Hier is de laatste fles rond 22.00 en 's ochtends maken we haar wakker rond 6 uur zodat ze half 7 kan eten. Als we haar niet wakker maken slaapt ze gerust door. @ Diaan: applaus voor Rowin! =D> =D> =D> Oja, hier zijn we al overgestapt naar de nr 3 speen van Avent. En wat blijkt...Jasmijn eet een stuk meer dan voorheen! Kennelijk ging de 2 toch te langzaam. En ze valt ook niet meer in slaap tijdens het voeden tenzij ze echt doodop is.
@ Nijnie: ik ben van 1976, dat scheelt dus niet eens zoveel. Fijn dat je Liesjes nr had en dat je al meteen antwoord van haar gekregen hebt! @ Xenas: Ik moet vreselijk wennen aan mijn nieuwe plaatje... Een beetje vergelijkbaar met automatisch op "bevallingslijstforum" klikken: ik zoek altijd mijn eigen laatste bericht als ik ga reageren, maar nu lees ik er spontaan overheen omdat ik Arwen nergens zie! Maar ik geloof dat ik mijn oude plaatje niet meer heb, dus het moet maar zo blijven. Oriande heeft het niet naar haar zin in bed vandaag. Dat komt ervan als je enthousiast op het forum vertelt dat haar huilmmomentje meestal een kwartiertje duurt vrees ik. Manlief is er weer mee bezig, zielig hoor dat ze zo huilt.
Kiss, dat ziet er goed uit! Xenas, wij doen eigenlijk altijd verschonen voor de fles en Mirte is vaak nog wel slaperig als ze weer naar bed gaat. Ze valt over het algemeen in elk geval wel weer snel in slaap. Zo flinke luier zeg... oempfff. Choco, hoe lang/kort doet Jasmijn over de fles met nr 3? Wij zitten nog altijd een beetje te hanessen. Speen 2 gaat te langzaam, speen 3 te snel. Eerst met 2 en dan met 3 kan, maar wat een gepruts steeds dat wisselen en Mirte wordt ook zo ongeduldig als ik ze verwissel... . Dus dan drinkt ze alsnog heel snel de rest op. Maris, hihi het is even wennen he als je een ander plaatje hebt. Dan scroll je zo jezelf voorbij . Maar ze is wel leuk! Arme Oriande, weet je dat ik die kleintjes er wel eens van verdenkt dat ze gewoon stiekum meelezen...? Als je roept dat er iets goed gaat ofzo dan willen ze het ineens nog wel eens veranderen... hihi. Mijn lief is uit t zelfde bouwjaar als jij .
hoi hoi *schaam* *schaam* zo lang niets van mij laten horen....sorry hoor, maar zat er ff onderdoor...maar dat is nu achter mij...heb nog wel een tijdje mee gelezen, maar dan kon ik het niet meer opbrengen om op de pc te komen... Dus pik ik hier maar weer in! Hoe is het met jullie kleintjes? Met Winter is alles ok...ben gestopt met de medicijnen voor de reflux en hij doet het wonderbaarlijk goed! Leve de osteopatie! Woensdag nog naar de KA geweest, want hij had weeral eens last van z'n neusje en Winter weegt nu 6,690 kg en is 62,5 cm lang! Is echt geen klein beebje meer....*snik* Verder slaapt hij nog altijd bij mij in mijn armen en hebben we zalige nachten zo...slaapt hj toch wel een uur of 3 4...en anders maar een half uurtje...dus de keuze is snelgemaakt...we leren het hem wel weer af...en ik ben er ook nog niet klaar voor om hem uit mijn bed te halen... En lachen dat hij doet! Het is echt ons grootste zonnetje in huis...zalig is dat gewoon!
