Onze rommel kamer wordt de babykamer. Dus nu hebben we eindelijk een goed excuus om hem op te ruimen! Morgen gaan we ermee beginnen. Vakantie? Als we gaan dan gaan we met de auto naar frankrijk, dan kan de hond ook gezellig mee. Wilde je een rondreis gaan doen in Egypte? Dat hebben wij twee jaar geleden gedaan. Echt geweldig! Een aanrader. Het lijkt me alleen niet zo lekker om dat te doen als je zwanger bent, is best vermoeiend namelijk. En het kan er verschrikkelijk warm zijn. Wij hebben daarna ook nog een week aan het strand gezeten. Maar dat was niet echt ons ding. In zo'n all inclusive hotel waar het eten niet te eten was. Alleen het snorkelen aan de kust is prachtig. Voor een strandvakantie zou ik niet meer naar Egypte gaan.
Ik wil graag wachten met het echte inrichten (alles moet toch eerst verbouwd worden ) tot we weten wat het wordt, wil graag een échte jongens- of meidenkamer...
Nou, ik ben vandaag voor het eerst bij de prenatal geweest, voelde me er nog niet echt thuis. Heb dus ook maar niets gekocht, eerst ff wennen. Bij ons moet ook nog een hele verbouwing volgen voor we aan de babykamer kunnen beginnen, die komt namelijk op de kamer waar wij op dit moment slapen.
Hoi hoi, Ben weer erg druk geweest de laatste dagen. Mannetje was do jarig, waardoor we do, vrij en vandaag bezoek hebben gehad...Geen tijd om hier te komen dus... Avalon, bij het doorspitten van de blz schrok ik me rot zeg! Ben zo blij dat enkele pagina's later goed nieuws volgde. Kan me onwijs goed voorstellen hoe jou nacht geweest moet zijn. Pfff, vanaf nu lekker genieten van je knipperlichtje! Maartje; ik was al bang voor zo'n verhaal Gelukkig gaat het met je kleintje goed. Een vriendin van me heeft met beide zwangerschappen in het ziekenhuis gelegen vanwege uitdroging. Haar tweede kindje is afgelopen week geboren. Even doorbijten meis en dan ben je er vanaf. Kun je daarna volop gaan genieten! Ik heb ook m'n buikband gekregen (had ook niets besteld van VSM). Leuk kleurtje voor de zomer ...Hij pas voorlopig ook nog lang niet... Ik durf ook nog geen spullen te kopen. Na een goede echo zou ik misschien wel wat kleinigheidjes kopen (slabbetjes en zo), maar naar een babykamer ga ik denk ik pas rond een week of 20 op zoek...Knap dat sommigen dat nu al durven! Ik ben nog steeds doodzenuwachtig voor mijn echo maandag. Brrr! Gelukkig duurt het niet meer lang.... Fijne zondag allemaal. Misschien wip ik nog even binnen en anders lezen jullie me maandag wel weer...
Tjonge nu al een babykamer, ik moet nog steeds aan het idee zwanger zijn wennen. Was net bij vriendin op visite en die roept gelijk ik heb nog wel een kinderwagen voor je wil je hem gelijk meenemen. Schrok me rot ineens komt het dichtbij, zolang ik nog in mijn normale kleding pas wil ik er nog niet aan denken om mijn huis vol baby dingen te zetten, vind dat doodeng. Maar goed, moet wel zeggen dat ik waarschijnlijk een van de weinige hier ben die niet bezig was om zwanger te worden en dus door ongelukje iets moois krijg. Heb denk ik daarom ook iets meer tijd nodig om aan het idee te wennen. Het gekke is wel dat ik het best al veel mensen heb verteld, dit kwam ook beetje door de karnaval want ja ineens aan de spa valt toch op met deze dagen en niet meer roken als rookverslaafde. Valt niet zo heel makkelijk recht te praten met een pillen kuurtje ofzo. Al heb ik het de pappa nog niet verteld hier wil ik mee wachten tot de 12 weken, zodat ik zeker weet dat het goed zit, want die gaat van zijn stoel vallen dat weet ik zeker.
