Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    Goeie Morgen, deze kerstmorgen!

Iemand sneeuw gezien? :rolleyes:

Liefs Stephanie

2. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Goeiemorgen, geen sneeuw hier. Wel een heel voorzichtig zonnetje.

Diaan, hoe is de nacht gegaan? Ik hoop dat het beter gaat met Gilian!

Mirte had vanmorgen geen koorts meer en ze ligt nu even in de box, gisteren was ze gelijk na de fles alweer aan bed toe. Maar nu ligt ze te kijken en te kletsen, het lijkt erop dat ze zich beter voelt, hopelijk blijft dat zo.
    Het hoesten is er nog wel.

3. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Goeiemorgen allemaal,

Ik kruip heel even uit de meeleeshoek om een berichtje voor Diaan achter te laten:

Ik wil je niet al te erg laten schrikken, maar ik zou als ik jou was toch de huisartsenpost even bellen. Die kleintjes zijn in deze periode erg gevoelig voor het RS-virus en als ik dat zo lees van jou, zou het best die kant op kunnen gaan. Beter 1x te veel laten checken dan te weinig, toch?! Sterkte en beterschap!

4. fijne kerstdagen meiden, en niet te veel snoepen he! :D

Hier hebben we weer wat twijfel (sinds 2 dagen) over de voeding. Wie van jullie geven hun kindjes 5 x 180cc?

We gaan na een toch wel rustig ochtendje.. straks lekker douchen met Jesse.. en daarna richting schoonouders! Jeeh :rolleyes:

Fijne dag allemaal!

x

5. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Goeiemorgen meiden!

Vrolijke Kerstdagen!!!

Diaan, hoe is het nu met Gilian?

Nijnie, fijn dat het weer beter met Mirte lijkt te gaan!

Hier gister we naar All you need gekeken :)

Xenas, wij geven sinds vorige week 5 x 180cc Sven drinkt ze niet altijd allemaal leeg, maar we bieden het wel aan. Hij stopt toch wel als hij geen zin meer heeft. In totaal zit hij op 800-900 cc per 24 uur.

Hier gelukkig niet dat gedoe met die schoonmoeders! Wat verschrikkelijk zeg!
    Mijn schoonmoeder wacht altijd keurig tot ik zeg dat ze Sven wel mag pakken of dat ik hem zelf geef. Denk dat ik hem daardoor ook wel wat sneller aan dr geef. Als ze altijd zo opdringerig zou zijn zou ik hem expres niet geven :) Mijn eigen moeder doet dat gelukkig ook niet, maar toch heb je denk ik bijna altijd wel een vertrouwder gevoel bij je eigen moeder...

Vanmiddag naar schoonouders, daar lekker eten! Kom vanavond hier nog wel even weer spieken, al denk ik dat het hier wel rustig zal blijven :D

Groetjes Doris

6. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    FIJNE FEESTDAGEN IEDEREEN!

7. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Fijne feestdagen iedereen!

Diaan, hoe is het met Gilian, ben erg benieuwd.... hopelijk is hij toch opgeknapt van de ventolin. Wij hebben dat ook gehad met onze oudste.

Wij gaan zo naar mijn schoonzusje gourmetten, met mijn schoonouders en zwager. Ben benieuwd of Kyra weer net zo lekker in de kinderwagenbak kan slapen als afgelopen zaterdag.

Mijn vriend is heerlijk aan het kleuren met onze oudste, grappig om te zien. Zo'n stoere kerel aan een klein kindertafeltje, hahahaha!

8. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hallo meiden,

Om te beginnen: Vrolijk kerstfeest!!

Wij hebben gisteren kerst gevierd met mijnvader, broer, zus en aanhang. Het was heel gezellig, maar ook een hoop gesleep met Fiene. Ik vond het toch wel erg zielig hoor. Ze was ook best een beetje uit haar ritme.

