Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Je spreekt het uit als Wangkelie.

    Jullie houden jullie allemaal erg aan de hoeveelheid cc per keer merk ik. Ik geef dus gewoon wanneer hij wil hoeveel hij wil. De ene keer 65 cc en de andere keer 150. Kom soms op 7 voedingen uit, soms op 8!

    Je zoon is al behoorlijk gegroeid zeg!

    Over de kilo's! Ik ben in totaal 22 kg aangekomen, binnen een week 15 kilo kwijt geraakt en nu blijf ik hangen al 4 weken. Kan me er nog niet toe zetten te gaan sporten :( heb er zo een hekel aan maar wil eigenlijk nog 13 kilo kwijt...wil 65 wegen, zit nu op de 78!
     
  2. diaan

    diaan Bekend lid

    3 apr 2007
    920
    0
    16
    Goedemorgen,

    wat heb ik vanacht een geweldig kind gehad,
    Kwart over 10 laatste fles, vanmorgen om kwart voor 7 eerste fles. Kijk dat zijn slaaptijden. Heb afgesproken met gilian dat we dit vanacht weer gaan doen ;)

    @Missym: hoe komen jullie aan die naam? Hebben jullie een buitenlandse afkomst ofzo?

    @Appeltje: getsie lijkt met niets dat gedoe met die tepels. Moet zeggen dat ik je wel een enorme doorzetter vind hoor, petje af :thumup:

    Ga stoppen, ff Rowin naar school brengen.

    Weet iemand al hoe laat we morgen overgaan naar de mama's?

    groeten Diana
     
  3. diaan

    diaan Bekend lid

    3 apr 2007
    920
    0
    16
    Missym: wat was jij vanacht vroeg achter de pc? 3:18 sjonge dat zijn niet zulke geweldige tijden, of geef je de kleine eten en ga je ondertussen lekker surfen? :)
     
  4. Liesje1207

    Liesje1207 Bekend lid

    9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Hallo iedereen,

    ben er nog eens geraakt...situatie is hier nog altijd hetzelfde en geraak stilaan helemaal op...maar we blijven hopen op verbetering!

    Heb wel alles gelezen, maar stond zo ver achter dat een update echt niet mogelijk is :oops:

    Marieke, jouw verhaal heb ik wel onthouden en bij alles wat ik lees, zie ik veel overlappingen met Winter...ik den k echt dat jouw meisje last heeft van reflux. Hoor je haar veel slikken, speelt ze met haar tong, is ze enkel te troosten met bv...

    Kiss, tranen in mijn ogen bij het lezen van jouw verhaal...en wij kunnen je wel vertellen wat wij er van vinden, maar jij zal zelf voor je moeten uitmaken wat er gaat gebeuren...een hele dikke knuffel meid!
     
  5. diaan

    diaan Bekend lid

    3 apr 2007
    920
    0
    16
    LIESJEEEEEEEEEEE: EEN ENORME DIKKE KNUF VOOR JOU, EN KNAP HOOR DAT JE POSITIEF BLIJFT EN IK SNAP HEEL GOED DAT HET MOEILIJK IS. MAAR TOP HOOR HEB ER ECHT BEWONDERING VOOR!

    Zo dat moest ff met grote letters want iedereen mag wel even goed zien hoe veel respect ik voor jullie heb.

    Kus Diana
     
  6. Liesje1207

    Liesje1207 Bekend lid

    9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Tja, Diaan, wat moet je anders....je hebt geen keuze hé!
    En ik moest jouw nog iets zeggen, maar weet niet meer wat :D
     
  7. Liesje1207

    Liesje1207 Bekend lid

    9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    oh ja, weet het weer...

    Ik heb ook een hartruis...maar mag alles doen en laten...hopelijk is dat bij Gillian ook het geval!
     
