Oktober 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Dafje, Oct 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. @maartje.. zal een rare dag voor je zijn! Sterkte meid! Zal aan je denken!

@denisse.. welkom meid..welkom terug moet ik eigenlijk zeggen hihi En nog de beste wensen meid!

2. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

Jan 16, 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Merla begon gister goed in haar eigen bedje, maar slaapt daar steeds vrij kort (ongeveer half uur) en is dan weer wakker. Ik had me voorgenomen om een paar nachten desnoods wakker te blijven om haar rustig in haar bedje te kunnen houden, maar helaas is mijn verkoudheid nu overgegaan in een voorhoofds en bijholteontsteking, dus heeft Jeroen de rest van de nacht gedaan.
    We hadden afgesproken om haar hooguit een beetje te laten mopperen en als ze begon te huilen en je kreeg haar niet rustig in haar bedje, haar dan er uit halen, gerust stellen en dan meteen weer terugleggen als ze weer rustig zou zijn. Maar ik heb het idee dat Jeroen haar toch best wel lang gewoon laat huilen en dat hij dan geïrriteerd is dat ze blijft huilen. Ik baal hier wel van, want het idee was juist dat ze zich vertrouwd in haar bedje zou voelen, omdat ze weet dat als er wat is we er snel weer zouden zijn, maar als Jeroen er dan niets aan doet, dan valt dat natuurlijk in het niet. Ook probeer ik dan altijd rustig tegen haar te praten en voor haar te zingen, terwijl ik Jeroen dan hoor zeggen 'Nee Merla, je gaat nu gewoon slapen in je eigen bedje.', op een vrij strenge toon, waarna ze dus echt niet stopt met huilen. Ik hoef haar zelf ook bijna niet uit het bedje te halen omdat ik haar zo wel weer rustig genoeg krijg. Maar ja...

Sorry voor mijn gezeik dames, maar ik baal er een beetje van dat we dan iets afspreken en dat het dan toch niet zo gaat.

Ik ga weer, voel me echt niet lekker.

3. martine

martine Bekend lid

Nov 23, 2006
    673
    0
    0
    @maartje: zooo heee wat een poep! haha nou gelukkig dat ze weer bewezen heeft dat alles prima werkt!

gister eerste (halve) werkdag gehad! viel wel even tegen zo vroeg op na 3 uurtjes slaap.... :( maar de tijd vloog gelukkig, en lucille heeft goed uit de fles gedronken! :D

gisteravond was het drama, bijna de huisartsenpost gebeld, maar toen werd het toch stil..ze heeft zon 2 uur gehuild bijna non-stop! Echt hysterisch schreeuwen...vreselijk, wist op een gegeven moment echt niet meer wat ik moest doen..je hoorde haar darmen ook helemaal tekeergaan
    arm kind! Heb haar uiteindelijk een halve zetpil (paracetamol) gegeven.

Om uur of 2 viel ze gelukkig in slaap, tot 10.20!
    Nu is ze weer helemaal vrolijk.

Hebben jullie klentjes ook vaak s avonds zon kramp? en wat doen jullie er dan aan?

Nog de beste wensen allemaal voor 2008! dat iedereen maar gelukkig en gezond mag blijven/worden!

4. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

May 12, 2007
    1,108
    0
    0
    Smeetje, hier geen standaard tijd dat Mirte wakker is na de voeding en tijdens het spelen. Ik moet zeggen dat ze nu al sinds half 12 wakker is (inmiddels net 14.00u geweest) met een klein hazenslaapje in de wagen. Maar ook in de wagen was ze het grootste deel van de tijd wakker.
    Ze was net een beetje aan het mopperen, zolang haar duim in haar mond zit wordt er fanatiek gesabbeld en is het goed, maar gaat die eruit dan begint ze te piepen... Ze ligt nu in bed, maar ik ben een beetje "bang" dat het weer net als gister en de afgelopen dagen zal gaan... Huilen, even stil, huilen, even stil...

Denisse, welkom terug. Geen tips om Melieke door te laten slapen, volgens mij lukt dat alleen als ze daar ook aan toe zijn... succes!

