Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ maartje

Hihi vorige week dat was 18 dec 3330 gr 8)
    Mocht niet meer voeding geven maar als ze honger heeft water :confused:

@ marieke

Gaat goed he nu met de groei van eline!
    Echt super joh!

@ kiss

Sja moet toch ook gebeuren maar ben je net blij dat ze slapen en dan zijn ze weer wakker.
    Britt wilde vanmorgen amper wat drinken en had gelukkig netjes van half 9 tot 12 geslapen (wel bij papa in bed)

@ nica

Missen jou ook! knuff terug en maak er een gezellig nestje van he ;)

2. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Jeetje, en dan nu 3810!? Wat een enorme groeispurt! heeft Britt daar geen last van gehad, lijkt me nogal pijnlijk om zoveel te groeien in een week tijd!

Ik mag over 1.5 week weer naar het CB (ga ook niet eerder want het is een aardig stuk lopen). Ik ben heel benieuwd. Oriande past nog wel in maat 56 maar ik ga zo dadelijk de la met maat 62 maar weer eens uitzoeken (heb gemerkt dat sommige merken best klein vallen dus die moet ze wel nu aan voor het te laat is!)
    De aanbieding van de pampers bij de AH benut ik denk ik maar in maat 3, ik heb nog 3 pakken maat 2, maar hoe lang ze daar nog in gaat passen durf ik niet te zeggen. Het gaat inderdaad hard!

Maris

3. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ maris

2 weken ;) ... volgens mij geen last van gehad... in het ziekenhuis groeide ze ook 200/250 gr per week. (en in m'n buik ook)
    Ze heeft natuurlijk ook nog een hoop in te halen.
    Maar ze is altijd heel vrolijk en lief..

4. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    o ja nu zie ik dat je 18 dec. schreef. Ik had alleen "vorige week" gezien.
    200/250 gram per week is wat minder heftig, gewoon een lekker groeitempo lijkt me, zeker voor Britt.
    Oriande was ook 900 gram gegroeid in 4 weken toen ik de eerste keer ging wegen bij het CB. Ik kreeg nog niet te horen dat het te hard ging, maar ik verwacht dat nog wel te horen binnenkort als ze zo doorgaat met groeien. Water drinken is op zich natuurlijk wel een remedie tegen honger, maar ik vind het wel een gek advies... Jij geeft toch kunstvoeding, kun je dat dan niet wat "dunner" maken zeg maar? lijkt me lekkerder voor Britt dan kaal water.

5. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    heerlijk zeg, eindelijk lekker een rustiger kind dan de afgelopen dagen.. Hij ligt alweer een half uurtje in bedje te slapen als een roosje.. Ben ondertussen het huis lekker aant schoonmaken, moest ook maar weer eens gebeuren, is alweer een jaar geleden ;) hihi!

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

hey dames.
    Even snel een berichtje van mij.
    Ik ben vandaag naar de dokter geweest en ze denken aan een depressie :(
    Voorlopig niet meer werken....
    nua ja,we zien wel weer.

morgen krijgen we een nieuwe tv! Van 107 cm :confused: :d

Vervelend al die sprongetjes. hier nog niets gelukkig.

Ik ga er weer vandoor, de kleine man op bed leggen.

Tot snel!

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ maris

Vind het ook erg raar.
    Ja ze krijgt kunst.
    Ik zal wel kijken of het iets is en of ze dat wel pikt dan.

@ astrid

Sterkte meis.. doe maar lekker rustig aan.

8. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    He Astrid wat naar zeg...Jeez, wat een grote tv!

9. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Doris, dat is balen... als je een heel stuk hebt geschreven en het dan per ongeluk wist.

Nynke, ja misschien wel... maar het zou mij niks verbazen als nog meer ook schoon op zou gaan. Dat je nu "pas" alle stress krijgt van het gebeuren met je moeder... Apart he, dat je dan op momenten dat het nodig is gewoon door kan gaan.

Evaatje, 6 kilo al zozo. Hoe zwaar was Deyna bij de geboorte dan? Ik denk dat Mirte nog net geen 5 kilo zal zijn, ze was toen ze geboren werd 3140 gram.
    Werk ze weer maandag!

