Xavièr zit in de wipper, en doet heel vreemd.. hij zit de hele tijd met zijn tong over zijn bovenste tandvlees te aiien.. uhm.. ik zal het proberen te filmen..
@Irene; wat een schat zeg! @Maris; beviel het reizen met de trein? @Choco; Fiene is ook al uit logeren geweest en ik vond het heerlijk! Natuurlijk was ik ook weer erg blij dat ze terug was, maar ons avondje samen heeft me heel erg goed gedaan! @Marieke; lieverd ga ajb naar een arts en laat je niet afschepen! Zo hoort bv niet te gaan en ik kan me goed voorstellen dat je het helemaal zat bent. Dikke (((((knuf))))) voor jou! Wat een geweldige kleertjes zeg! @Misoh; hoe was het bij de bedrijfsarts? @Kiss; wat is het toch een schatje! IK ben ook helemaal in love met Fiene hoor! BV kan in de diepvries(-18 graden) tot 6 maanden bewaard worden. Hou er wel rekening mee dat je melk steeds verandert van samenstelling. Wat gaat de tijd snel he. Af en toe word ik er helemaal weemoedig van. @Liesje; wat een plaatje! En wat is hij al groot! @Laura; wat heerlijk dat je niet MOET werken! @Chrisje; meid, lekker naar je eigen arts gaan hoor! En laat je niet afschepen! Dit is toch zielig. @Denisse; op deze site zit ook een fotoverkleinoptie. Links in je beeld, bijna onderaan het lijstje van menu. @Moon; doe rustig aan meid! @Nijnie; hier ook een 'opperdepop'-fan! @Diaan; wat een knappe zoon heb jij! Fiene doet nog niet eens een poging. Ach, komt vanzelf wel! Hoe zijn de prikjes gegaan? @Rastagirl; niet in de stress schieten meid. Gewoon even laten nakijken. @Nynke; jeetje, Marijn blijft regelen! Wat vermoeiend voor jou! KOm je wel aan rusten toe? @Xenas; hoe is het gegaan met de prikjes? Zo hehe, ik ben weer bij. Hier gaat alles verder aardig. Fiene lijkt een beetje last te hebben van tepel-speenverwarring doordat ze nu vaker de fles krijgt. Vanmorgen brullen toen ze mijn tepel niet snel genoeg kon vinden. Heel onhandig. Gelukkig lukte de andere borst wel, dus was het leed snel voorbij. Ik hoop maar dat ze dat niet blijft houden, want dan wordt het wel heel lastig vol te houden. Nou ja, vandaag en morgen ben ik vrij, dus kan ze gewoon aan de tiet. Vanavond heb ik een tupperwareparty. Het is gelukkig aan de overkant van de straat, dus ik ga tussendoor gewoon even terug om Fiene te voeden. Nu snel een broodje uit de vriezer, want anders komt Fiene al voor haar voeding. Grts, Maartje
@Maartje: echt aan mijn rust kom ik niet toe nee. Helaas is het niet anders. Vanavond maar weer op tijd naar bed. Ik hoop dat ze de speen/tepel verwarring snel kwijt raakt. Mijn teddybeer. Dit pak gebruiken we als we gaan wandelen met de buikdrager.
Meiden, ik heb het kunnen filmen, heel stiekem... stond veraf dus het is beetje onduidelijk.. maar heb dit nog nooit eerder gezien, ziet er apart uit.. weet iemand wat dit kan zijn? of krijgt hij bovenin NOG een tandje, dat dat jeukt ofzo? http://nl.youtube.com/watch?v=mBOqOoy6ccc
Marijn: *SMELT* Dankjewel nynke voor je lieve en opbeurende berichtje op het gastenboek van Eline! Kiss, lijkt me gewoon dat ie zit te spelen met z'n tong of zo hoor, lijkt niet echt ergens last van te hebben...Aaarrgggg, nou heb ik dat muziekje op de achtergrond in m'n hoofd, hahahaha
Kiss, denk ook gewoon dat ie aan het spelen en ontdekken is hoor. Wat een schatje is het toch jouw mannetje!
