Oktober 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door sofieke, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Hier nog eentje aan het aftellen naar 12 weken!

Hebben jullie ook dat als je dan eens trek hebt in iets, die trek echt heel specifiek is en vaak naar dingen waar je anders nooit zou aan denken. Nu namelijk zo een ongelooflijke zin in een broodje met brie en een glas fanta! Pfff... hoe kom ik er toch bij?

2. 26Lotte26

26Lotte26 Actief lid

2 jan 2007
    149
    0
    0
    hallo allemaal,
    Ik heb ook het speelkleed van MVM gekozen. Ik kon niet kiezen uit het bestekje anders had ik die wel gedaan. Ik kreeg het bestekje wel, als ik iemand anders zou aanmelden.
    Valt het speelkleed echt tegen?
    Lotte

3. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Het onwerkelijke herken ik hier ook wel, vind het nog steeds moeilijk te geloven dat straks mama ben. Zeker ook omdat bij de eerste echo werd geroepen dat het waarschijnlijk een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou zijn, wat dan achteraf gewoon niet waar is, maar gewoon nog te klein om te zien op de echo.

Zo blijf je toch beetje huiverig voor alles wat gaat komen, natuurlijk ben ik er van bewust dat het ook fout kan gaan, maar ik ga daar gewoon niet van uit. Ik wil gewoon lekker genieten en lekker in alle babywinkels snuffelen. Maar denk dat dat wel verandert als de eerste zichtbare verschijnselen aan mijn lichaam te zien zijn, het voelt nu gewoon als ongesteld moeten worden, alleen dan wel erg lang.

4. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Maris!
    GEFELICITEERD!
    Geweldig meid!

Hier een hele pot lijm. Plak die kleine aan je vast en vertel hem/haar dat ie daar voorlopig tot je uitgerekende datum moet blijven zitten!

Kus, een juli mama!

5. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Hoi Evelieveling!

Wat een goed idee!
    En wat lief van je, dankjewel!

:oops:

Maris

6. 26Lotte26

26Lotte26 Actief lid

2 jan 2007
    149
    0
    0
    Ik ben net als andere van jullie best onzeker of alles goed gaat. Je leest inderdaad wel met regelmaat dat het mis kan gaan, maar ja dat is ook een speciaal topic. Van de andere kant kunnen zij zeggen, kijk bij al die mensen (de andere topics) gaat het allemaal goed en waarom bij ons niet.
    Tjonge wat probeer ik het toch te relativeren. We moeten allemaal maar afwachten. Ik heb nog steeds weinig last. Soms voel ik mijn buik. Ook voel ik me borsten als ik er tegen aan duw en ik heb veel afscheiding. Hebben jullie dat ook?
    Groetjes, Lotte

7. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Lieve Lotte...
    Het is helaas iets waar je gewoon helemaal niets aan kan doen.
    Die eerste 12 weken zijn gewoon een hel. Die onzekerheid, de angsten en er niets aan kunnen doen.
    Want als het mis gaat, dan is het zeker niet de schuld van de moeder. Het is de natuur.

Het gaat vreselijk vaak fout, maar ook zo ontzettend vaak goed.
    Probeer je niet teveel zorgen te maken, hoe makkelijk dit ook klinkt.
    Probeer te genieten. Stel dat het mis gaat, dan heb je in ieder geval kunnen genieten van dit gevoel!

Sterkte!

8. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Je moet niet dat soort dingen gaan lezen en ook niet zo denk dat het mis zal gaan.
    Ik merk dat jullie daar best erg mee bezig zijn.
    Als het je eerste is is het tuurlijk spannend.
    Maar daarom lees ik niet zo veel meer mee en reageer ik ook weinig.
    Omdat ik daar niet zo tegen kan.
    Word er dan helemaal depri van.
    Probeer te genieten van je zwangerschap en niet telkens denken dat er iets gaat gebeuren.
    Dat is totaal niet goed.
    Als het mis gaat, gaat het mis.
    Kun je niks aan doen, hou je ook niet tegen.
    Dan is er iets mis met het kindje of met de innesteling.
    En is niks mooiers dan zwanger zijn.
    Of het nou kort of lang duurd wees er dankbaar voor dat je zwanger mag zijn.
    Sommige meiden/vrouwen kunnen nooit zwanger raken.

Dus geniet er van!!

9. @ moon... je hebt helemaal gelijk!

dus meiden ... wat gaan we doen.... genieten!

10. marianne30

marianne30 Actief lid

18 jul 2005
    370
    0
    0
    kornhorn (groningen)
    Ik ben het met je eens moon spreek ook uit ervaring ik geniet er nu met volle teugen van tuurlijk ben ik wel onzeker maar dat is logisch

@lotte ik heb ook veel last van afscheiding net als of het er uit loopt :oops:

11. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Lotte: ik heb hetzelfde probleem, dun als water dus het "loopt" echt. Jakkie!

