Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijnie

    Nijnie Fanatiek lid

    12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Happyliesje, emigregen zou je kunnen doen. Ik heb alleen geen idee of het helpt voor het slapen. Misschien anders eerst eens een weekje of een weekendje Nederland probegen (ging je dat niet binnenkort doen, of was jij dat niet?). Mocht dan blijken dat het helpt kan je het emigregen altijd nog overwegen ;).
    Mn schoonouders logeren niet eens hier... (dan zou ik geloof ik zelf uit logeren gaan...) dat doen ze bij mn schoonzusje. Ze komen vanavond nog even langs voor ze weer naar huis gaan.
    Hoe gaat het inmiddels met Jelle, heeft hij nog wat geslapen vandaag?
    Je bent geen verschrikkelijke moeder, je ouders vinden het vast heel leuk om op te passen en jullie kunnen even bijtanken. Dan heb je daarna weer even wat meer energie en als jij je prettiger voelt merkt Jelle dat ook, dus je niet schuldig over voelen en gaan genieten morgenavond hoor!

    Smeetje, wat goed dat je dat hebt gezegd tegen je schoonmoeder Smeetje! Ik heb wel gezegd toen ze over de fles begon dat ik er nog niet aan toe was om dat uit handen te geven. Alles op zn tijd hoor... pfff.
    Maar ik vrees dat het nog wel een keer gaat botsen...

    Maartje, gelukkig geen borstontsteking!
    Fiene, wat een slaapkopje, hihi. Ze zal het wel nodig hebben die slaap denk ik... Bij Mirte wisselt het een beetje, ik leg haar vaak nog even in de box en dan blijft ze heel wijs rondkijken. Maar ik probeer er wel op te letten als ze begint te gapen, want dan gaat ze naar bed (is ze het niet altijd mee eens trouwens ;)).
    Ik ben benieuwd hoe mn schoonmoeder vanavond reageert als Mirte ligt te slapen en ik haar niet uit bed ga halen... Gelukkig hebben ze haar vanmorgen al even gezien, maakt het voor mij hopelijk wat makkelijker om nee te zeggen.
    Allemaal wel leuk dat ze willen komen kijken enzo, maar het is geen nieuwe trui die je elke keer even uit de kast haalt om te showen... :eek:. Kind heeft ook haar rust nodig...
    16.00u voor de overstap is prima.

    Doris, wat een langslaper die Sven :). Lekker van genieten en inderdaad hopen dat hij dat vol gaat houden!

    Marieke, ik zal wel zien hoe het gaat als Mirte straks gaat verhuizen naar het ledikant. We hebben een lange wieg, dus ze past er nog wel even in ;).
    Is Eline voor jouw (schoon)ouders ook het eerste kleinkind? Dat is hier wel zo en ik denk dat dat het ook wel een beetje is. Ze zijn ontzettend enthousiast, maar ik heb daar toch ook best wel moeite mee. Hopelijk duurt het bij schoonzusje en lief straks ook niet meer zo lang voor er nageslacht komt, dan is de aandacht hier een beetje minder hopelijk :p.
    Klinkt wel lekker zo saampjes in het grote bed en de hond aan je voeten, was vast lekker warm!

    Nynke, drukke nacht... en druk weekend voor de boeg. Gelukkig wel gezellig!

    Evaatje, fijn dat het meevalt dat Wes er niet is. Volgens mij kan het geen kwaad om haar even in de auto te laten. Het is nu in elk geval niet van dat hete weer dat ze oververhit zal raken in de auto. Ik weet niet of het nodig is, maar misschien voor de ventilatie een raam op een heel klein kiertje? Of zou dat tochten/te koud zijn voor zo'n kleine?

    Anne, wat een dotje met dat duimpje in haar mond *smelt*

    Missyess, wat groeit Dewi lekker. Slim bedacht om vanavond bij je schoonouders te gaan eten.
    Die van mij wonen hier zo'n 2 uur rijden vandaan, daar ga je dan ook niet zo even langs en dan na 2 uurtjes weer weg... Als we gaan gaan we meestal een dag, 's avonds weer lekker naar huis, naar ons eigen bedje.
    Ik heb ook al zitten denken over de kerst, want ik denk dat we toch minstens verwacht worden bij hen. Om dat te ondervangen zat ik te denken om gewoon 1 kerstdag beide ouders hier uit te nodigen. En dan denk ik niet voor diner, maar voor lunch ofzo of we maken er een high tea of iets van. Hoeven wij niet rond te gaan sjouwen en hebben we de andere kerstdag lekker voor ons drietjes... Ik ben blij als de feestdagen weer voorbij zijn geloof ik... ;).

