Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    laura: handige tips, misschien werkt het voor eline ook wel, die had me weer onder gespuugd daarnet, en haarzelf ook, het zat tot in haar neus en ogen (ze lag voorover op mijn borst), dus dat werd een middag ipv avond badje...

Pfff, ze jengelt weer heel veel vandaag, word er zoooooo moe van, heb al amper geslapen vannacht. Wel een heel mooi cadeau gehad: een winterjas voor Eline voor volgend jaar en een rompertje met spring erop voor in de lente, allebei van GAP en zoooo mooi! En een supertoffe knuffel, een soort konijn die aan de ene kant wakker is en aan de andere kant slaapt, zal er wel een foto van maken, hij is zo grappig!

2. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Hee meiden,

Hebben jullie kindjes ook een moment op de dag dat ze vreselijk moeten huilen?

Sven huilt per dag ong. een half uur achter elkaar hartverscheurend, niks helpt dan. Bij je zitten, lopen, wiegen, hij blijft huilen/krijsen. Na een half uurtje houdt het dan weer op...Vaak valt hij dan vlak daarna is slaap, moe van het huilen. Het is niet zo dat hij huilt omdat hij moe is of honger heeft dat weet ik eigenlijk wel zeker. Meestal is het rond deze tijd (17.00 uur)

Groetjes Doris

3. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Was het maar een half uurtje.... :( sorry, ben echt even op vandaag....

4. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    @ Diaan (en alle andere mama's ook natuurlijk)

Ik ben dus Edelweisje, 26 jaar, woonachtig in Belgie (Brugge)
    Sinds 2004 trots gehuwde vrouw.
    en mama sinds 8 oktober 2007 van Nikolaj.

Meer weten?
    Let me know...

Groetjes

5. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Marieke, kan me voorstellen dat je nu helemaal op bent, Sven heeft ook van die dagen gehad pffff ((knuff))

Maar dat (half) uurtje huilen op een dag vind ik ook niet erg hoor, vroeg me alleen af of meer kindjes dit hebben. Hij is namelijk de hele dag super te pas en ineens is het mis...
    Denk dat het iets is met het verwerken van de dag ofzo, weet ook niet wat het anders kan zijn.
    Ben wel benieuwd hoe anderen er mee omgaan. Als echt niks helpt leg ik hem nl gewoon weer terug in de kinderwagenbak en laat ik hem even uithuilen. Vind ik wel zielig, maar niks anders helpt. Misschien hebben andere mama's nog tips?

6. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
  7. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
  8. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Maartje en Marieke: Fijn dat jullie er ook wat aan hebben.

@ Marieke: Merla kan zichzelf soms ook zo onder spugen. Ik ben er nu wel achter dat ze dan gewoon echt teveel heeft gehad. Als ze nu 2 keer goed heeft gedronken en zelf heeft los gelaten, dan stop ik er mee, en geef haar eventueel haar fop als ze zich dan een paar minuten nog meldt. Sindsdien spuugt ze wel minder en spuit het er ook niet meer zo uit. En ze komt nu niet eerder voor voeding dan ze eerst deed, dus ze heeft er blijkbaar wel genoeg aan. Als ze haar fop echt niet wil accepteren dan heeft ze nog wel honger en leg ik haar ook gewoon nog een keer aan.
    Leuk trouwens dat konijn! Echt grappig!

@ Doris: Merla heeft dit niet, want ze is eigenlijk altijd wel rustig te krijgen als ik met haar loop. Maar van het CB werd mij verteld dat alle baby's vaak wel een huilmomentje hebben op een dag, waar geen verklaring voor is, en dat dat ook gewoon mag. Het mag dan hooguit een uurtje duren, en het kan dan inderdaad zijn dat ze ontroostbaar zijn.

Vandaag een vermoeiend dagje gehad. Merla heeft sinds het weekend erge behoefte overdag om bij ons te zijn. Ze heeft het liefst dat ik haar overdag de hele dag bij me draag. 's Nachts slaapt ze wel rustig in haar wiegje. Ik droeg haar steeds mee in mijn lodger, maar dat is dus echt niet handig met het huishouden. Morgen krijg ik een echte draagdoek, waarmee ik haar strak tegen me aan kan wikkelen. Ik hoop dat ik dan wat mobieler ben en wat makkelijker het huishouden kan doen. Het lijkt me ook wel logisch dat zo'n kleintje graag bij je is, en in ontwikkelingslanden dragen ze hun kleintjes ook nog steeds bij zich. Dus ik wil het ook wel proberen als Merla dat fijn vindt.
    Zijn er meer van jullie die je kindje bij je dragen gedurende de dag? Ik ga het dan vanaf nu proberen, maar ben wel benieuwd of meer van jullie dat al doen.

Liefs Laura

9. Wat een leuk beest!

@doris: ik heb al van veel moeders gehoord dat dat een berucht huiluurtje is, rond etenstijd! Dewi ook vaak nl.

10. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Marieke; wat grappig, ik heb gisteren een winterjas voor volgend jaar gehad. Ook echt een super mooie luxe jas. Wat een schattig knuffeltje!
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je er even doorheen zit meid. Ik zou willen dat ik iets voor je kon doen. Dikke ((((knuf))))

@Doris; ik durf het bijna niet te zeggen, maar Fiene huilt vrijwel nooit. En als ze huilt is het omdat ze honger of kramp heeft. Verder ligt ze heerlijk om zich heen te kijken of te slapen.

@Edelweisje; Wat voor werk doe je? Moet je ook in december weer beginnen? ik eigenlijk wel, maar ik heb mijn vakantie eraan geplakt, dus hoef nu pas 14 januari te starten!

@Laura; Als Fiene niet moe is hoef ik haar echt niet in bed te leggen, want dan gaat ze wel jengelen. Maar ze vindt het dan ook prima om in de box te liggen. Ik heb dus geen ervaring met draagdoeken oid.

Ik ga zo even mijn tas en Fiene haar spullen pakken. Morgen breng ik haar om 7.15 uur bij mijn vriendin en ga dan zelf meteen door naar de schmink. Ik vind het best een beetje spannend, ookal weet ik zeker dat het helemaal goed komt hoor. Mijn vriendin heeft een tweeling van 1 jaar, dus dan kan ze Fiene ook wel aan! ;)
    Ik moet wel onwijs vroeg op, want Fiene heeft vandaag om 21.45 uur haar laatste voeding, dus die wil om 6.00 uur weer eten. Daarna meteen maar de maxicosi in en op naar mijn vriendin.

11. ik heb ook een draagdoek gekocht.
    Ik wil je wel een tip geven voor als je kindje naar een KDV gaat. Ik heb zelf even op de babygroep gewerkt en we hadden dan soms echt moeilijke kindjes erbij. Ontroostbaar, alleen maar op schoot willen...
    Vaak waren dat de kindjes die thuis alleen maar in de draagdoek of bij mama lagen. In ontwikkelingslanden hoeven de mama's hun kindjes niet naar een dagverblijf te brengen!
    En de meiden van het dagverblijf hebben geen tijd om de hele dag met de baby op schoot te zitten...
    konden we onze kleintjes maar in de doek meenemen naar het werk, hihi.

12. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Missyess: Die mazzel heb ik dus! Wel bedankt voor de tip, maar ik hoef Merla niet naar een KDV te brengen. Ik werk al wel weer 1 dag in de week voor ons eigen bedrijf, maar ik kan haar gewoon meenemen, omdat ik ook mijn eigen kamertje heb. Ik werk ook nu omdat ik het leuk vindt, maar kwa inkomen is het niet nodig, dus ik laat het gewoon van Merla afhangen hoeveel ik werk. Ik wil die draagdoek ook alleen hooguit het eerste halfjaar ofzo doen, daarna wil ik het weer afbouwen, want ik wil niet met een 2 jaar oud kind continu rondlopen. Lijkt me inderdaad wel erg lastig als je kindjes op je KDV krijgt die gewend zijn de hele dag bij mama te mogen hangen en dan daar toch echt op zichzelf moeten kunnen zijn.

@ Maartje: Merla jengelt ook als ik haar klaarwakker in haar bedje leg. Maar dat is nog wel eens lastig als ik zelf dan toch echt wil gaan slapen. Ben er nu wel achter dat ik beter kan voorkomen dat ze gaat huilen, door haar te laten liggen en voor haar te gaan zingen, haar te wiegen, haar fop te geven of gewoon even mijn hand er bij leggen als ze begint te pruttelen. Ik hoef haar dan niet op te pakken om haar rustig te krijgen en uiteindelijk valt ze dan ook veel sneller in slaap. (voorheen eindigde ze dan bij mij of Jeroen op de borst, en viel dan daar in slaap, waarna ze wakker werd als ze in haar wiegje moest en alles weer van voor af aan begon) Het wiegje hebben we daarom maar tegen ons bed aan gezet (bed zelfs andersom opgemaakt om snel bij haar te kunnen zijn), en we laten een nachtlampje voor haar branden, zodat als ze wakker is, ze een beetje rond kan kijken.

Ik ga weer, Jeroen heeft net lekker even thee voor me gemaakt.

13. NiCa

NiCa Bekend lid

14. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Waarschijnlijk heeft Winter het rsv-virus...we moeten nog op de uitslag wachten en dan misschien zh-opname...wan thet ergste moet nog komen heeft de KA me verzekerd...dat beloofd
    Waarschijnlijk slikt hij ook wel melk in naar zijn longen, maar dat was nu niet prioritair...eerst de infectie bestrijden en dan zien we wel weer verder...dus Winter is nu aan de aerosol!