Verder heb ik vreselijke HONGER!
    (maar dat kan ook zijn omdat het gewoon etenstijd is natuurlijk!)
    ;)

12. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0

13. ikbenanneke

ikbenanneke Niet meer actief

meiden, inderdaad niet teveel lezen die moeilijke verhalen.bij mij op het werk weten ze nog niks, maar afgelopen week konden de nare verhalen maar niet op geloof ik. kreeg tot drie keer aan toe te horen dat er iemand een miskraam had gehad. pfff wel lastig. maar niet teveel over nadenken. het komt toch zoals het komt. maar niet te min moeilijke tijd hoor de komende weken.

vandaag belde de huisarts en daarna mocht ik het ziekenhuisbellen. heb nu een afspraak staan voor 13-03-07. dus dan zijn we 8 weken als het goed is. we krijgen dan in ieder geval het hartje te horen (als dat lukt) en misschien ook een echo. dan is het allemaal wat echter denk ik. wat tastbaarder.

zaterdag komen mijn schoonouders terug van vakantie dus dan kunnen we het ook tegen hen vertellen eindelijk.

groetjes anneke

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hallo dame's
    Ik heb nog niet bij het miskramen forum gelezen, en ik ben ook niet van plan om dat te doen.

Ik heb wel even een vraagje, ik zie dat sommige van jullie met 6 of 7 weken al een echo hebben. Ik heb hem pas op 5 april! Dus met 10 weken :( Ik wil eigelijk ook wel eerder....
    Of zijn jullie eerder omdat er in het verleden wat is gebeurt?

15. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

@ moon, ;) heb gisteren per ongeluk je pbtje gewist.

zo ik ben me dag een beetje bij beetje bijgekomen.
    Nu nu nergens zin in. Honger heb ik ook niet.
    Ga me spullen maar verder bij elkaar zoeken morgen mag ik weer voor de eerste keer na de vk. weer een andere omdat ik in de tussen tijd ben verhuist. Is eigenlijk wel jammer. Me oude Vk kent me verleden.

Meiden probeer positief te denken, voor we het weten zitten we hier met zijn alle in spanning over wie het eerst gaat bevallen. Het is zo oktober.

16. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ ikbenanneke

Als je miskraam, ziekte of in de mmm hebt gezeten mag je vaak eerder een echo.

@ jotim

Oh haha...
    Veel plezier morgen.

Nog 1 nachtje en dan echo :)
    Hebben jullie ook vaak last van soort kou op je maag?

17. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    moon, ik ben het helemaal met je eens :thumup:

Denk dat ik morgen maar ga bellen voor een afspraak voor mn eerste echo.
    We kiezen de middenweg als dat mogelijk is, over 2 weken, dan ben ik 10 weken!
    Volgens mij krijg je dan al een mooi plaatje toch?
    En dan kan de echo ook uitwendig?

Groetjes Doris

18. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Zijn er ook meer meiden die last hebben van erge rugpijn?
    Ik heb er nooit last van gehad maar sinds een paar dagen heb ik onderin mijn rug erge pijn, dit straalt uit naar mn been.
    het wordt steeds erger en net kwam ik al nauwelijks van de bank :rolleyes:

Voel me dan net een oud wijf haha 8)

Verder heb ik niks te klagen, geen last van misselijkheid ofzo! :D
    Maar vroeg me even af of dit een zwangerschapskwaal zou zijn of wat anders..

Groetjes Doris

19. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ doris

Volgens mij is ie dan uitwendig ja.
    En dan zie je al een mini mensje.

20. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Hallo Dames,

Ik ga het dit forum verlaten. Ik heb net een miskraam gekregen. Ik zie geen hoop meer, dat het nog goed komt.

Ik snap het niet. :cry:

Gisteren nog een test gedaan. Was een geintje om te zien of het hcg zich weer verdubbeld had en de test was zo sterk. De test streep was er binnen secondes en was duidelijker als de controlestreep. Ik snap het niet.

Vandaag de hele dag niets aan de hand. Ga ik rond 8 uur naar het toilet. Plas ik in het kannetje van MvM. Nog niets aan de hand. Geen druppeltje bloed.
    Ik ga even zitten want ik heb ontlasting. Deze gaat heel makkelijk. Ik hoefde niet te persen ofzo. Ben ik klaar, en veeg ik af, zit er mega veel bloed aan. En ook weefsel. Het was ineens zo heftig, dat het er zelfs ook uit was gelopen in de toiletpot.
    En dat in een tijdsbestek van nog geen 5 minuten.

Ik ben gewoon de kluts kwijt. Ik snap het niet. Het enige wat ik weet, is dat het over en uit is. Het was een mooie droom, maar die is voorbij.

Ik probeer op mezelf in te praten dat het vermoedelijk zo is, dat de vrucht niet in orde was en dat mijn lichaam het verwijderd heeft voordat het levensvatbaar kon worden. Ik was vandaag precies 6 weken.

Ik ga maar weer terug naar het "ik wil zwanger worden"-forum.

Ik wens jullie allemaal een hele mooie, voorspoedige zwangerschap toe. De tranen komen bij mij nog wel. Ik kan het nu nog niet geloven. Het is allemaal heel erg jammer.

Knuffel,

Marianne

Deel Deze Pagina