    Vanmiddag even gaan wegen, 3774 gram vandaag, t.o.v. 2 weken geleden bijna 230 gram gegroeid. Niet heel veel, volgens mij zie ik hier vaak grotere getallen voorbij komen... Maar ze groeit! :).
     
  2. Anne36

    Anne36 Bekend lid

    9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    ik heb hem kado gekregen, heb geen idee waar ze hem gekocht hebben
     
  3. Maartje06

    Maartje06 Fanatiek lid

    5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @missyess; dat vind ik dus ook. Zit ik tenminste niet half ontkleed bij vrienden op de bank.

    @Nijnie; alles boven de 100 gram per week is goed hoor! Dus ze doet het gewoon prima! Als ik Fiene in de box leg ligt ze binnen vijf minuten te gapen en met haar ogen te rollen! Meestal krijg ik niet eens de kans om haar in de box te leggen, want dan slaapt ze al op mijn schouder.

    @Anne; haha grappig. Ik heb precies dezelfde en ook cadeau gekregen. Ik had er alleen zelf ook al een gekocht en die gebruik ik eigenlijk meer (ik ben niet zo'n roze type).

    Zit ik net een heel verhaal op te hangen over het vele slapen van Fiene.......is ze ineens drie uur wakker! :confused: Ik weet niet wat ik meemaak!
     
  4. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Marieke: fijn dat Eline minder spuugt. Is je huisje weer schoon? ;)

    @Evaatje: kan geen kwaad hoor als je haar in de auto laat. Idd als het warm weer word moet je oppassen.

    @Anne; wat heerlijk dat je zo goed hebt geslapen. Geef je dan bv in de fles of kv? Wat een mooi meisje heb je.

    @Silvie: fijn dat het kdv zo goed lijkt.

    @Doris: spannend zo'n nachtje zonder kind. Shopse morgen.

    @Maartje: fijn dat het geen borstontsteking is. Ik kijk zeker wel goed uit hoor. Als er al een vierde komt dan duurt het nog wel even en alleen als de therapeut en Ha het ook ok vinden. Mijn lijf moet het wel aankunnen.
    16.00 uur is prima. Moet de visite maar even wachten. :)

    @Missyess: ik hoop dat de ha wat aan je duim kan doen.

    @Nijnie: is het goed gegaan met je schoonouders? Ik heb mijn choonouders ook uitgenodigd voor de kerst. Kan ik Marijn gewoon in zijn eigen bedje hebben. Mirte is prima gegroeid hoor.

    Gelukkig heeft Marijn vanmiddag beter geslapen en kwam hij weer om de 3a4 uur. Nu hopen dat het vannacht wat beter gaat.
     
  5. pol

    pol Actief lid

    25 sep 2006
    270
    0
    0
    Kan iemand mij vertellen wat een na-controle bij de verloskundige eigenlijk inhoud?
    Ik moet er volgende week namelijk naartoe.
     
  6. Happyliesje

    Happyliesje Actief lid

    @ Nijnie: ja, binnenkort een weekende Zeeland. Ik ben uiteraard al genoeg in Nederland op bezoek geweest (het toerisme daar een beetje steunen) en telkens goed geslapen hoor. Maar 't is natuurlijk de eerste keer voor Jelle, we zien wel. Misschien van de zeelucht alleen al. Vind het wel jammer dat we er niet gaan kunnen fietsen. Bij jullie is het lekker vlak, het fietsland bij uitstek, nou is m'n ukkie toch nog te klein, zeker? We zullen volgend jaar eens moeten terugkeren, dan,hé!? :)

    @ Missyess: 't is eigenlijk een gewone quiz, hoor met telkens 3 bv's (oh, dat zullen dan wel bn'ers zijn, waarschijnlijk ;) ) (p.s. bv is hier geen afkorting voor borstvoeding :D ). Wie het meeste aantal keer gewonnen heeft, komt terug naar de finaleweek en wie dan wint wordt de slimste mens ter wereld voor een jaartje, nou ja ... :rolleyes:

    Jelle ligt al in z'n bedje, dan kunnen Nico en ik gezellig naar steracteur, sterartiest kijken (zijn acteurs die komen zingen en de beste wordt dan sterartiest). Hennie Huisman zit trouwens in de jury (sorry als het verkeerd geschreven is). Vorig jaar was het Peter Coelewijn (zal ook wel verkeerd zijn :oops: ).

