hoi Maartje @ Ik voel me prima alles gaat goed. de knip is goed genezen(gelukki) ben alleen wat meer moe maar dat hoort erbij he. Ik heb ook minder slaap nu met ons mannetje maar dat heb ik er wel voor over.
Lisje: Ah nee wat eng zeg! Arme Winter! Hou je ons op de hoogte of ie al een beetje beter is en wat het nou was? Anne, beterschap meisje...Dikke knuf! Eline heeft besloten vannacht dat ze niet wilde slapen, van 2.15 tot 4.30 wakker gelegen, gegeten, gespuugd (minstens een halve meter ver!), omgekleed, weer gegeten, kleertjes ondergepoept, weer omgekleed en toen heb ik haar maar in bed gelegd, na tien minuutjes jengelen sliep ze. om 6.00 kwam ze weer en 9.00 weer, ik heb niet superveel geslapen, gister film gekeken en laat naar bed, grrr... Ik schrok me trouwens dood, keek op de mama's pagina om hierheen te gaan, zie ik toch meer dan driehonderd pagina's staan! Ik denk, dat kan niet (nou ja, op het tempo waarmee we nu de pagina's vullen...) Waren het natuurlijk de okt mama's 2006....Hahaha, Blond hè...
Goedemorgen meiden, Even snel, want ik krijg zo visite. Mijn collega's komen langs. @Nijnie; kind van de toekomst he! @Nynke; het gaat steeds beter. Ik denk dat de staalpillen aanslaan. En het doorslapen 's nachts helpt natuurlijk ook goed! @Xenas; helaas geen plus in de buurt @Stay funny; helaas ook geen emte hier @Happyliesje; wat een grappige foto! Fiene kan precies hetzelfde kijken @Chrisje; hier hadden we hetzelfde probleem, maar sinds ik Fiene na de voeding wat langer beneden hou gaat het stukken beter. Na het voeden knuffelen we even lekker, dan even spelen in de box en bij de eerste tekenen van vermoeidheid naar boven, lekker slapen. @Doris; wat een schatje! Nog een beetje geslapen? o, ik zie het al...ja dus @Liesje; wat een schrik meid! Laten we hopen dat de kinderarts een goed medicijn voor hem heeft. @Diaan; gelijk heeft je man! Ik ben ook alleen maar opgestaan omdat ik visite krijg. @Anne; wat balen dat je lijf niet meewerkt meid! @Andrea; fijn dat het goed met jullie gaat! @Angeliq; gelukkig maar meid! Ja, die nachtvoedingen hakken erin he! @Marieke; wat vervelend dat je zo'n slechte nacht hebt gehad! hahaha, 300 pagina's in een dag is zelfs voor ons teveel. Maar in een jaar gaan we wel redden denk ik. Er staan weer nieuwe foto's op mijn www. Nu snel de was opruimen voor de visite komt (toch weer een lang verhaal geworden ). X
Dit heb ik ook de laatste dagen, kom steeds rond de 700/720 uit (hij mocht niet meer van het cb) en het lijkt alsof hij daarna nog steeds honger heeft
@ maartje: jeetje mina, nog 150 cc na het voeden kolven. Dat lukt hier echt niet. Krijg er op het moment met moeite 150 cc uit als ik kolf terwijl Wietze een flesje krijgt (omdat mama aan de wijn zit). Na het voeden is het al helemaal weinig. Maximaal 50 cc uit twee borsten. @ bv afbouwen doe je toch door steeds 1 voeding minder te geven/kolven en dan steeds na 5-7 dagen weer een voeding minder enz. Wel goed opletten voor harde plekken en andere tekenen van borstontseking als je dit gaat doen (volgens het bv boek heb je daar dan iets meer kan op omdat je borsten wat voller kunnen gaan worden). Even een andere vraag aan de bv mama's. Hoeveel bv bieden jullie aan in een flesje. Wietze is aan de borst een rustige drinker. Doet er met luier verschonen met gemak een uur over voordat hij klaar is met twee borsten. Gisteren heeft hij 1x 160 cc gehad en 1x 140 cc. Die heeft ie zonder al te veel moeite op in een half uur (met een 1 speen van Avent). Hij komt dan wel gewoon na 4 uur weer voor een volgende voeding. Dus vraag me af hoeveel jullie geven (volgens het boekje van het cb lijkt het erop dat 150 cc toch wel voldoende zou moeten zijn). Heb alleen zo m'n twijfels. Heb n.l. na de voeding van 22.00 (flesje) , op 2.30, om 6.30, om 9.30, om 12.30 en om 15.00 zitten voeden (en dan overdag ook zeker een uur per keer). Dus meneer heeft geen 7/8 uur gedaan tussen de laatse en de nachtvoeding (doet hij al een week wel). Was dan ook verbaasd dat ik er op 2.30 uitmoest voor 'm. Had gehoopt pas om een uurtje of 6 gewekt te worden. Het is weer een heel verhaal geworden geloof ik... Ga nu maar eens kijken of Wietze even z'n bed in wil zodat ik kan afwassen. Liefs Silvie