Maartje, misschien wel een sprongetje... ik ga vrijdag wel ff langs t CB. Morgen is lief vrij dus misschien dat ik dan maar gewoon even een stuk moet gaan fietsen ofzo zodat ik niet de hele tijd dat huilen hoor.
    Sterkte met de vreemde dagen, *knuffel*.

Marieke, waar zit die kapper van jou... ;) Ik wil ook wel zo'n 5 minuten kapsel.
    Ja, naar als ze zo huilen. Tot nu toe heeft ze zich gedragen. Vanmorgen na de voeding van half 8 heeft ze prima geslapen tot half 12. Toen heeft ze even in de box gespeeld en zijn we boodschappen gaan doen, ging allemaal best goed (paar piepjes toen de speen uit haar mond viel). Net nog even in de box gelegen en nu ligt ze al 10 minuten in bed te huilen... Met af en toe van die kreetjes: "ai ai ai..." Dat is vast voor het extra dramatisch effect ofzo...

Laura, beterschap en gewoon van je afschrijven hoor! Lastig dat jullie iets hebben afgesproken en Jeroen het dan niet nakomt...

Ik durf het bijna niet te typen... maar ze ligt er nu zo'n 15 minuten in en het is al een paar minuten stil... Ik hoop zo dat ze gewoon lekker slaapt. Niet alleen voor mezelf, ook voor haar. Klein druifje.

5. pol

pol Actief lid

Sep 25, 2006
    270
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft op dit moment onwijs veel kramp. Hoor regelmatig een scheet en ze trappelt heel veel met haar benen. Echt heel zielig. Heb al een hele tijd met haar door de kamer gelopen, met haar op mijn armen, maar begon een paar lamme armen te krijgen. Heel af en toe is het een paar seconden rustig en dan begint het weer... :(
    Ikzelf had gister ook last van mijn darmen, maar heb voor zover ik weet niks raars gegeten.
    Zelfs de kat is nu helemaal van slag, houd haar steeds heel goed in de gaten en komt mij halen zo van ze huilt weer hoor.

@maartje: wat een poepluier zeg! Onwijs!

@laura: heel erg veel beterschap.

6. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Pol, kan zomaar hoor, krampjes...Agossie. Het enige wat hier dan helpt is op de arm en dan door de kamer lopen, soms uuuuuren, voordeel: Heb al flinke spierballen gekweekt ;)

Nijnie; hier is het een soort kattengejammer, auwwwaaaawwwauww, of ze doet flipper na, ook erg dramatisch, hihi. Laat haar af en toe ook soms gewoon in bed liggen want negen van de tien keer valt ze binnen 15-20 in slaap. Heb het een paar keer geprobeerd: Als ze huilt, troosten op de arm nemen etc. Ja amehoela, ze werd er alleen nog maar onrustiger van en spugen dat ze deed. Nu "tast ik even af". Als het voor mijn gevoel nodig is om te troosten dan ga ik naar haar toe en denk ik dat ze zo in slaap valt laat ik haar liggen...en meesatl heeft het moederinstinct toch gelijk hè?...

7. @martine.. jeetje dat is lang huilen.. kan begrijpen dat je daar frustie van raakt..gelukkig is ze daarna lekker gaan slapen!

@laura.. dat geirriteerd zijn van de mannen dat herken ik wel een beetje..
    gisteren zaten we lord of the rings te kijken op tv...en jesse sliep in de wipper in de box..bij ieder geluidje wat jesse maakt.. baalde rob een soort van.. omdat hij dan weer wakker was..
    maar hij ligt gewoon lekker te slapen.. gewoon een droompje.. of gewoon geluidjes maken!
    Ook als rob met hem loopt en jesse maar niet wil slapen.. of als hij hem net weglegt en meteen weer wakker is..
    hihi..
    gewoon tot 10 tellen zeg ik dan.. en anders ga je door tot 20...30..40.. ja toch..
    beebje kan er ook niks aan doen!

8. Drukte al op OK voordat ik klaar was.. haha!

@nijnie.. en slaapt ze?

