht te nemen en even niet meer te ademen. Maar ja, dat lukt niet altijd.

AnthoniaH
    : Welkom bij de Oktobermama's en van harte gefeliciteerd met de zwangerschap. Een hele mooie tijd toegewenst, meid. Wat MvM aangaat. Ik heb op zich geen problemen met het feit dat de buurt weet dat ik zwanger ben. Maar het is bij ons gewoon lastig om de spullen voor de deur neer te zetten. We hebben wat last van hangjongeren in de buurt en je weet maar nooit wat die ermee doen. Ik heb daarom afgesproken dat ik het zelf naar een verzamelpunt breng. Maandagavond rij ik dan naar de thuiszorg en daar staan 2 grote kisten buiten. In de ene zitten volle flessen en in de andere lege. Je zet je volle flessen daar neer en neemt weer lege mee. Geen probleem.

Linda84 : Gisteren was ik voor het eerst duizelig en hoe. Dat herken ik dus wel.

Ik hou het hier even bij. Sorry als ik dames vergeten ben. Ik zit op mijn werk en kan niet te uitgebreid reageren. Ik zal proberen om vanavond thuis wat meer te reageren.

Ik ben toch helemaal alleen. snik snik. Mijn manneke heeft vandaag late dienst en moet werken van 14.45 uur t/m 23.15 uur. Hij is als het tegenzit dan pas omhalf 1 thuis. Hij moet namelijk nog een uur reizen met het openbaar vervoer. Nou ja, kan ik tenminste lekker vroeg naar bed. Ik denk dat ik er om 10 uur of eerder al in lig.

Fijne dag weer dames,

Marianne

3. 26Lotte26

26Lotte26 Actief lid

2 jan 2007
    149
    0
    0
    hallo allemaal,
    Ik wist neit goed wat ik moest kiezen met de cadeaus van MvM. Ik heb al twee zwangerschapboeken en ik meen ergens gelezen te hebben dat die "film" binnenkort op de tc is. bij discovery geloof ik. Dus toen bleef het speelkleed over. Ach.... lekker voor in de tuin ofzo.
    Ik zet de flessen voor de deur neer. Je kunt goed een afspraak met hun maken waar je het neer zet. Je kunt er ook een vuilniszak omheen doen, zodat het wat minder opvalt.
    Groetjes, Lotte

4. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    goedemorgen dames
    Kheb lekker vakantie, dus lekker uitgeslapen, alleen als ik uit slaap blijf ik meestal de hele dag zo duf!
    Sinds twee dagen terug ben ik ineens misselijk 's ochtends...raar, ik dacht dat zal nu toch niet meer komen..maar helaas. Ach ja, als dat het ergste is :)
    Nou, kga maar eens een stapel proefwerken nakijken. (Ik ben docent op ee middelbare school, en alhoewel mijn leerlingen wel vrij zijn, helaas moet ik nog wel een klein beetje werken)
    Doei doei!

5. augustus

augustus Niet meer actief

Wat leuk dat je een kadootje mag uitkiezen...
    Dat had ik nog geen eens gezien.
    Goed idee van die vuilniszak..
    Een kennis vertelde ooit eens dat een stel jonge lui met haar flessen aan de wandel waren gegaan...LEKKER FRIS haha :)

6. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    [/quote]

Hihi..dachten ze dat er bier in zat ofzo:)

7. augustus

Ja volgensmij wel...

Ik zie het al helemaal voor me... :D

8. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    ja, ik ook, kzie ze al lopen door de straat...hihih

9. augustus

En maar denken dat ze iets lekkers gescoord hebben :p

Ik woon in een portiekwoning, dus het zou mij niks verbazen als ze hier ook met de flesjes aan de wandel gaan... :)

10. marianne30

marianne30 Actief lid

18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    dit is trouwens ook een leuke site voor kleding en niet echt duur

http://www.mooiverpakt.nl/

was aan het neuzen op internet en kwam het tegen

gr Marianne

11. liedel

liedel Actief lid

11 feb 2007
    264
    0
    0
    Ik woon in een heel saai rustig straatje, (gemiddelde leeftijd is denk ik 60 +) zal bij mij niet zo snel gebeuren denk ik...Maar je weet het maar nooit natuurlijk..

12. augustus

Leuke site idd. Is de kleding daar nieuw of tweedehands?