  8. diaan

    diaan Bekend lid

    3 apr 2007
    920
    0
    16
    Liesje: het hartruisje is geen probleem hoor, hij moet alleen over 2 maandjes het ruisje nog een keer laten horen om te zien of er verandering is. Hij moet dan toch al naar de kinderarts want babies die hier in Alkmaar in stuitligging hebben gelegen krijgen standaard een foto voor de heupjes.
    Maar de KA heeft daar woensdag al naar gekeken en dat zag er ook allemaal goed uit. Dus 22 januari doen we die 2 kleine controles gewoon nog een keer. Maak me ook totaal geen zorgen meer hoor.
    En inderdaad Liesje, je hebt geen keuze, maar het blijft wel een opgave en ik vind dat je dat top doet. Vandaar dat ik het even meldde.

    Kus Diaan
     
  9. Liesje1207

    Liesje1207 Bekend lid

    9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Bedankt lieve Diaan O:)
     
  10. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Wij zijn allebei van griekse afkomst.

    Ik heb die kleine eten gegeven! Om 23:00 om 3:00 en om 7:00! En nu kwam hij om 10! Nadat ik die kleine eten had gegeven ging ik even kijken wie er online waren :)
     
  11. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    @ Missym, welkom!
    Wat een schatje heb jij! :D
    Even nieuwsgierig, hoe heet je man/vriend als DJ?

    @ Kiss, jeetje wat een verhaal, heel veel sterkte.
    Ik hoop dat je de (voor jou) juiste keuze kan maken, succes!

    Nathan doet het echt geweldig trouwens in zijn bedje. Hij huilt snachts nooit.
    In het begin was het wel zo dat als we hem na het voeden in bedje legde, hij huilde. Maar nu dus helemaal geen kik meer. Alleen overdag, dat vind ie niets. Dan wil hij bij mij/ons in de kamer liggen. Meestal leg ik hem dan lekker warm in de box of wagenbak.

    Nu hebben wij snachts Friso hongerige baby, maar dan komt hij na 3 uur alweer :confused:
    Zou deze voeding hem alleen maar hongerig maken? :)
    Omhoog gaan wil ik even niet meer, hij krijgt nu 5 x 150cc + 5 schepjes.
    Nou ja, geeft ook niets. ik hoef er gelukkig maar 1 keer in de nacht uit.

    Hmmm ik wil even wandelen maar het is echt :c: weer :(
     
  12. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hij speelt alleen grieks...
     
  13. NiCa

    NiCa Bekend lid

    hey meiden,
    dyon heeft alweer van 1uur tot half7 door geslapen :) :confused:
    wij vinden het echt super van hem en zijn apetrots :)
    maar we hebben gisteren een naar telefoontje gehad de "moeder" van mijn vriend is gistermorgen rustig heen gegaan :cry: en ze mocht maar liefst 90 jaar worden en we zijn afgelopen zondag nog bij hun geweest :confused: het was zo'n beetje 2,5 uur rijden maar we hadden het er voor over
    ik zei tegen me vriend let maar op we krijgen deze week een telefoontje en ja hoor gisteravond was het dan zo ver ze was gelukkig in haar slaap overleden

    sorry van mijn ego berichtje :oops:
    dikke knufff van mij

    liefs nica
     
  14. Nijnie

    Nijnie Fanatiek lid

    12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Anne, goed dat je de lactatiekundige hebt gebeld. Heel veel succes met het kolven en het proberen de tijd tussen de voedingen te rekken.
    Ben je al wezen prikken vandaag en heb je nog kunnen vragen of het normaal is van die pijn?

    Missym, hier wordt op zich prima geslapen in het wiegje. Overdag wat minder goed, maar ze slaapt wel. Ben overigens wel heel benieuwd hoe het gaat als we straks overgaan naar het ledikant. Zou het niet zo kunnen zijn dat het ledikant "te groot" voelt voor je zoontje? Omdat je schrijft dat hij wel in de kinderwagenbak slaapt, dat is wat knusser, misschien vind hij dat prettiger.
    Mooi mannetje trouwens!

    Laura, alweer naar kantoor geweest... Wel fijn dat je het heerlijk vind om weer aan het werk te zijn. Ik moet er echt nog niet aan denken! Ik heb house opgenomen gisteravond, dus die ga ik straks nog even kijken.

