Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ nijnie

Met die van etos eigen merk gebeurd het niet.

2. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Kleine man er na 20 minuten toch maar uitgehaald... Schreeuwde de hele buurt bij elkaar... Had echt last van z'n tandje volgens mij want ook in z'n wipstoeltje huilde hij, in de box ook en zelfs bij mij op de arm... Uiteindelijk in de kinderwagenbak gelegd en nu ligt 'ie lekker te tukken sinds een uurtje. Zo lekker badderen, vindt 'ie vast wel lekker! Daarna hopelijk lekker weer de nacht doortukken (is trouwens voor papa en mama ook fijn ;) )

Nijnie, ook goed aan jezelf denken he! Kan me voorstellen dat het flink vermoeiend is, weer werken! Dikke knuf!

Chris

3. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Trouwens... voor de "flesdrinkers" onder ons... Hoe lang doen jullie kleintjes over de fles? Damiën doet 30-45 minuten over een fles met 180 ml met de Difrax Dental speen.... Alle andere spenen gaan te snel, dan is 'ie binnen een kwartier klaar en komt de helft er weer uit.... :(

4. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Moon, maf he dat dat per speen zo kan verschillen...?!

Chrisje, arm mannetje. Hopelijk krijgt hij gauw minder last van zn tandje.
    Uhum... Mirte doet 10 minuten ongeveer over de fles (150ml)... Een speen kleiner gaat te langzaam, dan houdt ze het na een minuut of 20 voor gezien. We hebben een tijdje eerst speen 2 en dan 3 te geven, maar wat een gepruts.
    Er komt ook geen voeding terug ofzo over het algemeen, maar ik denk wel dat 10 minuten erg snel is...

Lief is thuis, die gaat zo de late fles doen, die staat af te koelen. Ik ga afsluiten en mn bed in.
    Trusten, morgenochtend weer werken.

5. @chrisje.. haha jesse vond het ook echt niet leuk op zijn buikje .. maar ineens was dat over! Echt Damien gaat het zeker nog wel leuk vinden! zielig he als ze zo huilen! ik kan jesse ook echt niet lang nog laten liggen.. ging vanmorgen zelfs naar mijn werk toen hij aan het huilen was.. mijn hart brak.. vond het zo erg.. alsof ik hem in desteek liet... Jesse doet zo'n 30 minuten over de fles. avent speen 1. Wij stoppen wel even tussendoor voor boertje.. maar sinds paar dagen begint hij te haperen bij de laaste 40 / 60 cc..dus we gaan nu proberen om hem in 1 keer te geven.. en kijken of hij dan niet mega gaat spugen... hij is ondertussen al bijna 3 mdn dus hoop dat het goed gaat..

@moon.. ohh gelukkig ongesteld geworden... pffff.. ik gebruik de avent fles.. met speen 1

@misoh.. en hoe was je prei kerri schotel?

@maartje & Kiss.. misschien idd dat het toeschietreflex te laat op gan gkomt...ik had daar toen een neusspray voor! spuit bij jullie het melk er nog wel uit?

@kiss.. wil binnenkort ook gan zwemmen maar dan heb ik eerst een zwembroekje nodig. weet je waar ik dat kan kopen?

@nijnie.. werk ze meid.. morgen moet ik ook weer.. laatste dagje gelukkig! dan lekker do en vrijdag vrij!

Jesse ligt al sinds 8 uur te slapen.. hoop dat ik hem zelf wakker moet maken voor de laaste voeding.. want dan kunnen we hem daarna weer zo weg leggen...dat zou wel beter zijn...maar nu hoop ik niet dat hij vannacht geen slaap meer heeft haha!

6. Deelerhof ziet er trouwens ook erg leuk uit....

7. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    @ moon: mooi dat je ongesteld geworden bent!

@ smeetje: lekkere verrassing,ahum... :(
    Oriande heeft ook zo'n schattig stemmetje, erg leuk om te horen. Helaas "praat" ze nog maar af en toe, en telkens als je het niet verwacht. Ik heb het tot nu toe 1 keer "half half" op film weten vast te leggen.

@ luiers: ik koop alles wat in de aanbieding is. :-D

@ Nijnie: mooi dat je eerste werkdag je goed bevallen is, slaap lekker voor nu!

