Hallo meiden, Even snel want ik krijg straks visite en wil eerst nog even strijken. Dag 18 is ingegaan en nog steeds geen verrassingen in de luier. Hihi. Ze is wel erg onrustig, maar volgens mij zat er ook een sprongetje aan te komen, dus verbaast het me niet echt. @Xenas (geloof ik); bij de AH, pampers 2 pakken voor 12,92 en bijdehandjes 6x72 voor 10 euro. Als ik snel klaar ben met strijken kom ik nog even terug. Doeiiiii
hey die aanbieding van ah! dat is best geodkoop! heb net Xavièr zijn kast uitgeruimd.. met tranen in mijn ogen.. *slik* wat word hij toch groot.. heb nu de plus babydoos helemaal vol met kleertjes die hij niet meer aankan.. Kusiess
Sorry, even een lang egoverhaal... Kevin is vrijdag opgenomen in het ziekenhuis en we zijn vandaag weer thuisgekomen. Hij heeft het rs-virus opgelopen. Waarschijnlijk van de creche waar hij vorige week is gaan wennen (nu voel ik me natuurlijk dubbel schuldig als werkende moeder). Afgelopen week was hij goed, wel verkouden.... maar hij lachte, speelde en dronk goed. Dus wij dachten 'die is een gewoon verkouden'. Maar ik zag hem vrijdag in de wipper zijn buikje tijdens het ademen erg intrekken. Alsof hij toch moeite moest doen voor lucht, dus meteen de huisarts gebeld en die stuurde ons direct door naar de spoedeisende dienst. Daar bleek zijn saturatie 86 te zijn (moet tussen 95 en 100 zijn) en zijn pols erg hoog. Heel zijn lijf was dus erg zijn best aan het doen om aan zuurstof te komen. Gelukkig bleek dat kapje met ventoline goed te werken en kwam het slijm los. Zelfs zo goed dat het erg in grote hoeveelheid tegelijk omhoog kwam. Kevin kon dat niet goed uithoesten, dus toen werd hij ineens blauw. Gelukkig kreeg hij het er zelf alsnog uit (met de hulp van mijn man die hem schuin hield zodat het slijm eruit kon lopen), maar je kan je voorstellen dat ik er behoorlijk ontdaan van was. Kevin heeft sinds vrijdag aan de monitor gelegen en ze hebben zijn pols en saturatie in de gaten gehouden. Zo konden ze zien dat de medicatie goed werkt, want zijn pols was aanmerkelijk langzamer dan toen hij binnenkwam en zijn zuurstofwaardes bleven hoog, tussen de 95 en 100. Ik heb hem in het ziekenhuis nog meerdere keren zelf moeten vernevelen. ('s nachts, zonder verpleegkundige of man bij mij) En na die sessies ging hij altijd erg hoesten. Op het begin zat mijn hart dan echt in mijn keel (en dat beeld weer voor me van mijn lieve ventje met blauw om zijn mondje), maar dat heb ik gelukkig van mij af kunnen zetten. Ik was trouwens 24 uur per dag bij hem, want 1 ouder mag blijven overnachten op zijn kamer. Maar gelukkig zijn we nu weer thuis. Hij is nog niet beter, het rommelt, piekt, kraakt nog ontzettend daarbinnen, maar we kunnen met thuismedicatie de rest uitzieken. Hij heeft nog wel grote hoestsalvo's waar ik elke keer toch van schrik, maar ik blijf rustig, houd hem omhoog en dan gaat het goed. Het kan even duren eer hij er helemaal vanaf is, maar ik geloof dat het snel beter zal gaan. Ik ga volgende week nog maar niet aan het werk... ik neem 2 weken extra vrij. Niet dat ik het heb gevraagd, maar ik heb het mijn manager gewoon medegedeeld op zijn voicemail. Ik heb me op het begin wel schuldig gevoeld dat ik kennelijk zo laat pas naar de huisarts ben gegaan. Maar hij oogde gewoon vrolijk en zorgenloos. Zelfs in het ziekenhuis lachte hij veel, had geen koorts, dronk goed en verzette zich hevig tegen de druppels en de ventoline. Kindjes die echt erg ziek zijn van het virus, die zijn veel apatischer. Overigens liep de verpleging met hem weg. Een vaste verpleegkundige noemde hem 'Boedha' vanwege zijn dikke buikje. Hij is natuurlijk ook flink voor zijn leeftijd (7 kilo) en op die afdeling liggen voornamelijk hele kleine kindjes, voornamelijk prematuur. Nou, ik ga lekker mijn mannetje verzorgen en van hem genieten.