@marieke.. hier ook al spierballen aan het kweken!

Net de ha gebelt over de uitslag van de echo die bij Jesse is geweest... en hij hoeft gelukkig niet geopereerd te worden! YES! De arts had wel gezien dat het rechts en iets anders uitzag dan links, maar een operatie was nog niet noodzakelijk.. Nu moet ik het gewoon even aankijken! En als de zwelling erger wordt.. dan terug gaan naar de ha!
    Wij zijn nu erg blij!

Enne Maartje.. Rob is nu naar de appie... PAMPERS kopen haha!

9. floortje

floortje Actief lid

Dec 12, 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    TEN EERSTE: ALLEMAAL EEN HEEL GEZOND EN GELUKKIG 2008 TOEGEWENST.

Zo mijn eerste werkdag zit er alweer op. Viel mij voor 110% mee. Na 10 minuten was het net alsof ik geen 20 weken weg was geweest. Alleen wat ik wel raar vond, dat ik om 12 uur vrij was. Lekker Robin weer opgehaald, die ligt nu weer lekker te slapen.

Wij beginnen het jaar wat minder. Jeroens oma is 30 december overleden na een kort ziekbed en wordt vrijdag begraven. Maar het is voor haar een stuk beter zo.

@Missyess. Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.

Zo het gewone leven begint hier weer. Eigenlijk best wel lekker.

Groetjes.

10. maris

maris Bekend lid

Mar 6, 2006
    843
    0
    0
    @ Xenas: lekker vaag, zo'n eerste werkdag alleen zitten! Niet echt feestelijk terugkomen dus...
    Fijn dat Jesse niet ge-opereerd hoeft te worden!

@ Nijnie: oriande moet denk ik vanaf 1 februari gaan wennen in het kdv.
    Vreemd genoeg hebben we deze maand al kinderopvangtoeslag gekregen. Ik had het wel aangevraagd, maartoch duidelijk aangegeven dat het vanaf februari nodig was. Vreemd. We zullen het wel weer terug moeten betalen.

@ Laura: mannen doen dingen nu eenmaal anders... Is het echt "slechter" voor Merla hoe Jeroen het doet? Ik zou oppassen met hem kritiek te geven, voor je er erg in hebt "mag" je alles alleen doen omdat hij er geen zin meer in heeft...
    Mbt slapen in het eigen kamertje: bij die opvoedprogramma's op tv waarschuwen ze er altijd voor dat je niet in het kamertje moet blijven tot het kind slaapt. Kinderen moeten leren om alleen in slaap te vallen. Soms wel zielig, maar uiteindelijk heeft iedereen er profijt van als ze het nu leert (want als ze er nu aan went dat jij er bij bent als ze in slaap begint te vallen en dat "nodig" heeft, kan ze dan ooit wel uit logeren, of later op schoolkamp...)
    Onze taktiek is: eerst even aanzien, als het huilen te lang duurt of erger wordt, even kijken of er iets aan de hand is (maar niet het licht aandoen) en dan snel weer weg. Oriande slaapt 's nachts eerst 3 a 4 uur en na een voeding nog eens 7 uur in haar eigen kamertje, na een standaard kwartiertje jammeren.

@ Maartje: ik vind Oriande er op deze foto ook veel ouder en zelfstandiger uitzien dan ze eigenlijk is. Ze heeft af en toe echt zo'n wijze blik in haar ogen die haar zo 3 maanden ouder maakt.
    :)

@ Floortje: mooi dat jouw eerste werkdag goed gegaan is! Gecondoleerd met je schoon-oma...

Hier alles ok. we hebben nieuwe gordijnen uitgezocht voor in de woonkamer, maar tot mijn verbijstering stonden we dusdanig rood dat onze pas het niet deed. Gelukkig hadden we geld gekregen voor kerstmis, dus konden we bij nader inzien contant betalen. Genant zeg... Het bleek dat de ziektenkostenpremie was afgeschreven. Lekker is dat, dat ze dat direct op 2 januari doen zonder waarschuwing...

groetjes
    Maris

11. maris

maris Bekend lid

Mar 6, 2006
    843
    0
    0
  12. Misoh

Misoh Bekend lid

@ floortje: gecondoleerd en sterkte

@ maartje: sterkte vandaag... blijft een rare dag... hele grote knuffel van mij

@ xenas: wat een gedoe zeg... weer naar je werk komen en dan ook nog alleen op kantoor zitten. Houdt je het nog een beetje uit?