Vandaag kwam de zus van mijn man met haar gezin. Ook gezellig, maar heeeeel erg druk. Pfff, mijn neefje (5 jr) en nichtje (3 jr) zijn zooooo druk. Zelfs uitwaaien op het strand had maar een uurtje het gewenste effect. Gelukkig kon FIene gewoon lekker in haar eigen bedje. Dat scheelt wel. Om 16.00 uur zijn ze weer vertrokken en wij zijn vanaf nu lekker vrij! Joepie! Vanavond boerenkool eten, morgen lekker in huis tutten. Heerlijk!

Heel veel succes met alle zieke kindjes. Echt naar zeg!

Fiene heeft al 12 dagen niet gepoept. Nou weet ik dat bv-kindje lang zonder poepluier kunnen, maar ik begin me nu toch zorgen te maken. Mede omdat ze sinds gisteren ook wat onrustiger is en ik haar buikje af en toe heel erg voel rommelen. Iemand ervaring?!?!

@ Smeetje; Fiene zit ook de ene dag op 4 en de andere dag op 5 voedingen doordat ze zoveel slaapt. Ze is verder wel allert en heeft voldoende volle luiers. Volgens het CB kan het dan geen kwaad.

Ik ga eens even lekker op de bank hangen.
    Grts, Maartje

9. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Hooooi meiden,

allemaal bedankt voor jullie medeleven wat betreft Gilian.

het gaat gelukkig beter.
    Heb gisteren avond tot half 1 met hem rondgelopen. Marco was om 10 voor 12 thuis. Ik zat er helemaal doorheen en wist ook niet meer wat ik met hem aan moest. Hij heeft mijn kleren drie keer volgespuugd maar goed dat geeft niet. Hij was helemaal vies en stonk vreselijk. Toen Marco thuiskwam vond hij dat Gilian vreselijk achteruit was gegaan. Hij was natuurlijk weggeweest van kwart voor 6 tot kwart voor 12. Heb alles uitgelegd hoe het gegaan was. Hij merkte ook wel dat ik er helemaal doorheen zat en echt verdrietig was. Hij voelde zich super schuldig dat hij daar was geweest. Maar ja ik vond het ook belangrijk dat hij naar de kerk was. En als hij niet was gegaan was het lange oefenen en mijn frustraties allemaal voor niets geweest. Marco wilde vanacht nog naar de huisartsen post maar ik heb gezegd dat ik het vanacht nog wilde aankijken.
    Gilian sliep uiteindelijk om 1 uur vannacht. Normaal drinkt hij 900 cc op een dag, Ja Xenas Gilian drinkt dus 5 x 180 cc. Gisteren heeft hij ipv die 900 totaal 320 gehad maar ook nog flink wat uitgespuugd.
    Vanmorgen werd hij om kwart voor 10 wakker met een stralende lach voor ons.
    Hij dronk 180 cc op en spuugde een klein beetje melk uit maar vooral veel slijm en snot. We hebben hem eerst maar eens grondig gewassen want hij was zo vies. Wilde hem dat gisteren niet aan doen. Hij was blij en het pufje hielp redelijk goed.
    Hij is vanochtend anderhalf uur wakker geweest, heeft om 1 uur 80 cc gedronken maar ligt eigenlijk alleen maar te slapen. Dus tja we hebbe behoorlijk getwijfeld of we naar de huisartsenpost moesten gaan. Hebben het tot nu toe nog niet gedaan. Hij is iets minder benauwd, ook ff rustiger en eet ook wat meer. We houden het goed in de gaten en wachten dus nog even af.

Zo dat was ff een update over Gilian.
    Wij hopen allemaal dat jullie vandaag een heerlijke dag hebben en dat er morgen ook nog een leuke kerstdag voor jullie is.

Fijne dag nog vandaag en morgen.

Dikke kus van ons allemaal,

Diana, Marco, Rowin en Gilian.