Heb de KA aan de lijn gehad en ik mag om half drie langskomen. Zij ging ondertussen al een slaaponderzoek en ph-metrie onderzoek vastleggen voor een van de dagen en ik ga hem vandaag ook laten testen op kinkhoest, daar weten we dan einde van de week meer van... Straks laat ik jullie iets meer weten...op de moment is hij redelijk rustig, af en toe zie je hem happen en slikken maar vergeleken met gisteren avond is dit niets meer... misoh, kan je niet helpen, ik kolf niet af, dus weet echt niet hoeveel hij drinkt
Hey, Ik ben sinds 8 oktober trotse mama geworden van mijn zoontje Nikolaj hij woog bij de geboorte 2k740g en was 46 cm groot. Hij is zoals je kunt zien een lieve baby die sinds vorige week zijn eerste echte lachje aan mama schonk! Liefs Edelweisje ***
Jeetje meiden... ik probeer het lezen bij te houden, wat al een enorme klus is, maar ook nog tijd vinden om op jullie allemaal te reageren?! @Liesje1207: wat fijn dat Winter nu een beetje rustiger ademt... Verschrikkelijk moet dat zijn om je mannetje zo te zien. Hoop dan ook dat de KA snel antwoord op de problemen heeft. @Misoh: ik kolf soms wat voor of na de voeding af. Wat er dan uitkomt is zeer afhankelijk van het moment op de dag en of ik wel of geen tsr krijg. Anders is het pompen zonder resultaat. Vanmorgen wilde Iza maar uit één borst drinken. Als ik haar bij de andere legde, was het brullen geblazen. Vreemd, want drinken wilde ze nog wel. Uiteindelijk heb ik nog even geprobeerd of ze wel melk van die borst uit een fles wilde en dat wilde ze wel! 25 cc welliswaar, maar toch. Apart he? In totaal heeft ze toen een volledige voeding gehad en heb ik 180cc gekolfd, omdat ze om 6:00u ook al niet aan die borst gedronken had. Tot nu toe heeft Iza nog nooit een volledige voeding uit de fles gehad omdat ik haar altijd nog even aangelegd heb, maar dan drinkt ze nog maar weinig. Uit de fles is het meestal ongeveer 100cc. Ik zou gewoon eens proberen of Wietze toch nog meer dan 140-160cc zou willen drinken. Lijkt er inderdaad op of hij toch niet genoeg heeft gehad bij de laatste voeding. @Lvdwerf: wij hebben Iza alleen tijdens de kraamweek 's morgens in badje gedaan. Verder hadden we geen ritme, soms 's middags, soms 's avonds. Omdat Iza vaak 's avonds zo'n kramp had, zijn we begonnen met 's avonds badderen of douchen. Van Natusan heb ik nu Bedtime badschuim gekocht. En dat werkt als een trein! Een beetje té eigenlijk. Het is nu al twee keer (van de vier) gebeurd dat Iza na de Tummytub en het brullen tijdens insmeren en aankleden zo moe was dat ze niet meer wilde drinken. Ze had dan haar laatste voeding gehad om 21u en werd vervolgens dus weer om 02.30 uur wakker ipv om 6:00 uur. Hihi... dat filmpje van de Tummytub! Geweldig, had echt tranen in mijn ogen van het lachen. Mijn vriend durfde direct Iza bijna niet meer in de Tummytub te doen gisteravond aangezien ze al drie dagen niet meer een echte poepluier heeft gehad. Dan krijgt ze haar badje ook wel vol! Maar het is veilig gebleven. Speaking of poep: hoe vaak hebben jullie volledig bv-kindjes een poepluier? Iza nu voor de derde keer al de vierde dag zonder poepluier. Daarna vaak een aantal dagen weer ééntje of twee per dag. Wel laat ze verschrikkelijk veel enorm stinkende scheten. Daar is ze soms ook echt op aan het persen. @Chrisje: hier ook een steeds wakkerder meisje. Iza krijgt eerst 1 borst, dan verschonen, dan 2e borst, daarna knuffelen en in de box. Begint ze te dommelen of in haar oogjes te wrijven, gaat ze naar haar bedje! Eigenlijk leggen we haar altijd wakker of nog net wakker in bed. Dan schrikt ze ook niet wakker in een andere omgeving. Oh... ik ga weer, Iza wordt wakker!