Ben ook even aan het stoeien geweest met een filmpje. Ik probeer Marijn aan het kletsen te krijgen. Lukt niet helemaal maar is wel een leuk filmpje. http://tinypic.com/player.php?v=71hjbb5&s=1
@Kiss: misschien een eerste poging om te leren tongzoenen? Nee hoor grapje, ik denk dat hij daar ook een tandje krijgt, ik herken het wel van Rowin die wreef ook altijd met zijn tong op de plek waar een tand kwam. Dus tja wacht maar af of er ee ntand komt. @Maartje: lekker dat je werk niet MOET, ik heb hetzelfde, ik MOET niet ik mag. En ik sta er nu niet achter dus ga waarschijnlijk ontslag nemen en eerst thuis lekker genieten. Misschien kan ik helpen op de school van Rowin. En anders vind ik terzijnertijd wel weer een nieuwe baan. Ik ben hoog en breed opgeleid dus dat lijkt met niet moeilijk. @Marieke: ben je nou nog niet bij de arts geweest, ben jij soms een beetje eigenwijs? @Nynke: knap hoor van dat duimpje, doet hij dat al regelmatig of was dit toeval? @Moon: heb aniflor op zijn been gedaan voor de prik en na de prik. Gilian was vanmorgen bij het cb 5980 gram en 62,5 cm en hoofdomtrek van 40,5. Hij was in de groeicurve met hoofd en lengte prima op de middenlijn. Met zijn gewicht was hij naar beneden gegaan. Hij zat op de middengrens en nu tussen de middengrens en de ondergrens in. Komt door zijn anderhalve week ziek zijn zei ze. Heb het gevraagd over dat "water" spugen. Het is dus maagzuur. Dit kan door twee dingen ontstaan. Of doordat je baby niet goed heeft geboerd. Deze boer kan heel lang dwars blijven zitten totdat hij eruit komt en gaat er maagzuur mee. Of het komt door reflux of verborgen reflux. Maar gezien mijn verhaal leek het niet op reflux zei ze. Als kinderen actief worden dan spugen ze dus regelmatig maagzuur als de boer er niet uit is. Gilian spuugt dit als je hem oppakt, in de box doet, of gaat autorijden. Vond zij logisch. Dan verplaats je de buik en kan die boer eruit. Vaak hoor je geeneens een boer maar komt het zuur wel. De versropte luchtbel, (Boer dus), ontsnapt dan toch. Klinkt wel logisch. Dikkere voeding schijnt te helpen. Als advies bij reflux babies geven ze altijd eerst het advies om NUTRITON te geven. Is dus gewoon Johannesbroodpitmeel. Maar ja bij borstbebies gaat dit moeilijk. Ze was erg tevreden over gilian. Hij is sterk volgens haar en hij draaide daar ook van buik naar rug. Hij kan heel goed zijn hoof omhoog houden in buikligging. Dus mams was tevreden. Rowin had toen ik hem uit school haalde weer die extreme buikpijn. Gillen en op de grond liggen van de pijn. Ik in tranen. Hij roept alleen maar, mama help me nou, haal mijn poep weg. Ik kan niets doen voor hem. Heb hem uiteindelijk maar weer een klisma gegeven. maar ja dit kan niet zo doorgaan. Heb de huisarts gebeld, morgen heen en ik eis een verwijzing voor de kinderarts. Rowin schreeuwt alleen maar dat poepen niet leuk is en echt zeker weten pijn doet. Dus morgen horen we weer meer. Gilian slaapt nadat hij een uur geschreeuwd heeft. Heb hem een zetpil gegeven. Dus mammie had tussen kwart voor twaalf en half 2 histerische momenten hier. Nu slapen ze allebei en heb ik ff rust. PFFF wat kunnen koters schreeuwen zeg. En laat staan als ze het alle twee tegelijk doen. Wie help je nou het eerste? Heb toch Rowin eerst maar gepakt en getroost boven en in bed gedaan. Gilian lag te flippen in zijn reiswieg met het zweet op de kop. Maar goed die is na een zetpil ook vertrokken. Hopelijk maffen mijn mannen de komende UREN! Spreek jullie later weer, ga nu puin ruimen. Kus Diaan
Diaan, wens je een rustige middag toe, jeetje zeg, wat een heisa weer hè...KNUF! Nynke, hartstikke leuk filmpje hoor !