Appeltje, ook RS virus net als Gilian van Diaan... getsie. Ben ik toch blij dat Mirte alleen "maar" flink verkouden is geweest tot nu toe (waarschijnlijk toch ook een souvenirtje van de eerste keer KDV). Maar ja, wie zegt dat ze niet ziek zou zijn geworden als ik haar had thuis gehouden... Het is een rotseizoen wat dat betreft, er zweeft vanalles door de lucht en ze zullen toch een keer ziek worden en waarschijnlijk nog wel vaker dan een keer... Maar het blijft rot om je kindje ziek te zien, helemaal als het dan ook nog naar het ziekenhuis moet en moet blijven. Probeer je toch niet schuldig te voelen, want daar heeft Kevin niks aan en ga jij je ook niet beter door voelen.
@maris: hier ook een hele droge huid, gebruik ook balneumolie in bad, en balneumcreme voor haar lichaam en gezicht, op haar hoofdhuid smeer ik olie van weleda, want die is het droogst. dit werkt prima, mischien ook wat voor jou? Ik doe haar meestal om de dag in bad @astrid: jee meid wat vervelend, neem ook goed de tijd om uit te rusten, en erover praten helpt vaak ook. niet te lang mee door blijven lopen iedergeval sterkte! @maartje: nog steeds geen poep.....tjeetje....hier vanmiddag weer tot aan haar nek....is ook geen feest..gelukkig zijn er wasmachines\! @appeltje: jeetje zeg, wat zal jij zijn geschrokken! gelukkig gaat het nu beter met hem! ik ben zooooo blij! \/ gister lijkt de "knop"om te zijn gegaan! Lucille drink gister 120 cc uit de fles, en vandaag 150! ze wilde daarna nog wel iets drinken dus is waarschijnlijk nog niet genoeg, maar wat een zorg minder! Nu maar hopen dat het steeds beter zal gaan! Het is toch uiteindelijk gelukt met de fles van difrax! De tommee tippee (zo iets) is trouwens ook aan te raden!
Appeltje; ik schrik hier wel even zeg van je bericht.. Gelukkig gaat alles nu weer goed. Martine: lekker zeg dat Lucille nu wel goed uit de fles drinkt. Ik ga morgen denk ik ook maar een fles van difrax kopen.
Hee meiden, Ik ben weer terug. We hebben het heel leuk gehad, even lekker ontspannen. Ons hotel was alleen net een bejaarden tehuis! hihihi. Er was nl bridge weekend in het hotel, dus de gemiddelde leeftijd was denk ik 80, en dan heb ik Dewi er ook bij gerekend . @Foto's: Wat een mooie foto's heb ik weer voorbij zien komen. Ben toch weltrots op onze oktober kindjes. @Menstruatie: Hier gelukkig nog niet! Hopelijk blijft het ook de hele bv periode weg. Straks op 12 januari ben ik een jaar niet ongesteld geweest, tijd voor een feestje denk ik. @Chrisje: Heb je dat wit bonte wippertje gekocht van prenatal? Die vond ik ook super! Lekker zacht. Hij leek me alleen niet zo praktisch straks met groente hapjes geven (wortel!) . Dus heb ik uiteindelijk de geruite versie genomen. @Astrid: Leuk de Wii! Mijn vader wil die ook zo graag. Nu mag hij die eindelijk kopen van mijn moeder, hihi en is hij overal uitverkocht. @Zwanger: Wow al 3 september mama's zwanger?! Dat is rap. Lijkt me niet echt lekker voor je lichaam. Wil toch echt even goed van Dewi genieten voor er weer een 2e bij komt. Wil geen 2 kindjes in de luiers zeg maar. @Xenas: Wat zielig voor Jesse dat hij er last van heeft. Nou, even afwachten tot donderdag.. (He verdorie, Dewi ligt eindelijk te slapen, steekt er net buiten een gek een keihard rotje af...wakker....) @Siesje: Dat is schrikken! Wat gek idd. Misschien kun je er even mee naar de huisarts, kijken wat daar precies gebeurd is hihi. Oh ik lees dat je dat niet doet. Je vk inlichten is wel een slim idee. Ik ben naar mijn idee te strak gehecht, (zie hieronder..) heb ik ook wat van gezegd. @Vrijen: Ik had al verteld dat het eerst niet lukte zeg maar. Nu lukt het wel, maar het doet nog wel pijn. Volgens mij echt bij de ingang . Vind ik wel jammer want daardoor vind ik het steeds erg spannend en moeten we zo voorzichtig doen. Iemand nog meer last van? @Anne: Wat leuk dat filmpje! Zo schattig dat maaien met die armpjes. @Diaan: YES! Wat fijn dat hij thuis is! Ik ga even eten, lees zo verder!
