Hallo allemaal, Ik ben lekker een lang weekend weg geweest (was al gepland, maar we hebben natuurlijk de uitstap gebruikt om te vieren dat er een kleintje komt!), en heb net weer alles bijgelezen. Avalon/Marianne: Fijn dat bij jou alles toch goed gekomen is, wat een toestand zeg! Kabouter Klus: Heel veel sterkte, hopelijk kun je dit snel een plekje geven en voel je je ook snel weer beter! Alle nieuwe mamma's: welkom! Update van mijn kant: bij mijn man is nu al wat meer besef dat er echt wat aan de hand is. Hij is van het over-voorzichtige soort en zou het liefst pas de waarheid onder ogen zien als hij "Weeeeeh" hoort (zo zegt hij het zelf), maar we hebben heel leuke gesprekken gehad dit weekend, veel gefantaseerd over namen, etc. Verder merk ik dat mijn tepels veel gevoeliger zijn dan normaal, en dat ik een beetje opgeblazen buik heb. Verder niet misselijk, geen trek in rare dingen. Alleen af en toe een krampje en wat meer nattigheid. Ik heb vandaag voor het eerst een plas in de MvM fles gegoten, dat vond ik best een officieel moment. Stom he? Wat is dat trouwens over de VSM? Ik ga maar niets bestellen (mijn man gaat me voor gek verklaren), maar vraag me toch af wat er aan de hand is. Ik ga zo maar eens op de site van dat bedrijf snuffelen. Wel gek trouwens dat uitgerekend een homeopaat met dit soort acties komt, ik heb juist ergens gelezen dat je geen homeopatische geneesmiddelen mag gebruiken als je zwanger bent? Nou ja, ik babbel wel een eind los maar straks zie ik op de vsm site vast waar het over gaat. Groetjes maris
Esjuh: Bij de toekenning van het aantal uren kraamzorg wordt gewerkt met een landelijk indicatieprotocol. Alle kraamzorgorganisaties in Nederland zijn verplicht met dit protocol te werken. Tijdens het intakegesprek wordt, aan de hand van dit indicatieprotocol, bepaald hoeveel uur kraamzorg je krijgt. Eigen bijdrage is 3,60 per uur, als je een aanvullende verzekering hebt wordt dit, afhankelijk van de verzekeringsmaatschappij, geheel of gedeeltelijk vergoed. Je vriend kan ook de verloskundige bellen om een afspraak te maken, ik zou niet weten waarom niet. Vertel hem wel wat de eerste dag van je laatste menstruatie was, daar vragen ze naar.
Dag Allemaal, Kabouter Klus heel veel sterkte! Ik heb ook in the womb gezien, ik vond het wat tegenvallen, maar misschien had ik me wat teveel van voorgesteld. Ik ben zelfs in slaap gevallen . Extra slijmverlies heb ik ook trouwens, dat is dan bij deze mijn eerste en enige zwangerschapsverschijnsel. Soms voel ik het gewoon "glijden" en dan ren ik snel naar de wc om te controleren of het niet mis is.
Je mag juist wel Homeopathie gebruiken tijdens zwangerschap, is echt superveilig. Maar ga niet zelf aan de slag met middeltjes, maar bezoek een echte Homeopaat, dan is het veilig. En wat VSM betreft met die actie....de producten die VSM verkoopt (de zwangerschapslijn: Puur mama) is geen Homeopathie. Ze verkopen o.a. zwangerschapsvitamines, granules (voor ongemakken in de ochtend) een creme en nog wat andere producten. Maar dit heeft niets met Homeopathie te maken. Groetjes Irene
Jeetje kabouter.... wat verschrikkelijk naar voor je! Vind t wel knap dat je gelijk alweer positief uit kijkt naar de toekomst. Tough mama. Sterkte!
Gelukkig gelukiig voor m'n eigen gemoedsrust vandaag toch nog een termijnecho gehad! En ik ben nu gewoon zover als op m'n banner. Beebje was 1,2 cm met 7w0d Ben errug blij dat ik naar naar jullie heb geluisterd, vooral ponyville! In het ziekenhuis zeiden ze vorige week dat ik 5w1d was, toen schrok ik, want ik moest echt een week verder zijn. Dus bang dat beebje niet verder was gegroeid. Heb nu echt het gevoel dat ik me inderdaad zo zwanger mag voelen! en dat dat buikje er inderdaad al mag zijn, al voel ikme een olifant. Jullie dat ook al? T is wel m'n tweede al.
Heb ik wat gemist? Ik zag net bij de NOD-lijst in maart Bull terrier staan. Die was toch een oktobermama? Ik heb even gezocht op haar berichten, maar er staat nog steeds een zwangerschapsbanner onder gelukkig. Ik schrok al....
Mij werd vorige week ook verteld dat ik bijna 5weken was terwijl ik toen bijna 6 was. Ben me heel erg geschrokken omdat vorige x ook zo ging. Vrijdag weer een echo hoop dan dat het toch wel goed loopt.