@ flessen: ik gebruik van alles, o.a. de flesjes die bij het kolfapparaat horen, een Difrax fles, een Tommee Tippee, een Bebe Jou. Oriande vindt alles prima, behalve de gekke platte speen van de Bebe Jou. Daar kan ze helemaal niks mee. Alle doppen (behalve die van de Tommee Tippee) passen op alle flesjes dus er zit ook telkens een andere speen op de fles.
    Oriande doet zo'n 15 minuten over 150 ml bv-uit-de-fles

@ maartje: wat je omschrijft mbt Fienes onrust aan de borst lijkt erg op wat Oriande deed toen ik haar nog aanlegde. Het zou best met ongeduld te maken kunnen hebben. Dat schudden met het hoofd vind ik ook heel herkenbaar. Misschien is het een idee om eerst even een paar slagen te kolven om de stroom op gang te helpen? Dan proeft ze meteen wat en is ze misschien wel rustiger?

Hier heb ik een heeeel leuke dag gehad! Oriande heeft vandaag voor het eerst een rammelaar die ik haar aangaf daadwerkelijk vastgehouden en er wel een kwartier mee gerammeld. EN: Ik heb het gefilmd!

Verder lag ze vanavond toen ze in bed ging zoals altijd wat te jammeren (ze heeft haar standaard huilmomentje als ze net in bed ligt). Ik ging na 10 minuten even kijken/geruststellen en ik viel bijna om van verbazing: ze lag 90 graden gedraaid in bed, dus helemaal overdwars met haar hoofd aan de ene zijkant en haar voetjes aan de andere zijkant! Bizar he, ze heeft dus een kwart cirkel gedraaid. Ikvond het heel knap maar ook wel een beetje zielig (want ze lag dus niet meer onder de dekens). Nu slaapt ze gelukkig al weer een paar uur heerlijk (en onder de dekentjes!).

Groetjes
    Maris

8. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
  9. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    @ Xenas, ik heb Xavièr zijn zwembroekje gekocht in de zwangerschap, een dag nadat ik wist dat ik een jongen kreeg.. In Almelo heb je een heel leuk kinderkleding winkeltje van Koeka (zulk gaaf spul!! http://www.koeka.nl)

Dit is zijn zwembroekje(en hij staat ontzettend schattig!)

[/img]

ga nu slapen..

slaaplekker kussiesss

10. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    @ maris, heb het filmpje bekeken, ontzettend lieff!

11. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    goedemorgen,

effe snel voor xenas, de prenatal heeft leuke nijntjes zwembroeken vanaf een hele kleine maat. Ik doe onder de zwembroek nog wel een zwembroekluier voor het geval er een poepongelukje gebeurt in het zwembad. Heb nog niet gezwommen met Gilian, gaan we binnenkort doen.
    Heb voor Gilian maar 68/74 gekocht zodat hij over de zwembroeklujier kan.
    Die luiers kun je kopen bij de etos oid. Maatje small is prima.

groet Dian

ga nu zoon naar de psz brengen, tot later

12. @maris.. 90o gedraaid? wow! hahaha wat heeft ze gedaaaaan? hhaha zou ook ff schrikken als ik zo binnen kwam!
    Wat een super leuk filmpje zeg!

@kiss.. wow wat een gaaf zwembroekje zeg! heel cool!

@diaan.. tnx.. he vervelend moet ik WEER naar de prenatal ;)

Zoo wat een heerlijke avond zeg gisteren.. Jesse heetf dus van 8 uur tot kwart over 11 geslapen..toen schone luier en flesje.. en heb hem om kwart voor 12 op bed gelegt en hij heeft geslapen tot kwart over 7 vanmorgen! JeeH!

Vandaag alweer laaste dagje...hehe.. de 1e week zit er weer op! Lekker hoor!

13. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Vorige week was ik al naar de HA geweest omdat ik wat buikpijn had bij de keizersnee. De wond zag er netjes uit, nog steeds open en er kwam wat vocht uit, de HA wilde toch even over leggen met de gyn. Er werd besloten om even te wachten met ingrijpen want het kon zijn dat ik last had van mijn buikspieren. Die gebruikte ik nu ook meer, maar ik moest wel gelijk aan de bel trekken als ik toch het idee had dat het wel weer een infectie zou zijn. Nou aan die bel hing ik dinsdag avond, ik trok mijn kleding uit en rook het gelijk................alle woorden die ik eigenlijk niet mag zeggen kwamen uit mijn mond. Mijn man rook het ook terwijl de wond is afgedekt met tegaderm (een soort plastic luchtdoorlatende plijster)(oja haha de naam zegt het al, luchtdoorlatend) De volgende morgen gelijk de gyn gebeld maar die had gister geen dienst en ik wilde echt niet bij diegene die ze voorstelde. Ik dacht een dagje extra maakt nu ook niet meer uit. Dus ik ga zo maar weer naar het ziekenhuis.................heb omn 12 uur een afspraak...................ben misselijk van de geur die eruit komt..........echt dan voel je je vernederd, tot nu toe ruikt alleen mijn mannetje het nog (en die is het nu wel gewend al wen je nooit aan die geur :oops: ) je hebt het idee dat iedereen het ruikt........ :cry: ik weet niet wat er gaat gebeuren, ik kan toch niet weer aan de AB dat zou de 4de kuur zijn, waarom zou deze dan wel helpen?

Weet je 1 keer is begrijpenlijk en acceptabel
    de 2de keer snap je niet hoe het komt maar oke,
    de 3e keer word het toch steeds moeilijker maar ik blijf lachen
    nu zakt het toch wel een beetje in mijn schoenen............waarom zou ik geloven dat het nu wel na een AB kuurtje weggaat?

OOOOhhhhhhhh Kiss wat een heerlijk zwembroekje...........ik zie het al voor me, xavier met die kleine billen in dat broekie, wat zal jij met hem pronken.......mag ook zeker. Ik heb voor Jolien ook een zwembroekie rose met hartjes, heel lief. Helaas mag ik nog niet zwemmen ivm dat verhaal hierboven. Dus doe ik dat broekie wel een keer in bad aan...hahaha anders gaat ze het echt niet meer passen. ;)

Maris....jeetje knap hoor 90 graden maar moet je haar dan niet in een slaapzak gaan laten slapen nu kan ze onder de dekens kruipen. Wil je niet bang maken hoor...heb er verder ook niet zo veel verstand van......maar daar zijn slaapzakjes toch voor, babys die bewegelijk zijn in bed. Lief filmpie!

14. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    zo xenas. dat is lekker! geef mij die truck es effe hoe je dat voor elkaar hebt gekregen! mijn meisje was vannacht om twee uur, en toen weer om vijf uur en toen weer om half acht wakker.. erg vermoeiend!
    nou ja..

marize, wat vreselijk naar zeg! van je buik...

maris, oefent ze vast voor turnen ofzo ;) ?
    die is sterk al!

kiss, ik wil ook gaan zwemmen met haar, maar het is nog zo koud buiten, en ze verwarmen hier het zwembad niet extra.. dus ik wil nog wachten tot ze ong. 6 maanden is.

zo, ik ga nu even de boekhouding afmaken, en even wat schoonmaak-klusjes.. tot later!

15. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Hallo meiden,

Hier nog even snel een berichtje voordat ik vertrek naar de sauna+hotelovernachting in Joure. Heb er zo'n zin in! Kolf en electrische koelbox mee en gaan met die banaan. Manlief is vandaag gewoon thuis met Fiene en morgen gaat ze een paar uurtjes naar een vriendin. Ik ben rond 12 uur weer thuis.

Bedankt voor alle reacties op het drinkprobleem. Gisterenavond en vanmorgen heeft ze weer zonder te morren liggen drinken. Ik kijk het dus maar even aan. Dinsdag moet ik naar het CB dus dan kunnen we het altijd nog even navragen.

Nou, ik ga Fiene even voeden en de rest van mijn spullen pakken. Tot morgen!

Grts, Maartje

16. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    goedemorgen meiden!

@ Marize, aahh nee he niet alweer! Wat vreselijk! Heel veel sterkte er mee!

Hier een heerlijke nacht gehad, Xavièr is gisteren om 23:30 uur gaan slapen en om 09:30 uur weer wakker.. geweldig!

Verder geen nieuws..

Liefs Kiss

17. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    @ maartje, heel veel plezier! Geniet ervan!

18. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Maartje, heel veel plezier! En natuurlijk heel erg genieten! :D

Marize, jeetje meid het houd niet op he...Hopelijk komen ze nu met iets wat wel helpt! Kan me voorstellen dat je je er rot onder voelt. Sterkte en dikke knuf!

Maris, hier hebben we Sven een paar weken terug ook zo gevonden in bed! Hij heeft het gewoon in zn slaap gedaan want we hebben hem niet gehoord! En dat MET slaapzak aan :confused: Wat zijn ze knap he ;)
    (Na die keer is het gelukkig niet weer gebeurd, vond het ook wel een beetje eng...)

Groetjes Doris

19. @denisse... de truk? hmm ja jesse slaapt in een bakerzak (www.bakerzak.nl) in de nacht... zo kan hij zich zelf niet wakker maken. Sinds hij hierin slaapt (sinds week of 6 a 7) slaapt hij door!
    Bij ons in het zwembad is het op bepaalde dagen babyzwemmen dan is het zwembad extra verwarmd!

@maartje.. mega veel plezier meid! Geniet ervan!

@kiss.. 9.30 wakker.. ohhh lekker zeg! Jesse is soms 8 uur wakker.. maar daar ben ik al mega blij mee haha!

20. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Hallo Dames,

Poeh Poeh, het lukt me echt niet meer om bij te komen. Ik wilde me weer eens melden. Ik neem me echt elke keer voor om actiever te gaan worden op het forum, maar het komt er dan steeds niet van. Maar goed, ik blijf het proberen.

Met onze Aaron gaat het heel goed op dit moment. Hij is vandaag voor het eerst een hele dag naar het KDV. Gisteren was hij voor het eerst een hele dag bij mijn ouders. Gisteren ging het al ontzettend goed. Ik heb vandaag gebeld met het KDV omdat ik me natuurlijk altijd zorgen maak of hij het daar wel naar z'n zin heeft. Bij Opa en Oma krijgt hij alle liefde en aandacht die hij verdient en nodig heeft, maar in een KDV moet de aandacht gedeeld worden met andere kindjes.

Ik heb hem vanmorgen om 07.15 naar het KDV gebracht en daar in een bedje gelegd. Toen ik om half 12 belde kreeg ik te horen dat hij gelijk in slaap gevallen is en dat hij na de voeding van 10 uur weer gelijk in slaap is gevallen. Het gaat dus boven verwachting goed. Ik ben zooooo blij.

Aaron heeft tussen Kerst en Nieuwjaar z'n eerste verkoudheid gehad. De hele familie is ziek geworden, maar bij hem was het het ergst omdat z'n weerstand nog opgebouwd moet worden.

We zijn in een periode van 7 dagen 5x bij een arts geweest. 3x werden we gewoon weer weggestuurd met de melding dat alles goed was. De 4e keer vond de huisarts hem toch wel erg piepen en kregen we een babyhaler mee met Ventolin. De volgende dag toch weer naar de huisartsenpost in het ziekenhuis in Tiel en daar is hij op de Eerste Hulp even helemaal goed nagekeken en gecontroleerd op RS-virus. Dat had hij gelukkig niet en op dit moment is hij gelukkig weer bijna helemaal de oude.

Het is een schat van een jochie. Iedereen die hem ontmoet wordt verliefd op hem. Hij lacht heel veel en heeft een opgewekt en lief karakter. Mijn jochie (smelt).

Hij krijgt momenteel 5x 180+6 voeding per dag. De laatste voeding meestal tussen 23.00 en 00.00 uur en dan komt hij zelf tussen 06.30 en 07.30 uur. Maar deze week wordt hij dan door ons wakker gemaakt om 06.00 uur, omdat ik moet werken en hij klaargemaakt moet worden voor het KDV.

Ik werk 3 dagen in de week en 2 dagen zorg ik voor hem. Ik vind het vervelend om hem 3 dagen in de handen van anderen over te moeten dragen, maar dat kan niet anders. Gelukkig kan ik wel 4 dagen per week van hem genieten, dus het komt goed.

Zo, dat was het weer even. Ik ga echt proberen om in het vervolg meer te reageren. Misschien heb ik morgen wat meer tijd om eens goed terug te lezen en te gan reageren.

Fijne dag nog allemaal en tot snel,

Knuffel,

Marianne

Deel Deze Pagina