Moon, wat zei het CB over de voeding?
    Netjes hoor Britt 3810 gr.
    Ik doe in elk flesje 10 tot 15 cc extra water. Bij Mirte dan niet tegen de honger, maar omdat ze nogal vast ontlasting heeft (al heb ik niet het idee dat het veel effect heeft eigenlijk...).

Choco, wat goed dat ze de laatste avondvoeding op kreeg! Kijk zo ontdek je toch wel trucjes om dingen voor elkaar te krijgen ;). Hopelijk is daar het "sprongetje" of wat het dan ook is gauw over.
    Ik vind het trouwens wel fijn om te lezen dat er meer kindjes zo huilerig zijn, dat maakt me toch wat minder onzeker ofzo. Overigens gaat het vandaag best goed, maar we zijn na de voeding van 11 uur op pad gegaan en toen we terug waren heeft ze een uurtje in de kinderwagen liggen dommelen en af en toe huilen. Om 3 uur fles gehad, en rond 4 uur hebben we haar naar bed gebracht. Het is nu stil...

Maris, oh nee 18 jaar thuis zijn lijkt mij denk ik ook niet wat. Maar nu alweer gaan werken is een soort ander uiterste :p. Ik had best nog even verlof willen hebben. Maar ik heb de week van 4 februari alweer een weekje vrij. Wij hebben de vakanties tegelijk met de lagere school, best wel fijn!
    Hier ook nog maatje 56. Maar de Hema broekjes worden inmiddels wat aan de korte kant, shirtjes wil nog wel. Al heb ik bij sommige shirtjes aardig moeite om haar handjes in de mouwtjes te krijgen, ze spartelt wat meer dan in het begin ;).
    Ik heb laatst 2 pakken maat 3 en 1 pak maar 2 gehaald van luiers.Nu nog ruim anderhalf pak 2 liggen en op het KDV ligt ook nog een net aangebroken pak maat 2. Dus misschien dat ik die op een gegeven moment maar ga ruilen voor maat 3... Maar 2 wil nog wel even denk ik.
    Volgens mij kunnen kindjes niet zo gauw "te hard" of "te veel" groeien op BV toch? Dat kun je in principe toch gewoon onbeperkt aanbieden in tegenstelling tot kunstvoeding.

Sofieke, welkom terug! Haha jij mazzel dat je niet hoefde te poetsen... Het kussen onderpoepen heb ik nog niet meegemaakt. Wel in bad... of de boel natplassen dat is wel een veelvoorkomend iets. Maar gelukkig zijn we er behoorlijk op bedacht inmiddels en houden we het meestal beperkt tot de luier!

Kiss, lastig als ze zo huilerig zijn he. Wel goed misschien dat je even heel strak ritme probeert te houden. Ik hoop dat het effect heeft!
    Ik heb geen Ikea stoel op Mirte haar kamer, alhoewel... misschien komt ie ook wel van Ikea vandaan, maar dan al heel lang geleden. Het is een rieten stoeltje en mijn moeder heeft er een lekker kussentje in gemaakt met de stof van de gordijnen. Maar die "wipstoel" lijkt me lekkerder hoor.
    Lekker even tijd voor jezelf gehad toen Xavier zo lekker sliep?
    Ah Doris heeft al een overzichtje gemaakt van de sprongetjes momenten zie ik :). Als het klopt zijn we er bijna doorheen, want Mirte was woensdag 12 weken ;).
    Jammer dat Xavier wakker werd van het stofzuigen. Leuk filmpje trouwens :).

Maartje, in de Ikea keek Mirte me echt zo aan van... dussss dit is Ikea... is dat nou zo spannend mams? Maar goed we hebben wel het kastje gekocht wat we wilden hebben en het staat zelfs al in elkaar op haar kamertje. Ruimt gelijk een stuk op.

Marieke, wat heerlijk dat Eline weer zo goed gegroeid is, super! Laat die gekke kinderarts maar het heen en weer krijgen met jouw BV is helemaal niks mis. Jullie doen het super meid!

Nica, wat jammer dat het zo lang duurt om het internet te verhuizen... je zou toch denken dat het een kwestie is van even een schakelaartje omzetten ofzo.