Straks zijn we samen naar de VK geweest. Eerst goed rondgekeken of we geen bekenden in de straat zagen, want dat was nu wel het laatste waar ik op zat te wachten. Woon wat dat betreft echt in zo'n klets-dorp; als iemand iets ziet of hoort..... weet binnen no-time iedereen het. Tja, en dan is het een beeeeeeeeetje lullig als iemand ons heeft gespot bij de Vk-praktijk, dit doorbrieft aan mijn mams, en die zit dan natuurlijk vervolgens te wachten op goed nieuws... Maar voor zover we weten heeft niemand ons gezien. Vk heeft het vruchtje bekeken (had ik heel dapper meegenomen in een bakje) en ze schatte het op ongeveer 6 weken. Uit de inwendige echo bleek dat er wellicht nog wel wat bloed met stolseltjes kan komen, maar voor het grootste gedeelte was mijn baarmoeder leeg en schoon. Dat was gelukkig gunstig; geen gedoe met curettage... Was trouwens ook een fijne VK, heel vlot, niet zo ouderwets. Hoop dat ik haar de volgende keer weer tref (praktijk van 3). Mijn uk heb ik in een hartvormig blikje gelegd en daar een mooi stuk organza omheen gedaan. Daarna heb ik het hartje begraven onder de perenboom die we 4 maanden geleden als huwelijkscadeau kregen. Vond ik een mooie en symbolische gedachte. Moest later op de middag wel eventjes mijn zinnen verzetten en heb me lekker overgegeven troost-shoppen; 2 broeken maatje 176 (dat kan nu weer bijna...) en wat shirtjes. En morgen ga ik lekker toch een nieuwe hamster kopen, lekker puh. Had eigenlijk met mijn lief afgesproken om geen nieuwe meer te nemen (hamster is vorige week +), maar dit moet effe. Heb ik een beetje afleiding. Ow ja, en ik zit nu aan een heeeeeeeeeeeele grote doos met chocola
Knap hoe je er over praat. Maar is beter dan het weg stoppen. Zit met tranen in me ogen over het feit dat je het zo'n mooi plekje gegeven hebt. Heel veel sterkte!
Klus, wat een mooi gebaar dat je bij de perenboom het vruchtje begraaft. Geef lekker toe aan de chocoladrang en huil maar eens flink samen met je mannetje..... en ik hoop dat jullie snel gezegend worden met een nieuwe zwangershap!
Deze "spreuk" kwam ik net tegen op de Loesje-site, ik vond 'm wel heel erg mooi en toepasselijk... "WANNEER IK 'S AVONDS NAAR DE STERREN KIJK, KNIPOOGT ER ALTIJD EENTJE TERUG..."
Zo denk ik ook altijd als ik naar de lucht kijk. Dat m'n 2 sterretjes altijd stralen en het pad verlichten.
@ klus, vind het heel knap zoals je er over praat en dat je je uk een mooi plekje onder de perenboom hebt gegeven. Ik weet niet of ik zo dapper geweest zou zijn. Ik wens je heel veel sterkte toe. @ de echo dames blij dat alles in orde is. Vandaag weer een redelijke dip dag gehad eigenlijk heel de middag liggen tukken op de bank. Merk dat ik steeds moeier ben. Na het verhaal van Maartje ben ik toch wel beetje geschrokken, omdat ik merk toch wel heel weinig te eten en te drinken. Probeer nu ook maar ieder uur iets te drinken. Vanmorgen moest ik in de stad zijn en ben toch maar eens wat babyafdelingen binnen gewandeld iets kopen vond ik nog te eng. Misschien mijn volgende bezoekje.
@ Kabouter Klus...wens je heel veel kracht en liefde toe. Mooi dat je je uk zo'n bijzonder plekje hebt gegeven.
Kabouter Klus; knap dat je er zo over kunt praten! Ik vind dat jullie je uk een mooi plekje hebben gegeven en weet zeker dat het een mooie vlinder wordt! Nogmaals sterkte lieverd! Ohhh wie had nu ook alweer nog een echo gehad? Anz? Iig fijn dat ie er goed uitzag! Salsabine; ik ben nu idd enorm opgelucht hoor. Dat hartje dat klopt, dat stelt mij op dit moment al voor een heel stuk gerust! Lievebeestje; nogmaals suc6 morgen! Ik heb ook in the whomb gekeken gisteren. Vond het zelf er interessant. Daarna was er nog een gelijkwaardige aflevering op de belg (canvas) bezig. Hiervan komt volgende week zondag het vervolg... Ga nu snel mijn bedje opzoeken. We zijn net terug van onze ouders. Wat waren die lieverd blij. Was heel emotioneel en mooi om hun reacties te zien. Gezien het te komen IVF traject hadden ze dit ECHT niet meer verwacht. Truste allemaal. XXX
Klus, heel veel sterkte...... En voor wie in the womb heeft gemist is dit misschien wel wat? Heb geen NGC, dus weet niet wat het precies was voor serie......En natuurlijk voor iedereen die het leuk vindt. Als je in quicktime afspeelt kan je ondertiteling aanzetten, is in het EN maar wel heel duidelijk.... http://www.pbs.org/wgbh/nova/miracle/program.html
Tjonge zit ik hier weer midden in de nacht, loop te spoken omdat ik niet kan slapen. Moet ongeveer om het kwartier naar de toilet om te plassen. Gek wordt ik er van.