Doris.,......jeetje doris is dat niet veel werk? Wel heel leuk als je het bij wil houden. Ik hoor wel of er interesse voor is.
Haha Eline had ook haar allereerste badje (in het zh) een dikke meconiumdrol gedraaid, haha, maar dit is echt geweldig zo die sproeipoep!
hihi had het filmpje ook al gezien op die site. Hij is leuk. Doris, goed idee van de lijst! Dewi was trouwens 49 cm. Misschien ook leuk om alle babysites in de lijst te vermelden?
Goedemiddag dames, Wat een gezellige drukte weer hier! Hier gaat alles zijn gangetje. Ik denk dat Fiene hier meeleest, want sinds ik heb geschreven dat ze alleen maar slaapt is ze ineens na haar voeding een uurtje wakker. Ik hoef haar echt niet meer meteen in bedje te leggen, want dan gilt ze de hele boel bij elkaar. In de box vindt ze het wel heel gezellig of gewoon lekker kroelen met papa of mama. Verder slaapt ze nog steeds lekker door 's nachts. Gemiddeld een uur of 8, maar soms ook 7 of juist 9 uur. Helemaal niet verkeerd dus! Dinsdag gaat ze voor het eerst een paar uur naar mijn beste vriendin. Ik speel dan voor zwarte piet. Ik kolf inmiddels na het voeden mijn borsten nog na omdat Fiene ze niet goed leeg drinkt (ik maak blijkbaar teveel). Vooral 's morgens is dat echt nodig. Ik kolf met gemak een extra voeding bij elkaar (150 cc of meer) en de vriezer raakt dus al lekker gevuld (kan mama eerdaags een avondje de kroeg in! ) De naam Fiene: De dochter van Reinout Oerlemans heet Fiene en toen ik die naam hoorde wist ik meteen dat ik, als ik ooit een dochter zou krijgen, ik haar Fiene wilde noemen. Manlief was niet meteen enthousiast, maar na een gewenningsperiode vond hij het ook helemaal leuk. De jongensnaam die wij hadden bedacht hou ik geheim, want die willen we eventueel voor een tweede kindje bewaren en er lezen hier een aantal bekenden mee. @Marize; he bah, wat vervelend dat je zo rommelt met je wond. Gelukkig kan je het morgen meteen laten checken! Fiene houdt zichzelf ook wakker als ik haar beneden hou. Ze wil alles meemaken. Pas als ze in bedje ligt valt ze in slaap. Whahahahaha, wat een geweldig filmpje. We lagen hier samen helemaal in een deuk! @Xenas; wat een leuke foto's! Jesse is een PZV zie ik! @Avalon; dikke knuffel voor Aaron. Hopelijk voelt hij zich vandaag weer wat beter! @Nynke; zondagochtend 9.30 uur visite! Pfff, ik kan me voorstellen dat je geen zin had. Wij lagen allemaal nog lekker in bedje! @Kaykekay; heb je inmiddels al mail gekregen? Anders kan ik je de mail van Laura (die heeft mij enorm geholpen) wel even doorsturen?! @happyliesje; fijn dat je zo genoten hebt! @Evaatje; Fiene poept niet regelmatig (komt door de BV), maar als ze poept...... dan zit het regelmatig tot aan haar rug en moet ik er snel bij zijn om haar kleertjes te redden. @laura; lekker bij je nemen hoor. Op haar leeftijd kan je haar nog niet verwennen. @missyess; brrr, meteen navragen bij de huisarts hoor meid! BO is echt geen pretje (schijnt). Ik dacht ook dat ik het had, maar gelukkig was het vals alarm. De huisarts nam het wel meteen heel serieus. Ik mocht niet alleen telefonisch wat info vragen, ze wilden liever dat ik toch even langs kwam. Klasse toch!? Wat een lief filmpje! @Anne; met 1000 pagina's het nieuwe jaar in klinkt leuk toch!? Wat fijn dat je meer aan je rust toe komt! @Missm; het is inderdaad wel opvallend dat er zoveel gekletst wordt. Zeker in het weekend. Normaal was het altijd heel rustig in het weekend! @Doris; leuk zo'n lijst! Laten we het inderdaad houden bij actieve leden (en daarmee bedoel ik ook onze lieve meelezers als ze hun gegevens blijven updaten!). @Diaan; een van de symptomen van spruw is klakken met de tong. Andere symptomen zijn wittige aanslag die niet is weg te poetsen in het mondje en zere tepels (maar daar zal die fles geen last van hebben! ). @Misoh; ik drink ook af en toe een glaasje meteen na het voeden. Moet kunnen (ook volgens de lactatiekundige). Als ik een avondje door wil halen gebruik ik mijn vriezervoorraad en gooi ik de gekolfde melk weg. Fiene slaapt ook het liefst met mijn tepel als speen @Moon; wat heb je toch een lekker grietje! En wat een haartjes! @Liesje; gefeliciteerd, je hebt het zwaarste kindje gebaard! Zo, ik ben weer bij!