@ appeletje: werken kan altijd nog... eerst moet Kevin weer beter zijn, dan kun jij ook met een gerust hart gaan werken.

Vannacht weer eens om 3.30 geroepen door Wietze. We waren helemaal verbaasd. Heb 'm met m'n slaaphoofd met het verschonen ook even getemperatuurd... niks aan de hand natuurlijk hij had alleen maar erge honger. Voelde mezelf ook niet echt fit en na de voeding van 9.00 ben ik weer m'n bed ingedoken. Wietze klaarwakker in bed gelegd. Hij heeft het tussen 10 en 12 twee keer op een schreeuwen gezet. Ben er wel van wakker geworden maar kreeg m'n lijf niet vooruit en gelukkig was Wietze ook weer ingedut. Haal ik 'm uit bed en verschoon z'n luier (we gebruiken katoen) was het hele ding zeiknat en natuurlijk doorgelekt. Stomme mama ook... had het kunnen weten... hij heeft het netjes aangegeven... ben er alleen doorheen geslapen. Nu ligt ie na een tripje naar de AH weer in z'n reiswieg te pitten.

Heb ook een doosje luiers gehaald en ook nog Ariel, die was ook nog in de bonus. Nu maar weer eens kijken of Wietze alweer zin heeft en anders even afkolven. Ben aan het proberen om een flesje te maken... heb alleen weinig overschot. Wietze drinkt te efficient. M'n vriezer is na het weekend weg wel leeg en van het weekend wil ik toch graag een flesje hebben staan en moet bovendien alvast gaan sparen voor de wendag van Wietze.

13. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Misoh, dat wordt melken, bertha!;)

14. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Zo, heerlijk gewandeld. Ik ben vanaf huis naar de begraafplaats waar mijn moeder ligt gelopen samen met mijn vriendin die bijna 7 maanden zwanger is. Het is toch zeker 45 minuten lopen, maar ze hield het goed vol. Even een kaarsje opgestoken. Terug zouden we met de bus, maar die misten we natuurlijk net! :( Gelukkig woont mijn oom om de hoek en die heeft ons teruggebracht (tegen de regels in zonder mc, dus ik vond het wel een beetje eng).
    Na de wandeling was Fiene weer zo onrustig. Ze was doodmoe, maar deed er alles aan om niet in slaap te vallen. Na een keer of 15 speen terug stoppen is ze toch in slaap gevallen. Ben benieuwd hoe lang ze door slaapt. Ze mag eigenlijk om 16.45 uur eten.

@Marieke en Xenas; dank je wel.

@laura; heeeeel herkenbaar. Mijn man doet erg zijn best, maar is soms ook echt te ongeduldig en houdt zich niet altijd aan de afspraak.

Oh, visite. Tot straks

15. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

Jan 16, 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Slapen: Hoe laten jullie je kindjes in slaap vallen. Wij hebben geprobeerd om Merla gewoon te laten huilen tot ze in slaap valt als ze alles heeft gehad, maar dat huilen werd toen steeds langer. Eerst zo'n 20, toen 30 minuten en toen meer dan een uur! Ze bleef op een gegeven moment gewoon huilen tot ze uitgeput in slaap viel. Daarom waren we er nu mee begonnen om haar te troosten als ze echt even huilde en niet gerust gesteld kon worden in bed en haar dan meteen weer terug te leggen als ze dan weer getroost is (dit overigens niet te gezellig makend). Dit lijkt wel beter te gaan. Maar hoe doen jullie het dan?