10. NiCa

NiCa Bekend lid

hey mama's allemaal een fijne kerst hier hebben we niet echt kerst we hebben gisteren kerst bij me paps en mams gehad saampies met me zussie en haar vriend en we hebben het mega gezellie gehad en vandaag zijn we flink bezig geweest hier en we hebben al behoorlijk wat dingen naar het nieuwe huis gesleept ben nu ook moe vriendlief ligt lekker ff op de bank...denk dat ik zijn voorbeeld maar ff volg begin me eigen flink moet te voelen
    ik kom misschien vanavond nog wel ff spieken

liefs nica

11. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Andrea, volgens mij had Diaan al duidelijke afspraken gemaakt met de huisarts over wat te doen als het vandaag niet beter zou gaan...

Xenas, Mirte krijgt 5 x 150cc. Hoe was het bij je schoonouders vandaag?

Doris, het scheelt denk ik wel als ze zich niet zo opdringen... ik wordt er altijd zo opstandig van...

Maartje, geen ervaring met bv en zo lang niet poepen. Anders na de kerst het CB even bellen om te vragen? En als je je er veel zorgen om maakt misschien eerder de huisarts bellen ofzo...

Diaan, fijn dat het toch wat beter lijkt te gaan met Gilian. Hou hem goed in de gaten en ik hoop vanaf nu op een stijgende lijn weer! Beterschap!

Ik moet zeggen dat mijn schoonmoeder vandaag wel netjes vroeg of ze boven mocht kijken en het ook accepteerde toen we nee zeiden. Mirte sliep namelijk net. Toen ze gegeten had heeft ze wel even op schoot gezeten bij mn schoonouders en mn schoonoma. Toch kan ik daar niet van genieten, bij alles wat ze zeggen heb ik het idee dat ik mn kind moet beschermen ofzo. Slaat wellicht helemaal nergens op, maar ik heb er erg veel moeite mee. En voelde me pas weer ontspannen toen ze weer weg waren. Heb expres gewacht met badderen tot ze weg waren, ik had even niet zoveel zin in pottenkijkers, maar mn moeder heeft wel meegekeken bij het bad.
    Heel dubbel, voel me ook wel een beetje schuldig over hoe ik doe zeg maar.
    Als ze gewoon nu al beginnen met:"volgend jaar allemaal bij ons" en weer over logeren en oppassen en weet ik wat al niet meer *ril*.

12. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Nijnie: Pfff, ja, heb ik ook hoor, Fred zou, omdat ik even wilde slapen vanavond, voor haar zorgen. En ik hoorde haar alleen maar krijsen, op zich is dat niet erg, zolang het haar papa is die haar in zijn armen heeft vind ik dat helemaal niet erg, maar toen kwam ik beneden en ja hoor, meneer was tv aan het kijken en wie zat er weer met mijn dochter?....Juist....Schoonloeder....Heb haar meegenomen naar boven en ze heeft heerlijk gegeten uit de borst en ligt nu te slapen...

Fles lukt hier écht nog niet hoor, ze zet het op een krijsen en weigert hem compleet...Gelukkig heb ik doordat ik wat meer voed nog wel melk in m'n borsten en heeft ze niet extreem honger...Maar ze zal er toch echt aan moeten want het is gewoon niet genoeg...Er zitten bij jullie toch ook "overstappers" tussen? Was dat bij jullie ook zo'n drama?

Diaan, denk dat Gilian gewoon zo moe is van al het gebeuren dat ie even zijn slaap nodig heeft? Hier ook veel spugen, vooral als we de fles hebben geprobeerd, dan is ze waarschijnlijk zo opgewonden en verteert het niet goed of zo...

Maartje, Eline zit ook in haar "weinig-poepen-fase", maar na drie dagen komt er meestal wel wat. weet dat het wel 10 dagen kan duren en weet niet of 12 normaal is...Even bellen als je het niet vertrouwt....Wil die poepluier wel zien als de hele boel eruit komt, hihi, dat zal een mooie worden zeg!

13. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Marieke, fijn dat ze nadat ze bij jou had gegeten lekker is gaan slapen!
    Jammer dat het nog niet zo wil lukken met de fles. Je zou de kraamverpleegkundige hier op het forum misschien eens om tips kunnen vragen of anders het CB ofzo?
    Wij zijn vrij snel overgegaan op flesvoeding en Mirte had in het ziekenhuis ook al een paar keer een flesje gehad, het ging hier eigenlijk heel makkelijk de overstap.
    Geef je borstvoeding uit de fles of kunstvoeding? Want het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat ze aan die smaak moet wennen...
    Ik zat net even te kijken in de vragen aan de kraamverpleegkundige en daar stond ook dat kunstvoeding minder licht verteerbaar is dan BV. Misschien dat ze daarom ook wat meer spuugt als ze de fles heeft gehad...

Mirte was net toch best weer warm, maar niet getemperatuurd. Het heeft eigenlijk geen meerwaarde en ze is verder wel alert en heeft de fles goed gedronken. Als ze dat niet had gedaan dan had ik misschien alsnog wel even getemperatuurd.
    Ze kan ook nog lachen, dat geeft toch wel een prettig gevoel, ik bedoel... dat zou ze vast niet doen als ze zich heel ellendig voelde.

14. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Gewoon morgenochtend als ze nog warm is even de temp opnemen. Denk dat als ze wakker en vrolijk is en goed drinkt het wel mee zal vallen, toch?Ga 3 jan naar de vk en kan dan een recept vragen voor kolf huren, wordt hier vergoed en dan maar zo proberen.

15. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Vanmorgen voelde ze weer wat minder warm. Ze drinkt nog steeds goed gelukkig en inmiddels hebben we er een "snotoog" bij.
    Sneu hoor.
    Wie weet lukt het met kolven wel om je productie nog wat te verhogen. Proberen kan aen je nog bij je schoonloeder...? Dan sterkte!

16. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Even een update over Gilian.
    Ben toch bij de HA geweest vanmiddag. Hij heeft hoogstwaarschijnlijk het RS virus niet dus dat scheelt weer. Hij heeft een zeer zware verkoudeheid. Maar het zorgelijke is dat hij veel te kort drinkt. De HA gaf aan dat een baby van zijn leeftijd 2 dagen voor 50% mag drinken en dan overleg moet voeren met de HA. Gilian heeft zon/ma/di en vandaag ongeveer 40& flesvoeding op maar spuugt er ook veel uit. Moet nu kijken hoeveel hij de komende uren erin krijgt en ik moet om 6 uur bellen. Als het dan te kort is moet hij naar het ziekenhuis voor een vochtinfuus.
    Het gekke is dat hij nu gewoon ligt te keten in zijn wipstoel.......... :confused:
    Hij heeft net een fles gehad. Er moest van de arts een schep minder voeding in en ipv de gebruikelijke 180 cc die hij krijgt als hij niet ziek is, moest hij nu minimaal 120 cc. Hij heeft net 90 op en er meer dan de helft uitgespuugd. Nu zit ik dus in dubio. Moet ik nou tot 6 uur wachten of eerder bellen. Ik weet het ff niet hoor. Ik wil hem ook niet achterlaten in het ziekenhuis, ooooh ik weet het niet hoor.
    Dat kleine mannetje.

Sorry voor mijn egoberichtje ik reageer later wel weer hoor maar ga me nu bezighouden met mijn ventje.
    Het klote is dat Marco nu dus ook ziek op bed ligt dus daar heb ik ook niets aan, kan hij niets aan doen natuurlijk.

Nou tot later, weet niet wanneer.

