Zo weer flink bijgelezen! bij de emte hebben ze ook een baby box.. ze noemen m dreumesbox.. heb m gister aangevraagd! dus voor de dames met een emte in de buurt even naar www.em-te.nl
helaas geen emte hier in de buurt.. maar wel en krimpen.. en laat daar nu net mijn zusje wonen! gelijk ff aangevraagd! haha blijf nederlander he! Alles GRATIS! Ga weer expeditie robinson kijken! TJuus!
hey mama's hier ook iemand die volgens mij een regeldag had dyon huilde echt heel veel en wilde om de haverklap eten ongeveer om de 2,5uur en hij krijgt al 165cc(dus 150 water 2 schepjes nutrilon standaard en 3 forte) en nog heeft hij volgens ons niet genoeg dus morgen denk ik maar ff het cb bellen en nu ligt meneer eindelijk te slapen en de laatste voeding is tegen half1 ongeveer en hopelijk slaapt hij dan weer tot half7 door ofzo vanmorgen was hij er al tegen 4uur (had ik nou maar wel me foon mee genomen voor de wekker ) angeliq van harte welkom en klets gezellie met ons mee liefs nica
Xenas, ik ben ook wel onzeker over de voeding. Ben een beetje bang om teveel te geven ofzo. Maar daar ga ik het volgende keer op het CB misschien toch nog maar eens over hebben. Ik denk dat ik even naar het dorp verderop ga van de week voor die c1000 doos. Je kan het kaartje gewoon in de winkel inleveren toch? Even wat foto's besteld via de AH afdrukservice. Voor in het plakboek. Want die digitale foto's zijn heel leuk, maar ik wil toch ook een fotoboek. En de oma's willen een foto. En aangezien het vandaag eindelijk is gelukt om een lachje op de foto te krijgen hebben we gelijk maar wat uitgezocht. En dan ga ik nu mn bed in, wederom met Harry Potter, zolang ik mn ogen open kan houden tenminste. Lief doet tussen half 12 en 12 de late voeding en dan hoop ik op een slaapje van ten minste 6 uur van die kleine meid. Welterusten, niet teveel kletsen hier en tot morgen maar weer .
@nijnie.. ja hoor.. gewoon je kaartje inleveren! Jesse ligt ook al te slapen vanaf 8 uur! lekker hoor! al 2,5 uur! Ben benieuwd hoe laat hij wakker wordt.. voor de voeding.. eeeuuh.. nu dus! zie je wel.. ik mag niet denken.. ohhh hij slaapt nog lekker.. niet kijken in de kamer.. en zeker niet er over tikken! zo zie je maar weer hihi
welterusten allemaal, reageren doe ik morgen weer, jullie hebben zoveel gekletst. Ben nu moe, slaap lekker allemaal, kus diana
Hey meiden! Allemachtig, wat kletsen jullie veel zeg! Moest 10 pagina's bijlezen sinds gisteren! Stelletje kletskousen Rogier en ik zitten saampjes te wachten tot Damiën z'n laatste fles krijgt van vandaag... Om 12 uur, dus nog een half uurtje! Daarna lekker tukken en hopen dat 'ie lekker doorslaapt tot 6 uur morgenochtend! Vind het best wel lastig dat we niet weten hoe de volgende dag er uit zal zien... Ik bedoel qua tijd dan he! Ligt er altijd maar net aan wanneer ons ventje zich 's nachts meldt... De ene nacht tukt hij vanaf 12 uur lekker door tot 6 uur, de andere nacht komt hij weer om 4 uur en zijn de tijden van voeding voor de volgende dag weer heel anders... Is dat normaal? Laura, wij doen Damiën ook altijd 's avonds in bad... Eerst sliep hij dan eigenlijk na die tijd nooit, was 'ie klaarwakker na die tijd... Bleek dat we van zwitsal de badmelk "Slaap zacht" gebruikten, waar met kleine lettertjes onder stond: Met eucalyptus, geeft verlichting bij verkoudheid. Haha, geen wonder... als je niet verkouden bent en je krijgt een bad met eucalyptus... daar wordt je wel wakker van ja... domme papa en mama Doris, lijkt me een superplan om de lijst op die manier bij te houden! Zal je de laatste "cijfertjes" van Damiën nog wel ff PB'en! Eh, Marieke, wil je mij ook even pb'en over het plaatsen van een foto? Meiden, wat een mooie foto's heb ik gezien zeg! Ben heel trots op de oktobermama's want we hebben allemaal mooie kindjes op de wereld gezet Oh, Xenas, over de hoeveelheid met de voeding.... Damiën krijgt eigenlijk elke 