Anne36: we zijn vorige week begonnen met het aanbieden van afgekolfde voeding via de fles. Vervelend dat Yessie ineens geen fles meer wilt. Diaan: wat lekker dat Gilian weer thuis is Siesje: Eva wilt ook geen speen hoor, dan wordt ze nog veel bozer als die aangeboden wordt. Het is zeker erg vervelend wat je bent zo heel erg gebonden. Ik kan niet langer dan 3 uur van huis en moet dus altijd een mobiel bij me hebben voor het geval ze eerder komt voor een voeding.
Nee yessie heeft geen speen ze heeft haar duim. Ze heeft een paar keer een speen gehad en dan praat ik echt over een keer of 4. Wel heeft ze in het begin via tepelhoedje BV gehad. Die wil ze nu ook niet meer trouwens. Maar blijven jullie nu elke voeding eerst de fles aanbieden. Hier wordt ze ook echt boos en raakt helemaal overstuur. Tis zo zielig om te zien, maar ja ze zal toch een keer op de fles over moeten.
Nica vandaag aan het verhuizen als het goed is. Succes! Maris, ik denk dat Mirte die boxspiraal echt helemaal niks vindt... Gisteravond had ik haar met haar hoofd aan die kant gelegd en keek ze naar dan ding, dan naar mij en dan zo'n enorme pruillip en puppy-ogen en zielig piepen. Vanmorgen dus weer. Terwijl toen ik haar omdraaide en ze met haar hoofd naar de mobiel lag, ze wel weer kon lachen... Nou ben ik wel erg benieuwd wat er zo "eng" of "verkeerd" is aan die boxspiraal. Overigens toen ze met haar voeten bij dat ding lag schopte ze er wel (toevallig) tegenaan steeds, dat balletje dat rinkelt zo leuk. Ik heb kerstkransjes gehaald, van die koeken met chocolade en spikkeltjes yummm. Spaarpunten op Robijn. Ik heb ze wel eens gezien, maar had nog nooit bedacht dat je er misscien ook wel wat mee kon eigenlijk... Toch maar eens naar kijken dan... Xenas, ze dromen vast wel... lijkt mij. Al heb ik geen idee waarover. Pas om half 9 wakker, wat een luxe. Vanaf hoe laat? Mirte was om 7 uur wakker en na de fles ben ik ook nog even terug in bed gegaan. Siesje, Mirte gaat gewoon met sokjes aan in bed. Ze heeft vaak wat koude voetjes. Een gat in je schaamlip . Dat lijkt me wel een vreemde gewaarwording... Anne, hopelijk zijn je waardes weer gauw in orde en mag je stoppen met spuiten! Lastig dat ze de pillen niet goed afgestemd krijgen. Mirte gaat gewoon met kleertjes aan in de slaapzak in bed. Haar kamertje is niet zo warm en ik heb niet het idee dat ze het te warm heeft zo. Maartje, iets specifieker... dan ga ik voor maandag de 31e om een uur of 12 (overdag), zo specifiek genoeg? . Staat er trouwens ook een prijs op de juiste voorspelling of degene die er het dichtst bij in de buurt komt? Pampers heb ik vandaag net ingeslagen bij de Super de Boer, 3 pakken voor 25 euro. Heb alleen enorm staan twijfelen over de maat. Uiteindelijk 1 pak maat 2 en 1 pakken maat 3 meegenomen. Want ik had nog een dicht pak 2 thuisliggen en op het KDV hebben we van de week ook een onaangebroken pak 2 afgeleverd. Vond het een beetje een te groot risico om 3 pakken 2 te halen met de kans dat ze ze niet op gaat maken. Dan kan ik er later altijd nog een pak 2 bijhalen mocht het nodig zijn. Susenna, dat huilen kan wel van een sprongetje zijn... Doris, wat is Sven veel wakker zeg, vergeleken met Mirte. Zij speelt een tijdje na de fles en dan gaat ze weer naar bed. Al is het rond deze tijd vaak huilen, nu zit ze dus bij papa. Weet niet zo goed of dit dan gewoon haar huilmomentje is of dat ze misschien haar sprongetje aan het maken is... Tjonge, al 3 maanden, wat gaat dat toch hard! Diaan, wat lekker dat je mannetje weer thuis is! Pas goed op jezelf hoor!