@Missyess: is de buurvrouw een beetje bij gekomen van de schrik? @Marieke: t'is toch wat wel een 747 mogen vliegen en geen auto huren! Veel plezier met je broertje. @Klieke: een echte Fries of niet? Mijn mams komt uit Friesland. Alles goed bij jullie? @Rastagirl: wat lief van je. Helaas net iets te ver weg voor mij. @Xenas: niet onzeker voelen hoor. Je doet het prima. Gave foto's. @Kiss: leuke foto. Ik kon zo even een appelflap halen hoor! @Moon: balen van de lucht. Fijn dat Britt zo goed slaapt. @Maartje: tuurlijk komt het weer goed! Heel veel plezier vanavond. En alvast van harte gefeliciteerd! @Diaan: wat knap van Rowin. Hier een meisje dat ook maar niet zindelijk wil worden. Ach, komt vanzelf wel. @Silvie: veel plezier met je visite. @Nijnie: lastig dat kibbelen. Maar het hoort er wel een beetje bij helaas. Fijn dat je Liesje een sms hebt gestuurt. @Choco: heerlijk zo makkelijk oplossing en dan beter eten. @Maris: leuke avater. Lastig die huil momentjes. @Lisje: fijn weer wat van je te horen. Jammer dat het even tegen zat. Fijn dat het met Winter weer beter gaat. Dat slapen komt vanzelf goed hoor! Hier dan Bertha5. Ik heb gisteren maar weer eens gekolfd en Marijn de fles gegeven. Ik kreeg de kriebels van al die anti fles verhalen hier. Het kolven ging prima 150 ml en dat voor s'avonds en meneer dronk het in een keer weg. Daarna nog 5 minuten borst en hij was weer het mannetje. Vandaag lekker mijn mams weer gezien. Fijn om haar in haar eigen huis te zien. Wel weer tranen maar goed. Daarna heerlijk geshopt. Nieuwe kleren voor mezelf bij miss etam en veel kleren voor Marijn. En dat terwijl ik voor de oudste kleren moest hebben maar niks kon vinden. Het is wel erg stil zo zonder kids maar ik merk wel dat het me wat lucht geeft. Vanavond heerlijk optijd naar bed en morgen uitslapen. Heerlijk.
Liesje, welkom terug . Wat heerlijk he dat lachen! Blij om te horen dat het weer goed met jou gaat en dat Winter het zo goed doet! Nynke, lekker dat je je moeder weer hebt gezien in haar eigen huis! Super!
@ Nijnie: volgens mij heb je gelijk... Toen ik een paar weken terug met Oriande op het werk was stond ik ook trots te vertellen dat ze zo weinig huilt en: het was meteen raak, ze ging huilen. Oriande drinkt haar flesjes trouwens met speen 1 en doet er een kwartier over om 150 ml weg te krijgen en 20 min voor 180 ml @ Liesje: welkom terug, goed te horen dat het met Winter wat beter gaat. Maar elke avond bijna 7 kilo op je borstkas, tsjonge zeg! Respect dat je het volhoudt! @ Nynke: fijn dat je weer bij je moeder in haar eigen huis op bezoek kan! Nogal logisch dat het emoties teweeg brengt toch? Rust lekker uit vanavond! @ Maartje: hoe was de Irish coffee? @ Xenas: leuke banner inderdaad! @ Missyess: heb je al een bosje bloemen bij die buurvrouw gebracht? en ben je je dag alleen goed doorgekomen? Oriande is inmiddels in diepe slaap verzonken gelukkig. Wat er nou was... het ene moment lachte ze en maakte ze van die schattige geluidjes, en dan was het zomaar ineens weer helemaal mis en ging ze vreselijk tekeer. Ze had zichzelf op een gegeven moment ook helemaal losgewoeld in bed EN haar broek uitgetrappeld. Op zich wel knap maar ook wel heel zielig om je meisje zo aan te treffen met blote beentjes. Misschien had ze wel voor het eerst in haar leventje darmkramp, maar we zullen het nooit te weten komen vrees ik.