Astrid, behalve voorlopig niet werken nog ander advies gekregen? Gesprekken of...?
    Pas goed op jezelf hoor!
    Wat een enorm formaat tv zeg...

Hier vanmorgen dus naar Ikea geweest, kastje gekocht voor Mirte haar kamer en voor mezelf een paar nieuwe pannen. Mocht ondertussen ook wel eens, want die die we nu hebben stammen nog uit de tijd dat ik op mezelf ging wonen (zeker 10 jaar geleden) en beginnen inmiddels wat uit elkaar te vallen... Er loopt water in de deksel en als je dan staat te koken wordt dat heet en verbrand je je hand en dat soort dingen.
    Dus we kunnen weer even vooruit.
    Ook hebben we vandaag het ledikant op Mirte haar kamer gezet, daar ligt ze nu in (ze heeft een half uur geslapen ligt nu te brullen dus ik ga zo even kijken). Wiegje leek zo krap in de breedte te worden. Hopelijk slaapt ze straks wel lekker in het ledikant. Het is natuurlijk wat minder besloten dan de wieg... Maar aan de andere kant kan dat natuurlijk ook wel fijn zijn... We zullen zien hoe het gaat, ik ga nu maar even kijken waarom ze zo verdrietig is...

10. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Welk kastje heb je gekocht voor Mirte? Hier ook bedje, kreeg in het begin als tip (weet dat het niet mag in NL maar zoveel kwaad kan het echt niet...) een ding voor tegen de spijlen eromheen te doen, dan hebben ze het idee een beetje in een klein bedje te liggen...Weet niet meer hoe dat heet, grrr...IKEA, het paradijs op aarde, hahahaha

Aaaargggg, Eline heeft besloten dat ze vandaag NIET wilde slapen...En haar oogjes vallen echt bijna dicht, maar zodra ik haar op bed leg...Zet ze het dus op een krijsen niet te geloven....Ach, gaat wel weer over voordat ze een jongetje is...

11. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Vandaag intake gehad bij het kdv.
    Wij hadden vantevoren het gevoel dat we hem nog wel erg jong vinden om daar naartoe te gaan en helaas is dat gevoel niet weggegaan. Het was toch wel erg druk op de groep en dan vraag je je af of een baby voldoende aandacht krijgt.
    Ik zit nu steeds te denken of ik mijn ouderschapsverlof niet full time moet nemen, even ervan uitgaande dat mijn baas dat goed vindt. Heb bij het kdv geinformeerd maar dan moeten we deze en volgende maand wel gewoon betalen. Wordt dus wel een hele dure grap, maar ja.
    Ik heb wel echt zin om weer te werken maar ik vind het zo moeilijk hem straks 2 dagen daar te laten... Voor mijn man geldt dat nog meer. Moeilijk, moeilijk, moeten we het weekend nog maar eens goed over denken.
    Ik baal zo van mezelf dat ik op het laatste moment zo twijfel!

12. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ nijnie

Dat ze gewoon hypo allergene moest houden en 120+4 schepjes moest blijven drinken.
    Als ze honger heeft water geven en verder niks.

@ all

Deden net lekker makkelijk met menu uit de magnetron.
    Die van Marco was klaar zat ie al lekker op te eten.. mijne er in.. was onder tussen de was aan het opvouwen.
    Kwam er in eens rook aan de boven kant van de deur.
    Dus kijken had het deurtje vande magnetron kortsluiting gemaakt.
    En een vieze lucht van verbrand plastic :(
    Alle ramen al open gehad en ben met Britt in bed gaan liggen met haar muts op hihi.. en leek de lucht weg te zijn maar nu zit alles weer dicht en stinkt het weer.
    Hebben ook al met luchtverfrisser lopen spuiten maar helpt allemaal niet :evil: :(
    Iemand tips?
    Hoop dat het voor het slapen minder is want word er knap benauwd van.

13. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Zo he, ik ben toch lekker uitgewaaid op het strand! Heerlijk! Kreeg een mailtje van een van de meiden van mijn zwangerschapsgym en ben meteen gegaan. Uiteraard zijn we geeindigd met warme chocolademelk! Ook niet verkeerd. IK heb voor de zekerheid wel de regenhoes om de wagen gedaan, want het waaide flink. Fiene vond het allemaal best. Heerlijk!
    Ik zit nu met van die lekkere warme wangen op de bank. Voelt echt gezond! :)

@Marieke; WAUW! Wat nou slechte voeding! :( Helemaal goed juist! Goed dat je hebt doorgezet.