@ Diaan: fijn dat Gilian weer thuis is! @ flesweigeraars: wat een ellende! Ik zou geen tips weten maar wil jullie allemaal wel even sterkte wensen. Gelukkig zijn jullie allemaal op tijd begonnen, het zou helemaal wat zijn als je dit een paar dagen voor je weer moet gaan werken pas merkt! @ siesje: een gat? ieuw wat naar! Hier zijn ook de sokjes aan als Oriande naar bed gaat. Afhankelijk van het paar sokjes duurt het een half uur of de hele avond dat de sokjes aan zijn. Aangezien de dekentjes goed ingestopt zijn is het eigenlijk niet echt nodig, ze heeft altijd warme voetjes als ikhaar uit bed haal. @ Nijnie: moeten jullie je eigen pampers aanleveren voor het kdv? wat gek, hier is het allemaal inclusief. Oriande gaat in februari naar de "SKAR". (moet er nog niet aan denken overigens!) Mbt de boxspiraal, misschien houdt Mirte gewoon niet zo van nieuwigheden? Volgens mij is er niks engs aan de Hema-spiraal. mbt Robijn; als je googlet op Robijn spaarzegels vind je vrij snel een pagina die iets van "berenspaarfestijn" of zo heet. Hier weer een druk dagje gehad, twee rondes kraamvisite. We hebben eigenlijk ook nog een verjaardag, maar die laten we schieten. Je kan ook overdrijven, toch? Morgen vieren we tweede kerstdag, dat wordt dus ook weer druk (maar gelukkig is het hier thuis!). Het ging woensdag niet door omdat mijn moeder ziek was, vandaar... Groetjes maris
Anne36: wij bieden Eva niet bij elke voeding de fles aan, we willen niet dat ze meteen een afkeer krijgt tegen de fles omdat wij die teveel zouden opdringen. Daar zijn wij bang voor dan. Maar misschien zitten we er wel naast hoor en moeten we juist wel voor iedere voeding de fles aanbieden. Moeilijk is dit, vind je ook niet
Pol, wij hadden het probleem precies andersom: de borst ging niet goed en de fles wel. Wij kregen juist de tip van de lactatiekundige om elke voeding wel 10 a 15 minuten te beginnen met de borst, zonder er een "strijd' van te maken. Daarna de rest van de voeding met de fles. Zo kon Oriande wennen aan het drinken uit de borst en kreeg ze toch altijd genoeg melk binnen. Het lijkt mij dat jullie dat precies andersom kunnen doen, dus eerst standaard de fles aanbieden en daarna de borst... Elke slok die ze neemt uit de fles kun je toejuichen met "goed zo" etc, dat schijnt ook te helpen (maar of dat echt zo is weet ik niet en kun je volgens mij ook niet controleren )
Maris, dus je bedoeld dat wij dan een tijd van 15 minuten aan moeten houden om de fles aan te bieden en daarna de borst te geven. Wij gaan het in ieder geval zo proberen, maar ben ook weer een beetje bang dat ze dan na een tijdje zoiets heeft van, ik doe lekker 15 minuten niks, want ik krijg toch de fles. Maar goed, proberen kan geen kwaad
Maris, je wij moeten zelf de luiers, doekjes en voeding enzo aanleveren. Ik vind het prima, weet je tenminste dat ze gewoon hetzelfde gebruiken als thuis. Misschien houdt ze inderdaad niet zo van nieuw (dan lijkt ze toch wel steeds meer op haar mama...). De site van Robijn heb ik gezien, dat babybadjasje vind ik wel heel schattig, 20 zegels... dan mag ik nog wel even. Mirte ligt nu bij papa op schoot wat te dommelen, ik ga even een fles maken en dan gaan we het badfestijn maar eens even doen .
@Diaan: Wat fijn dat hij terug is. Ga maar eens lekker genieten van je mannetje... @ Robijn: Mijn moeder heeft voor het badjasje gespaard. Ik vind hem echt top! Maar ja, moet je wel even voor sparen..... Tegenwoordig gebruik ik zelf ook Robijn maar ik vergeet die zegels steeds...
Even over het badje gesproken... Vanmorgen wou mijn man ons meisje graag weer een keer in bad doen, ik dus toekijken en foto's maken. En ineens laat ze toch een harde knal, het hele badje onder de spuitpoep! haha Konden we een nieuw badje voor mevrouw gaan maken
Zo, weer lekker thuis. Drie shirts voor mezelf gekocht in de uitverkoop, dus ik ben weer helemaal gelukkig! Fiene is bijna de hele middag wakker geweest. Ze vond het allemaal bere interessant in de stad en bij mijn oma. Is echt heel ongebruikelijk voor haar, want normaal slaapt ze tussen haar voedingen bijna altijd. Ze ligt nu dan ook uitgeteld en tevreden in bedje. @Anne; wat een schattig filmpje zeg! @Nynke; mijn man wil gaan uitzoeken of ze al een plekje in het guiness book of records verdient! @Stephanie; misschien gedroomd? @Doris; die honden ook altijd! @Diaan; joepie! Wat een goed nieuws! Slaap lekker! @Nijnie; misschien de volle luier als troffee?! @Maris; veel plezier met tweede kerstdag! @Pol; hahaha wat een grap! Fiene heeft dat ook een keer gedaan.
