Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Als ze allemaal zo makkelijk zijn als Nathan kan ik er wel 10 hebben. Maar ik heb echt een helse bevalling gehad (46 uur weeën) en heb de bevallingnog lang niet verwerkt. Moet er nu dus echt niet aan denken. Als het nu aan mij ligt, houden we het bij 1.
    We zien wel hoe ik er in de toekomst over denk :)

En tsjah in Groningen zijn de huizen ook goedkoop maar moet er niet aan dneken om daar te wonen.
    We gaan voor Friesland omdat mijn familie daar woont en we veel mensen kennen. Dan is het niet helemaal nieuw.
    Maar we hebben gelukkig nog genoeg tijd! :D

2. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Haha een 2de, ik sla even over. Er is me nu al verteld dat ik dan waarschijnlijk weer zoveel klachten ga krijgen.

Met de sinterklaasviering op komst, moeten er natuurlijk ook kadootjes geshopt worden, omdat ik dus niet de stad ik kan. Heb ik net even online inkopen gedaan, wat is dat toch eigenlijk handig zeg. Heb de bartsmit en het kruidvat maar leeggekocht. We zouden het dit jaar alleen voor de kids doen en geen kadootjes meer voor de volwassenen.

Ze komen morgen trouwens hier langs van Felicitas (ofzoiets). zijn die bij jullie al langs geweest en wat komen ze precies brengen. Ze had het over kadootjes, dus ben benieuwd.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Missym, ik trek me weinig van die regel aan ( en ik heb ook aal CB mevrouwtje gesproken die die regel ook maar raar vindt).
    Ik ga mijn kindje niet honger laten lijden. Zolang het maar niet boven 1 liter komt.
    Nu drinkt Nathan 5 X 150 CC (met 5 schepjes dus 165 CC). Dat is 825 CC.
    Nathan weegt zo'n 4500 gram denk ik nu. Dat is dus max 675 CC dat hij mag drinken.
    Nou ik weet niet... maar dan hebben we volgens mij een huilbaby. Hij heeft het echt nodig en doet het er geweldig op.
    En dat was ook echt geen probleem volgens het CB mevrouwtje.

Gewoon doen wat jij denkt goed te doen, laat je kindje geen honger lijden want dat is 3 keer niks ( vind ik).

Hmmm ik gaat een broodje filet american eten. Ben de schade flink aan het inhalen :)

4. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ astrid

Gelijk heb je hoor.
    In het ziekenhuis zeggen ze dat ook gewoon.
    Dat als ze thuis komt en meer honger heeft we gewoon meer mogen geven.

@ 2de kindje

Nou hier nooit meer!
    Ben mega gelukkig met Britt maar een 2de zien we echt niet zitten.
    Zkr als we terug kijken naar het afgelopen jaar.
    Te veel gebeurd.

Moet straks naar WKZ voor uitslag van de placenta.. ze hebben hem onderzocht of er een oorzaak was dat ze te vroeg is gekomen.
    Ben benieuwd!

5. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Goudje, welkom.

Laura, ik heb geen idee eerlijk gezegd...

Astrid, in Friesland heb je inderdaad meer huis voor hetzelfde geld. Wij woonden hiervoor in Friesland, maar ik hoef niet persé terug. Maar ik kom er ook niet oorspronkelijk vandaan. Overigens moeten wij misschien over een kleine anderhalf jaar verhuizen, maar dat ligt eraan waar lief werk kan vinden. Ik hoop hier in de buurt, want we wonen hier prima. Maar dat zullen we tegen die tijd wel zien...
    Vrijdag zeiden ze op het CB dat die 150ml/kg/24u een richtlijn is... Wij gaan er ook overheen en inderdaad zeiden ze ook hier dat je niet meer dan een liter mag geven. Maar er zit nogal een verschil tussen 566 (150x3.774) en 1000 ml... Overigens krijgt ze nu 675 ml (5x135) en vandaag zelfs wat meer, want ze was al vroeg wakker.
    Geniet van je broodje filet :). Geen filet hier, laatst wel gehad trouwens :), maar leverpastei. Dat heb ik ook zo gemist ;).

Missym, nu al denken aan een tweede? Ook al concrete plannen in die richting?
    Hier nog niet hoor, eerst maar eens even lekker met zn drietjes.
    Kan je het CB niet bellen om te vragen of Vangelis misschien toch meer mag? En is het anders een idee om voeding voor hongerige baby's te gaan geven? Overigens zou ik dat ook eerst overleggen hoor... Lastig.

