@Nijnie: Ik laat Jeroen meestal ook slapen. Ik haal haar uit bed en verschoon haar. Ik geef BV, dus dat kan ik niet uit handen geven. Overdag pakt en verschoont Jeroen haar ook vaak.
@nijnie..Ik doe door de weeks de nacht voeding.. en Rob de late (12 uur) In het weekend draaien we de rollen om! even een vraagje voor de flesgevende mama's! Jesse heeft vandaag gehad: 5 uur: 120 9 uur: 150 12 uur: 150 4 uur: 150 en net om 7 uur 120 dus in totaal al 690cc. Als ik straks de late voeding nog 150cc geef.. dan zit ik op 840... volgens mij wel redelijk..(of te veel?) Maar lijkt wel of hij honger blijft houden.... hij krijgt hypoallergeen nutrilon en weegt ongeveer 4500 gram.
Ik ben Jetteke (34) en ik ben getrouwd. Op 17 oktober ben ik bevallen van Jarno. Het was een inleiding na langdurig gebroken vliezen en dagenlang weeen die maar niet vaker wilden komen dan om de 5 minuten. Jarno woog bij de geboorte 3720 gram en was 52 cm lang (later bleek hij gekrompen te zijn naar 50 cm, dus hij zal toch 50 geweest zijn). Jarno heeft vlak na zijn geboorte een infectie gehad. Hij heeft toen op de couveuseafdeling gelegen en is behandeld met antibiotica. Ik geeft afgekolfde borstvoeding omdat Jarno helemaal gefrustreerd raakte van de borst. Hij is veel te ongeduldig. Mijn man en ik bleken een heel verschillende smaak van namen te hebben. Uiteindelijk kwam hij met Jarno. Was bij mij niet liefde op het eerste gehoor maar daar kwam ik snel op terug. De naam bekt heel goed met onze achternaam en de letters van de namen van de opa´s en mijn man zitten er in. Als het een meisje was geweest had het Lisanne geheten. Ik ben overigens meer een lezer van het forum dan een schrijver. Ik lees hier bijna dagelijks, vaak meerdere keren. Ik leef altijd mee maar heb niet altijd behoefte om te reageren... Groetjes, Jetteke
Bedankt voor de tips: ik heb haar maar gewoon lekker bij me gedragen in de lodger en dan werd ze wel weer lekker rustig. Ook heb ik maar even het boek oei ik groei besteld, aangezien ik totaal niet op de hoogte ben van die ontwikkelingen enzo, en ik merk dat dat toch wel handig is. Ik vind de lodger een beetje warm voor in huis, dus ik heb nu een draagdoek besteld, waarbij ze ook strak tegen je aan zit, zodat ik wat makkelijker kan bewegen en het huishouden ondertussen gewoon kan doen. En haar ondertussen lekker bij me kan dragen, want blijkbaar vindt ze dat erg geruststellend. Ik heb wel gelachen zeg! Die mooie kapsels en dat filmpje in die tummytub! Echt geweldig! Ik lag hier helemaal in een deuk met Jeroen! @ Angeliq: Welkom! @ Doris: Erg leuk idee, ik ben voor zo'n lijst!
Hier doet manlief 1 a 2 flessen per dag, ik de andere 3 a 4. Maar hij is ook maar tijdens 2 flessen thuis door de week (de laatste 2) In het weekend doen we het gewoon hoe het uitkomt. In het weekend doet hij vaak s morgens het badje of hij gaat met sven samen in bad. Omdat ik Sven om de dag s morgens in bad doe komt hij er door de week ook niet aan toe (hij gaat al om 7 uur s morgens de deur uit) Ik heb ook echt het gevoel dat we het samen doen! Ben blij dat hij na zn werk ook nog lekker met Sven bezig is, vind het ook een geweldig gezicht, mijn 2 mannen! Net zaten ze samen voetbal te kijken, zo liefff Groetjes Doris
@Angeliq; welkom bij de club! Gezellig om er weer wat nieuwe mama's bij te krijgen! Ben jij ook al lekker opgeknapt? @Xenas; Whahahahahaha Echt goed die foto's! Zal ik er dan ook nog maar een in de strijd gooien: @Jetteke; Fiene is ook 'gekrompen'. Ze zat waarschijnlijk nog een beetje teveel in elkaar gedoken tijdens de eerste meting. @Laura; ik merk ook dat er nog veel meer info is dan er in mijn koppie zit. Ik werk al jaren met kinderen, maarja zo zie je maar weer dat werk en prive totaal anders is.
@ Xenas, Voor een keer is het volgens mij niet erg hoor als je een dagje op wat meer uitkomt, hebben we bij Sven ook wel eens als hij ineens bedenkt om snachts ook nog een keer te komen
Hihi Maartje! Wat grappig zo'n foto! Wat vinden jullie trouwens van in bad doen voor het slapen gaan 's avonds om te zorgen dat je kindje makkelijker in slaap komt? Ik zit te overwegen om het te proberen, maar ik twijfel nogal of het werkt. Sorry hoor, komen ineens blijkbaar allemaal vragen bij mij naar boven.
@Laura; wij doen Fiene om de dag in bad en altijd 's avonds voor de laatste voeding. Hier werkt het perfect! Enne, lekker blijven vragen hoor!