4 uur 120 ml, da's 720 ml per 24 uur... 2 schepjes Nutrilon standaard en 2 schepjes Nutrilon Forte... half/half... Toch lijkt 'ie soms nog steeds honger te hebben... Dan gaan die knuisjes zo driftig z'n mondje in.... Vraagje over de box nog even.... Damiën wil soms gewoon echt niet slapen in z'n wiegje... Dan ligt 'ie echt een uur met open ogen om zich heen te staren en dan begint 'ie uiteindelijk heel zielig te huilen... Als dat niet ophoudt, halen we hem er eigenlijk uit en leggen we hem in de box... Vindt 'ie helemaal geweldig.... En ja, dan valt hij vaak dus wel in slaap... da's toch niet erg? Nou, ga zo de voorbereidingen voor de nacht maar eens even treffen.... Daarna lekker slapen! Iedereen weltrusten en tot morgen! Liefs Chris
Hihi happyliesje, wat heerlijk scheel! Sven kan dat ook heel goed, vooral als hij zn blik ergens op probeert te focussen Ik ga zo is een poging doen mn bedje in te gaan. Sven is al de hele dag chaggie (zit het in de lucht?) Veel huilen uit het niets... Hij ligt nu in bed en is na een kwartiertje huilen nu even stil. Hopelijk blijft dat zo tot morgenochtend half zeven.... Maar ik heb er weinig vertrouwen in deze nacht Slaap lekker meiden! Groetjes Doris
Hij begon alweer te pruttelen, dus ik ben er nog even.... Heb nog even een foto van Sven in mn album gezet! Hij is nu weer stil (dat moet ik natuurlijk niet tikken.. ) Dus gaan nu voor naar-bed-gaan-poging 2...
zooo Jesse heeft lekker gedronken, schone luier.. en heb hem net in bedje gelegt... met hem afgesproken dat hij weer wakker mag worden om een uurtje of 6... wat denken jullie.. gaat hij heel hard lachen! hahaha .. ik ook in een deuk natuurlijk! @chrisje.. jesse wil ook niet altijd in zijn bedje slapen, dan leg ik hem in de wipper die in de box staat! En over die tijden, weet precies wat je bedoelt.. iedere dag is weer wat anders! als ik zo naar mijn neefje kijk.. komt daar echt wel zelfde tijden in voor! dus we moeten nog even geduld hebben! slaap lekker meiden! @happy liesje! wat een geweldige foto! hij kijkt helemaal scheel .. zoooo grappig!
Morgen meiden! Ben nu pas hier geraakt Kleine update: Ik ben vrijdag terug naar de ka geweest en Winter krijgt nu nieuwe medicijnen, zantac en als het na 5 dagen niet beter is, worden we 24u opgenomen in het Zh om een PH-metrie onderzoek te doen, dan kijken ze na hoeveel zuur er uit zijn maagje terug naar boven komt... Maar gisteren iets heel beangstigend meegemaakt, hier mijn verhaal Heb niet terug gelezen... heb gisteren avond de schrik van m'n leven gehad! Winter is echt niet goed... Gisteren avond om 7u een eerste hoestje, heel miniem...om 9u geef ik hem eten en na 5 minuten begint hij heel raar te doen en begint hij te snakken naar lucht, 10 minuten heeft hij erover gedaan om opnieuw op een normale manier te kunnen ademen...ik ben niet snel in paniek, maar ikdacht echt dat hij ging stikken! Naar spoed gebeld, een pediater aan de lijn gkregen( allé, een assistent) maar toen was Winter in slaap gevallen en die zei hou het in't oog, maar zolang hij slaapt is alles ok. Neem morgen wel direct contact op met je Ka en laat hem uitvoerig onderzoeken. Ik heb bijna heel de nacht opgezeten met hem, zodra in een diepere slaap kwam, kreeg hij een beetje ademnood, als ik hem dan rechtop hield, was het direct over...het arm kind zit gewoon boordevol slijm en vrijdag bij de KA waren zijn longen nog helemaal zuiver! Nu denk ik dat zijn pap door de reflux een deel terechtkomt in zijn longen...of anders heeft hij kinkhoest...een vriendin van mij heeft dit en ja, voor zij wist dat zij dat had...wij zijn dagelijks samen aan de school enzo dus.... Ik ga dus seffens de arts bellen en eis dat ze hem nog deze morgen onderzoekt in het ZH en dat ze hem testen op kinkhoest en dat ze die ph-metrie onderzoek maar direct doen vandaag... Sorry voor dit lange egobericht! Hou jullie zeker op de hoogte!
