Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Nou als Xenas het mag, mag ik het ook ff SPAMMMMMMM

2. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    8) Hij speelt met koekiemonster!

(zie trouwens dat koekiemonster wel populair is vandaag! Jesse heeft namelijk een slabbertje met koekiemonster zag ik! En Xavièr zit in de voetjes van koekiemonster te knijpen :))

3. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    heb net weer een nieuw fimpje gemaakt, die ga ik nu ff op youtube zetten.. als dat gebeurt is (kan wel ff duren volgens mij is youtube beetje sloom vandaag) ik plaatst hier strax de link..

Kusjessss

4. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Reageer heel even lees vanavond alles.
    De lucht is nog steeds niet weg... wel boven gelukkig.
    Hangt over al lucht verfrisser ;)

Britt haar sprongetje valt redelijk mee en ze heeft van 00:00 tot 5:45 geslapen dus hoop dat het door slapen gaat komen.

5. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
  6. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    En ik heb een nieuwe banner :)

7. [​IMG]

Zag dat ik 2 dezelfde foto's had geplaast! En mag pas wijzigen een uur na plaatsing (kreeg daarvan een melding ofzo!)
    Dus doe ik gewoon weer even spammen!

8. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Tjonge jonge, elke keer als ik denk dat ik weer bij ben kletsen jullie weer drie pagina's vol! Echt niet handig............Maar wel gezellig.

@Diaan; en? is de hoofdpijn al weg?

@Jetteke; goede beslissing meid. 'Bij twijfel niet inhalen' zou mijn vader zeggen.

@Laura; Lekker dat Merla het zo goed doet in haar eigen bedje!

@Maris; ik heb Liesje ook al heel lang niet gezien. Volgens mij heeft ze ook geen buddy. Misschien even PB-en?! Hier nog een die in de katoenen luiers heeft gelegen. Ben jij NH-er?! Waarom staat er dan Gelderland in je profiel?! Uit welke plaats kom je? Ik uit Uitgeest (maar daar woon ik niet meer)

@Nynke; zeker weten dat het komt door de geboortedag van mijn moeder en mijn verjaardag. Komt vast allemaal wel weer goed. Fijn dat jij dit weekend een beetje bij kunt komen!

@Nijnie; haha iets dat lijkt op ABN!

@Missyess; Oeps, die honden ook! :rolleyes: ;)

@Marieke; dus ik mag met mijn autorijbewijs ook een 747 besturen?! ;)

@Rastagirl; als je nou even verhuist naar NH dan mag je gezellig op Fiene passen! ;) Lief dat je het aanbiedt zeg!

@Xenas; niet aan jezelf twijfelen hoor meid. Mijn VK zou zeggen: gewoon moeder zijn (lees: gewoon je intuitie volgen). Schone flessen en spenen hou je in de koelkast steriel. Daar bewaar ik ze dus. Ahhhhhhhh, wat een schatje!

Ik ben vandaag weer lekker uiig bezig. Ik dacht Fiene haar voedingen iets naar voren te halen(eerste voeding was 7 uur vanmorgen) zodat ik de voeding rond 19.00 uur nog zelf kan geven voordat we uit eten gaan........Dus ik haal haar uit bed leg haar in de box.,......verbaas me erover dat ze zo ligt te jengelen.....pak haar uit eindelijk uit de box omdat ik haar toch al eerder wilde voeden........ben ik een uur in de war! Vind je het gek dat ze ligt te jengelen. Ze heeft HONGER! Domme doos. Fiene is ook zo makkelijk en geruisloos. Ze was wel een beetje onrustig, maar geen geschreeuw of gesmak verder.
    Nu zit ze dus op een schema waar ik niet zo blij mee ben, maargoed we halen we een extra voeding uit de vriezer en 'loeien' vanavond wel een keertje extra.
    Verder niet veel te melden. Vanmiddag Fiene naar mijn vader brengen voor haar eerste logeerpartij en vanavond lekker uit eten met irish coffee toe! Mmmmm, kan niet wachten!

Fijn weekend allemaal, Maartje

9. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    ik vind het hier echt rustig hoor meiden.. pff.. hihi

10. Zeker rustig!
    Ik krijg zo visite..

11. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    ik krijg zo ook visite dus meld met later wel weer met reacties.....en de hoofdpijn is vannacht weggegaan, oef gelukkig maar.