Zo Maartje, verveelde je je? haha! Vind Fiene een hele lieve naam! En in het Frans betekent het fijn (in de betekenis van: niet grof) ze zeggen het vaak over mijn meisje, omdat ze zo "fijntjes" is, grappig hè? Wat heeft ze toch een heerlijke wangetjes! Om in te bijten! (das lief bedoeld hoor, weet niet of je dat in het NL ook kan zeggen ...)
Jeetjemina ben een dag niet geweest en ik kon gelijk even 9 pagina's bijlezen. Gaat wel erg hard hier! Euh..alcohol...wat is dat? Ik drink eigenlijks geen alcohol maar een shandy gaat er wel in. Daar zit een klein beetje in. Het enigste waar ik nog wel eens naar snak is een sigaretje maar ik ben er al sinds oktober vorig jaar af en probeer het wel vol te houden maar het is erg moeilijk.
Ach, jullie verdienden weer wat aandacht. Bedankt voor het compliment! En wat leuk dat de franse vertaling niet echt van toepassing is. Haha Onze 'spekkie' heeft nog niet echt een 'fijntjes' lichaam. Eerder spekbillen! Ik snap jouw opmerking over het bijten dan ook helemaal!
Evaatje, heb je al iets kunnen vinden mbt het afbouwen van bv? Misschien zou je hier anders ook het consultatiebureau over kunnen bellen of anders een lactatiekundige? Laura, lekker doen wat jullie prettig vinden hoor. Ik probeer Mirte ook weg te leggen, maar als ze zo blijft huilen dan neem ik haar ook wel weer bij me. Ligt er een beetje aan wat voor gevoel ik erbij heb. Of ik denk dat ze gewoon aan het mopperen is of dat ze zich echt niet lekker voelt. Marize, van pokon krijg je dus groen haar... dat is niet mijn kleur . Antibiotica geeft paars haar... het is blits maar ik denk dat ik het voor Mirte toch ook maar even op flesjes melk hou voorlopig, haha. Hier ook een baby die zichzelf wakker probeert te houden alsof ze niks wil missen. Dat filmpje van die tummy tub hahaha. Missyess, ik schiet niet op in Harry . Spannend is het wel, maar niet spannend genoeg om me uit mn slaap te houden. Maar ik kom in elk geval weer een beetje aan lezen toe, de eerste weken was het helemaal niks met lezen . Wat een mooie grote ogen heeft Dewi! Anne, wat lekker dat de nachten steeds beter gaan! Doris, is het nog gelukt met dichten? Diana, wat lastig dat Gilian zo huilerig is, misschien gewoon niet lekker omdat hij ook spuugt? Xenas, HP is best leuk alleen vind ik het wel jammer dat ik vaak zo moe ben als ik in bed ga lezen, dan val ik al gauw in slaap. Maartje, modern kind zeg... meelezen. Heeft ze een laptop in haar wieg ofzo? Ik verdenk die van ons er ook wel eens van. Schrijf ik iets en dan gaat ze juist het tegenovergestelde doen . Mirte is weer wat mopperig vandaag, het lijkt wel of ze van het ene sprongetje in de andere duikt. Althans, ik kreeg van de sprongenwekker een mailtje dat het sprongetjestijd is. Maar voor mijn gevoel heeft ze die andere pas gehad... . Heb nu manlief maar eens even die kant op gestuurd om te kijken of hij haar rustig kan krijgen. Soms