Jeetje Liesje, dat is idd schrikken zeg! Hopelijk kun je al optijd met hem terecht en komen ze er snel achter wat hij heeft en is het snel verholpen! Sterkte meid! Sven is gisteravond toch door gaan slapen. Om kwart over zes werd hij weer wakker. Net lekker de fles gehad en heerlijk geknuffeld, hij is met zn goeie been uit bed gestapt, meteen al lachen Dat was gisterochtend wel anders, toen was het meteen huilen en hij bleef ook de hele dag chaggie. Nu ligt hij even te spelen in de box, en volgens mij ligt hij even lekker te poepen Zo lekker in badje en dan is hij wel weer toe aan een slaapje! Ben met dichten op de helft, dus het schiet wel lekker op Fijne dag allemaal! Groetjes Doris
Mochu....het is koud, het regent hier, Marco besloot spontaan om niet om half 7 uit bed te gaan maar om half 9. Hij zei, dit is geen weer voor mij, als het zulk weer is hoor je bij je lieve schat in de armen in bed te liggen, dus zogezegd zo gedaan Maar goed, lang hadden we niet want Rowin moest naar school. Marco was zo lief om hem naar school te brengen zodat ik de kou niet in hoefde. Dus jullie begrijpen wel, ik heb een erg prettige ochtend en ga nu maar een beetje rommelen in het huishouden, (getsie, dat maakt de ochtend overigens wel meteen minder leuk) @Marieke: mag ik ook een pb van jou over het plaatsen van die foto? @Happyliesje: geweldige foto met die schele oogjes. Alle babies hebben dat volgens mij. Marco vroeg laatst toen GIlian dat deed of het wel normaal was, ik zei dat we maar even naar de oogarts moesten want misschien moet hij wel een bril, hij keek me raar aan en zei: dat is toch een grapje he wat je maakt? @Liesje: meid heel veel sterkte, wat zal jij geschrokken zijn. Houd voet bij stuk hoor in het ziekenhuis. Als ze je afschepen zou ik daar gewoon een scene gaan schoppen, beetje traantjes eruit toveren bij jezelf, daar zijn ze vaak wel gevoelig voor. Maar zoals ik lees ben je zo geschrokken dat die traantjes misschien wel vanzelf komen. Hou je ons op de hoogte? Dikke kus voor jou hoor en probeer rustig te blijven, daar heeft Winter het meeste aan, (makkelijk praten Diaan). @Doris: ik denk ook dat er een donderwolk boven ons hangt. Gilian was gisterenavond ook weer sjaggie. Wat is dat toch met die knulletjes van ons? Hij kreeg gisteren een fles om kwart over 7 van 150 cc, die ging fluitend op, toen hebben we maar weer even anderhalf uur gebruld van de krampjes, toen was hij uitgeput, kreeg ik er om 11 uur nog 40 cc in, veel te kort voor de nacht. Dus wij dachten die komt weer snachts en dus niet doorslapen. maar meneer kwam om 10 over 6 vanmorgen, kreeg fles en slaapt nu weer. Hij is gewoon uitgeput na anderhalf uur krijsen..... Hij huilde gisteren avond zo hard dat ik niet wist wat ik aan die kramp moest doen, vast houden, wrijven, lopen etc niets hielp, ik zat ook in tranen en toen ineens liet hij een harde scheet en viel hij in slaap. Gisteren middag poepte hij in de tummytub, en dreven er ineens twee drolletjes in de emmer. Sterkte met je sjaggie jongetje, ook ik lees dat zijn humeur nu goed is, hoop voor je dat dat de hele dag zo blijft, Gilian slaapt nog dus zijn humeur is nog niet gepeild. @Chrisje: ik weet niet wat voor ondergrond je in de box hebt maar het cb zei dat je kinderen niet te veel moet laten wennen aan slapen op andere plekken. Anders associeert hij straks de box met slapen en daar horen ze juist te spelen zeiden ze. Daarbij vinden ze de bodem van