@ nynke: geboren in Dokkum , mijn ouders wonen nog steeds in Friesland, ik ben ge-emigreerd naar de Veluwe Mijn meiden zijn ook ween logeren, geeft even wat lucht. Wel echt gaan genieten he? en niet stiekum schoonmaken! Verderbkomt hier steeds meer regelmaat en dus rust... Reinheid (ach wie heeft daar last van Gelukkig hier de meiden wel zindelijk. Lotte vond luiers opeens iets voor baby's en zij was al groot... prima... Ik zie veel leuke nieuwe banners en avatars! Gezellig! Marsi, ik nerkende je eerst niet hahaha Welterusten allemaal! groetje, Klieke ps: Reijer moet dinsdag al de tweede prikjes
@Xenas: amai, wat een flinke jongen is Jesse! Op de foto is ie precies een maand of 6. @Maartje: hey, hopelijk heb je genoten van die Irish coffee! @Diaan: oh, zo goed van Rowin! Flink, hoor, jongen! @Misoh: hier staan ze nochtans nogal op het steriliseren, zeker de eerste weken (maanden). En uitdrogen mogen we zeker niet doen, omdat er dan miniscule haartjes van de keukenhanddoek kunnen opgeraken. Nu, ik sta aan jouw zijde, hoor, ik vind het nogal overdreven. Maar moest ik hier zeggen dat ik niet (of nauwelijks) steriliseer, dan zou ik nogal wat horen! . Steriliseren gebeurt bij mij wel op 6 minuutjes in de microgolfoven, met zo een speciale sterilisator, dus da's lekker makkelijk! @Nijnie: ja, Liesje is de mama van Winter en nog 2 dochtertjes, geloof ik. Maak me ook wel ongerust. Oh, lees net dat het goed gaat met haar. Bedankt Nijnie! @Kiss: ben te laat zeker voor die appelflappen? Ze zien er HEERLIJK uit! @Liesje: hey, welkom terug! Ben content om te horen dat alles nu goed gaat, zowel met Winter als met jezelf. En je hoeft je echt niet te schamen omdat je een tijdje niet bent geweest. Soms heb je er gewoon even geen zin in, daarmee gedaan! Dikke knuff alleszins... @Nynke: ha, leuk geshopt? Goed zo en geniet heeeel erg hard van het uitslapen, meid! Alweer een redelijk rustig dagje hier. Deze morgen met m'n auto naar de garage voor onderhoud (ik heb er maar 3000 km mee gereden op een jaar tijd!?), maar ja, ik moet hem hebben voor het werk, dus ... Daarna heb ik tiramisu gemaakt, zijn we bij m'n moeder gaan eten, hebben daar lekker nog even tv gekeken en daarjuist (rond half 11) thuisgekomen. (Ja, meiden, het kost mij een uur om van 1 dag bij te lezen ) Ik heb deze morgen het aanbod gekregen om vanaf maandag tot het einde van het schooljaar te gaan werken in een school voor buitengewoon onderwijs (weet niet of dat bij jullie ook zo heet). Het is secundair, dus mentaal gehandicapte leerlingen van 13 tot 21 jaar. Ik twijfel hard om het te doen. Ik ben namelijk onderwijzeres lager onderwijs van opleiding en niet echt gekwalificeerd voor dit werk (zou het wel kunnen, maar 't is toch anders, hé). Langs de andere kant is het wel financiële zekerheid voor 6 maanden en ik heb al eens gewerkt met mentaal gehandicapte kinderen en dat viel toen reuze mee! Ik weet het echt niet. Misschien dat de nacht raad brengt... Groetjes iedereen en slaapwel!
Ik ben 30! Jeetje meiden, voel me al bijna een beetje oud! Irish coffee was heerlijk en het eten nog lekkerder. Net mijn cadeau's gehad, namelijk een nieuw dekbed (wilde ik al heel lang heel graag) met bijpassende hoes. Nu lekker slapen, morgen meer (typen is best lastig na irish coffee hihihi). Liefs, Maartje
Gefeliciteerd maartje! Slaap lekker onder je nieuwe dekbedje! Kom morgen wel ff weer meiden, heb m'n broertje hè...!
FF snel een vraagje, vooral mijn man vraagt zich dit af. Als jullie baby heeft gegeten, spuugt hij/zij dan na het eten wel eens/vaak zijn melk eruit? En maken ze ook zo een roggelend geluid tijdens en na het eten? Weet niet zo goed hoe ik het geluid mioet beschrijven. Jolien drinkt goed maar gooit er nogal eens wat scheuten uit, geen hele fles ofzo maar wel een flinke scheut,ze is vrolijk, lacht, eet en poept verder goed. Ze is wel nog steeds heel erg verkouden. Morgen moet ik ook naar het CB dus zal het daar ook eens vragen, maar hier zijn toch de praktijk mama's en babay's