vandaag heeft ze nog maar een keer gespuugd hoop dat het zo blijft maar dan kan het denk ik toch geen reflux zijn? of wel? ik probeer haar ook een beetje rechterop te voeden en na het voeden zet ik haar ook rechtop in de wipper ik hoop dat dat het was dat ze zo spuugde en dat dit helpt tegen het spugen. voor de rest gaat het namelijk erg goed met mijn kleintje (effe ego berichtje) ze is al behoorlijk sterk wil alleen maar rechtop zitten het liefst ze slaapt nog steeds lekker veel haar nekje is ook al goed sterk alleen de buikligging vind ze maar niks maar ondanks dat blijft ze haar hoofd stijf omhoog houden net zo lang tot ik haar weer trug draai nee eigenwijs is ze niet hoor. haar duim kan ze niet goed vinden dus de hele hand erin is de oplossing. draaien van rug naar buik wil ze nog niet maar ach ze gaat zo snel ze zelf wil he daar hebt moeders niks over te zeggen. nou ik ga nu snel bijlezen want als je hier even niet bent geweest dan heb je een hoop te lezen kletskousen hihihi
@Nynke; wat een schat zeg! Dat berenpak is echt leuk. Heerlijk warm zeg! En dat filmpje.....*smelt* Pas goed op jezelf he meid! Misschien onder schooltijd even liggen met Marijn? @Kiss; grappig gezicht zeg! Fiene is ook haar tong en handjes aan het ontdekken. Soms weet ik echt even niet waar ze mee bezig is. @Diaan; helaas MOET ik wel werken. Je haalt me in de war met Laura denk ik. Nou denk ik eerlijk gezegd niet dat ik op de lange termijn een gezellige mama ben als ik niet werk hoor. Wat zielig voor Rowin zeg! Straks krijgt hij nog een poeptrauma door de pijn. Heel goed dat je op je strepen gaat staan hoor meid! @Rastagirl; fijn dat het zo goed gaat met jullie!
@ nynke Wat een poepie! @ all Foto's maken was echt leuk! Eerst wilde ze niet wakker worden maar toen toch wel. Paar in der naakie met een roosje op haar doosje net als adam en eva hahaha ( zal mar wel niks vinden want die vind een foto in de tummy al erg bloot hahaha) En op een vachtje, in een mandje, op een hond en in een koffer! ( niet alles naakt) Hoop dat ze snel klaar zijn ben zo benieuwd!
Ik ben ook benieuwd! Wel schattig hoor naakt, vind ik, dan zie je zo goed hoe klein ze nog zijn, en natuurlijk de "vetplooitjes"in armpjes en beentjes, heeeerlijk
Even snel; ga zo de rest lezen..: @Irene: Je kan de basis opleiding doen in Utrecht (ongeveer 3 jaar wachttijd : ( ) en in Eindhoven (fontys hogescholen). Bij fontys kun je gratis een brochure aanvragen, heb ik ook gedaan. Ik vind in de brochure niks over een vooropleiding... Die in Utrecht s wel goedkoper dan in Eindhoven trouwens, daar issie 2050 euro. Even kort: - cursus strart in september of februari en duurt +/- 4 maanden - 14 lesdagen en 1 toetsdag - lessen op dinsdag van 13 tot 20.00 - Zelf stageplaats regelen. Je moet 2 dagdelen per week stage lopen gedurende de hele opleiding. - cursus wordt afgesloten met theoretische toets, vaardigheidstoets en presentatie. Zou wel leuk zijn als we er samen op zaten haha. Zo'n echo app is ontzettend duur, dus is bijna onmogelijk om voor jezelf te beginnen. Een 3D echo app kost 100.000 euro!
@ marieke Ja dat is zo lief! Denk dat ik met een half jaar nog een xtje ga Ben net ook nieuwe kleertje wezen kopen. Mevrouw past sommige dingen van 56 al niet meer Had nooit verwacht dat dat zo snel allemaal zou gaan.
@Moviemaker: Wie weet hoe ik het geluid van mijn eigen filmpje uitzet, zodat ik er een muziekje onder kan zetten? Ik weet inmiddels hoe ik er een muziekje onderzet, maar dan hoor je het geluid van mijn eigen filmpje er doorheen...