een box ook niet echt geschikt, maar goed dat zegt ons cb. @Xenas: als Jesse goed groeit, natte luiers heeft en het cb is tevreden dan krijgt hij echt wel genoeg voeding hoor. En GIlian heeft ook niet altijd zijn fles leeg. Je moet je ook niet blind staren op wat andere babies krijgen. Jouw kleine mannetje is uniek en er is geen baby in Nederland, laat staan bij de oktober mama's die precies het zelfde doet en eet als Jesse. Maar goed om je op de hoogte te brengen van Gilian zijn eetpatroon hier mijn overzichtje: 07.00 - 180 cc 11.00 - 150 cc 15.00 - 120 cc 19.00 - 150 cc 23.00- 150 cc Dat is totaal: 750. Gewicht is 5030 gram, gedeeld door anderhalf is minimaal 750 en maximaal 1000. Nou hij zit aan de ondergrens maar groeit geweldig dus ik maak me geen zorgen. Als ik er niet meer in krijg dan is het jammer, hij groeit goed en vraagt niet om meer, doet hij dat wel dan krijgt hij dat ook. Woensdag moet Gilian zijn eerste prik en Rowin de ogentest en peutertest. Dus eigenlijk een APK voor driejarige. Zondag wordt Gilian opgedragen in de kerk dus ik hoop dat hij niet ziek wordt van de prik. Zijn hier babies die al een prik gehad hebben? Zoja hoe reageerde ze hierop? Zo lang verhaal op de vroege ochtendd maar heb ik meteen weer gereageerd en ben ik weer helemaal bij. Fijne ochtend allemaal en ik meld me vanmiddag wel weer, kus Diaan
@Doris Dank je wel , ik moet alleen de fotos nog bijwerken van jullie kanjers. Ik heb er wel al een aantal geplaatst, maar mis toch nog een hoop babys. Dus staat jullie baby er niet bij, mail me dan even een foto. verder even een ego berichtje, na 3 weken had ik inmiddels gehoopt wel iets meer te kunnen, helaas kan ik alleen maar steeds minder. Het is nu zo erg dat ik s'nachts alleen nog slaap met pijnstillers en overdag, dankzij de steunkous iets meer kan. Ik kan dus nu niet eens meer zolang staan om haar luier aan de commode te verschonen, dit moet dus nu half liggend op bed. Ook kan ik Yessie niet meer zelf in bad doen. Echt ik baal zo, heb gister zo zitten huilen. Dit zou de periode moeten zijn dat je geniet, en ik ben alleen maar blij dat ik de dag weer doorgekomen ben. Heb net contact gehad met de gemeente, voor hulp in de huishouding, vragen ze of ik een geldbedrag wil of hulp. wat moet ik nu met een geldbedrag. grrrrr.
**Vanuit de meeleeshoek** Ik ben Andrea, 30 jaar en 4,5 jaar getrouwd met Barry. 3 jaar geleden is onze 1e zoon; Ryan geboren en sinds 26 september 2007 hebben we nog een zoon erbij; Vince. Vince is met 38 weken zwangerschap geboren, na een niet zo'n zorgeloze zwangerschap. Ik was 10 oktober uitgerekend, dus voel me meer thuis bij de oktober mama's. Vince woog bij de geboorte 3015 gram en was zo'n 48 cm groot. Vorige week woog hij 4070 gram. Hij krijgt volledige borstvoeding en groeit hiermee gemiddeld zo'n 125 gram in de week. Vince is sinds hij 4 weken is erg onrustig, hij huilt en spuugd veel. We bakeren hem nu een paar weken in en we zijn 1x naar een osteopaat geweest en sindsdien is hij al heel anders. Hij lacht meer, is tussen de voedingen ontspannen en slaapt beter. Komende woensdag krijgt hij z'n eerste prikken en mag dan niet ingebakerd worden, ben benieuwd hoe dat gaat. **En ik duik weer in de meeleeshoek**
Diaan, Sven heeft afgelopen week zn eerste inentingen gehad. Hij heeft er niet veel last van gehad, hij sliep alleen wel wat meer als normaal de volgende dag. Ik denk dat dat wel met die entingen te maken had.