heb ik wel een beetje het idee dat ik het alleen moet doen. Ik ben degene die altijd de nachtvoeding doet (ok manlief werkt door de week, maar in het weekend doe ik het ook) en dan vaak ook de rest van de voedingen. Lief doet vaak de late voeding. Maar de rest doe ik. Hoe hebben jullie het verdeeld? (ik ben ook heel benieuwd hoe dat gaat als ik straks in januari weer moet gaan werken...) Drinken jullie kindjes altijd de fles leeg of laten ze ook wel eens wat staan? Mirte die schrokt het achter elkaar naar binnen, tot nu toe heeft ze 2 keer wat laten staan, maar toen had ik een speen waar te weinig uit kwam denk ik. Want na een half uur had ze nog niet de helft op en achteraf gezien denk ik dat ze het toen gewoon heeft opgegeven. Maar verder gaat het schoon op.
@Nijnie; ja de laptop is geintegreerd in haar bedje en de box Ik doe ook alle voedingen, maar dat komt door de BV. 's Nachts (of eigenlijk 's morgens vroeg) verschoont mijn man haar wel en brengt haar naar mij toe. En overdag loopt hij vaker dan ik (als hij thuis is).
@maartje.. een PZV? @maartje.. wat een schatje mooie foto! @spruw... Jesse heeft ook wel een wit tongetje.. maar weet nu niet of dat spruw is.. Kan het kwaad trouwens?.. als het wel zo zou zijn en je doet er niks aan?
@ Nijnie: Jasmijn laat regelmatig wat staan. Het gebeurt niet vaak dat ze de fles schoonleeg opdrinkt. Wij hebben de afgelopen 2 weken het voeden verdeeld maar mn vriend gaat vanaf morgen weer werken dus komen de voedingen op mij aan. We hebben wel afgesproken dat hij het vrijdag en zaterdagnacht voor zn rekening neemt zodat ik ook kan doorslapen. @ Xenas: heb je geprobeerd om dat witte weg te vegen? Als het namelijk niet weggaat door het vegen dan kan het spruw zijn. Mocht het wel spruw zijn dan even naar de huisarts en zorg ervoor dat jij er ook iets voor krijgt.
@choco.. het gaat niet echt weg.. meestal zit er veel na een voeding.. en verder zie ik het niet echt.. omdat hij dan ligt te slapen! hahha! @maartje.. ik zal zo even een foto plaatsen! @bv afbouwen.. ik ben nu het afbouw schema aan het scannen! voor de gene die interesse hebben kunnen mij pb-en!
@ Xenas: ff goed kijken en vegen of anders naar de huisarts. @bv: ik heb zelf een schema opgezet om het af te bouwen en ik ben nu om de dag aan het afkolven en krijg er in totaal maar ongeveer 60cc uit, elke borst 10 minuten. Lekken doe ik amper meer.
60cc?! Dat is al tijdens of na het afbouwen denk ik?! Ik kolf 's morgens na het voeden nog met gemak 150cc, maar ik geef ook nog volledig BV hoor.
hoi meiden bij deze wil ik me ook melden bij de oktober mama's Ik ben op 12 oktober om 15:23 uurmama geworden van een gezonde zoon wesley. hij was 52 cm groot en woog 3700 gr. De bevalling heeft 15 uur geduurd en is vrij goed gegaan. Met wesley gaat alles prima hij groeit goed en we zien hem iedere dag veranderen het gaat allemaal heeel snel! groetjes angeliq