Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Happyliesje, dat Jelle gezellig bij zn opa en oma gaat logeren maakt jou echt geen verschrikkelijke moeder hoor! Kan het me ook erg goed voorstellen dat je even lekker met Nico een avondje wilt genieten en een keer een nachtje lekker doorslapen!
    Sven is de eerste 6 weken bijna elke nacht de halve nacht wakker geweest, wij kregen nooit meer dan 4a5 uur slaap per nacht en er waren nachten bij dat hij (en ik dus ook) helemaal niet sliep :confused: Nou toen heb ik ook wel op het punt gestaan om hem uit logeren te brengen!

Maar met 6 weken ging hij ineens van 0.00 tot 6.30 slapen! En hij slaapt nu al 2 dagen van 20.00 tot 6.30! (met nog een fles om 22.00) Hopelijk houdt hij dat vol :D

Dus het kan zo van de een op de andere dag veranderen, hoop dat dat bij jullie ook snel gebeurt!

Groetjes Doris

2. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Liesje, Eline heeft gelukkig nu al twee dagen niet gespuugd! Ja, een mondje, maar das alles. Denk dat ze misschien regeldagen had, maar dan een beetje lang, en teveel dronk...Hopen dat het zo blijft iig! (Beter voor de wasmachine ook, hahaha) Denk ook regeldagen want heb sinds een paar dagen een beetje last van stuwing en dat heb ik anders nooit...Dikke cyberhug voor je!

NiCa: Gecondoleerd meid, ook aan je mannetje, sterkte...

Nijnie, weet dat het in NL niet mag, maar je kan zo'n ding tegen de spijlen van haar bed doen, met knoopjes, weet niet meer hoe dat heet in het NL...Werkt hier prima, Eline heeft helemaal nooit in een wiegje gelegen behalve in het zh.

Nijnie en Smeetje: Enneh, zo'n schoonmoeder heb ik ook. Toen ze in het ziekenhuis "uit lag te slapen" van de bevalling steeds even aan haar dekentje trekken om haar wakker te maken zodat ze haar vast kon houden...En dan daarna tegen zijn zus gaan zeuren dat ze haar zo weinig in de armen hebben gehad...Tja...Als ze slaapt slaapt ze...Ik ben één keer overstag gegaan en toen is ze dus echt uren slapend van arm tot arm gegaan en foto's enzo, heb ik dus de hele nacht wakker gelegen omdat ze toen haar "frustratie" eruit schreeuwde! Grrrrr, schoonloeders...

Oh wat heerlijk Xenas en Happyliesje! Kan niet wachten tot ik er weer eens uit kan!

Happyliesje: Hangt dan ook wat in de lucht in Frankrijk, haha, en daar zit je toch tussenin, zou toch over belgie moeten komen een keer dan! ;)

Maartje, nou inderdaad meid, dan weet je iig zeker of alles ok is!

Ik wacht nog ff met sporten tot ik bij de vk ben geweest en een paar van mijn bekkenbodemspier trainingen gehad heb(10 in totaal), zij gaat ook kijken nml of die spier ok is met een metertje, weet ik ook weer of ik rustig kan sporten ja of nee.

Ze heeft vannacht 18.00-1.00-5.30-7.00 gedaan...Gehuild vanaf 8 uur tot half negen, en toen heb ik haar bij mij in bed genomen. Zijn we daar toch tot kwart voor twaalf :confused: in slaap gevallen! Was wel heel erg lekker hoor...Eline lepeltje-lepeltje tegen mijn buik en de hond aan mijn voeten, lagen we daar toch te ronken met z'n drieen! Nu ligt ze alweer heerlijk te slapen...

Ik moet heel veel doen, mijn huis is een zootje en vies, omdat ik een paar baaldagen had, nu komt het zonnetje heel lichtjes door tussen de dikke regenwolken en heb ik er weer een beetje zin in!

Kiss, hoe is het met je meis?
    [/url]

3. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Nounou, das een beetje teveel van het goed hè, twee keer...

Hier, om jullie engels op te krikken:

http://www.freerice.com/index.php

O ja, wilde even zeggen dat een vriendin van mij op marktplaats kinderkleertjes verkoopt, zitten erg leuke dingen tussen, even zoeken op "broekjesentruitjes" weet niet of ik "reclame" voor haar mag maken, maar doe het toch even, het is zo'n lieve schat...

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Diaan: knap dat je gaat sporten. Ik mag helaas nog niet sporten. Ik moet eerst na de na gym en als dat goed gaat mag ik heel rustig het sporten weer oppakken.

@Xenas: jammer dat je stopt met voetballen of niet? Kan je niet alleen mee trainen of zo? Ik zou wel een 4e willen maar of dat echt verstandig is?! Maar ik ga het er toch eens serieus met de therapeut over hebben. Stom he?

@Appeltje: ik hoop dat de nieuwe medicijnen hun werk doen en het voeden wat makkelijker zal gaan. Zo jij hebt echt slagroom. :confused:

@Liesje: en dikke knuff van mij en ik hoop dat er snel verbetering optreed.