13. marianne30

marianne30 Actief lid

18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    volgens mij is het allemaal nieuw

gr marianne

14. augustus

Dan is het echt goedkoop idd..Ik ga die site ff bookmarken.

15. appeltje

appeltje Niet meer actief

Welkom nieuwe mama's!

Ik breng mijn flessen zelf weg naar het verzamelpunt, dat is bij mij in de wijk. Geen gedoe met mijn flessen proberen te verstoppen.
    Ik woon in een nieuwbouwwijk (opgeleverd 2005), dus er is bij ons een babyboom gaande. Als ik die flessen (al zijn ze verpakt in een vuilniszak)buiten zou zetten, dan weet binnen de kortste keren iedereen het. Met twaalf weken laat ik ze wel ophalen, dan mag iedereen het van mij weten.

Ik begin mij nu ook weeig te voelen. Het idee eten maakt mij beroerd, maar ik moet wel eten om mij goed te voelen. Dus dan eet ik tegen mijn zin in.... Maar ja, ik heb er gelukkig alleen de ochtend last van. Na de lunch trekt het weg.
    Ook heb ik ineens een skin break-out. Tja... in deze week schiet de hCG naar het plafond en verergeren de klachten.
    Gisteren voelde ik me zo naar dat ik de middag thuis ben gaan werken, voor zover je het werken kon noemen. Gelukkig heb ik het op mijn werk verteld en alom begrip gelukkig. Alleen 1 collega die doet een beetje alsof ik me aanstel omdat zij 'veeeeeeeel ergere klachten' had tijdens haar zwangerschap. Typisch gevalletje van projectie....

Zo, even van mij afgeklaagd.... ik ga weer aan de arbeid!

16. annn

annn Actief lid

5 jan 2007
    199
    0
    0
    zwolle
    he liedel!

ook middelbaar onderwijs!?!?!
    leuk! ik ook!

ik heb een heeeele stapel kunstdossiers (voor ckv) die ik nog moet nakijken, maar ga zaterdag op vakantie. even kijken of ik dat ervoor nog na ga kijken...

maar... we hebben vakantie! yeah!

17. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Hoi, hoi dames!
    Wat een geklets weer!

@ Appeltje, is het deze week dat de hormonen een toppunt bereiken? Dat verklaart inderdaad waarom ik mij zo misselijk voel de ganse dag door en zo ontzettend moe ben! Pffff, ik was ook al van plan om deze namiddag thuis te werken. Even een uurtje slapen zal mij goed doen!

Was het al maar weekend... heerlijk huisjes kijken! Hopelijk zit er wat tussen want het idee dat we nog moeten verhuizen en al die rompslomp erbij maakt mij soms wat bezorgd. Zal een pak van mijn hart zijn als we eens een huis hebben en een concrete verhuisdatum gepland hebben!

18. @ sofieke..
    gaan jullie verhuizen?
    voor de baby of stond dit al op de planning?

heb trouwens van de week een aankleedkussen via MP gekocht.. voor 2,50..
    beter!
    zo kom ik wel aan mijn spulletjes..
    maar lakentjes enzo.. en kleertjes doe ik wel nieuw hoor!haha

19. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ja ik heb even zitten zoeken op internet en hierbij kan je zien hoe de hCG stijgt, dan zie je bij week 8 een piek. Maar gelukkig gaat ie daarna weer wat dalen. :p http://www.clearblue.info/nl/SnippethCGLevels.cfm

20. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hé Xenas, wat leuk! Denk dat ik ook maar eens op MP ga kijken binnenkort.... Mijn broer heeft al 2 kids en die hebben kleertjes voor ons bewaard die echt klein zijn... dus echt van net na de geboorte. Zien er nog heel goed uit, dus die kunnen we dan altijd gebruiken!

Zijn jullie al een beetje aan het rondneuzen wat je leuk vindt in de babykamer? Xenas, zag dat jij de spulletjes al hebt! Wat een ontzettende leuke kamer!

Wij hebben een soort van "familiewieg" dus die gaan we waarschijnlijk de eerste tijd gebruiken... Schattig hoor allemaal.... En dan nu nog 8 maanden wachten, haha! Gelukkig krijgen wij op 3 april de sleutel van ons nieuwe huis, dus die maand zal HEEL snel gaan denk ik...

Liefs Chris

Deel Deze Pagina