Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Laura, fijn dat alles zo goed gaat! Was Idols nog wat? Toen ik bedacht dat het weer idols avond was, was het al afgelopen.

Chrisje, dat is wel prettig dat ze nog een keer langs willen komen. Schrijf al je vragen op, dan kan je ook niks vergeten te vragen als ze er zijn!

Nynke, hij ligt nu nog in bed, maar hij is wel wakker. Mirte heeft zich goed laten horen... Vannacht huilen voordat ze weer in slaap viel na de fles (doet ze anders nooit ;)). En ook net was het weer brullen. Maar ik zal het zo eens aan mn broertje vragen als hij uit bed komt.

Happyliesje, knip het maatlabeltje lekker uit die broek, dan zie je het niet steeds ;). Ik zat laatst ook te mopperen over die kilootjes die eraf moeten, zegt mn schoonma: je bent net bevallen, je wilt veels te snel.
    Dat wil je niet horen, maar er zit stiekum wel wat in...

2. pol

pol Actief lid

25 sep 2006
    270
    0
    0
    Wat lijkt me dat vervelend als je nog niet je eigen kleren aan kunt. Ik heb zelf het geluk gehad dat ik na een week makkelijke kleding lekker mijn eigen kleren weer aan kan.

Eva was net even heel hard aan het huilen, maar na 1 minuut is ze weer stil en dan horen we haar een hele tijd niet meer.

Voor de meiden met een draagzak: hoe doen jullie dat zo deze tijd van het jaar, draagzak onder je jas? Is het niet lastig vast te maken als je alleen bent, het ziet er vaak zo ingewikkeld uit :s
    Op zich lijkt me zo'n draagzak wel erg makkelijk.

Hebben jullie er al veel ervaring mee dat je met de kinderwagen niet langs de kassa bij de supermarkt kan, behalve bij de extra brede kassa en dat je in sommige winkels niet langs alle paden kunt omdat de wagen er niet langs past.
    Gisteren met mijn mannetje aan het winkelen geweest en hij bleef heel wat keren buiten staan omdat de wagen er niet langs kon. En ik steeds snel naar binnen om inkopen te doen. Erg vervelend en ook erg ongezellig, maar ja...

3. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Hallo Meiden,

Ik heb even een vraagje. Misschien dat jullie het herkennen.

Onze kleine vent heeft sinds iets meer als een week een verandering in z'n ontlasting. Deze is nu spinazie-groen met gele spikkels erdoor. Hij krijgt trouwens al vanaf 1 week na z'n geboorte Friso Hypo Allergeen Flesvoeding. Er is niets veranderd. Het enige wat anders is, is dat hij z'n sprong gehad heeft die beschreven wordt in het boek "Oei, Ik groei".
    Z'n ontlasting is dus heel erg dun geworden. En hij heeft bijna de hele dag krampjes en zit de hele tijd te persen. Zijn er meerdere baby's die hier last van hebben?
    Ik denk dat ik morgen maar eens naar de huisarts ga, want het jochie perst en huilt de hele tijd. Hij raakt er oververmoeid van en wat we ook doen (autorijden, met de wieg een stuk wandelen etc), niets helpt echt om hem in slaap te krijgen op zo'n moment.

Hij is verder zo'n lief, tevreden mannetje. Mijn hart breekt elke keer als hij weer zo ligt te huilen van de pijn.

Oh ja, nog even mijn excuses dat ik niet zo actief ben bij de Oktobermama's. Ik ben gewoon ontzettend moe de hele dag. Heb volgens mij symptomen van Postnatale Depressie en moet daarvoor binnenkort ook naar de huisarts. Heti s allemaal een beetje vervelend.

Ik zal proberen binnenkort wat actiever te lezen en te reageren.

Knuffel,

Marianne

4. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Avalon, kweenie, heb geen ervaring met flesvoeding, joh wat vervelend, hou jezelf goed in de gaten meid en probeer zoveel mogelijk te slapen ook als de kleine slaapt...Helpt ook niet als ie zoveel moet huilen hè, arme schat....Sterkte in ieder geval...

Probeer hier iets uit nu: één tiet ipv twee (wel steeds een andere hoor :)) heb wel even vette stuwing vandaag, omdat ik natuurlijk anders voed en omdat ze vannacht maar liefst van 22.30-7.20 geslapen heeft! Hadden we wel even nodig hoor, zou ze niet gewoon een paar regeldagjes gehad hebben misschien, mmmm, kan natuurlijk ook nog. Nu ligt ze héérlijk te slapen, wij hebben voor het eerst in dagen rustig kunnen eten dus weer helemaal bijgetankt...En sinds gisteravond niet gespuugd, maar kijken hoelang ze dat volhoudt...

5. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    ahum, toch gespuugd...

6. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Avalon, als je nou voor Aaron naar de huisarts gaat, misschien kan je dan gelijk ook een afspraak voor jezelf maken. Niet mee wachten om hulp te zoeken als je denkt dat je symptomen van PND hebt. Als ze zo moeten huilen zonder dat je er wat aan kan doen voel je je ook zo machteloos he...
    Helaas heb ik qua ontlasting geen idee. Hier is het juist aan de dikke kant... Sterkte en pas goed op jezelf!

7. @avalon.. sterkte meid! hoop dat je je snel weer wat beter voelt!

hier nog 1 die nog niet in haar eigen kleding past.. een positie broek zonder band draag ik nu.. en een rokje om mee af te wisselen.. liefst had ik ook weer mijn eigen body terug.. niet dat dat zo bijzonder was.. maar toch haha!

8. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    meiden

heb een probleem en hoop dat iemand mij kan helpen..

Wij hebben een gewone computer en een laptop..
    Nu wil ik dus op de laptop, maar hij doet het niet.
    tenminste, het internet doet het niet..

Als ik bij de status van de draadloze internetverbinding kijk staat er dat ie wel pakketten verzend maar niets ontvangt.. HELP!
    Er staat wel dat ie verbonden is met het internet, maar als ik dus internet open staat er: de pagina kan niet worden weergegeven..

Baal hier best wel van, kan iemand mij ff helpen?

Liefs Kiss

9. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    wat is een gateway eigenlijk? :(
    Want die is dus niet ingevuld, misschien ligt het daaraan?

(heb dr dus ECHT geen verstand van)

10. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Daar kan ik je helaas niet mee helpen kiss, ik ben ook maar een leek op computergebied.

11. NiCa

NiCa Bekend lid

ik heb de leger groene ik heb hem gisteren ontvangen vind hem echt super!

liefs nica

12. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Kiss: Je hebt pb!

13. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Even snel een teken van leven.
    Ik heb vandaag de hele middag zwarte piet gespeeld bij de intocht in mijn geboortedorp. Ik mocht de hoofdpiet zijn en dus op de koets, anders had ik het niet gered hoor.
    Het was heel leuk maar ook supervermoeiend. Ik ga dus lekker met de pootjes omhoog en na het voeden lekker slapen!
    Als de foto's op de laptop staan zal ik een pietenfoto met Fiene in mijn album zetten.
    Voor nu, weltrusten en tot morgen!

Grts, Maartje

PS Avalon; denk goed om jezelf. Niet doorlopen met tekenen van een depressie, want het gaat helaas echt niet vanzelf over (ik kan het weten). Ik kan je helaas ook niet helpen met het ontlastingverhaal, want ik geef BV. Als je het echt niet vertrouwt zou ik de huisartsenpost bellen en anders morgen even langs gaan. Sterkte!

14. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

amai, wat is het rustig deze avond. Allemaal druk bezig met de kindjes of gewoon even van de rust genieten? ;)

@ Nijnie: ja, goed idee om die maatlabels eruit te doen, dan word ik er niet constant met de neus opgedrukt!

@ Pol: ja, wrijf het er nog eens in! :cry: Neen, hoor, ben echt blij voor je dat je al terug in je gewone kledij kunt ;) . Hoop alleen dat het bij mij ook OOIT nog eens zover komt.

@ Avalon: ja, zeker niet blijven lopen als je denkt dat je een PND hebt. 't Wordt dan alleen maar moeilijker zo. Zeker eens met iemand praten, dat kan ook eens enorm opluchten. En wij zijn er ook voor je, hé! ;)

Heb nog even een vervelend vraagje. Hoeveel keer per dag poept jullie kindje zo ongeveer per dag? Onze Jelle 1 keer maar, moet ik me ongerust maken?! :( (vind het trouwens heel raar om poepen te typen, want dat betekent hier in België namelijk iets helemaal anders, hé, Liesje1207? ;) )

Ik ben me mentaal aan het voorbereiden om deze nacht helemaal alleen voor Jelle te zorgen. Ik vind het toch wel beangstigend. Zie dat ik hem niet hoor huilen als Nico al gaan werken is. Mag er niet aan denken! :cry:
    Nou, komt hopelijk (en waarschijnlijk) wel goed.

Goeieavond ...

15. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    @Laura: graag een pb van je over de avatar, want mij lukt het dus ook niet.

@Avalon> meid heel veel sterkte en inderdaad trek op tijd aan de bel....je hoort te genieten en niet te gaan afwachten tot je je nog beroerder gaat voelen.

