Oktober 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Dafje, Oct 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Bertha vier meldt zich weer eens: Moeoeoeoeoeh!

Maartje: Fijne verjaardag! Hoeveel keer kook jij de kolfonderdelen uit?

Leuke banners iedereen zeg!
    :D

Xenas en Kiss: Wat een lekkere koekiemonstertjes hebben jullie toch!;)

Kiss, leuk filmpje! Kusje in de camera was een tongzoen, hihi Mmmm, die flappies zien er lekker uit!

Rowin: Goedzo jongen! Hier ook trots op je! :D

Maris, leuk zo'n lekker koppie als avatar! ;)

Jesse en Fiene: Doen jullie poeluierwedstrijdjes? ;)

Liesje, fijn dat alles goed gaat met jou en Winter!

Nynke, hij mocht wel een auto huren, moest alleen flink wat toeslag betalen omdat hij nog geen 25 was...Grrrr

Marize, Eline spuugt ook vrij veel, cb zei dat als het niet bij iedere voeding de hele voeding er weer uit is, het geen probleem is en normaal voor baby'tjes...Maak je geen zorgen, als Jolien gewoon goed groeit en verder nergens last van heeft geeft dat niks!

Jeetje Kaykekay, das niet leuk zeg! Doe maar lekker rustig aan en beterschap aan jullie allebei!

Die Iejoor, wat gaaf!

Xenas, die badolie doe je wel heeeeel lang mee hoor! Die van mij is net op met iedere dag een badje!

M'n broertje is vanochtend weer naar huis gegaan, moet morgen vliegen namelijk...Was heel erg gezellig, lekker gegeten, een flesje champie opengetrokken die hij had meegenomen en Eline heeft slabbetjes gekregen en wij een "holland" beker ;) Zo blij hem weer eventjes te zien, leeft ook helemaal mee met al het "babygedoe", weet ie natuurlijk niks vanaf, maar vind het erg interessant. Zo schattig...Heb m'n kolf, ga denk ik 's avonds laat kolven (lekker warm in huis voor de open haard en tv om te ontspannen met een lekker koppie thee...) en sla ik één voeding van haar over, kan natuurlijk ook makkelijk hè, als ze 12 uur doorslaapt, hihi. Eens kijken of ik een beetje goed kan loeien, haha

Oom Alexander met z'n petekindje:

2. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Zijn jullie allemaal bij Maartje op verjaardagsvisite of zo? Is hie zo rustig ;)

3. missyess

missyess Bekend lid

Altijd in het weekend..
    Jeroen is poffertjes aan het bakken, jammie.

4. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Mmmmm, lekker, das lang geleden dat ik dat gegeten heb zeg!

5. haha toevallig.. vanmiddag waren schoonmoeder en vader hier.. en je raadt nooit wat die meehadden! poffertjes hahahah!

Die hebben we vanmiddag na onze wandeling lekker opgesmikkelt!

@marieke.. leuke foto van je broer en eline!

@maartje.. 300cc whaaahoooe! Lekker hoor!

6. Doris

Doris Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    1,197
    0
    0
    Moon, ojee, das wel erg spannend....Nog geen test gedaan?

Missyess, Gaaf! Sven heeft een Eeyoor hobbelpaard. Hij kan er voorlopig nog niks mee, maar hij staat erg leuk op zn kamer! :D

Maartje, Wat goed dat Fiene het zo super heeft gehad bij je vader! En wat leuk dat ze daar in hetzelfde ledikant slaapt als waar jij in hebt geslapen!

Wat lief dat jullie niet zo veel geschreven hebben vanmiddag :) Wij waren op visite (nee, niet bij maartje ;) ), was weer gezellie!

Groetjes Doris

7. Smeetje

Smeetje Bekend lid

May 28, 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Ik heb mijn banner ook maar even aangepast, vond die van jullie zo leuk!

Hier gaat het z'n gangetje, boel visite gehad de laatste dagen. Weer kleertjes gekregen: een spijkerbroekje met een omslagtruitje, heel gaaf!

Vanmiddag heerlijk een dik uur in het bos gewandeld. Kyra heeft alleen niet zo fijn kunnen slapen, we hadden haar in de maxi-cosi met onderstel en het hobbelde nogal... Volgende keer maar een wat vlakkere route uitzoeken.

Morgen ga ik met haar naar het weeguurtje, even kijken of ze nu wel goed gegroeid is. Anders moet ik wachten tot 21 januari en dat duurt me te lang. Vorige keer was ze in 3 wk. 400 gr. gegroeid, te weinig volgens het CB. Stelletje zeurders..... Hoor van heel veel dat het best wel veel is!