@Nica: gecondoleerd met je "schoonmoeder"

@Nijnie: nee hoor je bent geen zeikerd. Je bent haar moeder en jij bepaald hoe de dingen gaan.

@Smeetje: je hebt pb.

@Happyliesje: nee hoor geen slechte moeder. Gewoon een mams die even aan haar zelf denkt.

@Maatje: bij een bo kan je er maar vroeg bij zijn, ik hoop voor je dat het niet zo is.

@Kiss: meis hoe is het nu met je? Dikke knuff voor jou.

Hier een rare nacht gehad. Meneer kwam om 23.00, 03.00, 05.00, 08.00, en 10.30. Nu slaapt hij al weer even gelukkig. Misschien een regeldagje of zo.
    We hebben een druk weekend voor de boeg, morgenochtend naar mijn mams, daarna visite en ook zondag weer visite. Druk maar ook wel gezellig. Ik ga nu even wat in het huishouden doen. Tot later.

5. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

@ Maartje en Doris: bedankt voor de opbeurende woorden!

@ Marieke: ha :D ja, moet haast wel, he? Ik kijk er alvast naar uit.

6. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Smeetje: geef jij nu bv en heb je als advies gekregen om een fv erbij te doen? Deyna is vaak ook heel lang wakker. Maar huilt dan niet.
    Ik las dat je voor het eerst met haar gewandeld hebt, leuk! Is er een reden dat je zo lang gewacht hebt?

Maartje: Deyna valt vaak na het voeden ook in slaap. Maar moet zeggen dat ze de laatste dagen lang wakker is. Ze is nu vanaf half 9 wakker en heeft wel gegeten. Misschien een regeldagje. Ze wilde ook meerdere keren aan mijn borst.

Nog een paar dagen en dan is Wes weer thuis. Moet zeggen dat het me best meevalt. Alleen is het wel een hoop geregel als ik naar mijn paard wil. Neem haar wel gezellig mee en laat haar dan soms slapen in de auto. Heb ik de babyfoon in mijn zak. Dat moet geen kwaad kunnen toch?

Ik heb trouwens ook een schoonmoeder die alles uit mijn handen trekt. Het is een schat van een mens maar sinds deyna er is word ik gek van haar. Ik ga dan ook heel geforceerd zitten doen. Erg he...

7. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Sorry vandaag even geen reactie's

Heb vannacht echt een super nacht gehad, heb ze dus gisteravond en vannacht alleen de fles gegeven en ze kwam dus netjes om de 3 uur en soms zelfs nog langer. Ze is elke keer gelijk gaan slapen en heeft niet 1 keer gehuild. Ook kan ze sinds gister duimen het gaat nog wat stuntelig, maar het lukt haar alwel.

8. @ nynke: op het kdv was het super. Ze zei alle goede dingen. Het is kleinschalige opvang met veel structuur en geen tv/comp. Ook hebben ze er dieren en een moestuin. Ze kunnen ook met de kleintjes gaan wandelen zonder auto's tegen te komen. Voor ons ideaal.

@ nica: gecondoleerd!

@ maartje: ik hoop dat het geen borstontsteking is.

Moet er nu snel vantussen. Lekker naar de kapper!

9. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Anne wat fijn dat je eindelijk een goeie nacht hebt gehad! Ik vind het super hoe je het doet in je eentje, heb echt bewondering voor je! En wat een super lieve foto, erg mooi meisje!

Groetjes Doris

10. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente

11. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Sven gaat morgen een middagje naar mijn ouders, kunnen wij rustig shoppen voor sinterklaas :D
    Volgend weekend gaat hij een nachtje logeren want dan hebben wij een feestje, volgens mij is dat dan wel heel raar wakker worden s ochtends :confused: Ben benieuwd hoe ik het vind zonder hem, denk dat hij s ochtends alweer optijd wordt opgehaald ;)

Groetjes Doris

12. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Mooie foto anne! En zo'n dekentje bedoelde ik laatst! Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

13. @Missym: Welkom hier!
    Ik weet niet precies hoeveel voedingen Dewi krijgt. Ik denk 6-7, ze krijgt BV. Ze woog 3280 gram bij de geboorte en vanmorgen woog ze 4150 gram.
    Lief kindje!

@Anne: Jee, 15 voedingen.. :confused: Hopelijk gaat het met je nieuwe plan wat beter allemaal.
    Wat een mooie meid.

@Kiss: Jeetje meisje, wat een verhaal :( . Ik kan me alleen maar bij de rest aansluiten, denk eerst goed na en vind je rust voordat je een beslissing neemt.

@Happyliesje: slimste mens ter wereld? Dat is nogal een titel.

@Diaan: Wat goed van je om weer te beginnen. Ik ben ook een hele slechte sporter.. Vind niks leuk en heb nooit zin om te gaan (vooral als het donker is en regent, brr)

@Nica: gecondoleerd... :( Gelukkig is 90 wel een respectabele leeftijd.