    Diaan, wat goed dat je gelijk actie hebt ondernomen en je hebt ingeschreven bij e sportschool! Ik hou het nog even bij wandelen en heb laatst weer even gefietst, toen lief thuis was. Ik wacht eerst de "nagym" wel af (zal nog wel een week of 4 minstens duren voor dat begint, zitten nog op de laatste bevalling te wachten, was vorige week uitgerekend). Misschien wil ik daarna wel weer eens een poging gaan doen om te gaan hardlopen (maar dat hou ik ook vaak maar even vol...). Ik zie wel.
    Wat een lekkere nacht. Hier hadden we om half 12 de laatste fles en om half 7 ben ik de volgende gaan maken, ik heb Mirte overladen met complimentjes! Ze pruttelde wel wat tussendoor, maar ik weet nu ook dat ik dan niet gelijk hoef te rennen ook al wordt ik er wakker van ;).

    Appeltje, balen dat het voeden nog steeds zo pijn doet. Wel fijn dat je een LK hebt met ervaring met het syndroom van Raynaud! Ik hoop dat je er wat aan hebt!
    Kevin doet het netjes als ik het zo lees. Ik ga misschien zometeen tussen 1 en 2 even wegen.

    Missym, ik begreep bij ons eerste bezoekje aan het CB dat je ook teveel flesvoeding kan geven en dat dat dan een te grote belasting voor de nieren zou zijn... Nou heb ik geloof ik hier ook een kindje wat gewoon de fles leegdrinkt... Ze laat eigenlijk nooit wat staan, ja laatst een keer toen ik een te kleine speen had en het haar heel veel moeite kostte om te drinken. Toen stopte ze, niet omdat ze genoeg had, maar omdat ze het zat was om zo hard te werken voor zo'n beetje voeding (denk ik).

    Liesje, moeilijk dat het nog steeds niet echt lijkt te verbeteren bij jullie. Ik kan me voorstellen dat je zo ondertussen op begint te raken. Ik hoop met je mee op verbetering! Pas goed op jezelf!

    Astrid, grappig dat Nathan overdag zn bedje ook niks vindt. Ik heb het idee dat dat hier ook zo is. Alhoewel ze nu al wel een tijdje ligt te slapen (voor zolang het duurt ;)).
    Friso VOOR hongerige baby's... misschien moet je Friso TEGEN hongerige baby's hebben ;). Nee geintje, je zou inderdaad haast gaan denken dat het hem hongerig maakt. Komt hij dan elke nacht weer zo snel of was het misschien toevallig een keer pech vannacht?
    Misschien wordt het vanmiddag beter weer...

    Nica, gecondoleerd. Is het niet echt de moeder van je vriend omdat je het tussen "" schrijft? 90 is een mooie leeftijd, maar het blijft verdrietig natuurlijk. Lijkt me wel fijn dat jullie afgelopen zondag nog geweest zijn. Sterkte!

    Even mopperen hoor...
    Mijn haren gaan zo overeind staan van mn schoonmoeder... "Oh wij nemen haar wel mee", "goh wanneer krijgt ze de fles" (als in, wanneer kan ik komen om de fles te geven). Vooral de manier waarop, en het hebben over "mijn meisje". Het is MIJN meisje!
    Ja, ik heb erg last van hoe je het ook noemen wilt. Bezitterigheid?
    En in plaats van dat te zeggen ga ik alleen maar heel lelijk doen of krampachtig proberen me te fatsoenlijk te gedragen...
    Het brengt mij gewoon van de leg en ik zit alweer te janken achter mn pc. Maar goed, vanavond nog even doorbijten en dan gaan ze weer naar huis.
    Ik wil niet lelijk tegen ze doen, want het blijven opa en oma van mn kind. Maar het geeft me gewoon stress, ik wil de dingen op mijn manier en op mijn tijd. En niet omdat zij het zo willen.
    Misschien ben ik ook wel gewoon een enorme zeikerd...
     
  15. @nica.. gecondoleerd met je schoonmoeder!
    wat vervelend zeg. Wel fijn dat ze rustig in haar slaap is heen gegaan!

    @appeltje.. aauuw.. dat lijkt me echt pijn doen!
    wel een doorzetter ben je hoor! TOP!

    @missym...je was er idd vroeg bij!
    Wat kunnen jullie trouwens kleppen zeg bij de nov mama's!
    ik lees wel eens mee.. omdat ik rachel ken..maar soms hou ik het niet meer bij hoor hha!