Deze week eindelijk weer een gewone week, de feestdagen achter de rug, manlief weer aan het werk, dochter naar de creche, eindelijk weer eens tijd voor mezelf en Kyra en het huishouden! Dat is er nogal bij ingeschoten. En woensdag ga ik Kyra maar eens showen op mijn werk! Heb ik echt zin in! Iedereen heeft het over haar enorme haardos, is ook zo'n grappig gezicht, ze lijkt gelijk een stuk ouder. Vandaag is ze al 11 weken, de tijd vliegt.....

8. @moon... heb er even over heen gelezen.. misschien zwanger? heb je al een test gedaan? zo nee, wanneer ga je dat doen?

9. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Moon, had er ook overheen gelezen...Blont hè... ;)

Xenas, hij lijkt op je zeg! En wat knap, als Eline dat doet wiebelt haar hoofdje nog een beetje...

10. Marize

Marize Bekend lid

Oct 25, 2006
    571
    0
    0
    @spuug adviezen: ik ben gerust gesteld. Af en toe komt er ene golf uit maar als je een lepel melk laat vallen lijkt het ook veel. Ze houd meer binnen dan dat ze eruit gooit. We vervelend als het zo in haar nek loopt, goed schoon houden.

Over schoonhouden gesproken: ik was Jolien een keer aan het badderen en ging haar daarna uitgebreid afdrogen en lekker inmasseren met baby olie. Trek ik haar oortje even naar voren om daar ook te smeren zit er een hele korts (geen korst van een wond hoor)...............jeetje :oops: wat blijkt heb ik haar gewoon nooit goed achter haar oren gewassen en afgedroogd. :oops: Trek ik haar armen omhoog...........ook onder haar oksel. Nou meiden ik schaam me heel erg maar ik wist niet dat dit kon. Heb ook geen kraamhulp daarin gehad. Natuurlijk weet ik dat ik haar goed moet afdrogen maar dat het zo bizar was.........gelukkig kon ik het zo weghalen en nu ben ik natuurlijk extra allert. :oops: ik vertelde het tegen mijn schoonzusje en die heeft het ook gehad...............

Maartje gefeliciteerd met je jonge jaren....... ;)

Kiss wat een kanjer..............ik ken dat zwitsal gevoel............staat hier ook helemaal vol en mijn man en ik wassen ons er ook mee. Hele mooie foto's.

Xenas wat een poppetje en wat doet hijh dat al goed met zijn nek, wanneer deed hij dat voor het eerst zo goed?

Morgen naar het CB voor haar eerste prikje...... :(

11. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Hahaha, Marize, had dat laatst dus ook, onder haar linkerarmpje...Ach, weet je weer waar je extra op moet letten....En je bent niet de enige, vriendinnen hebben het blijkbaar ook gehad met hun kindjes...Volgens mij iedereen wel...

Hier ook zo'n zwitsalcollectie....

Weet iemand wat ik tegen berg kan doen trouwens? Weet dat het niet erg is voor mijn meisje maar vind het zo'n vies gezicht...

12. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Ik wacht tot woensdag bij de gyn.. net weer iets bloed verloren maar dat had ik ook bij britt dus ben nog niet gerust.
    Hoop niet dat het zo is want dat trek ik nu echt niet.

@ marize

Spugen doet Britt elke voeding zo lang het niet de spui gaten uit loopt is het niet erg. Het hoort er bij volgens de kinderarts.

Heb je die smetplekjes nooit geroken?
    Die stinken echt mega.. in ziekenhuis had britt er heel veel last van.. beetje sudocreme er op na het in bad en drogen er op doen dan blijft het goed droog. ( niet te dik)

@ wen

Wat een lekker ding!
    Britt vraagt of ie ook al lid is van feyenoord en al een vriendinnetje heeft? ;)

13. Doris

Doris Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    1,197
    0
    0
    Marieke, moet je s avonds voor het slapen wat babyolie op de berg doen en dan de volgende ochtend uitspoelen! Doe ik vanavond ook bij Sven want ik zag vandaag dat hij het ook een beetje heeft!

Moon, kan me voorstellen dat je daar inderdaad echt niet op zit te wachten na alles wat jullie hebben meegemaakt....Hopelijk wordt je snel ongesteld! Niet teveel over piekeren meid. (makkelijk gezegd :rolleyes: )

Groetjes Doris

14. Choco

Choco Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    1,186
    0
    0
    Friesland
    @ Marize: dit hebben wij ook gehad hoor. Ik kwam er ook eigenlijks toevallig achter omdat ik haar oren aan het bestuderen was. Heb het toen schoongemaakt met lauw water en goed afgedroogd.

15. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

May 12, 2007
    1,108
    0
    0
    Missyess, heerlijk gameboyen in bed ;). Ik heb sinds mn zwangerschap de nintendo ds van mn ouders met braintraining geleend (niet dat t hielp hoor... haha). Maar daar passen ook nog een paar spelletjes in die ik nog had. Dus ik lig nu 's avonds wel eens te Mario-en. Enige nadeel is dat ik gisteravond zo ingespannen bezig was dat ik eigenlijk alleen maar wakkerder werd ;).
    Wat een grappige eeyore, Dewi lijkt er nog een beetje over na te moeten denken wat ze er nou precies van vindt. Ze heeft erg mooie ogen trouwens!

Moon, hmmz misschien zwanger... succes woensdag.

Doris, leuke banner!

Maartje, fijne verjaardag gehad? Ben je goed verwend?

Xenas, wat tilt Jesse zn hoofd al goed op. Mirte kan haar hoofd wel recht houden als ik haar op de arm heb of zittend neerzet zeg maar. Maar als ik haar op haar buik leg gaat dat koppie naar beneden en dan doet ze em ook eigenlijk niet echt meer omhoog. Alsof ze er niks aan vindt ofzo. Leggen jullie je kindjes vaak op de buik?

Smeetje, 400 gr in 3 weken is toch best netjes? Is 150 gram per week niet gemiddeld ofzo? Staat me vaag iets van bij, dan zit ze aardig in die richting...

Marize, weer wat geleerd toch... Succes met het eerste prikje morgen!

Marieke, berg kan je wat olie op smeren, hier was het vrij snel weg, maar het was ook een klein plekje wat Mirte had.

Had ik bedacht om even bij te gaan lezen en nog een spelletje voor mezelf te gaan doen nadat ik Mirte had gebadderd en gevoed... belt mn a.s. zwager of hij langs kan komen. Lief neemt op en zegt: ja hoor prima, maar ik ben bezig (computerspel). Roept ook niet ff naar me dat er visite komt, dus toen ik hem zn kopje koffie ging brengen en vroeg waarom ze belden zei hij: oh ja, hij komt zo ff langs.
    Naar beneden kwam hij niet, want hij was bezig met zn spel...
    Mannen... maar goed.
    Morgen komen mijn ouders even op visite en dinsdag moet ik weer werken.

Welterusten dames.

16. maris

maris Bekend lid

Mar 6, 2006
    843
    0
    0
    @ Maartje: gefeliciteerd! Hopelijk had je net zulk mooi weer als we hier hadden en heb je een fijne dag gehad. Nuttig kado had je gevraagd, dat wordt weer heerlijk slapen als het goed is!

@ Nijnie: ik leg Oriande 1 a 2 keer per dag op haar buik na het verschonen. Ze vindt het niet bepaald leuk maar ze wordt wel steeds sterker.Gisteren gingen zowaar haar voetjes en haar hoofdje tegelijk omhoog, net zoals op die ouderwetse foto's.
    Als je "borst tegen borst" met haar zit is het voor haar geen probleem om om zich heen te kijken.

@ Marize: da's even schrikken zeg! Maar nu gebeurt het je vast niet nog eens (en gelukkig kom je er zelf in je eigen huis en eigen tijd achter, en niet via het cb of de kinderopvang of zo!)

@ Smeetje: tegen mij zeiden ze op het CB ook dat kindjes 100 a 150 gram per week moeten groeien, dus ik zie niet wat er mis is met 400 gram in 3 weken...

@ Xenas: wat is Jesse lekker rustig terwijl hij zo ligt! Ik zal het hier ook eens filmen, leuk voor later en we hebben tenslotte niet voor niks een filmcamera aangeschaft. :)
    Ik durf Oriande niet zo bloot te laten liggen trouwens. Ze plast me net iets te vaak in dit soort situaties en ze gaat ook zo zielig rillen. De Zwitsal washandjes heb ik ook maar daar gaat ze ook zielig van rillen... Toch is het wel handig om haar even op te poetsen.

@ badproducten: Wij hebben een mengelmoesje van Zwitsal, Natusan, Hema, C1000, Balneum. Voor de billen had ik eerst zinkzalf en nu Sudocrem (kwam mijn schoonmoeder mee aan zetten). Ik vind het helemaal niet lekker ruiken en volgens mij werkt het ook minder goed, iemand ervaring?

@ Marieke: Oriande aapt Eline na geloof ik. Ze had eerst ook al haar hele gezicht onder de baby-acne en nu dat weg is ontwikkelt ze ook berg...
    Leuke foto met je broer, maar wat een kort bezoekje zeg! Doet hij dat wel vaker, het lijkt me nogal een onderneming om "even" op en neer te gaan.