Maartje, Fiene is wel heel modern hoor, laptop geïntegreerd in bed EN box . Haha. Choco, lekker dat je vriend ook 2 nachten voor zijn rekening neemt. Mijn lief is heel moeilijk uit bed te krijgen 's nachts, tegen die tijd dat hij zeg maar zn eerste been uit bed gooit kan ik de fles al bijna klaar hebben . Angeliq, welkom. Missyess en Maartje, borstvoeding is lastig uit handen te geven he . Xenas, volgens mij is de richtlijn 150ml per kg lichaamsgewicht per 24 uur. Dan zou je voor Jesse op 675 ml uitkomen. Ik weet niet zo goed hoeveel je eroverheen "mag" gaan. Kreeg er vrijdag op het CB ook geen duidelijk antwoord op. Ik heb ook een boekje met een voedingsschema van het CB gekregen. Daar staat: vanaf 1 maand (3400-4750 gram) 5 x 110 -150 ml. En vanaf 2 maanden (4200-5750 gram) 5 x 130 - 170 ml. Mirte heeft er vandaag een voeding bijgesmokkeld, als het goed is komen we morgen dan weer gewoon op 5 uit. Laura, ik zit ook te denken om het badje naar 's avonds te verschuiven. Niet eens zozeer voor het slapen, dat gaat op zich best goed. Maar ook omdat het straks gewoon makkelijker is als ik weer ga werken. En misschien kunnen we er wel een mooi "voor het slapen ritueel" van maken. Wij badderen Mirte om de dag. Je zou allicht kunnen proberen wat Merla ervan vindt... is het niks kan je het altijd weer naar de ochtend doen, toch?!
@nijnie.. tnx voor die tips! Ondanks de tips die ik allemaal al gehad heb van sommige, blijf ik toch wel een beetje onzeker hierover! Al hoewel de fles geven zo fijn is... @maartje.. haha die foto is zo fantastisch! haha de TIET van zwarte PIET!
Hier in FR is het badje iedere dag (YES! ) en doe het ook 's avonds, ligt eraan wanneer ze komt maar meestal tussen 7 en 8. Dan komt ze meestal nog één keer en dan trekt ze de nacht door. Ik vind het heerlijk 's avonds badje doen, want dan is Fred thuis, kan hij ook een beetje wat met zijn dochtertje doen (hij doet haar zelf nog niet in bad, vind ie eng) en kan ie me een beetje helpen, badje vullen terwijl ik haar uitkleed, luier weggooien, watjes weggooien etc. Vind het ook belangrijk dat ze een avondritueeltje heeft, dat helpt vooral straks als ze dat wat meer door gaat krijgen... Maartje charmant hoor!
@Doris: ja de visite overleefd en eigenlijk viel het nog mee ook. Hoe is het met de gedichten? Lijst lijkt me ok. @Missyess: lief filmpje. @Missym: er word nu ook wel erg veel gekletst in ene. Succes! @Xenas: jullie je vervelen? Hoe kan dat nou? Lekkere nacht heb je gehad. @Maartje: o, wat maakt fiene lekkere nachten. Hoe gaat het inmiddels met jou? @Nijnie: ik doe de voedingen omdat ik bv geef maar verder doet manlief best veel, luiers verschonen, badje etc. In het weekend sl;apen we alllebij een dag uit. @Angeliq: welkom bij de mama's @Laura: ik doe Marijn ook meestal s'avond in bad. Hij slaapt er erg lekker op. Het is echt te merken dat iederen wat meer tijd heeft. Jullie blijven schrijven zeg. Het word tijd dat iedereen weer gaat werken. Nee grapje hoor vind het wel super gezellig zo. Marijn had een regeldagje denk ik zo, hij kwam om de 2,5 uur en was erg huilerig. Maar hij lacht wel echt nu, wat is dat toch super! Goed ik ga naar mijn bedje. Niet teveel kletsen en tot morgen maar weer.
Badje doen wij om de dag s ochtends. Ik doe Sven dan een uurtje na de eerste fles (meestal rond 8.30uur) in bad, dat werkt hier het beste! Eerst deed ik het voor de fles, maar dan was het de hele badsessie schreeuwen... Nu is dat een stuk minder, al blijft hij het aan en uitkleden maar niks vinden... Ik doe het s ochtends omdat hij dan toch wakker is en s avonds slaapt hij vaak en moet ik hem ervoor wakker maken. Groetjes Doris
hey meiden.. als je in de buurt woont van een PLUS.. Moet je hier even lezen... http://www.plussupermarkt.nl/kiekeboebox/index.cfm Als je je kaartje inlevert,. krijg je nog een kadobox! ziet er goed uit! Ik heb bij de c1000 ook ons kaartje ingeleverd.. was een erg fijn gevulde doos!
hallo @ Missyess: wat een prachtige grote ogen heeft Dewi! (Maa ja, nu val ik in herhaling, zeker? ) @ Misoh: leuke foto's. Prachtig mannetje! @ Maartje: mooie meid, die Fiene! @ Nijnie: de verdeling gaat hier als volgt: - als Nico de vroege shift heeft, dan neem ik alle nachtvoedingen, maar hij dan weer meestal van als ie thuis is. - als Nico de late shift heeft (van 14.00 - 22.00) dan neemt hij de late voeding en de eerste nachtvoeding en ik dan 's morgens. - In 't weekend: dan wisselen we altijd eens om ('s nachts) en overdag gewoon wie er zin in heeft. Ik ga ook maar eens een poging ondernemen om een foto te plaatsen. Hoop dat het lukt: oke, lukt dus niet. Hoe doen jullie dit? Ik kies een foto en kopieer die, maar dan kan ik hier niet op plakken klikken.
Ik heb die doos (tas) van de plus ook gehad, vond hem erg leuk! Moet je geloof ik wel binnen 2 maanden na de geboorte het kaartje daar inleveren!
zo ben weer helemaal bij... Maar ga nu ff mooi! weer de leeuw kijken, vind ik zooo funny altijd.. Kusjes