Anne, wat groeit Yessie goed!
    Hopelijk wordt bij jou de pijn gauw minder, wel fijn dat de uitslag goed was!
    Mirte kan haar duim nog niet vinden, meestal gaan er een paar vingers haar mondje in of dan heeft ze haar duim in haar vuistje gevouwen en probeert ze te duimen... dat werkt dus niet ;).

6. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Diaan: heerlijk chocolade. Ik moet nog boodschappen doen. :rolleyes:

@Silvie: ik zou ook gewoon blijven voeden zoals je gewent bent. Jij weet wanneer wietze genoeg heeft gehad. Veel plezier vandaag.

@Marize: balen hoor meis. Ik hoop dat de ab nu wel zijn werk gaat doen.

@Maris: ik ken je probleem. Ook wij hebben van schoonmams veel kleertjes van de c&a gehad die zeker niet onze smaak zijn. Ik doe ze een keer aan en dan niet meer. Nu heb ik het geluk dat ze veel in het buitenland zijn.

@Marieke: ongelovelijk dat mensen niet even nadenken als ze kleren kopen. Heeft Eline goed geslapen vannacht?

@Kiss: in Enschede zit wel een emte. Kijk maar eens op de website. Fijn dat de HA je zo goed in de gaten houd en goed dat jij en Alex weer gewoon kunnen doen. Dikke knufffel.

@Doris: zo wat een vroege dag voor jou. Succes met je huishouden. ;)

@Irene: ga even langs de HA voor de zekerheid een borstontsteking mag je niet onderschatten.

@Nijnie: hier is Marijn weer de gezellige man. Hij lacht veel en slaapt weer goed gelukkig.

@Goudje: tuurlijk mag je me kletsen.

@Laura: het betekend ws dat het allemaal nog niet heel is van binnen. Even oppassen dat het geen infectie word.

@Astrid: verhuizen is een grote stap. Wij zijn zelf vorig jaar verhuisd van Alphen aan de Rijn naar Borne. Denk er rustig over na en ga niet over een nacht ijs.

@Missym: fijn dat het zo meevalt.

@Anne: fijn dat Yessie het zo goed doet. Hoe gaan de nachten nu? Ik hoop dat de medicijnen aanslaan. Hir in de felicitas muts gisteren geweest. In de doos zit het volgende: een potje groente, een potje fruit, een badeendje, maandverband, 2 luiers, lepeltje, sudocreme en wat oude tijdschriften en veel folders. Ze komen om je ene hoop boekenserie's ed aan te smeren. Ik heb overal nee opgezegt.

@Moon: ik kan me voorstellen dat jullie het bij een laten. Jullie hebben ook niet wat mee gemaakt zeg!

Hier is de rust weer gekeerd. Marijn slaapt weer goed en ik kreeg al weer een stralende lach.
    Ik heb via pampers kortingsbonnen gekregen bij aankoop van drie pakken 10 euro korting en dat keer 4. Heb dus nu een heel voorraad liggen. Vorige week had het kruitvat een aanbieding en nu de etos. Met de korting er al af 15 euro voor drie pakken. Geen geld toch?

Zo nu even brood uit de vriezer en mijn jongste dochter bezig houden. tot later!

7. @marieke.. wat een leuke filmpjes zeg!

@liesje.. ohh jee..wel fijn om te weten wat Winter nu heeft.! ik hoop dat het met de medicijnen goed gaat.. en dat hij natuurlijk lekker bij jullie kan blijven!
    sterkte!

@nijnie.. is er een fv topic? waar kan ik die vinden?

@marize.. balen meid.. dat je je zo voelt..
    ik hoop echt dat je weer lekker opknapt.. knuffel van mij voor jou!

@maris.. gewoon de kleertjes die je gehad heb voor tegen die tijd.. ff in een doos doen..en dan vergeet je die doos gewoon hahaah!

@kiss.. ja hij zat me toen ook uit te lachen.. achteraf gezien.. want ik dacht dat hij het een goed idee vond.. helaas!
    Fijn dat het weer beter gata met je meid.. en dat de ha je ook ff in de gaten wilt houden...

@irene... hoop dat het geen borst ontsteking is meid!

@goudje.. gouda! gezellig das dichtbij.. ik woon in waddinxveen.. ga vanmiddag toevallig naar gouda toe.. jozef ziekenhuis! welkom hier!

@missy.. ik zou ook wel graag een 2e willen hoor! Maar we wachten er toch nog even mee!

@anne.. wat leuk dat Yessie kan duimen!

Jesse heeft ons vannahct flink wakker gehouden.. tot half 2 denk ik.. daarna eindelijk geslapen tot 6 uur.. en net om 11 uur moesten we hem wakker maken!