Agenda oktober mamas 7 jan Gillian controle huisarts vanwege rs virus. (diaan) 15 jan Britt prikje rs-virus (moon) 16 jan Gillian 2e prikjes (diaan) 17 jan Jesse 2e prikjes (xenas) 17 jan Britt 2e prikje cb (moon) 21 jan Kyra 2e prikje (Smeetje) 22 jan Gillian bezoek kinderarts: controle hartruisje, controle rs virus en foto heupjes 24 jan Britt mri scan + nachtje ziekenhuis (moon) 25 jan Britt afspraak op prematuur poli (dokter) (moon) Afspraak ook op deze lijst? Stuur me een PB-tje!
Begin datas om te gaan werken oktobermamas Floortje 2 januari Siesje 2 januari Murizz 2 januari Xenas 2 januari Maartje 6 januari JARIG! Choco 7 januari Evaatje 7 januari Happyliesje 7 januari Nijnie 8 januari Jetteke 10 januari Astrid 14 januari Laura 14 januari Maartje 14 januari Doris 15 januari Nynke 21 januari Maris 7 februari Chrisje 11 februari Smeetje 4 maart Diaan 17 maart Liesje1207 9 april Klieke 13 mei Wil je ook op de lijst? Stuur mij dan even een pbtje!
@Missyess: fijn dat jullie zo hebben genoten. @Martine: wat super dat Lucille de fles ineens pakt. @Appeltje: jeetje dat was schrikken. Fijn dat Kevin weer thuis is. En je niks niet schuldig voelen hoor. @Maartje: die 20 dagen ga je halen hoor. Nog niet klaar met de strijk? @Kiss: ik plak de foto's met plakstikkertjes idd. @Astrid: goed dat je naar de ha gaat meis. Sterkte. Hier gaat alles goed. Het lijkt erop dat Marijn gaat doorslapen. Hij komt nu al twee nachten om 5.30uur ipv 3.30 uur. Heerlijk dus. Ik ga nu lekker naar bed zit tegen een griepje aan geloof ik. Tot morgen.
@kiss.. pff ook nog blijven slapen.. nee daar zou ik ook echt geen zin in hebben! Fijn dat xavier weer een beetje beter is! @maartje.. das zeker een goede aanbieding! Vanaf morgen toch? @appeltje.. jeetje meid.. was dat even schrikken! Gelukkig is je mannetje weer thuis! Maar kan me voorstellen dat toen hij blauw aanliep.. dat je helemaal schrok!
Meiden via de site van tmobile kan je gratis 5 sms-jes laten versturen met oud en nieuw. Heb ik net gedaan scheelt toch weer!
ohhhh neeeee.. mijn enigste lekkere broek die goed zit... zit nu een gat in...tussen mijn benen! AAHH! Nu moet ik morgen wel weer naar de stad (nu een andere) om een andere broek te halen! Anders moet ik woensdag met een kapote broek naar mijn werk *snik*
Balen wen! Hoop dat je er 1 kan vinden. Suc6 met zoeken morgen. Laten jullie je kleintjes al wel is iets proeven?
@nynke..goeie tip van die smsje!' nog een tip: Via de kruidvat site kan je nu 100 foto's bestellen voor 10 euro! @moon.. nee ik laat Jesse nog niks proeven! Wat heb jij Britt allemaal laten proeven?