@ Xenas: Ik snap je helemaal. Ik probeer dan ook niet te veel kritiek te hebben op hem. Ik baal ook wel eens als ze zich meldt, maar als ik dan bij haar ben, vind ik het alleen maar sneu voor haar. Ze doet het ook niet om je te pesten maar alleen omdat er iets aan de hand is. Wat goed dat Jesse niet geopereerd hoeft te worden! Echt super! Totdat je daar uitslag van hebt, bleef het natuurlijk toch spannend.

@ Floortje: Gecondoleerd.

@ Maris: Bedankt voor jou uitleg. Het laten liggen tot ze in slaap valt lijkt hier dus helaas niet echt te werken.

@ Kramp: Merla heeft ook vaak last van kramp. Dat vind ik dan ook zo zielig. Het werkt bij haar wel om een hotpack onder haar buikje te leggen en haar dan op haar buikje te laten liggen, bijvoorbeeld over je arm.

@ Werk: Fijn dat jullie eerste werkdag is meegevallen.

@ Kleding: Hebben jullie ook dat je je meisje wel eens wat jongenskleding laten dragen. Ik vind het soms gewoon wel leuk stoer en de meidenkleertjes te truttig.

Ik heb net even geslapen, maar voel me alleen maar beroerder. Ik had eigenlijk nacontrole bij de VK, maar dat heb ik nu maar afgezegd, gaat zo ook niets worden.

16. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,575
    0
    0
    Enschede
    Lieve meiden..

Weet niet waar Xavièr last van heeft, maar hij slaapt zo onzettend weinig en huilt erg veel!

Ik word er doodmoe van, wat moet ik nou doen? Kan echt niet de hele dag met hem om mijn arm zitten hoor. Zie aan hem dat hij doodop is maar slapen lukt hem niet, of hij slaapt 5 minutjes en begint hij weer te schreeuwen.. Pff..

*zucht*

Kussiesss

17. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

Jan 16, 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Maartje: Moeilijke dag voor jou vandaag dus. Ik vind het ook altijd nog moeilijk op de verjaardag van mijn vader en zijn sterfdag, terwijl het nu al 12 jaar geleden is. Ik had ook altijd een hele sterke band met hem en het idee dat hij vaak bij me was. Heb jij dat ook (gehad)? Wij hebben helaas geen graf om naar terug te gaan omdat hij op een strooiveldje ligt. Veel sterkte voor jou vandaag.

18. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

Jan 16, 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Kiss: Volgens mij zou je mannetje wel eens rondom een sprongetje kunnen zitten. Of hij heeft misschien gewoon moeite met inslapen, heeft Merla ook wel eens. Dan wil ze ook alleen maar rondgelopen worden.

19. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    lvdwerf: Deyna valt altijd vanzelf in slaap. Zonder te huilen. Als ze een beetje mekkert geven we haar een speentje. De laatste voeding is om elf uur en dan zorgen we datze daarvoor haar pyama aanheeft en haar slaapzak. Na het voeden nog even knuffelen en dan valt ze vaak al in slaap. Dan leggen we haar in haar bedje. Alsze dan begint te huilen gaan we er nog even naast zitten en leggen we onze hand op haar buikje en bewegen haar een beetje heen en weer. Gelukkig gaat dat tot nu toe erg goed.

Floortje: gecondoleerd, sterkte.

Kiss: misschien een sprongetje? Of hij heeft gewoon een off day. Helot het niet als je hem in bad doet of een stukje gaat wandelen met hem?

Deyna komt nu al 2 dagen echt om de 4 uur, zo kom ik maar aan 4 flessen van 200 cc. Is dit erg?

20. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,575
    0
    0
    Enschede
    @ Evaatje, in badje is hij stil inderdaad.. maar als ik hem op de arm heb is hij ook wel stil.. maar zodra hij in bed ligt begint hij te schreeuwen.. heb al van alles geprobeert om hem in slaap te krijgen. Lukt ook wel, alleen als hij dan eindelijk in bed, op de bank of in de box gelegt word word hij na 5 minutjes wakker en begint te gillen..dus tsja weet het ff niet meer hoor, misschien een sprongetje ja..*zucht*

@ Floortje gecondoleert!

Kussiess

Share This Page