Oktober 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Dafje, Oct 21, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Hahaha nee alleen om de paar min gaat de deur en soms doen ze een muziekje aan (terwijl de baby stil is :( )

Wat schattig!

Britt zit gezellig ook mee te type.
    Ze vindt de pc heel boeiend en dan telkens aan mama voelen.
    Vanmiddag heeft ze tv gekeken... piet piraat was wel leuk daar zat ze aandachtig naar te kijken.

2. maris

maris Bekend lid

Mar 6, 2006
    843
    0
    0
    hoihoi,

daar ben ik weer eens. Mijn treinavontuur is vanwege het ineens opkomende noodweer veranderd in een busavontuur naar een overdekt winkelcentrum hier in de buurt. Was ook gezellig, aankomende week probeer ik nog eens naar nijmegen te gaan. het moet wel op dinsdag helaas, want ik wil bij een stichting langs waar ik vorig jaar het e.e.a. voor ge-organiseerd heb en op dinsdag is de hele club aanwezig. Hopelijk is het a.s. dinsdag beter weer!
    Oriande heeft woensdag haar eerste prikjes gehad. Ze had er op het moment zelf veel pijn van (ze leekbinnen 1 seconde na de prik wel op een kreeft, zo rood!), maar is er verder niet naar van geweest gelukkig.

@ Nijnie: hahaha, zuinigheidsmotieven.... ja, dat herken ik ook wel. Mijn mannetje vindt bijvoorbeeld dat ik niet mag zeuren over de C&A pakjes en dat Oriande ze gewoon aan moet. Pffff gelukkig kan ik hier af en toe even klagen over die akelige kleertjes, maar ja ik kan het dus niet maken om vervangende kleren te gaan kopen vrees ik! Wat opmerkzaam dat je me miste trouwens.
    Ik was nogal druk met van alles, o.a. offertes voor de verdere aanpak van de zolder, kraambezoek ontvangen, naar de tandarts,intake bij het kdv, etc. etc. Eigenlijk ben ik net iets te druk geweest. :(

@ Marieke: wij hebben ook een shirtje gemaakt via Rainbowbabies! Het is een soort M*A*S*H shirtje, legergroen met in gouden blokletters haar naam en er onder 14112007-2205. Het lijkt een militair servicenummer maar het is dus haar geboortedatum + tijd. We wilden wel eens wat anders dan roze, vandaar.
    :)
    Die inktvismuts is cool zeg! en het januarifilmpje is mooi geworden. Ik ging gewoon ongegeneerd meegapen met Eline!

@ rapley: wat is rapley? O ik heb het inmiddels gevonden geloof ik.. pfff wat een klus toch weer, 12 pagina's bijlezen!

@ Xenas: leuk overzichtje van wat baby's met 3 maanden al kunnen. Oriande scoort goed op de punten die er in staan. <trots!>

@ Nynke: wat een cool (of eigenlijk natuurlijk warm!) pakje!
    herkenbaar, dat filmpje! Bij mij lukt het ook niet al te best om het babbelen vast te leggen.

@ Chrisje: hopelijk verdwijnt dat maagzuur vanzelf, maar wat een stomme dokter zeg... die snapt sowieso niets van nieuwbakken moeders en los daarvan is het een waardeloos consult vind ik!

Ik ga dit alvast even posten, hoop dat ik nog tijd heb vandaag om de rest bij te lezen (ben nu op blz 218)

3. Doris

Doris Fanatiek lid

Oct 26, 2006
    1,197
    0
    0
    Even wat korte reacties want ik blijf een muts met de computer...(jaja ALWEER) alles weggeklikt wat ik net getypt had :oops: )

Denisse, wat sneu voor je meisje, hopelijk knapt ze snel op!

Marieke, Wat is Eline super goed gegroeid!

Kiss, Sven heeft tot nu toe maar 1 of 2 dagen last gehad van die sprongetjes. Het hoeft dus gelukkig niet echt die hele periode te duren!