@anne..ongelofelijk.. je vraagt toch niet om centjes..Normaal doen ze altijd zo moeilijk om geld weg te geven... @diaan.. dank je wel.. tis ook zo.. ieder kindje is uniek..! En je hebt gelijk.. wil hij meer.. dan krijgt hij ook meer!
@ nijnie: gezien de bv zijn de nachten helemaal voor mij. Als Diederik thuis is dan haalt hij Wietze uit z'n bed en geeft een luier na de voeding. Diederik is ook degene die met 'm onder de douche gaat. Lekker huid-huid contact voor vader en zoon. @ laura: maakt bij ons niets uit. Badje overdag of 's avonds, wij doen het ook om de dag. Badje is trouwens wel douche geworden na een voeding (van het douchen wordt Wietze in ieder geval niet misselijk). Wietze slaapt er niet langer van en hij heeft net zo moeilijk/makkelijk in slaap vallen. @ liesje: jeetje wat schrikken zeg. Wat fijn dat je straks terecht kan. Hoop wel dat het geen kinkhoest is. @ anne: jij hebt ook geen geluk zeg. Maar wat lekker snugger van de gemeente. Alsof je iets hebt aan geld. Je hebt snel hulp nodig zodat jij weer op kan knappen en Yessie verzorgd kan worden. @ siesje: Wietze heeft nog 2-3 flink volle luiers per dag. Zou wel willen dat het eens in de paar dagen was (daarnet mocht ik 'm nog helemaal aan en uitkleden omdat alles onder zat). Eens in de 10 dagen poepen is heel normaal voor een 100% bv baby voor zover ik heb begrepen. Owja, ik geeft wel volledige bv. Alleen als ik er niet ben krijgt Wietze een flesje (of na een paar wijntjes). Heb dus geen idee hoeveel hij normaal gesproken uit de borst haalt. De afwas is weer gedaan en heb zelfs even een beetje kunnen strijken. Wietze ligt wel te mopperen in z'n bed. Hij heeft geen zin in slapen geloof ik. Straks naar het cb. Ben benieuwd hoeveel hij nu weegt. Ga maar eens een boterham smeren en daarna weer voeden. Als Wietze me tenminste zoveel tijd gaat geven... Liefs Silvie
Hallo dame's Pfft wat een geklep zeg Ik zal even reageren op wat ik onthouden heb Over het badje: Nathan gaat elke dag in badje! Hij vind het zo lekker en het is ook echt een moment voor ons 3en. Elke dag rond half 7 gaat hij in bad. We letten niet echt wanneer de voeding komt want het gaat elke keer goed en zo "weet" hij wanneer het badjes tijd is. Hij vind het ook zo lekker, hij heeft nog nooit een kik gegeven in badje. Meestal krijgt hij dan een fopje en ligt hij er wel 15 min in. Wel doen we elke keer badolie van Zwitsal erin en daarna wrijf ik hem helemaal in de olie van Natusan ( die moet je op de natte huid aanbrengen). Ook dat vindt hij super lekker, dan draai ik hem op de rug en masseer ik hem. Hij kiept dan elke keer bijna in slaap. Ik smeer trouwens wat af bij die kleine, hij heeft een