@Kiss; lief filmpje weer zeg!

@Sofieke; hahaha, ik ga ook met FIene afspreken dat ze voortaan poept bij de gastouder! 8)

@NiCa; vervelend dat het allemaal zo lang duurt zeg!

@Moon; wauw! Das een mooie score. Grappig zeg. Fiene was 3390 gram bij geboorte en dat lijkt alweer zoooooo lang geleden!

@Maris; maatje 2 was bij de AH toch ook al uitverkocht. Voordat de aanbieding begon kon je ze al niet meer halen via internet (of winkel).

@astrid; wat vervelend meid! PAs goed op jezelf hoor. (((knuf)))

@nijnie; bv-kindjes mogen inderdaad onbeperkt drinken. Ze passen ook eigenlijk niet op de CB-curve want dat is er een voor FV-kindjes. Op internet kan je wel een BV-curve bijhouden.
    Zolang ze maar stil was in de IKEA is het goed. Dan is de basis gelegd. Zodra ze naar smaland kan, gaat ze het vanzelf leuk vinden! ;)

@Jetteke, wat vervelend dat jullie je zo naar voelen bij het kdv. Kan je niet beginnen met minder werken? En het dan uitbouwen als het wel goed voelt?

@Moon; gadver wat balen zeg. Goed ventileren en misschien een geurbrandertje aan? Dat doe ik altijd als het stinkt (van hutspot, vis oid).

14. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Getverderrie Moon, geen tips helaas...

Heb weer drie nieuwe filmpjes op youtube, over een half uurtje staan ze erop denk ik...(zie link onder banner)

15. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Het is echt vreselijk.. ook lekker gezond voor de klein.
    Hadden alles al een uur open gehad maar lijkt weinig te helpen.
    Heb net overal glaasjes schoonmaak middel neer gezet haha maar dat ruik je niet.
    M'n ma gaat zo naar de supermarkt kijken of daar iets te vinden is hihi.

16. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Joepie! Vanavond weer 'Wie is de Mol?!' Ik ben een heeeeeeeeeele grote fan!

17. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Ik heb het donkerbruin vermoeden dat Jasmijn uit haar sprongetje komt. Ze is een stuk rustiger dan gisteren en ze ligt nu heerlijk te spelen met haar tuttel en te babbelen tegen het vogeltje wat aan de mobile hangt.

18. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    melieke had vandaag een huildag. niet willen drinken, wel honger hebben (grrr).
    heeft een van jullie kindjes dat ook, dat ze de fles niet in een keer leeg drinken?
    zij drinkt eerst ongeveer 100cc en na +/- anderhalf uur nog 80 cc...
    en die gaat er met pijn en moeite in!
    ervaringen en tips? erg welkom!

19. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Hier ook een die standaard haar fles niet in een keer leegdrinkt. Wat ik doe is even wegleggen in de box en 10 minuten later weer proberen. Meestal gaat er wel wat in maar als ze echt niet mee hoeft dan houdt het op. Ik deed het eerst ook hoor...later iets geven omdat ze weer honger kreeg maar ik heb wel zoiets van ze heeft een kans gehad om te eten, doe ze er langer over dan een half uur ...dan heeft ze bij mij pech gehad. Vandaag heeft ze dat in de gaten en heeft niet meer om meer gevraagd.

20. angeliq

angeliq Actief lid

16 dec 2005
    110
    0
    0
    hoi

wesley besloot vanacht om 4 uur om wakker te worden en pas om 6 uur te gaan slapen.ppff heb vriend lief om 8 uur laten opstaan toen hij weer wakker werd. Verder is de dag wel goed gegaan maar we zijn ook de helen dag op pad geweest schoentjes voor wesley gekocht. Nu nog een stoer pakje voor de doop volgende week.Hij was lekker rustig in de stad maar dat is hij meestal in de wagen. Ben benieuwd wat de avond/nacht ons brengt.......

groetjes angeliq en wesley

Deel Deze Pagina