    @liesje.. ik hoop zo dat jullie snel verbetering zien!
    mijn duimen draaien overuren!

    @nynke.. wat las ik nu bij de pinkladies? op naar een 4e?
    haha

    Vanavond hebben ik en rob een uitje van zijn werk.. gaat mijn vader weer oppassen.. vind hij zo leuk! en wij zijn er helemaal blij mee!

    Staat volgens mij wel een rustig weekend voor de deur!
    Gaan jullie nog wat leusk doen?
     
  16. Smeetje

    Smeetje Bekend lid

    28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Jemig wat wordt er veel geschreven, kan het niet meer bijhouden. Onze pc heeft kuren en kan niet altijd op internet.

    @Kiss: Heel veel sterkte en lekker even bij je moeder blijven om er over na te denken...

    Ik heb gisteren het CB gebeld over het slapen. Kyra slaapt overdag en 's nachts wel goed, maar na 17.00 uur is ze wakker tot de laatste voeding 's avonds. Ze is alleen stil als we haar naar beneden halen of als we bij haar blijven boven. Nu heeft iedereen het steeds over om haar te laten huilen en haar vooral NIET naar beneden te halen. Ik laat haar echt niet langer dan een half uur huilen en haal haar gewoon naar beneden. Soms valt ze beneden lekker in slaap of ze zit lekker rustig rond te kijken. Op het CB zeggen ze dat het kan komen doordat aan het eind van de dag de voeding minder is, ze wordt er niet zat van. Dus ga vanavond maar eens een flesvoeding proberen om 19.30 en kijken of ze dan wil slapen. Iemand hier ook last van?

    En nu heeft ze ook nog spruw, heel zielig, haar billen zijn vuurrood en haar tongetje is wit uitgeslagen. Ik kan er vanmiddag wat voor ophalen, hopen dat het aanslaat, want ze drinkt nu erg onrustig omdat haar dat zeer doet.

    Gisteren ben ik voor het eerst met haar wezen wandelen, heerlijk! Jammer dat het nu zo'n petweer is...

    Iedereen vast prettig weekend en zie jullie bij de mama's! De pc wordt vanmiddag even gemaakt dus weet niet wanneer ik hem weer heb.

    Groetjes
    Smeetje!
     
  17. NiCa

    NiCa Bekend lid

    @ nijnie dank je meis het is idd niet zijn echt mama maar hij zag haar dat wel zo (moet wel zeggen me vriend heel wat jaren ouder als ik ben :oops: maar wij vinden het geen probleem meer :) )

    @xenas dank je wel meis :)
    we zijn echt blij dat we er afgelopen zondag geweest zijn :)

    ik ga zo danny van school halen want het is al bijna weer tijd heb nog nix uit gevroten :oops:

    liefs nica
     
  18. Happyliesje

    Happyliesje Actief lid

    Goeiemiddag meiden!

    't Is waarschijnlijk de laatste dag dat we hier zijn!? Freaky!

    @ Diaan: wat goed zeg van deze nacht! Hopelijk houdt Gilian zich aan de afspraak.

    @ Liesje: dit blijft maar duren! Veel sterkte en een dikke knuff ...

    @ Nica: amai, Dyon doet dat goed 's nachts. Jammer van je vriend z'n 'moeder'. Veel sterkte!

    @ Nijnie: daar ook al zo'n goede slaper 's nachts. Er hangt iets in de lucht, zeker, in Nederland? Nou, hier niet, hoor! Zou er eens aan moeten denken om te emigreren naar het noorden. De taal hebben we al gemeen, dus ... ;)
    Je bent heus geen zeikerd. Ik zou er niet aan moeten denken dat m'n schoonouders bij me logeren! :( Ze weten het altijd beter, he? Je niet laten doen, hoor...

    @ Xenas: veel plezier vanavond!