Astrid, Ik heb er een stukje van gezien. Maar als ik het goed begrepen heb gaat het om de stof thimerosal (kwikverbinding) Maar dat wordt hier in Nederland niet gebruikt in de vaccins. (Zo heb ik het althans begrepen, pin me er niet op vast ;) )

Sven heeft vandaag voor het eerst in weken weer een lange tijd achter elkaar gehuild/krijst... Hij wilde vanmiddag niet slapen (normaal s middags 2 1/2 uur) en hij wilde ook niet in de box..Hij wilde alleen maar vermaakt worden. Uiteindelijk in zn wipstoel even in slaap gevalen. Maar tijdens het verschonen (voor de fles) moest hij ineens erg spugen. Volgens mij maagzuur want het stonk verschrikkelijk! daarna wilde hij ook weer in de box liggen en nu ligt hij alweer 1 1/2 te slapen in zn bedje! Denk dus dat hij daar erg last van heeft gehad, zo zielug!
    Hopelijk blijft het nu goed gaan!

groetjes Doris

4. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

May 12, 2007
    1,108
    0
    0
    Hihi Maris, ik had je trein berichtje gelezen en sindsdien niet meer, dus ik dacht dat je ergens onderweg verdwaald was ofzo ;).
    Pas je een beetje op jezelf, je hebt nog verlof hoor!

Ik ga een klein lief meisje wat zo lekker ligt te slapen wakker maken voor de fles. Zo sneu, maar ze heeft t zo nodig nog.

5. maris

maris Bekend lid

Mar 6, 2006
    843
    0
    0
    @ kiss: leuk he zo'n boekje! wij houden er ook 1 bij, al vanaf maart dus het staat al behoorlijk vol. We zijn het begonnen als boekje voor Oriande, maar bij nader inzien mag zij het wel lezen (en evt ook best hebben) maar is het vooral ook leuk voor onszelf denken we.

@ Irene: ik denk wel dat je je ouderschapsverlof terug moet betalen als je voortijd weg gaat. Als je te veel vakantiedagen opgenomen hebt op het moment dat je weg gaat is dat in ieder geval ook zo, dus het lijkt me wel logisch. Maar zeker weten doe ik het niet...
    Balen dat je je werk niet leuk vindt...

@ Liesje: je zult het wel heel druk gehad hebben met een hele schoolklas die langsgekomen is! Tsjonge jonge! Maar wel heel leuk en vast heel schattig om mee te maken!

@ Doris: jammer dat je afhaakt voor de meeting..

@ Diaan: dat oude Tolhuys klinkt goed!

@ Marize: leuke spelletjes zijn dat inderdaad!

@ Floortje: al groente- en fruit en in de wandelwagen!?!? jeetje dat is snel zeg! En maat 20 van schoenen is ook wel behooooorlijk groot. Dan is het baby-achtige er bij jou wel snel aan het af gaan zeker? Wat gaat het toch hard!

@ Marieke: wat leuk dat je herenigd bent met je wiegvriendjes!
    mbt prikjes weet ik niet of een maxicosi of wandelwagen beter is. Gewoon lekker vertroetelen en snel naar huis!
    hahaha ik lag in een deuk dat jij uit je eigen borsten kan drinken! En mijn man gelooft het niet, die wil een foto zien en ik eigenlijk ook wel.
    :p

@ marize: Dit ga je niet geloven maar die Marcel is een collega van mijn man volgens mij, want mijn man vertelde laatst PRECIES hetzelfde verhaal mbt ene marcel bij hem op het werk! Die man vertelde het gewoon trots op zijn werk. hahahaha!
    :-D :-D :-D

@ Astrid: fijn dat je je weer wat beter voelt!

joechei ik ben erdoor en ik ben blij dat ik alles gelezen heb want ik heb twee keer hardop gelachen om de grappige berichtjes die ik tegenkwam.
    En mijn man heeft weer om mij gelachen dus we zijn helemaal vrolijk hier!

@ Nijnie: zielig he, je kindje wakker maken. Wij hebben het een keertje gefilmd, dat is wel erg leuk voor later denk ik. Je ziet Oriande dan helemaal knockout in de armen van mijn man liggen, daarna ge-ergerd fronzen, zich uitrekken, proberen verder te slapen, etc.

Groetjes!
    Maris

6. moon85

moon85 VIP lid

Jul 5, 2006
    6,811
    0
    0
    Ik verveel me!
    Mannetje ligt boven feyenoord te kijken en is niet te genieten omdat ze verliezen.
    Ga denk ik zo maar slapen en dan wekker op 12 uur... als ze dat red want ze slaapt volgens mij nog niet.

7. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    2,143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Kiss; wat vervelend dat Xavier zich nog steeds zo rot voelt zeg! Fiene heeft er de laatste tijd weer een handje van om heel veel krampjes te hebben tijdens het voeden. Echt heel onhandig en vooral pijnlijk voor mijn tepels.