droog hoofdhuidje dus daar smeer ik 2x per dag zwitsal rode wangetjes op. Over het voeden: Nathan krijgt 5 x150 cc. Het ligt eraan waarneer ie komt. Meestal elke 3.5 tot 4 uur. Hij slaapt tegenwoordig snachts door (nu ja, van 23.00 tot 06.00 uur ongeveer).De laatste voeding doen we trouwens wel 3 schepjes hongerige baby en 2 schepjes standaard. Door de week doe ik Nathan s'ochtends omdat Rein moet werken ( en eventueel snachts). Reinout doet dan de laatste voeding rond 23 uur. In het weekend doet Rein de voedingen s'ochtends en ik de laatste. Eerlijk verdeelt. We slapen trouwens prima. Ik had het eerlijk gezegd veel zwaarder verwacht. Het valt me echt 100% mee! Meer dames dit? Nathan had gister volgens mij zijn eerste sprongetje. De HELE DAG huilen We wisten niet meer wat we ermee aan moesten, dat had ie nog nooit gedaan. Hij was alleen stil als we met hem in de armen gingen lopen. Of als we voor een spiegel gingen staan, hij vind zichzelf zo interresant Ik heb trouwens gesolliciteerd naar een baan hier in de buurt, als Financieel Administratief medewerker. Ik hoop dat ik word aangenomen! Lijkt me erg leuk en het zit naast het KDV van Nathan! Oeh ik zie trouwens dat hier een Plus in Renkum zit! Ik zal Rein ff op pad sturen om een doos te halen. Nu staat er wel op de site dat je in de folder route moet zitten, maar we doen net of we gek zijn Wij hebben al 2 dozen van de C1000 (zit hier 1 in het dorp en 1 ik het dorp 2 km verderop ) 2 Jan Linders dozen ( dankzij Anne ) En een Emte doos heb ik ook al besteld, die kan Rein ook binnenkort op halen. We hebben volgens mij nu al 6 flessen diksap staan Schrale Hollanders zijn we ook hé, heerlijk!
4 of 5 poep luiers per dag? wow! Jesse presteert het om de poepluiers snachts te doen! Nou kan je vertellen.. loop dan echt te kokhalzen! @liesje.. zo he.. das schrikken! hoop dat het snel goed komt!
FF snel een berichtje van mij. Ik ga zo weer naar het ziekenhuis. denk dat het niet goed zit daar in die K snee. Een meur wat eraf komt. Hopelijk hoef ik niet weer te blijven. Ik hou jullie op de hoogte. X
Hoeveel babies slapen trouwens al door.. Als ik 5 x 150cc wil geven.. dan zit er echt nog een nacht voeding bij.. dus ik kom steed suit op 6 voedingen.. ach trouwens.. ik vind dat het prima gaat zo! Dus moet eigenlijk helemaal niet onzeker zijn! Ik hoor eigenlijk niet echt over een voorkeurshouding.. Ik merk bij Jesse dat hij die toch echt heeft! wat moet ik hier aan doen? Zijn er tips voor? Ga ook ff googlen.. trouwens.. Jesse heeft helaas zijn afspraak niet nagekomen vannacht.. We hadden afgesproken dat hij pas om 6 uur wakke rzou worden.. komt hij zelfs om half 3.. ipv half 5.. pfff...
