Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiCa

NiCa Bekend lid

hey lieve mama's ik zal vanavond voor het laatst online zijn *snik* morgen worden de pc's losgekoppeld en dan gaan ze zaterdag naar het nieuwe huis toe...zal wel blij zijn als alles weer een beetje op zijn plekkie staat hoor tis hier nu al behoorlijk kaal.

wordt er volgens mij wel een beetje verdrietig van om hier weg te gaan ik heb hier immers 4,5 jaar gewoond en me vriend 3,5jaar(hij is een jaar later hier komen wonen),maar het moet want we komen echt ruimte te kort hier en nu krijgt dyon ook een eigen kamertje ...ook dat zal ik missen want na de laatste voeding ligt dyon inmiddels weer lekker in zijn bedje en dan ligt meneertje lekker te "kletsen" en dat horen we niet meer,maar voor hem is het beter want we moeten wel eens in de slaap kamer zijn en dan schrikt hij soms wel

sorry voor mijn ego berichtje!

dikke knuffff van nica

2. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

@Maris: stroopwafels? Moet je mij dan echt eens leren kennen, hoor. En met kroketten, bedoel je dan die die je zo in automaten 'uit de muur' kunt halen? Mag ik ook wel, maar m'n aandacht gaat toch naar de soufflé.
    En de appeltaart: tja, wij hebben hier ook heerlijke appeltaart, maar ik wil die van jullie zeker eens proberen ;) . Voila, bij deze staat een volgend reisje richting Nederland al op het programma. ;) :D

3. Klieke

Klieke Actief lid

26 feb 2007
    114
    0
    0
    ff kijken of ik ook kan spammen

4. Klieke

Klieke Actief lid

26 feb 2007
    114
    0
    0
    yes! cool

welterusten,

klieke

5. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Nica succes met verhuizen en hopelijk tot snel!

Klieke, die laatste is wel supercool! 8)

6. NiCa

NiCa Bekend lid

dank je wel doris!

liefs nica

7. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hoi!

Diaan, jeetje wat schrikken zeg! Geef Gilian een hele dikke knuf van mij en natuurlijk ook eentje voor jezelf! Hoop dat 'ie snel opknapt en weer lekker mee naar huis mag!
    Kiss, inderdaad goed op je ventje letten maar dat doe je vast wel ;)
    Maartje, inderdaad: niet genoeg melk, m'n neus ;) Hartstikke goed dat ze zo lekker is aangekomen!

Martine, heb je die speen van Difrax al geprobeerd die de vorm van een tepel heeft? Bij ons zat 'ie namelijk op de S-fles van Difrax (fantastische fles trouwens) en Damiën ging toen moeiteloos over naar de fles!

Vwb ongesteld zijn... hier nog niks... ben benieuwd wanneer 't weer komt... Rogier zei al dat ik absoluut niet zwanger kon zijn aangezien hij altijd een regenjas aan had gehad... Tsss, mannen... haha!

Nou, ik ga lekker naar bed, onze kleine man is net klaar met de fles! Allemaal weltrusten en tot snel!
    O, ben trouwens weer fantastisch geslaagd bij Prenatal... was gelijk 125 euries lichter... Inclusief wipstoeltje trouwens ;)

liefs Chris

8. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Nica, veel succes met verhuizen!

Klieke, hihi die met die zonnebril! En die andere foto wat een serieus koppie!

Chrisje, fijn dat je de wipstoel hebt gevonden :).

Vanmorgen was het half 8 dat Mirte wakker werd :). Weer een nieuw record. Ik twijfel een beetje of ik haar gewoon moet laten "uitslapen" 's morgens of dat ik haar toch gewoon op een bepaalde tijd wakker zal maken. Straks als ik weer moet werken zullen we haar tussen half 7 en 7 wakker maken voor de fles...

9. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Nijnie: Als ze gewoon goed groeit gewoon lekker laten slapen heb ik altijd als advies gekregen...

NiCa: Sterkte met verhuizen!

