Hey Meis, Ik heb totaal geen ongipijn. En afgelopen vrijdag zagen we een hartje kloppen. Je hoeft niet perse iets te voelen om zwanger te zijn, dus wees maar gerust. Maar ik begrijp je onzekerheid zo ontzettend goed. Veel Liefs, Marianne
Dank je Avelon je hebt me weer een beetje gerust gesteld Fijn dat jullie een mooi hartje zagen kloppen! liefs Pjetje
Dame's een beetje een vraagje: Verliezen jullie ook meer slijm nu jullie zwanger zijn? Of is het soms minder? Ik merk dat mn onderbroekje soms best nat is Xxxx
hey meid.. ik voel vandaag ook niet zoveel.. alleen wel dat mijn onderbuik wat opgezet is.. altijd leuk! vandaag vertelt aan mijn collega's wij werken hier maar met zijn 10en en zijn best hecht.. en kon het echt niet meer voor me houden! Iedereen reageerde zo ontzettend leuk!
@ astrid.. ja ik heb dat heel erg.. voor mijn nod had ik totaal geen afscheiding meer.. maar heb nu het idee dat alles eruit komt haah beetje vies verhaaltje.. sorry!
@ astrid Ja ik verlies ook slijm. Vinden jullie het trouwens niet belachelijk dat je voor de 12de week je Kraamhulp geregeld moet hebben? Ik vind dat echt belachelijk, vorige x ging het met 10,5 week mis stel je voor dat ik het al aangevraagd had. Dan moet je ook alles weer gaan afbellen. Dat is ook niet alles.
@ moon... klopt ik hoorde dit ook.. een riendin van mij heeft het 2 keer moeten afbellen! maar het klopt wel!dat je dit geregeld moet hebben!
Wehehehe dat idee heb ik dus ook. Voor mn nod was eht niets en nu lijkt het wel of alles opgespaard is en er nu uit komt! @ Moon ik wist niet eens dat je dat moet regelen voor je 12e week! Dat moet ik zeker nog allemaal horen bij vk? Maar goed dat je het zegt dan kan ik er over een paar weken achter aan
Ik wist het ook niet hoor. Is me bij me vorige zwangerschap ook nooit verteld. Maar vind dat er bij een gyn helemaal weinig verteld wordt. Maar had net even gebeld met de zorgverzekeraar die moet ik dan bellen en die regelen het zei ze. Maar hoefde nu nog niet maar wel tegen de 12de week. Nou dan doen we dat maar he. Vind het echt griezelig haha
Elvira: super zeg dat het hartje klopt! Ben je nu een beetje gerustgesteld? je was zo zenuwachtig Marjo83: ohw ik ga ff kijken wat helpt tegen die jeuk want dit is niet leuk hoor! Ik las trouwens ook dat het te maken heeft met een vermindere werking van de lever, nu had ik ook al een aantal keer last van gelige ogen het laatste half jaar waarvoor ik morgen naar de internist moet dus dan zal ik het meteen even vragen. Moon85: moet dat voor 12wkn geregeld zijn?! Man wat belachelijk vroeg, ik ben zowieso nogal afwachtend hoor...koop nog niks enzo voor de frummel omdat ik eerst zeker van mn zaak wil zijn.Daarbij las ik ook dat sommige al meubels hebben maar dat wil ik ook pas doen als ik verder ben...call me carefull or paranoia Maar ja als die kraamhulp geregeld MOET zijn dan moet het maar, en wat gebeurd er dan als je het dan later pas regelt? Verders hier alles goei, geen lichtelijk bloedverlies of roze meer sinds vorige week en vrijdag voor mn eerst naar de gyn dus allemaal reuze spannend Hebben jullie die serie op National Geograpic gekeken in the womb? Ik heb het helaas gemist
Ik heb net kraamhulp aangevraagd, is dat iig geregeld. Gaan jullie op zwangerschapsgym oid? Ik weet het nog niet. Kost best veel en wat ik op internet heb gevonden is op avonden wanneer ik niet kan. Het lijkt ons wel leuk om de cusus samen bevallen te doen, om een beetje voorbereid te zijn. Ik begrijp alleen niet waarom dat dan zo'n 10 lessen moet zijn, zo moeilijk zal bevallen toch niet zijn?
jaa ik heb In The Womb gekeken..Zelfs mijn mannetje heeft er het voetbal voor opgezegt! zo lief! was idd erg leuke docu!
Jammer zeg dat ik het gemist heb, collega van me had het gezien maar er zal vast wel zoiets op dvd verkrijgbaar zijn toch?
@ salsabine Geen idee als je het later pas regeld. Dan zou je even je zorgverzekeraar moeten bellen hoe hun er over denken. @ lient Ik weet niet of ik dat ga doen. Hou niet van verplicht elke x er heen haha.
ik weet ook nog niet of ik zoiets ga doen.. Mijn collega die deze week voor het laast is vanwege haar verlof doet het wel, en zegt dat het vooral ook na de bevalling goed is! Ik moet daar nog even over nadenken!
Ik heb gister wel dat programma gezien op National Geo. Alleen niet helemaal, vanaf 28 weken. Had het wel leuk gevonden om te zien hoe het er bij mij nu vanbinnen uit zou zien. Maar ach..... Ik heb wel een idee. Ik heb trouwens begrepen dat als je je partner mee wil nemen op bevallingsgym dat je 100 euro extra mag betalen! Vind ik nog al wat... toch? Ik ga het volgende maand wel ff navragen bij mijn vk.
Hallo! Kersverse aanstaande mama hier! 6 weken nu! 15 maart eerste echo! als alles maar goed is! Andere octobermama's: Gefeliciteerd! grzz
Kabouter Klus: Wat erg! Heel veel succes verder en ik hoop je snel weer bij de zwangeren te zien! Ik heb me vandaag ziek gemeld. Gisterenavond al heel erg misselijk en vanmorgen was het nog erger. Blijf morgen ook lekker thuis en woensdag dat zien we wel weer. Gelukig weten ze op m'n werk al dat ik zwanger ben, dus kon gewoon vertellen wat de reden was. Toevallig heb ik van het weekend kraamhulp geregeld. Belachelijk dat het zo vroeg al moet, maar ik wil toch wel graag verzekerd zijn van een kraamhulp, dus dan doen wij onszelf ook maar vroeg aanmelden.
mijn ervaring is dat het bij de eerste zwangerschap wel handig is om te doen komt toch heel wat op je af nu ben ik zwanger van mijn vierde kindje en ga het nu ook niet doen heb er bij de eerste (is al wel 18 jaar geleden') heel veel baat bij gehad en het was zeker heel erg gezellig ook maar dat is dit forum ook wel vind ik
Ohhh kabouter wat erg voor je .. ik wens je ook heel veel sterkte Ik snap niks van dat kraamhulp met hoeveel uur je krijgt en wat voor soort.. kan er geen wijs uit worden via het internet.. En de verloskundige kan ik ook alleen maar smorgens bellen.. maar ik kan niet bellen op me werk wil nog niet dat iemand het weet ook van me familie weet nog niemand het. Kan me vriend niet bellen voor een afspraak die is vrij om te praten op zijn werk? of moet je echt zelf bellen? mischien een rare vraag hoor.. Oct-moeders hoop dat alles goed verloopt voor iedreen en allemaal nogmaals gefeliciteerd.