@Misoh; die 150cc is alleen 's morgens hoor. 's Middags kom ik na een voeding niet verder dan 50cc. Als Fiene een fles krijgt, geef ik haar 150cc en daar slaapt ze goed op (3 of 4 uur overdag). Ik heb haar laatste voeding nog nooit vervangen voor een fles gekolfde voeding, maar ik denk dat ik haar dan iets meer zou geven. Bijv. 170cc als ze het op krijgt. Fiene stopt vanzelf als ze vol is. @Liesje; Wta fijn dat je snel terecht kan! Succes vanmiddag. @Edelweisje; gefeliciteerd met je zoon en welkom bij de mama's! Wat een schatje is Nikolaj zeg! Hoe is het met jou verder? @Siesje; Fiene slaat af en toe een dag over, maar nog niet echt langer dan dat. En inderdaad....ze produceert een hoop lucht! @Anne; dat geldbedrag bieden ze aan, zodat je eventueel zelf iemand kan regelen. Als bijv. je moeder bij je zou willen schoonmaken, kan je die daarvan betalen (het zogenoemde PGB). @Misoh; kolf je dan niet als WIetze de fles krijgt? Als ik niet kolf, dan ontplof ik! Dus kolf ik en vries het in (of bij een wijntje gooi ik het weg). @Marieke; mijn kraamhulp heeft in de map geschreven. Poepluiers: alles tussen de 0 en 10 is goed. Met andere woorden: dit is bij elk kindje anders. Je kindje kan tien dagen niet poepen, maar ook gewoon elke dag meerdere keren. Mijn collega's zijn weer weg. Ik heb een hele mand met cadeau's gehad echt superleuk! Ze hebben o.a. een slaapzakje met alle namen van de kinderen erop geborduurd gegeven. Echt heel leuk! Nu lekker een broodje smeren want ik heb HONGER! 8)
Xenas, Sven heeft ook een voorkeurshouding. Hij ligt vooral op de rechterkant van zn hoofdje. Omdat zijn hoofdje daardoor aan de rechterkant heel iets platter is kregen wij de tip om de linkerkant interessanter te maken om naar te kijken, dus dmv een favoriet speeltje/knuffeltje aan die kant te zetten. Sven trekt zich daar niks van aan en blijft rustig de andere kant op kijken Ook kun je hem wat vaker op de buik in de box leggen, dan wordt de achterkant van het hoofdje ook ontlast. Gelukkig is het bij Sven niet ernstig, hij ligt ook wel op de linkerkant als hij slaapt en speelt, maar hij ligt gewoon vaker op rechts. Marize succes straks! Hopelijk horen we snel weer van je! groetjes Doris
@Astrid; het leven is al duur genoeg toch! Dus hoe meer gratis dozen hoe beter! Hier zit helaas alleen de C1000 in de buurt, anders wist ik het wel! @Marize; meid, wat een ellende weer! Ik hoop dat het meevalt en je straks gewoon weer lekker thuis bent! Succes! @Xenas; Fiene slaapt 7 a 9 uur door 's nachts. Ze heeft niet echt een voorkeurshouding, dus daar kan ik je niet mee helpen.
@Xenas: de doos van de plus en c1000 zijn idd erg leuk en zitten vol met spullen waar je ook echt wat aan hebt. Marijn slaapt niet door nog. @Happyliesje: wat een super foto. @Nijnie: is het nog gelukt met Harry? @Chrisje: hier ook nog geen regelmaat in tijden hoor. @Doris: hadden de jongens gezamelijk een baaldag af gesproken? Mooie foto van je mannetje. @Liesje: zo dat is schrikken zeg. Gelukkig gaat het nu iets beter. Heel veel succes vanmiddag. @Diaan: lief van je man. En wat kun je mannen toch snel op de kast krijgen als het om hun kids gaat. @Anne: jeetje het zit je ook echt niet mee. Ik hoop dat de gemeente snel "echte"hulp heeft voor je. @Andrea: fijn dat het inbakeren werkt bij Vince. Ik bakerde mijn meiden wel in na de prikken alleen dan met de buitenste doek en lette wel goeop dat ze gen koorts hadden. Succes met de prik. @Marieke: ik hoop toch dat Eline vannacht beter wil slapen. Hier heeft Marijn ook net alles onder gepoept, het was zo dun dan het de luier uit was gelopen. bah De camping waar jij hebt gewerkt, heeft die een website? @Maartje: fijn dat de staalpillen lijken te werken. Leuke foto's zeker die in jullie bed. Leuke cadeautjes hoor. Mijn collega's komen donderdag. @Misoh: Marijn drinkt zo'n 125 cc uit een flesje maar krijgt daarna ook nog de borst dus het zal wel iets meer mogen zijn. @Edelweisje: welkom hier. @Siesje: Marijn poept ook niet elke dag maar hij haalt het dan de ander dag wel weer in. @Marize: succes in het zh meis. Hier een onrustige Marijn. Vannacht ging het goed maar hij wil nu echt niet inslaap vallen. Zal zo eens kijken bij hem, maar telkens als ik naar boven wil is hij stil.