    Groetjes ...
     
  7. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Pol: het houd eigenlijk niks in. Er word gevraagd hoe het met je is en of je nog vragen hebt. Meestal is het meer een klets momentje.
     
  8. mariekebalm

    mariekebalm Fanatiek lid

    31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ah dat metertje (blontttt! :) ) in FR doen ze in de meeste ziekenhuizen aan bekkenbodemspier training met een apparaat dat hetzeldfe werkt als zo'n buikspiertrainer van de telsell-programmaatjes op tv, hihi. Mijn vk houdt daar niet van, maar het apparaat kan ook meten hoeveel kracht jij met je spier kan zetten, dus das wel heel handig. Tenminste das wat ik van de uitleg begreep...

    Maartje: bedankt, ga ff aan m'n moeder vragen of ze er nog ééntje voor me haalt dan. Eline is er gek op en ik vind ze hier niet...Was tukkie lekker? Gelukkig dat alles ok is met je! Ben ook niet van het roze, maar ze hebben hem vast ook in andere kleurtjes ;) En dat Fiene wakker was: dan slaapt Fiene vannacht lekker ;)

    Missyess: Die duim, wat heb je eraan, is het geen tendinite, zoals Fred?

    Nijnie, mijn schoonzusje is 38 of zo en heeft een dochter van 19 en een zoon van bijna 16. Maar die wonen ook ver van ze vandaan dus niet echt de kans gehad ze op te zien groeien... En ziet er niet naar uit dat ze er nog ééntje maken...Was héééérlijk in bed, morgen lekker met z'n viertjes (fred er ook bij) het dunnetjes over doen denk ik ;)

    Nynke, ja super! Lekker overal de poetsdoek doorgehaald en chloor in de wc's enzo, mmmm! Dan kunnen we het weekend lekker rustig aan doen. was ook wat achter met de was, want de wind kwam van zee en dan droogt er dus niks nakkes nada, het wordt dan zelfs natter, vréselijk! Hoop dat Marijn lekker doorslaapt vannacht

    Ik ga staracademy kijken, fijne avond en hopelijk voor iedereen een hele fijne en lange nacht!
     
  9. Marize

    Marize Bekend lid

    25 okt 2006
    571
    0
    0
    Hier weer even een berichtje van mij. Morgen over naar het mama forum......prima ik ga mee.

    Vandaag met Jolien naar het inloopspreekuur geweest van het CB om haar even te wegen. Ze was met de geboorte 4170gr en nu 4750gr, wat groeit zo een kindje toch snel.

    Jeetje Kiss wat een verhaal, ik kan hier mijn mening wel neer gaan zetten maar jij zal de keuze moeten maken en wij kunnen naar je luisteren/ lezen en er voor je zijn in deze moeilijke tijd, de keuze zul je zef meoten maken. Maar zoals vele al zeggen, neem de tijd en geniet ondertussen van de kleine.

    Ik heb een probleem misschien kennen jullie die wel. Ik heb dus 2 dagen borstvoeding gegeven omdat ik dat heel graag wilde, helaas omdat ik 28 zakken antibiotica kreeg ben ik gestopt met BV maar nog wel blijven kolven omdat ik het weer wilde oppakken. Ik heb in het zieknhuis uiteindelijk na de 2de operatie besloten om te stopen met BV omdat ik nog heel lang met die wond bezig ben/ zal zijn en ik er volledig voor mijn baby en mijn man wil zijn. (psygisch is het allemaal best zwaar en ik wil niet in een depresie raken, een baby merkt het toch als je gespannen bent)Ik heb het dus afgebouwd, geen last meer van stuwing of pijnlijk borsten. Nu na een lang verhaal mijn probleem; mijn tieten lekken nog steeds :( en ik slaap dus met een bh met kompressen erin aan. En eigenlijk wil ik weer gewoon naturel slapen maar ik wil geen nat bed. Hoe doen jullie dat? Slapen jullie ook met alles erop en eraan?

    Verder gaat het op dit moment wel redelijk met me, de wond word elke dag verzorgd door de wijkverpleegkundige en hij ziet er goed maar groot uit, het duurt nog heel lang voor hij dicht is maar we komen er uiteindelijk wel overheen.