Straks even naar het CB.. inloop spreekuur..
    Daarna moet ik zelf naar het ziekenhuis.. voor controle.. wie heeft dit al gehad?

Trouwens .. wanneer moeten jullie allemaal weer gaan werken.. ik ga ma-di-wo werken.. en begin 2 januari weer.. dat is op de woensdag..
    kan ik lekker inkomen op mijn 1e week!

x

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
  9. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Weer werken...oh meiden daar moet ik echt nog niet aan denken. Ik geloof dat ik 20 januari weer moet beginnen. Maar ik ga maar 2 dagen werken op ma en di. Heerlijk hoor, ben gewend om fulltime te werken maar nu met mijn kleine meid zou ik daar echt niet meer aan moeten denken. Wel wil ik graag weer een studie erbij gaan volgen, want ben totaal niet gelukkig met het werk wat ik nu doe. Heb nog steeds geen idee wat. Ik zou heel graag verloskundige willen worden (lekker toepasselijk hier op het forum!) maar dat is bijna niet te doen heb ik begrepen omdat ze het in Nederland alleen als voltijd studie hebben en in Belgie hebben ze wel deeltijd maar dat is voor mij heeeeel ver reizen. Weet het dus allemaal nog niet. Wat doen jullie eigenlijk voor werk en hoeveel dagen gaan jullie werken?

xxx Irene

10. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    een tweede
    Ja ben er heel erg mee bezig, zelfs al in me hoofd van als we er nu voor gaan dan komt het dan en dan, maja op me werk kan k dat denk ik niet maken. Ik bedoel ik begin in feb. en zou dan maar 6 maandjes werken ofzo..

werken
    ik begin de eerste week van februari. Ik ga weer fulltime werken, mijn vriend is overdag thuis voor de kleine!
    Als er een 2de komt ga ik denk ik wel 4 daagjes werken....
    Heb er wel echt weer zin in, maar doe ook iets wat ik leuk vind en ik mis me collega's!

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik werk als groepsbegeleidster op een groep hoog niveau verstandelijk beperkten. Ik werk 18 uur per week en dit komt neer op twee dagen per week en een weekend per maand.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel weer zin heb om te werken. Niet nu al maar wel zo na de feestdagen.

12. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    hmm ja werken, als ik er nu aan denk heb ik echt nog geen zin. Dit komt ook omdat ik eigenlijk nog steeds niet aan het genieten ben en vind dat ik daar ook wel een beetje recht op heb. Maar goed ik moet officieel 27 december weer beginnen. Maar omdat ik via een uitzendburo werk, moeten ze me dus weer opnieuw gaan voorstellen bij KPN en tja dan moet er maar net weer plek zijn. Dat kan dus allemaal wel iets langer duren :) ook moet mijn trombose onder controle zijn, ik moet toch weer heel de dag op mijn knieen zitten tijdens mijn werk.

13. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Werken ik moet er nog niet aan denken. Ik moet 7 januari weer beginnen en ga dan 4 dagen werken, ma, di wo, do ik geef les dus de wo is een halve dag.

Ik las dat sommige al aan een tweede denken, nou ik niet hoor. Moet er echt even niet aan denken na zo;n helse bevalling.

Wonen in Friesland, hebben wij ook wel eens aan gedacht. Vooral omdat de huizenprijzen daar zo laag liggen. We willen nu binnen 5 jaar naar het buitenland.

Net naar het cb geweest. Deyna groeit goed en weegt nu 4800 gram. (bij geboorte 3685).
    Alleen zitten de pukkeltjes nu ook over haar hele buik. Op het cb denken ze aan de 5 of 6e kinderziekte. Moet zo naar de huisarts.

Marieke: zitten de pukkels bij Eline alleen in haar gezicht?

14. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    ff snel hoor, ik moet zo weg, kom vanavond wel weer even, ga bij een vriendin langs.

Hé nog ééntje uit Gouda? (Xenas, sorry, is Waddinxveen, maar das bijna Gouda, hihi) Woon nu wel in FR maar heb tot mijn 14e in Gouda gewoond, ben er ook geboren.

