Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik heb avent flessen. Die vind ik zelf heel makkelijk.

2. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    hier ook een avent flessen fan.
    vind die difrax s-flessen heel mooi, maar mevrouw drinkt er niet uit. ik heb er eentje..
    melieke wilde eerst ook niet aan een groter gaatje in haar flessenspeen, maar na een paar keer "vechten" (niet meer willen drinken ;) ) drinkt ze er nu toch uit!

over zo'n creche boekje. ik zag ze lekker goedkoop bij de action. helaas heb ik geen oppas voor mijn meisje (pas na de zomer), dus ik kan nog niet gaan werken. ik vind het niet zo een hele straf hoor! ik wil straks een of twee dagen weer aan de slag..

3. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    ffe een vraagje. ik wil mijn foto verkleinen met deze site's verkleinprogramma, maar dat lukt me niet.. help?!

4. @ flessen : wij gebruiken de avent flessen met speen 1 nog steeds. Hebben ooit wel de 2 geprobeerd maar dan drinkt Wietze echt te snel en wil 'm voorlopig ook nog wel tevreden aan de borst hebben dus voorlopig blijven we gewoon bij de 1 speen.

@ maartje: wat leuk dat ze er iets in heeft gezet. Op ons kdv houden ze ook een schriftje bij geloof ik. Zoiezo worden alle poepjes en plasjes bijgehouden weet niet of ze er nog meer in zullen zetten.

@ moon: gelukkig dat je ongesteldheid door heeft gezet. Nu alweer zwanger lijkt me erg pittig.

@ happyliesje: gefeliciteerd met je nieuwe baan!

@ luiers: wij gebruiken ook het liefst pampers als we op pad gaan. De kruidvat hebben we ook geprobeerd en die pasten toch niet zo goed bj Wietze. Moet wel zeggen dat m'n katoenen luiers die spuitpoep toch echt het beste opnemen. Daar kan geen pamper tegenop. Zijn nu ook op de groene over omdat er daar een stuk meer inzitten. Als die weer op zijn zal het wel active fit worden want daar heb ik nog kortingsbonnen voor liggen.

@ chrisje: nog 5 weekjes helemaal thuis... lekker hoor. Onze jongens zijn op dezelfde dag geboren en ik had eigenlijk afgelopen vrijdag moeten beginnen (zit nu thuis met een pnd en vind het ergens wel lullig dat ik nu thuis ben, al moet ik er niet aan denken om weer te gaan werken).

@ xenas: in de draagzak zal vast gaan lukken. Is misschien wel even wennen voor 'm maar lijkt me wel een stuk gemakkelijker dan met een duowagen op pad. Ik kom nu soms al niet door de winkels heen...

Wietze heeft vandaag sinds een week weer een echt vrolijke dag. Ging 'm om twee uur wakker maken lag ie lekker te kletsen en op z'n handjes te sabbelen. Om 11 uur ookal en heb 'm nu net pas in bed gelegd nadat ie vanaf 15.15 in de box lag zichzelf te vermaken en ik op het gemak heb staan afwassen. Meestal moet je hem vermaken en houdt ie het niet zo lang uit dus ben helemaal happy.

Nu maar alvast het eten gaan voorbereiden. Diederik doet na z'n werk grote boodschappen bij de Jumbo (de kasten zijn weer zo leeg en met de wagen iedere dag naar de appie is een kostbare aangelegenheid). Dan kan het nadat ie thuis is meteen de oven in. Wordt een prei-kerrie schotel. Heb ik niet meer op sinds de zwangerschap. Vond het zo vies dus ben benieuwd wat ik er nu van vind.

5. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Ik heb ook avent flessen, bevalt goed.

6. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Wij hebben ook avent flessen met speen nummer 2

7. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    hey lieve meiden!

Kreeg net ineens bezoek van mijn nicht/vriendin. Ze werkt tijdelijk voor 9 maanden op curacao, is ze begin oktober mee begonnen.. en ze heeft nu 2 weekjes vakantie, was dus ff terug in nl. En is hier dus de hele middag geweest, lekker van haar neefje genieten! Ze vond het ontzettend leuk!
    Heb dr erg gemist, dus was blij dat ze toch nog onverwachts even langskwam!

Kussiesss

8. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Xenas; nee, juist niet. Fiene gaat naar een vaste gastouder, dus altijd dezelfde. Maar ik geef het boekje ook mee als ze bijv. gaat logeren bij haar opa oid.

@Chrisje; ik leg haar niet zo vaak op haar buik omdat ze het echt helemaal niks vindt. Blijkbaar is ze er nog niet aan toe. Om haar nekje te trainen leg ik haar wel lekker op mijn schouder. Buikligging komt vanzelf wel.

@Smeetje; ik heb gewoon een simpel multomapje met doorsnee blaadjes. Ik wil er nog wel vellen tussen doen waar je foto's in kunt steken.

@Moon; hier aventfles met speen 1 als Fiene de borst niet krijgt.