    Nou ik zie jullie morgen bij de mama's
     
  10. NiCa

    NiCa Bekend lid

    marize sorry maar waar ben je aan geopereerd meis :oops: volgens mij heb ik wat gemist sorry

    liefs nica
     
  11. Choco

    Choco Fanatiek lid

    30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    @ Marize: ik ben ook gestopt met borstvoeding maar je blijft toch een beetje lekken. Schijnt dat het wel een paar maanden kan duren voordat het over is. Ik gebruik ook nog steeds kompressen en 's nachts helaas ook. Zou graag wel eens zonder die dingen willen slapen.
     
  12. Happyliesje

    Happyliesje Actief lid

    Goeiemorgen dames,

    heerlijke nacht achter de rug! M'n vriend heeft alle voedingen voor z'n rekening genomen. Fantastisch, hé? Heb dus kunnen slapen van 23.30 uur tot 10.10 uur! :D :D :D
    En vanavond blijft Jelle dus slapen bij mijn ouders. Nog eens goed kunnen uitrusten. Ik zal helemaal opgeladen zijn als de week terug begint.

    Ik ga even aan de schoonmaak beginnen :cry: (vind ik dus verschrikkelijk, he, maar moet eindelik gedaan worden :( ). Deze namiddag wafels gaan eten bij m'n schoonzus en vanavond gaan eten met Nico. Morgenmiddag bij mijn ouders eten en in de namiddag is er een geboorteborrel. (mijn neef heeft net terug een kindje en dan nodigen ze iedereen 1 keer uit voor koffie en gebak en dan zijn ze direct van alle visite vanaf). Druk weekend dus, dat betekent ook dat ik er helaas niet zal zijn straks om 16.00 uur, maar verhuis ze... en ik hoor (of lees) jullie wel allemaal bij het mama-topic.

    Groetjes ... :D

    oh en sorry voor dit ego-berichtje, maar had, geloof ik, al ongeveer op iedereen gereageerd gisteren.
     
  13. diaan

    diaan Bekend lid

    3 apr 2007
    920
    0
    16
    Goedemorgen,

    gisteren meldde ik dat Gilian het slaapspelletje ging snappen, 22.30 laatste fles, 6.45 eerste fles. Nou iedereen in mijn omgeving zei: welnee dat was gewoon toeval.
    Nou Gilian heeft het weer laten zien hoor vanacht. Weer heerlijk van kwart over 10 tot kwart voor 7.

    Geweldig, ben zo trots op mijn binkie.

    Maris: fijn dat het beter gaat, maar vervelend hoor dat je nog steeds last blijft houden.
    Over BV kan ik je niet helpen, dat geef ik niet en heb ik ook niet gegeven.

    Weet Maris al dat we vandaag naar het mamaforum gaan? En is het nou om 16.00 en dan allemaal massaal daar inloggen ofzo? Straks loopt de hele site vast, ;)

    We hebben een lekkere luie ochtend. Zometeen lekker even boodschappen doen en naar de markt. Spreek jullie later weer.

    Oja nog wat, ik baalde dat ik mijn kleinste postitiebroek nog steeds aan had. Maar sinds twee dagen slobberde hij om mijn billen heen.
    Ik dacht vanochtend doe eens gek, ga je oude broeken passen en prop jezelf er maar in. Gevaarlijk moment, wat als het niet zou lukken zou ik het hele weekend sjaggie zijn geweest. Nou al mijn broeken passen weer. Joepie ik draag mijn gewone kleren weer. Maar die kilo's moeten er nog wel af. Zo zie je maar, je opgeven bij de sportschool helpt alleen al, heb nog geen 5 minuten gesport daar maar pas ineens mijn broeken weer :) :) Mijn humeurtje kan niet meer stuk.
    YESSSSS

    Heeft iemand trouwens nog iets van Kiss gehoord?

    groeten en tot later,

    Diana
     
  14. Nijnie

    Nijnie Fanatiek lid

    12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Gisteravond probeerde ik wat te posten, maar toen kreeg ik steeds een error, dus nieuwe poging nu dan maar... Ik had het even gekopieërd en opgeslagen, dus hoef het nu alleen te plakken hier ;).
    En daarna ga ik maar eens even boodschappen doen.
    Vanmiddag hebben wij visite, dus ik ben er niet om 16.00u verwacht ik. Maar dan kom ik vanavond wel naar het mama-forum.