Dag dag okmamam's Ben ik 2 dagen niet hier moet ik veel doorspitten. avelon blij om te lezen dat alles goed is. Wat een geruststelling Waar zal ik beginnen bij vrijdag. Vrijdag mocht ik weer voor de eerste keer na de vk. Spannend vond ik het niet. 3de zwangerschap je weet wel wat je te wachten staat eigenlijk. Veel vragen en veel antwoorden. over ziektes in de famieli, 2lingen enz. Was allemaal duidelijk. Combie test gaan we niet doen. Het is een kansberekening en ik vind het niet nodig. Papieren voor bloed te laten prikken, zal ik aankomende week maar laten doen. En de papieren voor de echo, deze gaan we plannen met 12 weken. Zwangerschapsvitamie(kruidvat ) is mij aangeraden door de vk. Ben een slechte eter. In mijn vorige zwangerschappen ijzer te kort. We kregen veel boekjes mee. zwanger & zo leuke magazines een stuk of 4. En een cd-rom ook heel mooi met de groei van de baby enzo. Bepakt en bezakt bij de vk weg. Mijn mannetje zei meteen iedereen kan zien dat we zwanger zijn. Vk zit midden in het dorp en het was markt. Sta je daar mooi. Gisteren hadden we een familidag, met heel de fam, mijn eerste kadootje wat ik kreeg was een fles likeur, heb meteen gezegddie gaat verlopig maar de kast in, ik mag niet meer drinken we zijn 6 weken zwanger. Iedereen een leuke reactie.We zijn met zijn alle wezen bowlen, nou ik voel het wel hoor spierpijn overal. 1ste ronde heb ik nog goed mee kunnen doen daarna zo moe dat ik niet meer een bal kon gooien. Het was heel gezellig, maar wel vermoeiend merk ik lag om 10 uur in bed. Babykamer enzo hoef ik niet meer te kopen die heb ik nog. Eerst moeten wij nog verbouwen voor we de kamer in orde kunnen maken. wij hoeven alleen een maxi-cosi weet niet of ik die op MP koop, vind het toch riskant je weet nooit of er een ongeluk mee is gebeurt. Verder wil ik een queenie die koop op zeker op MP. Dan ben ik klaar. Zo ik ben weer aardig bij, jullie kunnen ook weer pben voor op de website, zag dat moon ook aardig het lijstje bij houdt. iedereen fijne zondag nog.
@Misseyss, wij wilde lekker naar zo'n all-in resort. Maar ik lees dat zoveel mensen ziek worden, dat ik het geen eens durf...Misschien gaan we wel gewoon een lekker weekje weg in NL... Ik heb gister een het kamertje bekeken wat de babykamer gaat worden...Dat inrichten gaat echt lachen worden...het kamertje is maar 1,80 x 2,85 Was zo pissig gister, kreeg de rekening van de gemeente belasting..WAAROM OP ZATERDAG : *zucht*
Hallo meiden, Zo ben even niet geweest en ik zie dat ik een paar pagina's moet bijlezen. Ga ik zo maar eens doen. Wij hadden trouwens al rekening gehouden met de mogelijkheid dat ik zwanger zou zijn deze zomer. Vandaar dat we niet in het naseizoen wilden en we wilden sowieso niet in het hoogseizoen. Nu gaan we in mei 10 dagen naar Spanje (Andalusië). Hiervoor gingen we altijd ver weg op vakantie (Azië, Carribean etc), maar dit jaar blijven we bewust in Europa. Lekker kort vliegen en dit keer eens geen jetlag. En in die maand is het daar al heerlijk weer (ca. 27 graden). We hebben een landhuis gehuurd met een zwembad en een auto en dan gaan we lekker stedentripjes doen. Mocht ik - ik ben dan 20 weken zwanger - toch last hebben van vermoeidheid o.i.d. dan houdt ons niets tegen om gewoon lekker te lummelen aan het zwembad. Hmm... heb er nu al zin in, nog iets minder dan 3 maandjes! Elvira, spannend die echo maandag. Komt vast helemaal goed. Overigens vond ik zo'n inwendige echo meevallen, daarna had ik wel een beetje buikpijn, maar dat kon geen kwaad. En het is echt heel gaaf om dan zo'n grijs vlekje te zien (meer is het dan nog niet) met een kloppend hartje. Ik denk dat ik die VSM-buikband ook maar eens ga bestellen. (als VSM tenminste nog niets doorheeft en het nog steeds kan) Gisteren trouwens nog 3 broeken bij de H&M gescoord. Een heerlijke joggingbroek voor thuis en twee mooie, nette broeken met 50% korting. Nu pas ik ze helemaal niet. Ja, het gaat wel over mijn heupen, maar het spande aardig. Geen 'S' voor mevrouw meer, die tijden zijn (even) over... Wij wachten ook nog even met het kamertje hoor. Met 12 weken heb ik een pretecho voor de termijn/geslachtsbepaling en we hopen dan een flink bewegend mensje te zien die ons een kijkje gunt tussen de beentjes. hihihi.... Wel heb ik al wat kleertjes gekocht hoor, die kleine pakjes maatje 56 en twee schatige mutsjes. Nou, allemaal een hele fijne zondag!