@Misoh; fijn dat jullie zo'n gezellige middag hadden saampjes.

@Kiss; was dat die vriendin die er zo van baalde dat ze weg moest voor je bevalling?

Ik ben weer een beetje onzeker over de borstvoeding. Sinds een aantal dagen gaat het even niet zo lekker. Fiene drinkt 2 a 3 minuten rustig zoals altijd en dan begint ze ineens heel hard te huilen. Ze huilt normaal echt nooit en zet echt een hele grote strot op. Net alsof ze pijn heeft ofzo. Ik troost haar dan door even een speen aan te bieden en met haar rond te lopen. Zodra ze rustig is leg ik haar weer aan. Ze drinkt dan weer een minuutje en dan begint het van voor af aan. Als ik daarna de andere borst aanbiedt volgt hetzelfde ritueel. Ik heb geen idee wat het nou is. Haar huiltje doet bij mij pijn vermoeden. Misschien in haar buik? Of zou het komen doordat mijn borsten niet snel genoeg toeschieten en ze ongeduldig wordt? Zijn er andere bv-mama's die dit herkennen of tips hebben?

9. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    @ maartje, dat was inderdaad diezelfde vriendin!

10. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    @ maartje, nog even over de borstvoeding..
    Xavièr heeft dat ook wel eens.. Dan drinkt ie minuutje aan de borst en dan word hij ineens driftig en trekt ie hard aan de borst en laat vervolgens de borst los.. Dan pakt hij de borst weer en laat hij gelijk weer los, dit doet ie dan zo ongeveer 6 keer, word dan driftig en begint te huilen.. vind dit erg apart.. weet dan ook nooit wat er aan de hand is.. Is dit ongeveer hetzelfde als wat jij beschrijft? Wil ook wel eens weten waar het door komt.. iemand?

11. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Even snel, want ik ben nog steeds druk...

@ Maartje: Merla heeft dat ook wel eens, meestal heeft ze dan kramp en helpt het als ik mijn hand die onder haar billen zit op en neer schut. Als ik schut heeft ze minder kramp en soms moet ik het ook tijdens het drinken blijven doen. Het zuigen zorgt ervoor dat de darmen gaan werken, dus vaak komen krampjes rondom de voeding of tijdens.

@ luiers: Wij gebruiken pampers. Ik krijg wel eens anderen in een doos, maar die bevallen me altijd veel slechter. Ze heeft nu New Born maat 3.

@ Diaan: Sorry van die chiropractor, ik weet dat dat bij volwassenen vrij hardhandig kan gaan, dus vandaar. Maar zoals jij het zegt kan het inderdaad ook wel goed zijn voor die problemen.

De website trouwens van het restaurant van mijn moeder: http://www.deelerhof.nl ligt midden op de Veluwe, met begin van het bos aangrenzend en op ongeveer 700 meter van Nationaal Park De Hoge Veluwe: [/url]http://www.hogeveluwe.nl[/url]

Ik ga snel weer, ben nog bezig met eten koken ;)

12. Dewi drinkt ook weleens heel onrustig aan de borst. Schud dan de hele tijd met haar hoofd.

13. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Gut... Damiën ligt momenteel huilend in z'n bed.... Hij wil gewoon niet slapen 's avonds.... Nu toch maar besloten om hem wat langer te laten huilen, ook al breekt mijn hart :cry: Normaal halen we hem er na een paar minuutjes dus al uit en inmiddels ligt 'ie er een kwartiertje in... vreselijk vind ik het!

Maartje, wat vervelend dat Fiene zo onrustig is met drinken zeg! Krampjes lijken mij ook inderdaad mogelijk... Spruw is het niet? Heeft ze in andere situaties ook wel eens een "gefrustreerd" huiltje en klinkt dit net zo? Of is 't echt een pijnhuiltje? Lastig he.... soms wilde ik echt dat er ondertiteling bij zat ;) Maar niet onzeker worden hoor, je doet het hartstikke goed!

Pff, ga zo toch maar even kijken hoor... vind het zo zielig, helemaal nu hij af en toe zo'n last heeft van z'n tandje... Dan kwijlt en lebbert 'ie de hele boel er onder en huilt echt heel hard... Ga gauw naar boven!

Chris

14. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    heb trouwens een topic geopend in het baby&dreumes onderwerp, over zwemmen met baby..

heeft iemand dat hier al eens gedaan?

15. @ maartje: Wietze doet het ook wel eens. Meestal als mijn borsten zacht aanvoelen en er voor mijn gevoel de melk minder uit spuit. Hij raakt dan naar mijn idee gewoon gefrustreerd dat het niet snel genoeg komt en laat los. Of hij wil van mijn tepel geen speen maken. Dan laat ie ook los. Als ik dan doorzet en 'm steeds weer goed aanleg houdt ie op en gaat hij uiteindelijk rustig liggen drinken.
    Dat het na een paar minuten komt kan denk ik omdat dan de 'voormelk' op is en Fiene dan d'r best moet gaan doen voor de achtermelk.