Klieke: :8

Happyliesje, als echte Goudse kan ik zeggen dat je die stroopwafels moet proberen, mjammie, hebben ze hier ook niet....Zijn kroketten bij jullie ook hondenbrokjes? Hier nml wel, haha Ik kan nog wel uren doorgaan met NL dingen die je moet proberen maar dan wordt het zo'n lang berichtje...;)

10. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    goedemorgen (mag nog net)

Hier rustige nacht gehad,het was 8 uur vanmorgen..! Xavièr hoest nog steeds flink, maar gelukkig is de verhoging nu helemaal weg!

Verder word onze wasmachine strax opgehaald, want die is WEER kapot. we hadden hem nieuw gekocht eind juli. Inmiddels is dit de 4e keer dat hij kapot is! Alex heeft behoorlijk lopen klagen dat we ECHT een nieuwe willen, want zo kan dat niet langer! Maar ze moesten nog even kijken.. *zucht*.

Gisteren trouwens nog ff bij de etos geweest. Ze hebben daar de billendoekjes in de aanbieding. 2 van die dozen met 6 pakken erin dus 12 pakken voor 10 euro! (die met lavendel, zooo lekker!Maar wel huismerk.. maar doen het goed hoor) Heb dr dus 2 meegenomen! en een pak luiers gehaald, dus heb weer wat babyzegeltjes! HOERAAA! Heb inmiddels al 3 van die actiekaarten vol, op naar de 4e ! Hihi.

Nou meiden, ik ga ff douchen, moet hier namelijk nog gebeuren.

@Nica, een hele fijne verhuisdag gewenst en alvast slaapwel in je nieuwe huisje! we zullen je hier missen, hopelijk ben je weer snel terug!

@ Diaan, hoe is het met Gilian?

11. ha meiden!

Schrok vanmorgen om kwart voor 10 wakker! Geen idee of Jesse in de ochtend nog wakker is geweest.. Heb hem echt niet gehoord..Hij lag er dan ook pas uiteindeljk om half 2 in!

Ben gisteren naar een concert geweest van Gerard Joling. Stout en Nieuw.. Was geweldig! en lekker FOUT!

Straks om kwart over 2 moet ik met Jesse in het ziekenhuis zijn. Hij huilt weer wat minder, maar als hij huilt zit die zwelling er toch. Dus ik ga er vanuit dat het een liesbreuk is. En dat mijn kleine knulletje geopereerd moet worden! Vind het zooo zielig!

12. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Xenas: Arme Jesse, komt wel goed meissie...Hou je ons op de hoogte?

Kreeg trouwens deze link van een vriendin opgestuurd, zij heeft ook een kleed laten maken van haar geboortekaartje, echt heel leuk geworden (ik kan er zelf helaas geeneen kopen, je kan niet met creditcard betalen..) www.geboortekleed.nl ...

13. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hallo meiden,

Dag 16 is ingegaan en nog steeds geen poep. Ik heb vanmorgen haar temp opgenomen en toen was de punt wel geel (andere dagen niet), dus wie weet is vandaag de grote poepdag! Ik heb gisteren nog wel even met Fiene op onze weegschaal gestaan om te kijken of ze verder wel aankomt qua gewicht. Ze is nu 6 kilo dus dat zit wel goed. ben benieuwd hoeveel ze er uiteindelijk vanaf poept! ;)
    Verder eigenlijk geen bijzonderheden. Vannacht weer heerlijk geslapen van 21.30 tot 7.15 uur. En na die voeding weer lekker verder geslapen tot 11.30 uur. Geen klagen dus. Ik ben ondertussen gestart met het selecteren van foto's voor Fienes babyboek. Wat een klus zeg! En dat terwijl het maar om 2,5 maand aan foto's gaat! Het zijn er alleen zoveel (ongeveer 1250)!

@Klieke; zo zie je maar. Duidelijkheid is uiteindelijk het beste!
    Wat een leuke foto's! Vooral die met bril!

@Misoh; waren de hapjes lekker?

@NiCa; succes met de verhuizing en hopelijk tot heel snel!

@Happyliesje; nog nooit stroopwafels gegeten?!?!?! Ohhh, dan moet je echt snel terug naar NL hoor! Je hebt hopelijk toch wel van de kaas, drop en pindakaas genoten he?! Test al gedaan?