Laura, ik draag Winter ook soms in een draagdoek dicht bij mij, vind hij heerlijk...ik heb een tricoslen

15. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

@Liesje: 'k wou je niet lastigvallen om te vragen wat het rsv-virus is, dus heb het even gegoogled. 50 tot 70 procent van de baby's jonger dan 1 jaar krijgen het! En normaal gaat het vanzelf over, behalve als de kindjes dus zo klein zijn of grote ademnood hebben, zoals Winter dus duidelijk. Hopelijk hoeft ie niet naar het ziekenhuis, meid, en gaat het gewoon vanzelf wel stilaan beter (ja, nadat het eerst erger is geweest, blijkbaar, volgens de dokter :cry: ). Komt wel goed, hoor! Geef Winter een dikke zoen van me en knuffel het ventje maar eens goed...

16. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Evaatje, ik heb hier nog een boxkleed onder het boxkleed liggen. Maar dat is omdat het boxkleed nogal dun was (zelfgemaakt). En zo kan het prima.
    Ik geef Friso, we zijn begonnen met "normaal". Toen bleek dat Mirte nogal moeite had met poepen zijn we overgegaan op "comfort". Waarom Friso...?! Dat had ze in het ziekenhuis ook gehad en onze kraamhulp had er goede ervaring mee.
    Maar in het FV topic lees je ook veel positieve verhalen over het eigen merk van Kruitvat en ik geloof dat er ook hele volksstammen nutrilon gebuiken... Volgens mij heb je geen goed en slecht, alles staat onder strenge controle hier, dus wat dat betreft maakt het volgens mij niet heel veel uit.
    Maar overleg anders eens met het CB, misschien hebben zij ook nog wel tips of ideeën hierover?!

Even niet op iedereen gereageerd, heb een druk dagje gehad. Mirte heeft me aardig bezig gehouden.
    Ze is bijna de hele dag wakker geweest vanaf een uur of 10 tot 6 uur... Af en toe even de ogen dicht, maar ook heel snel weer wakker. Zelfs in de wagen bleef ze maar rond kijken. En veel huilen steeds. Zelfs de speen was niet goed genoeg vandaag.
    Uiteindelijk heb ik haar om een uur of 6 gebadderd (dat was even leuk en toen was ze weer in tranen) en daarna de fles. Na de fles heb ik haar in bed gelegd, heeft ze nog een minuut of 5 gebruld en is toen in slaap gevallen, eindelijk.
    Dat kind moet hardstikke moe zijn geweest... Of zou het het effect zijn geweest van het "welterusten badje spul" van de etos? Ruikt wel lekker trouwens!

Ik ga zo zelf richting bed, manlief even vragen of hij de late voeding doet en dan hoop ik morgen op een wat rustiger dagje qua huilerij.
    Welterusten!

17. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Liesje wat sneu voor je ventje, hopelijk knapt hij snel op!
    Sterkte meid!

Liefs Doris

18. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Nijnie: heeft Mirte nog lekker geslapen? Nee dus. :cry: Weltrusten voor nu en op naar een beter dag morgen.

@Missyess: Dewi is mooi gegroeid hoor. Succes met je duim.

@Evaatje; ik heb niks onder het boxkleed liggen. Wat betreft FV moet je denk ik op je iegen gevoel af gaan qua merk. Ik zou gewoon standaard voeding geven mocht dat niet werken kan je altijd nog over stappen.

@Happyliesje: wat een mooie foto weer.

@Mama Mika: tuurlijk mag je hiet meekletsen.

@Cathy: het is gelukt! Mooie foto hoor.

@Astrid: leuke filmpjes.

@Diaan: je bent lekker bezig geweest. Wat is het lekkers geworden? :)

@Xenas: lastig die regeldagen maar gewoon aan toegeven dan is het het snelst weer over.

@Laura: thanks voor de tip. Ik heb wel en draagdoek maar die gebruik ik alleen als Marijn echt niet wil slapen in zijn bedje. Ik blijf toch zijn bed aanbieden omdat ik bang ben dat hij aan de draagzak went en ik nog twee kids heb lopen.

@Marieke: lastig dat je meisje zo huilerig is. Mischien een vervroegd regeldagje? Wat een leuk konijn.
    leuke filmpjes. Jullie hond doet precies hetzelfde als de onze.

@Doris: Marijn huilt wel eens maar is dan zeker wel troosbaar. Vaak zit er dan een boer dwars.

@Maartje: heel veel plezier morgen en met Fiene komt het helemaal goed.

@Liesje: ik hoop dat Winter er goed doorheen komt en niet naar het zh hoeft. Sterkte met Winter.

Hier ligt ons mannetje eindelijk in zijn eigen bedje. Hij wou vandaag alleen maar bij mama slapen dus dat hebben we maar gedaan. Nu ligt hij alweer 2 uur in zijn eigen bed dus is het ergste weer achter de rug. Hopen dat het morgen weer beter gaat.

Weltrusten allemaal en ik hoop dat de beebs zich koest houden vannacht. Tot morgen.

19. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    @Nynke: een lekker stuk chocola. Puur met hazelnoten. Jammie. Nu ik het typ krijg ik weer trek maar ik neem niets meer. Anders moet ik donderdag nog langer trainen op de sportschool.

Ga expeditie Robinson nog ff afkijken, welterusten alvast voor jullie en tot morgen en we hopen allemaal op een heerlijk doorslaapnachtje.

Diana

Deel Deze Pagina