@ chrisje: succes met het laten huilen. Hebben wij ook moeten doen. Nu duurt het huilen nog niet eens een minuut over het algemeen. Behalve als Wietze echt niet moe is, dan blijft hij zo een half uur huilen/jengelen. Na dat half uur halen we hem er dan uit. Dan zit slapen er blijkbaar niet in en wil meneer op schoot zitten, liggen is dan uit den boze.

16. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Klieke, hopelijk niet teveel last van de prikken...

Choco, grrr mensen die je spullen gebruiken en ze dan niet netjes terugzetten zoals ze het gevonden hebben... grrr.
    Wat ligt Jasmijn lekker te slapen op die foto.

Kiss, heerlijk nieuwsgierig is Xavièr zeg :). Nog niet gezwommen en ook nog niet van plan op korte termijn.

Smeetje, hopelijk zit je gauw weer wat lekkerder in je vel.

Maartje, leuk zo'n schriftje. Hier hebben ze op het KDV voor elk kind een schriftje, maar die blijft daar liggen. Kan ik wel inkijken als ik wil, maar ze dragen ook altijd mondeling over. Dus ik verwacht er nog niet heel veel in eigenlijk...
    Ik heb mn buurmeisje al even mogen bewonderen vanmorgen, wat een frummelig klein moppie. Dan te bedenken dat Mirte 3 mnd geleden ook zo was...
    Wat vervelend dat Fiene steeds zo moet huilen met de voeding en dat je er nog niet helemaal achter bent wat het is. Misschien heeft het CB wel tips?
    Ik weet wel dat Mirte op het moment na een fles begint te brullen, ik vermoed dat we toch binnenkort richting de 165 ml gaan. Lief gaat het sowieso even op het CB bespreken donderdag, dan weten we ook wat ze weegt.

Chrisje, hoe is het inmiddels met Damiën?

Moon, hier de flessen van Avent met speen 3 (wel verdikte voeding). Lekker brede opening (handig met vullen) en Mirte drinkt er gewoon goed uit. Doet ze het bij alle spenen dat dubbelzuigen? Want wij hadden 2 difrax speentjes op van die smalle flessen waarvan er dus 1 altijd dubbel ging... Misschien een mislukte ofzo... geen idee.

Misoh, lekker dat Wietze weer een vrolijke dag had. Hoe was je prei-kerrie schotel?

Vanmiddag weer gewerkt en ik moet zeggen dat het erg leuk is als ouders zeggen: oh gelukkig je bent er weer :). De kinderen leken het heel normaal te vinden dat ik er ineens weer was. We begonnen lekker rustig, want er waren 3 kinderen ziek (2 met buikgriep, 1 met waterpokken).
    Het viel me redelijk mee, maar aan de andere kant... ik heb het gevoel dat ik vanaf een uur of 1 alleen maar aan het rennen ben geweest, zit net op mn gat, een half uurtje. En eigenlijk wil ik wel naar bed, maar ook nog zoveel andere dingen doen. En in mn kop alweer zo druk met werk en dingen die me te binnen schieten en waar ik aan wil denken en...
    Dus ik hoop dat mn kop wat rustiger wordt voordat ik zometeen in bed ga.

17. @ nijnie: de prei schotel was lekker. Had me niet aan het niet bestaande recept gehouden. Moest het zelf bedenken en wist niet hoe Diederik het altijd maakte. Blijkt dat ik de knoflook was vergeten. Had er wel als extratje ananas in gedaan dus was uiteindelijk erg lekker.

18. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Je niet aan een niet-bestaand recept houden heeft dus toch zn vruchten afgeworpen :).

Ik zit te twijfelen of ik zal gaan douchen of toch maar niet, of ik naar bed zal gaan of toch nog maar even niet... Ik ben hardstikke moe en eigenlijk zie ik best wel op tegen morgen weer werken ondanks dat het vandaag best mee is gevallen. Ik weet echt niet hoe ik het allemaal moet gaan doen, nu eventjes.
    Trouwens, naar bed wil nog niet want er zit nog een was in de wasmachine die sowieso nog de droger in moet... Misschien toch even douchen, ben ik in elk geval weer warm...

19. @ nijnie: gewoon lekker gaan douchen... even de 'zorgen' afspoelen. Een eerste werkdag lijkt mij ook een drama. Vind het zonder werken al druk genoeg. je moet nog een ritme vinden en dat zal je ook vast gaan lukken. knuff

20. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Gedouched nu dan in elk geval. Heb ik net zowat alles klaargelegd gaat de telefoon, schoonmoeder.
    Lief is even weg vanavond, dus ik neem toch maar op. Zeg gelijk dat ik op het punt stond om te gaan douchen, moe ben, maar ze kletst maar door.
    Eigenlijk moet ik dan gewoon niet opnemen, maar goed.
    Even genoeg gemopperd, ik wilde nog eea voor mn werk gaan doen, maar dat komt morgen wel, of overmorgen. Eerst maar even zelf op adem komen...

Deel Deze Pagina