Ff snel nog wat leuks....
    We krijgen Rowin zo slecht zindelijk, hij is al ruim 3.
    Hij wil wel op de wc zitten maar met luier aan.
    VAnmiddag zei hij ik moet ff poepen op de wc mampje en pap.
    Dus wij hem op de wc zetten, roept hij domme papa luier uit.
    Wij waren verbaasd.
    Gaat hij zitten, zegt hij papa even weggaan en deur dicht doen.
    Wij staan in de keuken te wachten op wat er komen gaat. Roept hij klaaaaaaar en ja hoor een poep in de wc.
    Geweldig toch, en nu gaan we doorzetten.
    Sta hier te springen van blijdschap en trotse moedergevoelens. Wat is mijn mannetje knap. Je bent een kanjer!

tot later zeg ik met een bigsmile op mijn gezicht
    :) :whistle: \:D/ :) :whistle: \:D/ :) :whistle: \:D/ :)

12. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    @ Kiss: mooie foto weer! Sinds wanneer kan Xavier dingen vastpakken? Wij vroegen ons laatst af wanneer we dat kunnen verwachten.
    Echt een mooi mannetje.

@ Xenas: Jesse is ook een mooi ventje! Hij heeft zo'n lieve oogopslag vind ik. Wenkbrauwen bij baby's zijn super voor hun uitstraling (Oriande heeft heeeeeel blonde wenkbrauwtjes). Coole slab ook!
    Mbt het huilen in bed: het moet misschien nog wat wennen? Een beetje huilen voor het slapen is volgens mij gewoon een vorm van communicatie van die kleintjes. Hier in huis is het vaste priken, en het duurt meestal een kwartier. Ik moet me dan ook wel inhouden om er niet continu heen te gaan, maar voor Oriande is dat juist onrustig denk ik. Het helpt dat het bedritueel hier voornamelijk door mijn man gedaan wordt, hij kan er wat strenger in zijn dan ik en kijkt gewoon op de klok of het al tijd is om weer even te kijken.

@ Maartje: ik kom oorspronkelijk uit Hippolytushoef (voormalig eiland Wieringen, bij de afsluitdijk) maar ik woon nu alweer 13 jaar in de regio Arnhem. Vandaar dat er in mijn profiel Gelderland staat, maar ik ben dus officieel een kaaskop (geboren in Alkmaar namelijk).
    Ik ben niet zo strikt met het schoonmaken van de flesjes, ze gaan wel elke dag goed door een sopje, maar steriliseren doe ik nog maar twee (en soms 1...) keer per week. De eerste weken deed ik het wel elke dag.

Wij waren vanmorgen op tijd naar het winkelcentrum gegaan, want bij de Etos hier krijg je op zaterdag 's morgens voor elf uur dubbele babyzegels. We hadden nieuwe billendoekjes nodig en toen had ik meteen weer een kaart vol. ik heb er de bibifles voor uitgekozen. Het is een mooie grote, dus die komt (misschien al sneller dan ik denk?) wel weer van pas. De grootste die we hadden zijn 180 ml en deze is 250.

Verder heb ik alle kleertjes weer eens uitgezocht, om even te checken of er geen maatjes 62 tussen de grotere kleertjes zaten (was natuurlijk niet zo, ik had het al eens uitgezocht). De commode is nu wel weer helemaal netjes ingeruimd in ieder geval.
    Opvallend is dat Oriande in maat 62 in overwegend babyroze gekleed zal gaan, en in maat 68 in hardroze, rood en donkerpaars (en niet te vergeten het beeeeeeldige oranje pakje wat ik helaas niet mocht ruilen bij de C&A).

Ik begin meer en meer de voordelen in te zien van fulltime loeien. Vanmorgen werd Oriande ineens weer eens om 4 uur wakker van de honger, en toen heeft mijn man de voeding gedaan. Ideaal! (ik werd natuurlijk rond acht uur wel met enorme loeibehoefte wakker, maar wel heerlijk dat ik mocht blijven liggen!)

Groetjes
    Maris

13. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    @ Diaan: wat geweldig knap van Rowin! Ik kan me heel goed voorstellen dat je helemaal blij bent! Hopelijk gaat het nu voortaan altijd zo! Wat zou het kunnen zijn waardoor hij ineens "het licht gezien heeft"?