@Kiss en Marieke; en ik had het nog wel gecheckt! Ik sta natuurlijk automatisch ingelogd, dus bij mij opende de grafieken zich gewoon. Ik wilde ze net met imageshack alsnog neerknallen, maar de pagina doet het niet. Grrrr :evil: Enne......inderdaad.....Fiene is niet jullie baby ;) :)

@Liesje; enorm wennen. En vooral ook weer conditie opbouwen na 11 maanden bankhangen.

@Nijnie; Fiene kan ook zo enorm stinken en echt pruttelen. Alleen zit er bijna nooit poep in de luier. Meestal alleen maar lucht.

@Astrid; ik werk met autisten en ik geloof helemaal niets van het verhaal. Autisme is geen ziekte. Je wordt autistisch geboren, of je wordt het niet. Maargoed, ieder zijn keuze natuurlijk!

@Larieke ;) ; ja als we gaan 'schelden' dan kan ik het ook! :) :)

@Maris; fijn dat je de weg terug gevonden hebt! ;) Hier nog een die uit haar eigen borsten zou kunnen drinken :oops: :rolleyes:
    Goed idee van dat filmen! Ga ik ook doen!

@Moon; de tv is ook wel weer ruk vanavond zeg! Er is echt niks. Ik duik maar lekker mijn bed in met een stapel tijdschriften!

Tot morgen allemaal!

8. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,575
    0
    0
    Enschede
    Ben nu toch wel erg geintresseert in het boek "oei ik groei" dus heb net een bod gedaan op marktplaats. ben benieuwd!

Xavièr slaapt nog.. denk niet dat ie nog wakker word, word dus weer erg vroeg morgen! 06:00 uur ofzo.. Alex moet morgen weer overwerken, bah!

Kusiessss

9. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

Mar 19, 2007
    2,575
    0
    0
    Enschede
    @ Marize, 1000 stemmen heb je binnen! HOERAAAAA

10. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    1007!

Sorry MMMMMMMaartje, typfoutje, beetje dikke vingertjes, zag het nu pas, hihihi

Maris, vrees dat het echt waar is,erg hè....Maar een foto ervan maken gaat vrij ver, vind je niet? ;) Geloof me maar op m'n woord... :) Goed van dat legershirtje, vind ook dat het niet altijd zo zuurstok hoeft hoor, af en toe is heel leuk, maar gewoon niet altijd hè...Eline was vandaag in het geel dus uiteraard iedereen: Wat een mooi jongetje! Waarop ik dan antwoord dat meisjes niet altijd roze hoeven te dragen. Ze heeft ook van haar kinderwagen alles in het donkerblauw dus dat lijkt ook weer jongensachtig...Ik vind het leuk, klaar ;) .

Nijnie: Heb er hier ook één die eindelijk slaapt na het zich niet lekker voelen van haar prikjes, moet ik haar om twaalf uur weer wakker maken voor een voeding (ze weigerde net gewoon mijn borst!Dan is ze dus écht niet lekker hè).....

11. maris

maris Bekend lid

Mar 6, 2006
    843
    0
    0
    Ik had al niet verwacht een foto te gaan zien van de "ik drink uit mijn eigen borst act" hoor! Maar jeetje, wel heftig hoor. Ik kan er echt niet bij. Het lijkt me wel een grappige ervaring eigenlijk.
    :-D

Oriande had vandaag ook jongetjeskleren aan. Grappig hoe anders dat "toont", maar het moet zo af en toe kunnen toch?
    Het Simply colours shirtje heb ik in maat 74 besteld dus dat duurt nog wel even. Mooie kwaliteit shirts hebben ze daar.
    Ik kreeg net een mailtje met een aanbieding voor valentijnsshirtjes. O.a. "papa wil je met mama trouwen". Misschien een aanrader voor de ongetrouwde meiden onder ons?

12. maris

maris Bekend lid

Mar 6, 2006
    843
    0
    0
  13. maris

maris Bekend lid

Mar 6, 2006
    843
    0
    0
  14. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ah, net te laat, ze hebben vandaag mijn bestelling al opgestuurd ;) , misschien iets voor de volgende valentijnsdag? (en dan gelijk op de achterkant dat Eline grote zus wordt, lijkt me wel een goed idee, hahaha)