Verder is Eline weer redelijk normaal, haha, van 22.00 tot 5.30 geslapen en toen om 7.30 bij me in bed genomen (hond hield niet op met blaffen, grrr, die er ook bij dus) en zo nog tot 11.00 gedoezeld, heerlijk! Ze slaapt altijd zo goed als ze bij mij ligt, gek hè? Ze lag zelfs op haar zij en op haar buik (ja, ik weet het mag niet, maar ik lag ernaast, kon niks gebeuren hoor) en zo kon ik haar eindelijk een keer goed op de "andere" kant van haar hoofdje laten slapen, deuk is nog niet minder, maar ja...Ow, ik moet echt weg nu, tot vnaaf!Kusjes en bedankt voor de complimentjes over de filmpjes! Knuffel had ik van een vriendin uit Parijs...

15. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ow, zie net je berichtje nog even snel dan: nee de pukkeltjes zitten voornamelijk op haar voorhoofd en bovenop haar hoofd, een paar op haar wangetjes, op haar oren, om haar oogjes en ze heeft er één op haar hand en één net boven een tepeltje...Agossie, heb wel het idee dat het weer een beetje wegtrekt maar dat had ik vorige keer ook en toen kwam me er toch weer een bups opzetten..

Weet niet wat 5e of 6e kz is, maar hoe zien de pukkeltjes eruit? Bij Eline zijn het echt puberpukkels, das heel duidelijk (bijna zin om ze uit te knijpen, haha)

16. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik weet ook niet wat die kinderziekte inhoudt. Maar hier zijn de pukkeltjes klein en rood. Maar sommige worden wel wit. (lekker he...) Maar geen grote puberpukkels.

Moet om 2 uur bij de dokter zijn.

17. pol

pol Actief lid

25 sep 2006
    270
    0
    0
    In de toekomst willen we wel een tweede, maar voorlopig nog even niet hoor. Is ook niet goed voor je lichaam om nu al zwanger te worden van de volgende.

Ook wij hebben heel veel kleertjes gekregen. Op zich best leuk, maar had graag zelf ook nog iets willen kopen voor onze dochter, maar dat eigenlijk zonde vind om te doen, want ze heeft al zoveel kleertjes... inderdaad een luxe probleem. Vind het wel jammer dat ik zoveel roze heb gekregen.
    Ook heeft Eva nu voorlopig genoeg speelgoed gekregen, weet gewoon niet meer waar ik alles laten moet. Ben blij als ik kadobonnen krijg.
    Het enigste wat ik gekocht heb is een kerstmutsje bij de prenatal :)

18. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Nynke, hier is het vandaag ook weer gezelliger. Alweer diverse lachjes gehad en ze slaapt nu zo lief :).
    Ik lees dat je dat mens van Felicitas over de vloer hebt gehad, haha. Goed dat je overal nee op hebt gezegd, heb ik ook gedaan :p.

Xenas, bij voeding (staat nog een eindje onder "mama's" en dan is er een gedeelte borstvoeding en een gedeelte flesvoeding.
    Wat heeft Jesse gespookt vannacht...
    Hoe was je controle in het ziekenhuis? Ik ben vorige week bij de vk geweest, ze heeft nog een hechting verwijderd en nog gevraagd of er nog dingen waren die ik wilde bespreken enzo. Was zo klaar.
    Ik moet 8 januari weer beginnen.

Irene, ik ga 4 halve dagen werken, deed ik ook voordat ik met verlof ging. En ik werk op een peuterspeelzaal. Wat voor werk doe jij?

Missym, wat voor werk doe je?

19. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Er was alweer verder gekletst zie ik...

Evaatje, hebben jullie ook een idee welk land jullie dan heen zouden willen?
    Benieuwd of Deyna een van die vlekjesziektes heeft... laat je het nog even weten als je terug bent van de dokter?

Marieke, Eline die van 22.00 tot 5.30u slaapt, wauw! Ik ben lichtelijk jaloers ;).

Pol, kerstmutsje van de prenatal heb ik laatst ook gehaald :).

20. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Vandaag een redelijk goede nacht achter de rug...Winter heeft toch geen ademnood mee gehad, gelukkig! Hopelijk doet de aerosol zijn werk en wordt het niet erger...afwachten! En ik heb de indruk dat de Zantac helpt voor zijn reflux...hoop hoop hoop

Ik moet pas terug gaan werken in april, nl 10 april, maar ben nog aan het twijfelen of ik nog uoderschapsverlof neem...
    Ik werk als kinesiste in een rusthuis deeltijds, elke dag van kwart voor 8 tot kwart voor 12

En een 2de? Ik denk soms aan een 4de ;) maar ventje hoopt dat ik nog wat last heb van hormoontjes! :D

Irene, zorg ervoor dat je borst steeds goed leeg gedronken wordt, biedt ze desnoods eens twee keer achter elkaar aan als eerste borst

oeps, er wordt iemand wakker!

Deel Deze Pagina