@Martine; hier nog niet ongesteld. Heerlijk! Heen en weer vanavf je werk is niet handig, maar je hebt er wel recht op, dus in het ergste geval....

@Maris; volgens mij is alles nog een beetje ontregeld. Komt vast vanzelf wel weer goed na een paar cyclussen.

@Nijnie; ik heb nog wel wat poetsdrang over, maar ook nog genoeg te poetsen hier na negen maanden bankrust. :( Fijn dat alles goed gaat met Mirte. Ze wordt vast snel weer beter.

@Smeetje; wat een lekkere meiden zeg!

@Chrisje; daarom kom ik maar niet te vaak bij de prenatal! Ik kan me ook niet inhouden. Ik wil wel eerdaags een babygym gaan aanschaffen, want Fiene wordt steeds actiever. Ik wil alleen niet zo'n kleed met bogen, maar liever een losse standaard. Moet dus nog even zoeken.

@Kiss; blijven zeuren om een nieuwe machine hoor. Dit is toch niet normaal! Mijn droger is na 3 jaar stuk gegaan. Ben 140 euro armer aan reparatie. Daar is ook het laatste woord nog niet over gesproken!

@Xenas; En? Hoe was het in het ziekenhuis?

@Marieke; wat een leuke site! Kan je het niet via je ouders bestellen oid? Als ik kan helpen zeg je het maar hoor!

@Diaan; hoe is het met je?! En met je mannetje?

Zo, nu weer verder met mijn foto's
    Grts, Maartje

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Xenas en Diaan, wat vreselijk voor jullie kleintjes (maar waarschijnlijk nog erger voor de mama's! ) Een dikke knuffel aan jullie kleine jongens en dat ze maar snel mogen opknappen!

@ Marieke, fijn dat Eline weer is aangekomen.

@ Kiss, hopen dat Xavier weer snel opknapt.

Ik zit aan de pil en ben 1 keer ongie geweest, vandaag de laatste pil van mn strip dus zal met oud en nieuwe ook wel ongi zijn... Hmm misschien slik ik hem even iets langer door.

Pfft wat een geklep hier weer!

Met Nathan gaat het goed, de kerstdagen waren gezellig en hij heeft lekker liggen slapen 2e kerstdag bij opa en oma.

Wij hebben sinds kort een Nintendo WII en zijn helemaal verslaafd :) Super leuk ding!

En vanmiddag komt onze nieuwe wasmachine, de oude maakte zo'n raar geluid....

Gek doen met mama:

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Lekker slapen :D

16. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Astrid; wat een lieve foto's weer van je mannetje! Fiene slaapt ook zo met haar handjes naast haar hoofdje. Blijft een lief gezicht he!

17. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hey meiden,

even een vraagje:

hoeveel weken na de bevallng ben je weer ongesteld gewworden?
    Ik geef borstvoeding dus dan schijnt het wel langer te duren.
    Heb al wel een paar keer een dagje beetje bloedverlies gehad nadat het vloeien gestopt was.
    Gisteren ook weer en vandaag heel klein beetje (spotting?)
    Ik gebruik nog geen pil, wil; ik wel gaan doen, die je bij bv kan gebruiken (cerazette)
    Heb al wel sex gehad..ja, idd heel dom eigenlijk zo zonder bescherming...dus dat doen we nu niet meer..(niet op die manier dat je zwanger kan worden in ieder geval haha)

Ons meisje ligt nu lekker bij me te slapen, in de draagzak, met de stofzuiger aan..als ik die uiitzet wordt ze weer wakker..ja, vinden ze vaak fijn dat geluid :D