@diaan: fijn dat jullie weer samen thuis zijn! hier nog steeds flessendrama....ook de difrax was geen succes..maar blijf proberen hoor! ga maar eens op mn werk praten of ik geen nachtdiensten kan gaan werken, dan slaapt ze toch... weet het ookniet echt meer nu...moet dinsdag aan het werk..en red het niet om heen en weer te rijden...
Pol, wat dat betreft is het soms best handig dat Mirte wat vaste ontlasting heeft. Hier dreven laatst een paar drolletjes in bad . Maartje, in dat geval hoop ik dat ik het niet goed geraden heb . Martine, wat lastig lijkt me dat. Succes of sterkte!
Hoi dames! Ik meld mij ook maar weer eens. Ik hoop dat alles hier nog steeds goed gaat. Ik ga het helaas niet redden om de bijna 40 pagina's terug te lezen, dus als iemand mij een korte update zou willen doen als er nog iets ingrijpends is gebeurd, dan lees ik dat graag. Wij zijn net terug uit Oostenrijk en hebben een lekkere vakantie gehad, maar helaas... allemaal ziek! Jeroen was al steeds verkouden en kreeg ineens maandag koorts. Merla werd onderweg in Duitsland al ziek en begon maandag echt te piepen. Dus ik kon maandag met Jeroen en Merla naar de HA daar. Jeroen aan de AB en Merla een puf (met zo'n kapje voor over neus en mondje), neusspray, hoestdrank en baby Luuf. De medicijnen vindt ze uiteraard echt niet leuk, maar gelukkig klonken haar longen sinds gister net ietsje beter. Maandag moeten we nog weer naar de HA voor controle. Jeroen is inmiddels weer beter, maar ik ben nu juist ziek aan het worden. Dus het gaat goed hier. Maar ondanks alles hebben we toch wel genoten van de vakantie, alleen dus niet zoals verwacht. Daarnaast heb ik nog een vraag: Merla heeft deze week haar 2e sprongetje (gehad). Nu wil ze ineens niet meer uit de fles drinken, terwijl dat eerst geen probleem was, zelfs niet als ze echt honger heeft. Dit is wel een probleem aangezien ik mijn moeder beloofd had om 6 januari met haar een dagje naar Scheveningen te gaan en dan 's middags daar naar Ciske de Rat. We gebruiken dezelfde flessen als altijd en er zit gewoon bv in. Iemand een tip om haar uit de fles te laten drinken? Ik zal vanaf vandaag weer meelezen en reageren. Liefs Laura
@Laura: wat jammer dat jullie alllemaal ziek zijn geweest op vakantie. maar fijn dat jullie des ondanks hebben genoten. Het flessen probleem speelt bij meer mensen hier. De oplossing is nog niet gevonden helaas. @Martine: jeetje wat lastig. ik hoop dat je wat kan regelen op je werk. @Maartje: stoer hoor Fiene in het guiness book of records. Die troffee mag je houden hoor. Altijd fijn shoppen voor jezelf. @Pol: gelukkig hebben we dat hier nog niet gehad. Wel een bed vol poep. @Maris: veel plezier morgen. @Nijnie: Marijn houd ook niet van nieuwe dingen. Hij moet al snel een dag of twee er aan wennen. @Marieke: thanks voor de info. Zo meiden, hier ligt iedereen in bed en heeft moeders even tijd voor haar zelf. Morgen lekker weer een dagje helemaal niks. We hebben het zo druk gehad dat we af hebben gesproken dit weekend niks te doen. En dat lukt aardig. Ik ben bezig met de foto 's van Marijn in te plakken. Erg leuk maar wel veel werk. Wat een foto's van zo'n mannetje. Nu even lekker surfen en dan weer bank hangen. Tot morgen meiden.
Laura, wat vervelend dat jullie allemaal ziek zijn geworden op vakantie, beterschap! Gilian van Diaan heeft in het ziekenhuis gelegen met RS virus, maar is inmiddels weer thuis, verder nog wat snotterende en kuchende kindjes en een Fiene die het record niet poepen probeert te vestigen (in hele grote lijnen 40 pagina's ). Het flessenprobleem is al vaker langsgekomen deze week, maar nog niemand met "de" oplossing. Nynke, lekker he even tijd voor jezelf. Hier een klein meiske in bed en een niet helemaal fitte vent op de bank. Hij is gelijk zo zielig als hij niet lekker is... Het is maar goed dat mannen geen kinderen hoeven te baren, dat zouden ze niet overleven .
Martine: wij hebben ook alle flessen geprobeerd en zijn uiteindelijk bij dr. Brown uitgekomen. Super fles! Wij hebben hem bij de babyplanet gekocht maar hoorde dat Prenatal hem ook verkocht. lvdwerf: wat jammer dat jullie allemaal ziek zijn geworden. waren jullie op skivakantie? Ik hoop volgend jaar met de kerst naar Oostenrijk te gaan, heerlijk. Zijn er hier ook baby's die GEEN sprongetjes hebben? Ik heb bij Deyna nog nooit een sprongetje gemerkt. Ze is zoals altijd heerlijk makkelijk.