Vandaag tweede kraamfeest gehad. Was druk vandaag. We zijn super verwend. Heel veel cadeau bonnen, zwitsal producten, kleertjes, boeken, speelgoed etc.....
    Echt super leuk, hebben dit weekend in totaal bijna 50 mensen over de vloer gehad maar goed nu is het klaar.
    Ben wel moe geworden. Rowin is ook bekaf en ligt op bed, kreeg ook allemaal cadeautjes. Gilian is natuurlijk super verwend en ligt nu ook lekker bij papa te slapen. Heeft overigens tijdens de feestjes bijna alleen maar geslapen.

Ik weet niet meer wie er een lekker recept had voor pasta. Ik zou een pb krijgen met het recept. Ik zit nu al dagen honger te lijden want ik wacht nog steeds op het recept ;) , Please wil je het asjeblieft nog ff pb'en?

Ik pas ook nog maar 1 broek hoor, draag ook nog steeds mijn kleinste positiebroek. Tja moet toch echt gaan trainen en stoppen met snoepen.....

Slaap lekker allemaal, ik ga vroeg onder de wol, ben moe en morgen begint de drukte van de week weer.

Liefs Diana

16. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Happyliesje: wat betekent poepen dan in Belgie, of stel ik nu een hele stomme vraag?

17. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Diaan: Je hebt pb!

Poepen is geloof ik vrijen in het Vlaams, dus vandaar... Kan me voorstellen dat het dan raar is omdat te typen als je ontlasting bedoelt, terwijl je normaal dus aan iets heel anders denkt bij dat woord.

18. @Xenas: Ach! Wat een lieve foto! Wat lief dat ie al lacht!

@Marize: Nou, heftig hoor je verhaal! Nu maar lekker van alles genieten..

@Anne: Wat een mooie meid! Lief hoor.

@Kiss: Wat leuk dat je koppelpoging gelukt is!

@Irene: Ook al zo'n mooi meisje! Dewi ligt ook vaak tussen ons in. 's nachts durf ik dat niet echt, maar 's morgens vlak voor Jeroen eruit moet leg ik haar vaak even bij ons.
    Kreeg gisteren nog een tip; je kan ook het wiegje even voorverwarmen met een kruik, dan is het bed niet zo koud als je haar erin legt en dan wil ze er misschien wel in.

@Chrisje: Fijn dat je weer thuis bent bij je mannetje. Voel je je weer goed?

@Maartje: Leuk he de intocht. Ik heb hem helaas dit jaar gemist.

@Marieke: Dewi spuugde laatst ook vrij veel. Nu geeft ze altijd wel een mondje terug, maar geen golven meer. Ook heeft ze altijd wel last van krampjes en ze huilt ook altijd als ze aan het poepen is. Dat vind ik ook zo zielig.
    Ik zie dat je ook een toddler site hebt! Ik ga zo even kijken!

@Diaan: Was je kraamfeest geslaagd? Ik denk dat wij dat bij een 2e ook doen. Ik heb nu nog steeds veel visite en ik ben het nu wel een beetje zat. Elk weekend gaat eraan en jeroen en ik hebben al zo weinig tijd voor elkaar.

@Nica: Ziet ere wel leuk uit die doek, en niet zo heel duur! Ik wil er misschien ook wel één. Dus ik ga even op de site kijken!
    b.t.w. Jij hebt ook mooie mannen!

@Chrisje: Mooie avatar hoor! En idd een scheetje.

@Nynke: Wat lief zo samen met de hond.

@Avalon: Wat vervelend dat je je niet zo lekker voelt. Wel goed dat je zelf hulp zoekt! Hopelijk gaat het snel beter.

Hier verder alles goed!
    Ik ben nu alleen de visite in de weekenden een beetje zat. Zondag is de enige dag dat ik Jeroen voor mij alleen heb, ik zie hem al zo weinig. En als er dan ook nog veel visite komt....Ik wil juist lekker met Jeroen en Dewi gaan wandelen enzo en het huis opruimen! Nu willen mijn schoonouders ook steeds op zondag langskomen. Ik snap wel dat ze Dewi willen zien, maar ik hoop niet dat dat nu op zondag vaste prik wordt! Of ben ik nu heel erg.. :oops:

19. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Oja @ Happyliesje: Geef jij bv? Ik weet niet hoe het met fv is, maar met bv kunnen ze zelfs wel een week niet poepen, omdat ze dan zo goed verteren. Dus als je bv geeft, zou ik me er sowieso niet druk om maken.

20. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Laura: thanks het is gelukt, bedankt voor je uitleg. En is die van mij ook geen schatje? (mijn avatar dus he ;) :) )

Is dat echt zo happy liesje dat poepen vrijen is in Belgie. Poepen is nou niet echt een smakelijk klusje en vrijen vind ik wel een smakelijk klusje. Dus ik snap niet dat jullie die betekenis er dan aangeven. Of betekent het stiekum toch iets anders?
    Hoe komen jullie eigenlijk aan die betekenis als het echt vrijen betekent?

groeten Diana

Deel Deze Pagina