Denisse, Mirte krijgt 5 voedingen en zo rond half 11 de laatste. Ik heb lief vorige keer op het CB laten vragen of het erg zou zijn als we haar in het weekend zouden laten "uitslapen" dus niet wakker maken, maar dan eens op 4 voedingen uit zouden komen. Maar omdat Mirte maar een klein meisje is en op de onderlijn van de groeicurve hangt hebben ze dat hier afgeraden. We maken haar dus ook in het weekend om een uur of 7 wakker. En soms is het wat later en dan probeer ik overdag wat in te lopen door er bv 3,5 uur tussen te laten zitten ipv 4... Alle flessen zijn hier 150cc + 5 (+10 cc extra water). Marieke, ja leuke site he. Ik heb een paar shirtjes besteld, maar maat 62/68. Nou ze zwemt er nog in dus die gaan nog even de kast in... Ach Eline, wat heeft mama je nou op je hoofd gezet? Wel knap hoor dat je je koppie al zo goed recht kan houden dat dat ding blijft zitten. Diaan, wat een knapperd Gilian, terugdraaien naar zn rug. Mirte heeft het in het begin een paar keer gedaan, maar sindsdien niet meer. Ik ben nu aan het oefenen met haar op de buik, dan leg ik haar op mijn buik als ik onderuitgezakt op de bank lig, anders wil ze het echt niet. Hopelijk heeft Gilian niet zoveel last van de prikken. Wat naar de Rowin zo last heeft van zijn buik. Succes bij de huisarts morgen! Chrisje, wat een eikel van een huisarts. Heb je je eigen huisarts nog gebeld? Kl*te zeg zo'n invaller die het maar wegmaakt met: "hij ziet er hardstikke gezond uit..." Kan me voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt. Nynke, Mirte is nog steeds koortsvrij . Wat een lief teddybeertje . Haha, jij je best doen om Marijn aan het kletsen te krijgen . Je ziet hem haast denken... duh echt niet voor de camera mams... Liesje, volgens mij als je de groenten enzo een beetje kookt kunnen ze ze ook opsabbelen/"kauwen". Choco, ach gossie hopelijk is Jasmijn gauw weer uitgesnotterd. Kiss, ik denk dat het vooral je eigen keuze is wat je wilt doen qua bijvoeding. Dat met de tong doet Mirte ook wel eens. Dat muziekje zit nu ook in mijn hoofd . Xenas, succes met de prikjes morgen! Hmmz, vanuit buikligging haar hoofd ten minste een minuut opgeheven houden dat lukt Mirte echt niet. In zithouding lukt dit wel en langer ook wel . Dat van dat spiegelbeeld heb ik net nog even gezien. Stond met Mirte voor de spiegel en ze keek aandachtig naar dat "andere kindje" . Net nog weer geprobeerd te oefenen op haar buik, maar ze begint gewoon nijdig te krijsen... Moon, haha ik zit het dus net hierboven aan Xenas te typen dat het koppie in zit wel omhoog blijft, maar op de buik niet... ja er zijn dus meer kindjes die dat doen . Maartje, veel plezier op je tupperware party en laat je portemonee thuis he . Zo, eind van de middag en ik ben weer aardig bijgelezen. Mirte slaapt erg veel op het moment, dat zeiden ze ook al op het KDV... Misschien nog van het ziek zijn of omdat ze nogal verkouden is? Ik weet het niet zo goed. Op het KDV had de leidster het over een groeispurt... Tja, wie weet... Zijn er meer kindjes die weer meer zijn gaan slapen op een gegeven moment? Vanmiddag postbode aan de deur met een pakje voor de buren paar deuren verderop. Ik pakje aangenomen, komen ze het net halen. Ja, ik hoefde het niet aan te nemen hoor, die postbode moest ook zn werk maar doen... Ja, hallo als je niet wilt dat het bij de buren wordt bezorgd moet je geen dingen laten bezorgen of gewoon zorgen dat je thuis bent... Was al 2e keer deze week . Ik denk dat ik mn prakkie zo maar eens in de magnetron ga schuiven, lief eet op zn werk, die heeft nog een of andere bijeenkomst vanavond van zn werk. Over werk gesproken... ik vind het best wel leuk, het weer werken. Maar aan de andere kant toch ook weer niet... Het thuiskomen met het gevoel alsof je er al een hele dag op hebt zitten terwijl de dag pas half voorbij is... al die extra dingen die erbij komen kijken en de 101 keren dat we overleg over vanalles en nog wat hebben en ik weer moet bedenken hoe ik het met die kleine doe. Werkgroepjes hier en werkgroepjes daar. Ik lijk gewoon door de bomen het bos even niet meer te kunnen zien. Misschien went het allemaal wel, maar misschien wil ik ook wel gewoon thuis bij mn meisje zijn... Dubbel hoor, heel dubbel. Nou hebben we straks in april overleg over hoe verder, want het ziet er allemaal niet zo rooskleurig uit. Misschien dat ik voor die tijd toch maar eens een afspraak met mn leidinggevende ga maken om het hier eens over te hebben... als er dan iemand uren in moet leveren wil ik dat misschien wel... Eerst ook maar met lief over hebben...
Missyess, er is een icoontje in de onderste werkbalk, naast die waar je mee in kan zoomen en links van het microfoontje...Het dingetje helemaal naar rechts zetten en klaar...Dan heb je alleen eht muziekje...Als je het niet kan vinden zeg het maar, maak ik even een kopie van het scherm...