Hier zijn we lekker actief geweest. Ik heb alle kaarten ingeplakt in een plakboek. Manlief heeft vandaag de zolder "opgeruimd", a.s. week komt ein-de-lijk onze dakkapel. Die hebben we in april al besteld maar door allerlei toestanden met vergunningen en zo heeft het nogal even geduurd. Alle rotzooi van onze zolder staat nu in het midden, wat een bende zeg. En ipv het gewoon netjes bij elkaar te zoeken en te stapelen heeft manlief het bij wijze van spreken gewoon op een hoop gegooid (hij zei "we moeten het toch allemaal nog een keer uitzoeken") dus het is echt niet om aan te zien. Als je het dan toch allemaal in je handen hebt, dan kun je het toch ook wel even ordenen zou ik zeggen. Maar ja, ik mag niks tillen dus ik kan er niks aan veranderen. Mannen...

17. Misoh

Misoh Bekend lid

@ maris: wij gebruiken ook geen sudocreme. Wij gebruiken kamilosan zalf. Wietze had na de kraamweek harde rode plekken op z'n billen en kamilosan hadden wij nog liggen. Tijdens de zwangerschap gehaald voor m'n ultra gevoelige tepels. Op de billetjes gedaan en binnen 2 dagen weg. Dus voor ons geen sudocrem, trekt er te snel in en de kamilosan blijft langer op de billetjes (is wat vettiger) en beschermt dus beter tegen de urine.

Ga nu voeden en dan lekker naar bed. Net nog een borrel gehad. Reageer morgen wel weer op iedereen.

18. Doris

Doris Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    1,197
    0
    0
    Meeting Oktobermama's

Naam - Liefst in.... - Wanneer - Activiteit - Met/zonder beebs

Doris - Groningen/Drenthe/Overijssel/Gelderland - Door de weeks (niet di/wo) - Vind alles leuk! - Met beebs
    Anne36 - Brabant/Utrecht - weekend - wandeling/borrelen - met beebs (liefst na 25 januari dan heb ik vervoer)
    Maris - Gelderland/Utrecht/Overijssel (nabij ns station) - Kan tm 6 Feb. alle dagen - .. - Maakt niet uit.
    Diana: Noordholland/utrecht/amsterdam. door de weeks alleen op dinsdag tot 17 maart, anders in het weekend, met beebs, high tea.
    Astrid - Liefst in Gelderland/Utrecht/Brabant - Dinsdag of Vrijdag in de middag - Theeleuten - Met baby's natuurlijk! :D
    Nijnie (onder voorbehoud) - Gelderland/Utrecht/Overijssel - vrijdagmiddag of weekend - high tea lijkt wel leuk - met beebs!
    Xenas81 - Midden van het land - Do/Vr - Wandelen/High tea - Met beebs!
    Maartje (onder voorbehoud)- noord holland, zuid holland, utrecht- dag maakt niet uit - wandelen en een high tea toe- met beebs
    Missyess - Randstad/Brabant (utrecht is ook wel ok) - Maakt niet uit - High tea - Met beebs
    Marize - maakt niet uit - maakt ook niet uit - Maakt ook niet uit - met baby
    Nynke – Alles op 1,5 uur rijden – maakt niet uit – maakt niet uit – met beebs

De score tot nu toe ;)

Ik denk zelf dat Amersfoort het meest centraal ligt, en daarbij het best bereikbaar (?) Ik ken de omgeving daar niet dus geen idee of er een leuk bos ofzo is om te wandelen met een leuk paviljoen erbij om wat te drinken. Iemand onder ons die het daar (of in de buurt) wel kent met ideeen? het moet ook nog goed te bereiken zijn met het openbaar vervoer!
    Of misschien een mama met een heel groot huis daar in de buurt die alle mama's en beebs daar kan ontvangen? ;)

Voor onze zomermeeting in Frankrijk moet ik nog even contact opnemen met het broertje van Marieke, even informeren wanneer hij zn 747 (incl. himself) aan ons uit kan lenen :D

(andere) ideeen zijn meer dan welkom 8)

Groetjes Doris

19. maris

maris Bekend lid

Mar 6, 2006
    843
    0
    0
    Hai Doris,

Fijn dat de lijst weer even voorbij komt. Evt kan ik ook wel zorgen dat ik de auto heb hoor, dus laten we ons niet vastpinnen op "bereikbaar met het OV".

Ik ken amersfoort helaas niet goed, maar ik heb er wel meerdere vrienden wonen, dus als wij er niet uitkomen kan ik eens aan hen vragen wat leuk is.

Groetjes
    maris

Share This Page