    Maartje, hier is het vaak ook wel met een minuut of vijf tot tien dat er flink gegaapt wordt ;). Maar als ik haar langer laat liggen probeert ze wel wakker te blijven. Maar net na de voeding van kwart over 6 was ze al haast in slaap dus heb ik haar direct maar naar bed gebracht.
    Hihi, leest Fiene mee ofzo... ;). Haha, 3 uur wakker :).

    Nynke, schoonmoeder heeft wel 3 keer boven de wieg gehangen en als ze Mirte wakker had kunnen kijken had ze dat ook zeker gedaan. Je hoorde haar zowat denken: word nou wakker! Maar die kleine meid sliep heerlijk door, haha :).
    We hebben schoonouders uitgenodigd voor de kerst, mijn ouders ook nog even vragen. We mochten ook wel daar komen, maar ik vind het ook wel lekker om dan gewoon thuis te zijn.

    Happyliesje, fietsen met de kleine gaat nu denk ik nog niet lukken. Alhoewel... misschien als je een bakfiets regelt dan kan je er zo een maxicosi inzetten (zag ik bij een vriendin van mij). Maar of dat nou lekker fietst... Maar anders volgend jaar gewoon nog eens terugkomen :).

    Marieke, lekker genieten morgen in bed met zn viertjes!

    Marize, ik heb na het stoppen met de BV niet meer gelekt, ook niet toen ik het nog wel gaf trouwens... Ik denk dat het toch een kwestie is van geduld hebben tot je melkproductie gestopt is of in elk geval zo ver afgenomen dat je niet meer lekt... Ik heb geen idee wat je er anders tegen kan doen... Heel veel sterkte met het herstel!

    Diaan, wat goed van Gilian.
    Haha, wat een effect heeft het om je op te geven bij de sportschool zeg. Misschien moet ik dat toch ook maar doen. Ik durf mn oude broeken nog niet te passen, want ik denk dat ze echt nog niet passen. Ik moet weer wat meer op gaan letten op mn gesnoep, anders raak ik die extra kilo's nooit kwijt volgens mij... Dat ging makkelijker toen mn eetlust nog een heel stuk minder was ;) (had ik ook geen zin om te snoepen ;)).
     
  15. appeltje

    appeltje Niet meer actief

  16. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Hallo lieve meiden..

    heb even niets van mij laten horen.. Was met mijn hoofd bij andere dingen, zoals jullie kunnen begrijpen. Heb ook nog niet terug gelezen, maar volgens mij gaan we vandaag verhuizen naar het mama-forum?!

    Het gaat al wat beter met mij. Alex en ik praten weer normaal met elkaar, dus tussen ons komt het denk ik wel weer goed. Hij (zegt) dat hij ontzettend kwaad is opzichzelf en dat het nooit weer zal gebeuren. Ook zegt ie dat het nooit zijn bedoeling is geweest om vreemd te gaan met dat meisje K. Ze hadden gewoon contact.
    Maar ja, voor mij is het heel lastig om dingen te geloven wat hij zegt. Dat heeft denk ik echt tijd nodig. Ik vertrouw hem gewoon niet. Terwijl ik vertrouwen toch echt het belangrijkste vind in een relatie..
    Maar bij mijn moeder hield ik het ook ff niet meer uit.. Ze is zoo erg lief voor mij en heeft mij ontzettend veel geholpen, maar ik miste mijn eigen huis.. Mijn eigen plekje.. En ook voor Xavièr wou ik graag naar huis, hij heeft echt zijn eigen kamertje en bedje nodig..

    Dus ben sinds vandaag weer in mijn eigen huis. Ik huil nog steeds en mijn stem is nog steeds weg.. Paniekaanvallen heb ik ook nog. Maar denk dat dat nog blijft. Maandag ga ik in ieder geval de dokter bellen, zodat ik er ff over kan praten en misschien lucht dat wel iets op.

    Ik ben in ieder geval heel blij dat ik weer een beetje positiever over de toekomst kan denken.

    Wil het nu echt ff over andere dingen hebben met jullie.. Mijn schatje Xavièr lacht namelijk de hele week al naar mij.. Zooo erg mooi! Tis echt een lachebekje.. Maar lachen naar Alex of mijn moeder vertikt ie gewoon.. Hij lacht alleen nog maar naar mama :)
    Ik hoef maar met een hoog stemmetje "Hallo Xavièr'" te zeggen en hij lacht al.. *smelt*

    Maar wanneer gaan we verhuizen? Zal strax alles ff bijlezen.

    Kusjes
     
  17. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113

Deel Deze Pagina