Liefs

Sylvia

18. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Hoi allemaal,

pfff fben net weer thuis van het ziekenhuis bezoekje van Gilian. Hij mag nog niet naar huis. BAAL BAAL :cry:
    De arts is wel positief en gaat uit van morgen.
    Hij heeft de grens van 700cc gehaald in 24 uur. Maar het ging met hangen en wurgen. Na 70 cc stopt hij met drinken. Dan is het aldoor maar proberen en krijgen we er met kleine beetjes tegelijk telkens weer iets in. Toch vond de arts dat die 700 cc bereikt is door doordrukken van mij en de zusters. Zij vindt dat nog geen natuurlijke manier.
    Hij spuugt ook nog steeds. Het lijkt op water. Het is geen melk in ieder geval. De zuster ging er eens goed aanruiken en het blijkt maagzuur te zijn. Dat betekent dus dat Gilian zijn buik dus heel snel leeg is, tenminste dat zijn melk heel snel verteerd. Nu is het natuurlijk ook minder voeding om te verteren maar de kinderarts ging toch even overleggen met de andere kinderarts om te kijken wat de reden is waarom hij dit doet.
    Wat betreft zijn gewicht, dat blijft zakken ondanks de 700 cc melk.
    Maandag woog hij ongeveer 5700 gram, woensdagavond 5600 gram, gisterenochtend 5545 en vanmorgen 5440 gram. Maar er is tussen dit weegmoment en het vorige weegmoment wel twee keer een enorme poepexplosie geweest bij hem, dus het is geen 105 gram afvallen maar wat minder.
    Hij wordt vandaag weer geobserveerd en ze kijken of die 700 cc er nu wat makkelijker in gaat. Gilian blijft ondertussen het meest gezellige en lachende kind van de hele afdeling. Alle zusters vinden het een schatje en een charmeur. Dus ik ben blij om te horen dat Gilian wel blij is ondanks zijn ziekzijn. Vanmorgen was ik er en dan ligt hij te keten en te geinen in zijn ledikant :) .
    Marco is ondertussen nog zieker en ligt nu bijna continu in bed met dikke koorts. Gisterenavond is hij even mee geweest naar Gilian, maar hij mag nu niet meer mee omdat hij koorts heeft en dan mag je niet in het ziekenhuis komen. Dus ik verzorg/speel met Rowin hier in huis, verzorg Marco die ziek in bed ligt en ik ga ook nog regelmatig naar Gilian toe in het ziekenhuis. Goh gek he dat ik ondertussen ook wel een beetje moe ben :confused:
    Vanavond om 7 uur ben ik weer in het ziekenhuis.......nu ga ik snel ff stofzuigen en dan ff lekker wat voor mezelf doen. Mijn mannen liggen allebei in bed dus nu mag mama effe ontspannen.
    Poeh vindt het wel zwaar hoor, maar ik ga door en ik blijf energie houden door de adrenaline denk ik en door het feit dat er momenteel niemand anders in de buurt is die kan helpen. Mijn ouders zijn een paar dagen aan het oppassen op mijn nichtje en zijn dus 2 uur rijden vanaf hier. Dus die kunnen niet ff aanwippen. Marco zijn moeder is ook ziek en Marco zijn vader gebruiken we als het echt niet kan........zoals gisterenavond.

Nu ff reageren:

@Xenas: sterkte in het ziekenhuis met je ventje.

@NIca: veel plezier met verhuisen en een leuke nieuwe tijd in je nieuwe huis.

@Maartje: en is er al poep?

@Marieke: beetje late reactie maar goed dat ze lekker aan het groeien is.

@Happyliesje: ojee, weet je al wat of zit je straks ineens op een ander topic, b.v. bij de augustusmama's?

@allen: wie heeft er de laatste tijd nog wat van Liesje gehoord of heb ik over haar berichtjes heen gelezen?

@Kiss: gaat het nog steeds de goede kant op met Xavier, sterkte in ieder geval.

@AStrid: ik heb mijn pil vorige maand doorgeslikt. Ik kreeg pijn aan mijn keizersnee wond door de menstruatie pijn. nu moest ik eigenlijk al weer ongie worden maar vanwege het ziek zijn van gilian ben ik maar even aan het doorslikken. Kan er nu geen ongie bij gebruiken.

meiden tot later maar weer....
    Kus Diana

19. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

@Diaan: sterkte met Gllian, vervelend dat hij nog niet naar huis mag, had het nog niet gelezen, sorry! Ik zal eens gaan proberen alles terug te lezen.

Liefs

Sylvia

20. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ diaan

Heel veel sterkte!

@ all

Degene van 5 voedingen.
    Zouden jullie misschien je lijstje willen neer zetten.
    Marco en ik komen er niet uit hoe we dat moeten gaan verdelen.
    Alvast bedankt

Deel Deze Pagina