hai marize mijn meissie heeft dat de afgelopen 2 weken ook en dan voornamelijk als ik haar in de box neer leg na het eten en boeren dus nu zet ik haar in het wipstoeltje met haar speelmobiel en dat gaat beter qua spugen dan zit ze wat rechter op. wie van de baby's doet al schater lachen ik krijg het niet voor elkaar met mijn meissie lachen met heel haar gezicht doet ze wel en praatjes maar echt het schater lachen doet ze nog niet. en mamsi wil dat zo graag he hihi
goedemorgen allemaal sorry dat ik 2 maanden niks heb geschreven ik lees alles wel maar de moed om te schrijven ontbraak mij ik zal vertellen waardoor sinds de bevaling vloei ik al veel mijn hb is 5.5 en ijzer 10 en met pillen kregen ze het niet omhoog dus moest ik 10 spuiten in rug laten zetten elke dag 1 nu is heel mijn rug bruin (maar dat zie ik toch zelf niet) tegen die spuiten kon ik niet goed tegen dus mijn gezicht zag er niet uit en mijn ogen waren snel moe ik moest weer op controle komen moest meer spuiten krijgen maar door reactie op die spuiten deden ze het niet en keken hoe ik me zou voelen maar het gaat weer achteruit word weer heel moe enz hb nog niet goed en ijzer ook niet nu moet ik dinsdag weer allerlei testen ondergaan gelukkig doet dylano het wel goed heeft zich aan het drukke gezin aangepast huil uurtje ken ik ook niet nachten wakker zijn voor nacht voeding ook niet slaapt vanaf het begin door alleen gisteren met dylano naar dokter geweest hij was verkouden en van de 6 flesjes 120 cc liet hij er 3 staan en van de andere 3 kwam er ook veel uit terwijl hij anders nooit spuugt nu van dokter antibotica gekregen omdat er slijm in longetjes zit moet het goed in de gaten houden maar die jongen huilt niet en voelt zich schijnbaar niet ziek (wel lekker natuurlijk maar zo is het moeilijk in de gaten te houden) ik lees alles wel maar zal nog niet veel reageren heb daar de moed niet voor ik type nu ook niet maar mijn zoon van 16 helpt mee ik voelde me rotig omdat ik zo lang niks van me had laten horen maar ik lees dat alles met julie baby's ook goed gaat is lang verhaal geworden maar zo weten julie weer wat groetjes cathy
@happyliesje..jaa knappe jongen he, dat hij al zo kan zitten.. Leuk aanbod.. weet je al wat je gaat doen? @marize..Jesse spuugt ook wel af en toe na de voeding hoor. Denk dat dat wel normaal is. Maar ik weet ook dat hij het meestal doet, als hij teveel in bepaalde tijd naar binnen krijgt. Meestal stoppen wij ff naar 10 a 15 minuten..boertje laten. En vaak geeft hij daarna weer aan dat hij even wilt stoppen. das meestal ook na 10 minuten! @rasta.. Jesse schatert af en toe..het komt vanzelf wel hoor! @maartje gefeliciteerd meid!! Dat je maar een grote meid mag worden @kathy.. jeetje meid.. wat vervelend zeg dat het niet zo goed gaat met je! Hoop dat je snel weer opgeknapt bent! Fijn dat Dylano het goed doet...Alleen dat minder drinken moet je wel even in de gaten houden! *knuf*
Xenas, leuke banner! Ik heb ook een nieuwe . Maris, hihi het is wat met die kinders he... Mirte drinkt met speen 3 een minuut of 10, al was het vanmorgen toch weer meer richting een kwartier (150ml). Oriande haar broek uitgetrappeld in bed, gelukkig dat ze wel in slaap is gevallen uiteindelijk. Happyliesje, succes met het maken van een keuze mbt werken. Het lijkt mij best wel heftig. HEt is wel vastigheid voor een half jaar... moeilijk. Maartje, hieperdepiep hoeraaaaaaa! Heb je lekker geslapen onder je nieuwe dekbed? Marieke, geniet ervan dat je broertje er is, we zien je wel weer verschijnen hoor! Marize, hier eigenlijk zelden spugen dus nee daar kan ik je niet mee helpen. Rastam, schaterlachen heb ik ook nog niet gehoord, wel dat ze zo'n brede smile maakt en dan terwijl ze inademt geluid maakt, klinkt ook wel erg leuk. Kaykekay, welkom terug! Wat naar dat het met jouzelf niet zo lekker gaat. Hebben ze enige idee waar het aan ligt of gaan ze dat dinsdag proberen te ontdekken met al die testen? Gelukkig doet Dylano het wel goed, hopelijk slaat de antibiotica snel aan en drinkt hij ook weer lekker zn flesjes leeg! Voel je niet verplicht om te reageren, eerst aan jezelf en je gezinnetje denken, dan pas aan ons! Sterkte! Ik was om 6 uur wakker, dus bedacht dat ik nog een klein uurtje kon blijven liggen voordat ik de fles zou maken... Werd ik om half 8 wakker . Fijne dag allemaal.