Fijne visite-tijd gewenst voor Diaan en Missyess!

ps ik heb een nieuwe avatar!
    :)

14. @ nijnie: ben nog geweest en m'n bril zit een stuk beter nu. Is nog wel even wennen aangezien dit montuur klemt tegen je hoofd aan en niet meer achter je horen 'hangt'. Heb er nu in ieder geval geen last meer van. Zal binnekort wel een fototje plaatsen met m'n nieuwe bril.

@ nynke: lekker dat de kids ff naar je zus kunnen. Huilen hoort erbij, het is een spannende tijd voor je geweest en ik ben blij dat je moeder er goed doorheen is gekomen. Knuff van mij.

@ missyess: welkom bij de bertha's. Hier is de productie nog niet echt hoog. 's Ochtends wel. Dan krijg ik na het voeder nog wel 80 cc. Overdag na het voeden zo'n 25 cc. Heb nu net genoeg staan voor een laatste flesje (Wietze krijgt dan 250 cc, overdag krijgt hij 200 cc en die gaan steeds vrolijk op).

@ maris: merk ook wel dat ik wat droger ben. Met een goed voorspel lukt het hier prima ;) (heb dan ook geen pijn meer). We zijn dan ook wel al 4 weken na de bevalling weer begonnen. Het hielp toen wel dat we condooms moesten gebruiken omdat het spiraaltje nog niet zat. Dan is 'het' wat gladder.

@ maartje: veel plezier vanavond en geniet van je Irish coffee.

@ steriliseren: wat is dat? Doen wij hier niet. We wassen het goed uit met een heet sopje en daarna goed uitspoelen en afdrogen met een schone theedoek en klaar voor gebruik. Vind het zo'n onzin dat gesteriliseer. Het is wat anders als je kindje spruw heeft, dan zou ik wel de speentjes uitkoken maar voor de rest kan het volgens mij weinig kwaad. Er kan tenslotte niks groeien zonder voedingsstof, dus goed schoonmaken is voldoende.

@ maris: dat je man de nachtfles kan doen is idd wel een groot voordeel van continue loeien. Gelukkig heeft Wietze weinig echte nachtvoedingen meer (vanmorgen om 7.00) heb daarna nog nagekolfd en lag er om 8.15 weer in tot 10.30 toen Wietze kwam voor de voeding en Diederik met een ontbijtje op bed.

@ diaan: wat goed van Rowin. Hij heeft het duidelijk door. Nu lekker doorzetten en voor je het weet is ie overdag uit de luiers.

Hier alles lekker rustig na de baaldag van gisteren. Heel de dag hoofdpijn... dacht ik... eigenlijk migraine. Dus vannacht heerlijk geslapen en zonder hoofdpijn wakker geworden. Ik had altijd al last van migraine en is altijd een teken dat ik oververmoeid aan het worden ben. Mag nu helaas de medicijnen tegen de migraine niet innemen in combo met de bv.

Dadelijk komen als het goed is vrienden langs en heb ik vrij. De een na laatste voeding geef ik zelf nog en de laatste mag iemand anders doen. Diederik zorgt vandaag voor Wietze ik ben alleen de melkfabriek. Nu ga ik nog even snel loeien voor onze vrienden komen.

Iedereen een fijn weekend.

Liefs Silvie

15. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    @ Maris, Xavièr pakt zijn speeltjes bewust toen hij ongeveer 9 a 10 weken oud was.. Nu gaan de meeste losse speeltjes (bijtringen enzo) richting zijn mond, hihi.. echt schattig..

16. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    @ Diaan Applaus voor ROWIN! HOERAAAAAAAAAAAaa

17. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Maris, wat is jouw bouwjaar dan? Ik ben van 1978 ;). Je hebt inderdaad wel geleden met die katoenen luiers... maar dan was je vast wel gauw zindelijk...;).
    Kibbelen gaat op en af, ik heb wat pre-werkstress en ben al 3 weken "ongesteld"... (zo van het is bijna over, maar helemaal over gaat het maar niet) word ik niet vrolijker van in elk geval... Stopweek nu, dus hopelijk zet het nu dan ff goed door en ben ik er eind van de week vanaf. Ik krijg altijd zo last van dat gebroei van dat maandverband. Als het nou nog zo door blijft zeuren dan ga ik toch ff langs de huisarts. Maar heb wel eens vaker gehad dat het zo half half was.
    Ik zal trouwens eens kijken of ik het nummer van Liesje (die is van Winter toch?) nog in mn telefoon heb staan. Want ik heb haar toen een sms gestuurd toen Mirte was geboren.
    Nummer gevonden, ik doe wel ff een smsje.