zo avelon wat liet jij ons schrikken zeg ! Super om te lezen dat je het hartje hebt zien kloppen. Nou meiden. Ik heb gister mijn eerst jankbui gehad. Voelde me beroerd joh ! De hele tijd zo duizelig en misselijk bah. Maar gister was ook wel een gave dag. Want mijn trouwjurk is uitgezocht en gaaf dat hij is. Echt helemaal super. Morgen is mijn intake bij de vk. Ik neem aan dat ze alleen vragen stellen. Ze gaan met 7 weken toch nog niet aan je buik voelen ? Gaat jullie mannetje mee naar de intake ? De mijn niet. Hij neemt 14 maart al vrij voor de echo. xx
@ Appeltje: Kunnen ze met 12 weken het geslacht al zien dan? Mijn mannetje gaat ook alleen meet met de echo en niet mee naar de intake
Mag ik vragen waarom sommige al met 4/5 weken aan een babykamer beginnen? Ik was met de kamer begonnen toen ik bijna 11 weken was omdat er veel moest gebeuren. Nu heb ik na de MK niks meer aan gedaan maar is een vreselijke troep en daar kan ik niet tegen. Moest alles boven isoleren dus dan neem je het automatisch mee. Ook willen onze neefjes wel is logeren en die slapen dan daar dus kun je niet in een rommeltje. Maar vindt je het zelf niet beetje vroeg? Ook om al een kamertje/meubeltjes te hebben?
Ik werd nieuwschierig over dat verhaal van die buikband ,mar kon het niet meer terug vinden. Ik ben dus maar eens op de site van vsm gaan kijken en kwam er al bij uit.Ik heb het besteld en ben benieuwd of ik het ontvang. 8) Woensdag is MVM langs geweest.Ik heb het boek uitgezocht en moet zeggen dat het er leuk uitziet(ik kreeg het meteen) Het negen maanden magazine heb ik meteen gelezen en de zwangerschapstest was overduidelijk! Ik heb altijd moeten testen in het ziekenhuis via het bloed en had dus nog nooit van mezelf een positieve test gezien ,maar wauw wat was ie mooi Nog 1 weekje en dan krijgen we de 1ste echo! Ik ben heel erg benieuwd ,want er zijn al mensen die naar mijn buikje kijken ,maar niks durven te vragen haha Het feit dat ze er naar kijken is voor mij wel een teken dat ze het zien! Wij vragen ons soms ook af of het zo hard kan groeien van 1 kindje.... Het wordt een hele spannende week!
@Augustus Je moet echt houden van zo'n all in resort. Wij zaten zogenaamd in een 5 sterren hotel, maar de kamer viel van ellende uit elkaar! Ook hadden we lekkage en een dun douchestraaltje. Wij zullen daar niet meer zo snel voor kiezen! Maar goed, bij ons was het als afsluiting van de rondreis. Dus was het wel lekker om even uit te rusten. Trouwens je iid het geslacht niet zien bij 12 weken. Dan is het alleen een termijnecho, dus wordt de zwangerschapsduur precies bepaald. Bij de routine echo, die krijg je met 20 weken, kunnen ze vaak het geslacht wel zien. Maar soms ligt de baby er niet goed voor en laat ie zich niet zien. Een routine echo is ook een medische echo waarbij het kindje van top tot teen wordt nagekeken of alle organen en skelet goed zijn aangelegd. En hoeft dus niet altijd leuk te zijn. Soms reageert zo'n echoscopist nogal kribbig als je naar het geslacht vraagt! haha. Omdat de echo daar niet voor bedoeld is. Dan zeggen ze 'daar kijk ik niet naar hoor. Als ik het toevallig zie dan zeg ik het wel'.
Zo zeg, heb gewoon 11 uur geslapen.... lekker hoor, straks weer werken, merk wel dat ik voor of na mn werk echt niet veel puf heb om iets anders te doen...dat wordt nog wat...
Ben even flink van mijn roze wolk gedonderd, want ben nu al 3 dagen lichtjes aan het bloeden... Begon aanvankelijk met wat oud bloed, erg slijmerig, maar gisteren werd het wat roder. Is niet veel, loopt er ook niet uit (ook niet als ik op de pot zit), maar het zit me toch niet lekker. VK gebeld, en tja, die kon natuurlijk ook niet veel betekenen. Als het vandaag erger werd, mocht ik bellen en dan zou ze even kijken. En anders moesten we gewoon disndag komen, zoals gepland. Kweet het niet hoor.... Ga maar van het ergste uit, kan het misschien alleen nog meevallen, net als bij Avalon... Duimen jullie voor ons? Sorry dat ik alle leuke babykamer-verhaaltjes weer effe de grond in heb geboord, maar ben nu dus effe niet helemaal mezelf...
Oh jee kabouter klus, nou ik ga zeker duimen, maar als het zo weinig is en je er ook geen krampen bij hebt, zit het vast goed!