@Nijnie: Nee hoor je bent geen zeikerd. Het is jouw kindje en daar mag je best bezitterig over zijn. Bovendien kun je van je schoonouders nu eenmaal minder hebben..
    Mijn schoonouders willen nu steeds op zondag langskomen, terwijl we dan lekker met zijn drieen willen zijn. Dus nu gaan we vanavond daar eten, vond ik wel slim bedacht van ons.

@Maartje: Weet je al wat meer? Hopelijk geen ontsteking!

@Marieke: Wat is dat voor metertje?
    Volgens mij heb ik hetzelfde dekentje..het is een wrapper van de prenatal.

Vannacht heeft Dewi van 00.00 tot 5.00 geslapen. Om 3 uur huilde ze even, maar toen ik haar eruit wilde halen lag ze weer te slapen, dus heb ik haar laten liggen. Ben benieuwd of ze het vol houdt.
    Gisteren heerlijk met zn drieen naar de stad geweest. Ik heb het oei ik groei boek gekocht en een mooie voedingsbh en voedingsshirt bij de h&m.

14. NiCa

NiCa Bekend lid

lieve meiden bedankt voor de condolances ik heb er best wel vrede mee dat ze overleden is want nu heeft ze echt geen pijn meer en dat vind ik er belangrijk :) maar voor de nabestanden en fam vind ik het heel erg

liefs nica

15. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    euh, welk metertje?

16. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

@ Missyess: ja, jullie hebben dat geloof ik ook, iets van 'de slimste(mens)'. Hier breien ze er dan 'ter wereld' aan toe. Ja, wat kan ik zeggen, Belgische arrogantie, zeker? :rolleyes:

17. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Nou meiden, gelukkig geen borstontsteking hier! De huisarts houdt het voorlopig op stuwing. Als ik toch meer last krijg of andere symptomen erbij dan moet ik meteen weer bellen. Ik ben in ieder geval gerustgesteld en weet nu precies waar ik op moet letten.

@Marieke; ik denk dat ze het metertje bedoelt waarmee je sluitspier wordt gemeten.(Jij schreef:Ik wacht nog ff met sporten tot ik bij de vk ben geweest en een paar van mijn bekkenbodemspier trainingen gehad heb(10 in totaal), zij gaat ook kijken nml of die spier ok is met een metertje, weet ik ook weer of ik rustig kan sporten ja of nee.)
    De prenatal heeft die wikkeldekens heel voordelig.

@Nynke; rustig aan met je lijf hoor! Je bekken heeft het zo zwaar gehad!
    Onze zorgboerderijplannen gaan gestaag verder. We zijn nog steeds op zoek naar een geschikte locatie en zijn daarvoor in onderhandeling met een paar partijen.

@Happyliesje; graag gedaan hoor meid! Er is geen woord van gelogen.

@Evaatje; tuurlijk kan dat geen kwaad. Je bent toch in de buurt en je hebt de babyfoon. Pas als het weer 20 graden wordt buiten wordt het weer gevaarlijk.

@Anne; OOOOOOHHHHH, Wat een superlieve foto! Fiene sabbelt wel op haar knuistje maar verder niet.

@Misoh; dat klinkt echt leuk! Zo'n soort opvang zou ik ook wel willen!

@Smeetje; ik ben ook behoorlijk gestructureerd als het om Fiene gaat. Ik heb inmiddels wel ondervonden dat ik haar geen groter plezier kan doen dan lekker te wandelen met de wagen, dus dat doe ik dan ook. Ik laat haar dan ook altijd lekker in de wagen liggen als we terug komen.

@Doris; heerlijk, even wat voor jezelf. Fiene gaat dinsdag naar mijn beste vriendin als ik zwarte piet speel.

@Missyess; volgens mij lopen we straks allemaal in dezelfde voedingsshirts van h&m. Ik heb er ook drie gekocht!

Ik ga nog even een tukkie doen. Tot later! Hoe laat spreken we af morgen voor de overstap? Eind van de middag? 16.00 uur?

18. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

@ Missyess: even gegoogled en ja, hoor. 'De slimste' is een Talpa-programma, door John De Mol overgekocht van onze VRT en wordt er gepresenteerd door Linda De Mol. Moet er bij vermelden dat het bij jullie niet echt zo populair is als bij ons, dus daarmee dat je het waarschijnlijk niet kent.

@ Maartje:16.00 uur is oké hier.
    Gelukkig is het geen borstontsteking!

19. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
  20. @marieke: dat metertje waarmee ze je bekkenbodemspier meet. Ben wel benieuwd hoe ze dat doen.

@Liesje: hmm, nee ik ken het idd niet. Doen ze een soort van iq tests? Wanneer ben je de slimste?

@maartje: ja ik vind die shirts best handig! hoef je je niet zo uit te kleden.

16.00 is ok. Hoop dat ik het niet vergeet!
    ik moet maandag voor het eerst naar het cb. Ben benieuwd wat de arts van haar vindt. Ik heb wel een hoop vragen.
    Daarna moet ik zelf naar de dokter. Ik blijf erg last houden van mijn duim. ik dacht dat het door de zwangerschap en vocht vasthouden kwam. Maar het gaat niet over.

Deel Deze Pagina