Kus Diana

17. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Diaan als het niet lekker voelt om tot 6 uur te wachten dan zou ik gewoon nu bellen hoor. Of je nou nu doorverwezen zou worden naar het ziekenhuis of over 3 uurtjes maakt dan ook niet zoveel uit denk ik...
    Natuurlijk laat je je kereltje daar liever niet achter, maar hij moet ook niet uitdrogen.
    En dan ook nog een zieke Marco, het zit je niet mee.

Sterkte en doe wat je gevoel je ingeeft *knuffel*.

Nijnie

18. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    @ Diaan: doe wat je gevoel zegt, bel gewoon maar.

Jasmijn heeft gisteren haar eerste bewuste lach gegeven aan ons! En vandaag heeft ze zich 2x op haar zij gerold! We zijn supertrots op haar en wat een mooie kerstkadootjes dan.

@ Marieke: wij hadden weinig problemen met het overstappen naar de fles. Misschien heeft Eline wat meer tijd nodig.

@ Maartje: mn vriendin haar dochter had 2 weken niet gepoept maar het kwam er toch uit. Schijnt normaal te zijn heb ik begrepen.

@ schoonloeder:....heb ik gelukkig weinig last van aangezien ze in noord-holland wonen en wij in friesland.

19. @Kiss: Wat een lieve foto's weer. En wat groeien ze hard he!
    whahaha, geweldig zijn kerstpak! Echt lief.

@Marieke: Oh leuk van die opmerkingen! Probeer je er niks van aan te trekken. Wat een muts. Je bent absoluut geen mislukkeling! Jij bent haar moeder en weet wat het beste voor haar is en wat ze nodig heeft.

@Maris: Wat is Oriande een scheetje! Ik vind haar haar zo mooi!

@Xenas: Ja heb ook naar All you need.. gekeken. Altijd leuk met kerst, maar ik vond de verhalen nu wel erg snel gaan. Vroeger werden ze meer uitgediept, of lijkt dat maar zo?

@Maartje: zo 12 dagen is idd veel, maar goed, het schijnt normaal te zijn. Helpt het als je er bijv een thermometer insteekt? Meestal gaan die kleintjes dan poepen..

@Diaan: Fijn dat het wat beter gaat met gilian. Hoe gaat het nu? Oh ik lees het al. Als je je zorgen maakt zou ik gewoon bellen en overleggen. Wat balen dat je man nu ook ziek is! Het doet me een beetje denken aan een vriendin van mij, die heeft laatst ook zoiets meegemaakt; www.juliejanne.blogspot.com Misschien heb je er wat aan om het te lezen..

@Nijnie: Gelukkig dat Mirte weer wat beter is. Dewi heeft ook constant een snotoog. Ik maak het steeds schoon met uitgekookt water en op advies van het cb doe ik er af en toe een druppel borstvoeding in.

Hebben jullie een fijne kerst allemaal? Hier was het gisteren erg gezellig, met alle oma's en opa's en Jeroens broertje met zijn vriendin. We hebben lekker gegeten. Dewi is wel veel vertroeteld, maar ja dat hoort er wel bij op zo'n dag.
    Ze heeft gelukkig niet veel last gehad van haar prikken, alleen wat verhoging.
    Dewi wilde gisteren absoluut geen fles drinken. Ik had wat borstvoeding uit de vriezer gehaald, zodat ik bij het eten lekker een wijntje en een likeurtje kon drinken. Maar nee hoor! Een drama was het, ze wilde echt de fles niet en de borst wilde ze wel. Dus heb ik die maar gewoon gegeven. Ik had gelukkig nog niet zoveel gedronken.
    Wel gek, want we hebben al een paar keer eerder de fles gegeven en toen dronk ze wel..

20. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ diaan

Ik zou gewoon eerder bellen.. je wilt toch niet dat hij straks uit gedroogd is dan ben je verder van huis.
    En tuurlijk is het niet leuk om hem achter te laten in het ziekenhuis maar misschien zou je er dan kunnen blijven slapen.
    Zijn gezondheid gaat toch voor?

Sterkte meis!

Deel Deze Pagina