Missyess, oeps... honden... had de buurvrouw verder niks?
    Lekker geslapen vannacht ondanks dat lief er niet was? Ik hou daar ook niet van.
    "boter, brood en groene kaas, wie dat niet zeggen kan is geen oprechte/echte Fries" (zoiets).

Marieke, gelukkig dat je broertje toch nog op tijd op Schiphol kon zijn.
    Bûter, Brea en Griene Tsiis. Wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries... (even gegoogled, ik wist niet hoe ik het schrijven moest...)

Diaan... kom ik aan met mn onschuldige kaboutertjes... ;).
    Wat stoer van Rowin!

Happyliesje, het verschil tussen dag en nacht probeer ik hier duidelijk te houden door overdag de gordijntjes op Mirte haar kamertje open te laten en ze 's nachts dicht te doen. We doen ze ook altijd samen open 's morgens :).

Laura, wat fijn dat het goed gaat met Merla en dat ze mag proberen te stoppen met de pufjes.

Xenas, fijn dat je je na een goed gesprek met Rob weer wat beter voelde! Jesse geslapen tot kwart voor 9 netjes zeg! Hoe laat heeft hij dan de laatste voeding gehad? Gewoon ff nieuwsgierigheid. Wij geven rond half 11 de laatste fles, maar vervolgens vind ik dat ik om een uur of 7 toch echt wel een fles moet gaan geven omdat we anders die 5 voedingen volgens mij niet eens halen. Dus dan sleep ik mezelf uit bed (vaak ben ik rond die tijd toch even wakker) om de fles te maken en vervolgens maak ik Mirte wakker. Ik heb nog niet geprobeerd hoe laat ze uit zichzelf wakker wordt. Maar straks (volgende week al blegh) als ik weer ga werken zal ze ook rond 7 uur de fles krijgen...
    Ik heb zo'n flessenuitdruiprekje (galgje woord) op het aanrecht staan waar ik de flesjes op hang en de speentjes op leg. Extra spenen leg ik in een bakje in de kast.
    Wat een moppie die Jesse :).

Kiss, leuke foto's :). En dat filmpje, hij doet je gewoon na! Dat geluidje wat hij maakt op het eind van een uh... dat doet Mirte ook. Hihi.
    Dingen pakken doet ze nog niet, ze houd wel even vasr als ik iets in haar hand stop, maar zelf pakken doet ze nog niet.

Maartje, veel plezier vanavond!

Inmiddels is Mirte weer wakker, ik ga ff met haar op de bank hangen.

18. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    SMS van Liesje

Alles goed hier... heb er ff onderdoor gezeten, maar nu ok! Heel lief dat jullie mij missen... kom straks nog ff langs het forum. Groetjes, Liesje

SMS van Liesje

19. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Aangezien het hier toch net rustig was, ben ik ff in de keuken gaan staan en heb iets heerlijks gemaakt 8)
    Appelflappen en bladerdeeg gevuld met knakworstjes =P~

JAMMIEEEE

En om dat ff met jullie te delen en jullie ff lekker te maken heb ik er natuuurrrlijk een foto van gemaakt! :)
    Dit is het eerste gedeelte, de rest zit nu in de oven.. het ruikt hier heeeeeeeeeerlijk... Jam jam!

20. @ kiss.... ohhhhh ziet dat er lekker uit zeg!
    Heb in ene lekkere trek gekregen!

@diaan.. hoera voor rowin! Wat knap zeg!

@nijnie..Jesse krijgt meestal rond half 12 zijn laaste flesje.. dan maak ik hem wakker.. verschoon zijn luier, en krijgt hij half slapend zijn flesje.. ik leg hem dan daarna meteen weer terug in bedje.. want dan slaapt hij! Kwam ik laast achter dat ik het ook zo kon doen!
    Als hij dan zou poepen.. tja dan heb ik pech gehad hahaah en wordt het inslapen wat moeilijker!

Zoooo Jesse had netff zitten poepen niet normaal!
    En die luier was een partij zwaar.. dus heb ik hem even gewogen ahhaha en wat denken jullie ....
    245 gram! voor 1 luier! MY GOD

Deel Deze Pagina