    Ik mag niet klagen van deze nacht. Jelle liet altijd mooi 4 uur tussen z'n voedingen, maar hij doet er wel telkens een uur over om ze uit te drinken, dus krijg ik tussendoor maar 3 uurtjes slaap. En overdag wil ie niet slapen, he. Ik weet niet meer wat te doen. Hij is al van om 9 uur deze morgen aan het huilen. Soms eens 20 minuutjes niet, maar toch! Haal ik hem uit z'n park, dan is het goed en als hij slaapt leg ik hem er terug in , maar 5 minuutjes nadien is ie er weer. Echt frustrerend!

    Ik kijk uit naar morgenavond, want dan gaan Nico en ik gezellig gaan eten en gaat Jelle bij mijn ouders gaan slapen.
    Ik zou me daar niet goed bij moeten voelen om hem een hele nacht niet bij me te hebben, maar zo voel ik me niet. Ik kijk er echt naar uit, eigenlijk! Ik zie hem doodgraag, maar eens een pauze zal me echt deugd doen. Ben ik nu een verschrikkelijke moeder?!

    Ga snel een boterhammetje eten ...

    Groetjes.
     
  19. Smeetje

    Smeetje Bekend lid

    28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Nog even over schoonmoeders.... Hier had ik met mijn oudste hetzelfde probleem. Ze dacht dat ze wel even kon beslissen wanneer ze er uitgehaald mocht worden en liep gewoon naar boven om haar eruit te halen. Ben er toen achteraan gerend en heb gezegd dat ze haar moest laten liggen. "Ik haal haar eruit, want ik ben haar oma", was haar antwoord. Ik was zo kwaad: En ik ben haar moeder en ze blijft liggen en nu opgehoepeld naar beneden heb ik gezegd. Ze was toch pissed! Vertelde het direct aan mijn vriend, maar die was het met mij eens. Ze heeft het nooit meer gedaan en vraagt altijd netjes.
     
  20. Maartje06

    Maartje06 Fanatiek lid

    5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goedemiddag allemaal,

    Ik heb vanmorgen mijn huisarts gebeld omdat ik een beetje een vervelend gevoel heb in een van mijn borsten. Ik wilde dus even informeren waar ik op moet letten ivm borstontsteking. De assistente wilde toch graag dat ik even langs zou komen omdat borstontsteking heel snel kan gaan. Ik moet me dus zo even melden daar. nou ja, beter het zekere voor het onzekere.

    @Diaan; een zogenaamde pepernotenkater denk ik! ;) Wat goed dat je gaat sporten! Mijn nagym begint volgende week en daarna zie ik wel weer verder. Wij hadden ook een goede nacht vannacht. Laatste voeding om 22.30 uur en de volgende pas om 7.30 uur! Heerlijk!

    @Laura; ja de budgetten zijn voor mij ook een raadsel. Maargoed, ik doe mijn werk met plezier en dat is het belangrijkst.

    @Appeltje; respect voor je doorzettingsvermogen!

    @Liesje; ((((knuf)))) voor jou meid!

    Zijn er nog meer baby's die bijna de hele dag slapen? Fiene is echt met moeite nog een half uurtje wakker na haar voeding en dan valt ze echt weer in slaap.

    @Astrid; hier schijnt de zon, dus misschien komt hij er bij jullie ook zo aan!

    @NiCa; gecondoleerd meid. Het is een prachtige leeftijd, maar het blijft altijd vervelend.

    @Nijnie; ik kan me helemaal voorstellen dat je het zat bent. Ik kan er ook erg slecht tegen als andere mensen mij gaan vertellen hoe ik het moet doen. Fiene is ons kindje en wij weten echt wel wat goed voor haar is!

    @Xenas; wij hebben een rustig weekend gepland want ik heb volgende week weer twee optredens als zwarte piet.

    @Smeetje; hier het tegenovergestelde. Fiene slaapt bijna de hele dag en nacht. Wat goed dat je op je strepen bent gaan staan! Waar haalt ze de brutaliteit vandaan! Mijn vader vraagt wel altijd of ze eruit mag en respecteert het als ik zeg van niet (gelukkig!)

    @Happyliesje; veel plezier morgenavond! Het is heel belangrijk om dingen voor jezelf te hebben hoor! Dat is niet egoistisch hoor!

    Zo, ik ga even een broodje eten. Tot later!
     

Deel Deze Pagina