15. maris

maris Bekend lid

Mar 6, 2006
    843
    0
    0
    da's jammer... ;)
    wanneer het zover is dat Oriande grote zus gaat worden vrees ik dat ik dat niet lang genoeg geheim kan houden voor Henk om eerst een t-shirt te maken, op te laten sturen, aan te trekken... maar misschien is het wel een leuke manier om het te vertellen aan de opa's en oma's!
    ik zit er de laatste tijd wel vaak aan te denken, aan "de tweede"... maar ja wij mogen het eerste half jaar sowieso nog niet omdat de wond van de keizersnee eerst voldoende genezen moet zijn... :(

16. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Nou, hoeft toch ook niet meteen? Geniet nou maar lekker eerst van Oriande... ;)

17. maris

maris Bekend lid

Mar 6, 2006
    843
    0
    0
    daar heb je ook helemaal gelijk in natuurlijk! het schijnt ook helemaal niet zo'n pretje te zijn om twee keer kort achter elkaar zwanger te zijn, erg zwaar voor je lichaam... Om nog maar te zwijgen van de verzorging van twee ukkies tegelijkertijd!

Maar ze is zo leuk, het werkt gewoon verslavend! "meer, meer meer!"
    ;)

Ik ga naar bed, trusten!

18. Marize

Marize Bekend lid

Oct 25, 2006
    571
    0
    0
    Ben ff banner aan het plaatsen.........

19. Marize

Marize Bekend lid

Oct 25, 2006
    571
    0
    0
    Goeiemorgen deze morgen lekker gelapen....................ik heb iets gemist......................Eline grote zus?

Ik heb mijn banner ff aangepast, vind het wel makkelijk om er de weken bij te hebben. (voor sprongenboekje)

Flesje zit er weer in....wij gaan mog even slaapje doen..............Kusje Marize en Jolien

20. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    @Marize: gestemd. Bedankt voor de drie maanden info. Oei dat zie ik mijn man toch niet doen. Knap hoor dat omdraaien. Leuek banner.

@Marieke: fijn dat het voeden beter gaat. Super dat je het zo volhoud. Altijd super als oude vriendschappen hersteld worden. Wat een prima curve voor Eline zeg!

@Kiss: gestemd.

@Xenas: o, wat zielig voor Jesse. Gaat het nu weer goed met hem? Ben benieuwd of het nu toch een tandje is.

@Laura: fijn dat het weer goed gaat met Merla. Succes met de sprong.

@Denisse: beterschap voor je meisje.

@Maartje: ik moet maandag van 7-15 werken. Ik werk met hoogniveau verstandelijk gehandicapten met autisme. Ben benieuwd hoe het gaat. Het zal weer wennen zijn voor je lijf omzolang veel te doen. Geniet van je vrije weekend.

@Astrid: fijn dat het redelijk gaat het jou. Tuurlijk mag je nog mee. Prikken en autisme, tja ik ben wat sceptisch daarover. Ik denk er hetzelfde over als Maartje. Ik heb in mijn werk erg veel te maken met autisme.

@Maris: fijn dat je er weer bent. Zo jij klinkt idd druk. Nu hopen dat het dinsdag beter weer is. Mooie foto's. allebei de doctorstitels? Moeten we je nu met Dr aanspreken? ;)

@Doris: onhandige muts. ;) :)

Jeetje wat een geklets weer. Sorry dat ik niet op iedereen heb gereageerd maar ik voel me goed beroerd, moe, keelpijn gewoon bleehhh. Ik kan niet ziek worden want moet maandag weer werken en kan het niet maken om me ziek te melden. Ga zo maar lekker mijn bed weer in als manlief eruit is.

Ik zag dat ik mijn cb verhaal nog niet had geplaatst. Nou lees maar.

Ik ben donderdag naar het cb geweest voor zijn prikken. Die gingen prima. Marijn is er wel wat hangerig en koortsig van geweest. Verder waren ze erg ontevreden over zijn groei hij is in 4 weken tijd 2 cm gegroeid en 490 gr aangekomen. Te weinig volgens hen. Nou ik ben dus even heel boos geworden. Marijn doet het prima en volgt keurig de bv curve. Ook moest ik hem s'nachts niet meer voeden en hem overdag langer laten drinken. Nou toen heb ik maar niks gezegt en ben ik opgestapt. Hoe kan hij nou te weinig aankomen en dan wel een voeding laten vallen? Ik krijg Marijn niet langer dan 10 minuten aan de borst. Hij hapt dan niet meer. Ook al doe ik het nu een uur nog een keer dan drinkt hij maar 1 minuut ofzo.
    Ik ga alleen nog voor de prikken, voor de rest zoeken ze het maar uit.

Share This Page