@ evaatje Hier ook nog geen sprongetje hoor. Misschien omdat ze pas morgen geboren zou worden. Maar m'n moeder wist niet eens wat het was. Had ze bij mij nooit gemerkt zei ze dus wie weet is britt ook zo @ all Iemand tips... Britt laat heel veel scheetjes en ze stinken mega..
Jammer dat er hier ook nog geen oplossing is gevonden voor het weigeren van de fles bij de bv-mama's. @ Evaatje: Ja, we zijn op wintersportvakantie geweest. Ik heb nog niet geskied hoor, maar het kriebelde wel weer moet ik zeggen. @ Nijnie: Thanks voor de korte update! @ Diaan: Fijn dat je mannetje in ieder geval weer thuis is! @ sprongetje: Merla heeft er juist heel erg veel last van. Ze is dan heel onrustig en kan ineens helemaal vanuit het niets verschrikt uit de oogjes kijken. Ook verandert ze dan steeds weer helemaal. We denken haar dan net te kennen en dan hebben we ineens weer een heel ander kind. Ook wil ze vaak rond die tijd niet alleen slapen en loop ik hele dagen met haar in de draagdoek om haar een beetje rustig te kunnen houden. Na het sprongetje wil ze juist veel op zichzelf zijn (zoals nu). Weltrusten! Ik duik mijn bedje in, aangezien we vannacht om 2.15 waren gaan rijden.
Zo ben ik weer en een beetje uitgerust. @Laura: wat vervelend meid van alle zieke gezinsleden. Inderdaad zoals al gemeld was heeft Gilian van woensdag tot vanmorgen in het ziekenhuis gelegen met het RS virus, echt zielig. Hij werd opgenomen vanwege uitdrogingsverschijnselen. @Moon: misschien iets speciaals gegeten wat door de borstvoeding bij Britt komt? @Nijnie: mijn man is ook ziek en zei gisteren, ik heb hoge koorts ik kan vandaag niets........ik alles regelen thuis voor ik naar het ziekenhuis ging, vraag ik "hoe hoog was je koorts eigenlijk, moeten we geen dokter bellen". Zegt ie had net 38.1 Help zeg ik dat is veel Aanstellers zijn mannen hoor. Inderdaad als mannen zouden moeten bevallen was de bevolking op deze aardbol allang uit gestorven. @Nynke: en wat heb je allemaal gedaan op je rustmomentje? @Pol: een drol in bad is tot daar aan toe, maar spuitpoep. BEEEEH Nu ff over Gilian. Heb gisterenavond uitgebreid gesprek gehad met de verpleging en aangegeven dat ik vind dat afvallen, slecht drinken en spugen voor mijn nog geen goed gevoel geeft om hem mee naar huis te nemen. Gilian dronk gedwongen de fles en kreeg hem wel 10 keer aangeboden om die 700 cc te halen. Vanmorgen kwam ik en had hij de laatste 2 flessen vrijwillig gedronken en in totaal 745 cc gehaald. Hij had bij de laatste 2 flessen ook veel minder gespuugd. Vanmorgen met wegen was hij 16 gram aangekomen. Ja ik weet dat het niets is maar eerst viel hij per dag 50 gram af en nu dus niet meer. De arts zei dat hij nu weer zijn voeding gebruikt om te groeien en niet meer om te herstellen. Dus hebben we besloten dat hij naar huis mocht. Moet wel tot en met dinsdag bijhouden hoeveel hij drinkt, hoe hij spuugt, dus mondje terug of grote golf. En op zijn natte luiers letten. Zodra hij weer achteruit gaat moet ik meteen weer het ziekenhuis bellen. Nou sinds hij thuis is heeft hij 120cc, 80cc en zojuist 160 cc gedronken en maar twee keer een mondje terug gegeven. Woensdag ga ik weer even wegen. Zijn tweede vaccinatie is uitgesteld want daar is hij te zwak voor. Maar goed het gaat de goede kant op en ik hoop dat we dit vast kunnen houden. Ff over dat weigeren van een fles. Tenminste bij de moeders die borstvoeding geven......Gilian weigerde dus ook de fles de afgelopen dagen, maar omdat hij ziek was, maar we hebben toch gehoord van het zh dat wij moesten dwingen. maar ja dat is natuurlijk wel een ander verhaal. Dus misschien toch wat langer aandringen?Na een twee dagen dwingen accepteert hij hem nu weer prima. Nou meiden dit was het maar weer even, ga nu ff lekker een baileys drinken, of misschien wel een dubbele en wens jullie allemaal welterusten. Kus Diana