Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @floortje..wow heftig! sterkte er mee!

@meeting zat er ook al aan te denken om 1 boxkleed mee te nemen... kunnen ze met zijn allen op de foto.. en kiss en missyess maken er een mooi filmpje van!

@misyess.. geweldig filmpje! Ik wil ook, het lukt alleen niet!

Vandaag CB gebelt! Toch eens vragen over Jesse dat hij soms zo ontroostbaar huilt en vaak weer honger heeft!
    Ik mag idd niet iets mengen met hypo.. trouwens vorige week wel gedaan met forte.. nou ja.. misschien liet hij daarom wel steeds zo veel van de fles staan...
    want nu drinkt hij ze weer helemaal leeg..
    maar goed.. ik mag dus rijstebloem gaan toevoegen aan zijn voeding.. dit is wat dikker.. maar zitten ook meer kcal in...
    hoop dat hij het hier goed op gaat doen!

zo.. ffkijken of imageshack het alweer doet....gnagna

2. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    Sorry voor de dames die nog ongi moeten worden, wilde niemand onnodig bang maken.. Ik had altijd al helse pijn als ik ongi was, alleen niet zó erg als deze keer.. en meestal had ik dat alleen de eerste dag!

@Nynke, gelukkig ben ik bijna niet meer ongi.. en was de pijn sinds gistermiddag heel veel minder! Fijn dat je een goede eerste werkweek gehad heb!

@denisse hier is het bij elke voeding weer een gevecht, heb geen idee wat het is.. op een gegeven moment stopt ze met huilen en drinkt in 15 min 180cc+6schepjes (dus ±200cc) weg! ik snap er helemaal niks aan! maar voeding geven is hier ook niet leuk! ik heb ergens op t forum gelezen dat dit de bekende 3 maanden dip is?!?! of dit zo is, geen idee!

@Moon indd vervelend dat ze weer even terug moet naar t ziekenhuis, maar t is voor het goede doel! zo houden ze dr ook goed in de gaten meid! Beter zo, als anders!

@Irene, misschien vertel ik je wel iets wat je allang doet.. maar toch even vertellen, Susenna spuugt ook veel als ik haar na de voeding geen 15 min rechtop hou.. misschien het proberen waard? en als je dat al deed weet ik t niet sorry!

@Maris, t zou me niet echt uitmaken welke haarkleur ze krijgt, alleen haar wenkbrauwen zijn spierwit, en dr haar is alleen in bepaald licht echt rossig..

Welke baby's krijgen al wat anders dan melk?

3. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    had ff de iq test gedaan via internet.

wat dacht je,

jonge hersens! 128 :D :D Goed he?
    Vorige jaar had ik 127, dus ben blij!

Vond hem wel erg lastig hoor, soms net te weinig tijd om de vragen exact uit te pluizen, maar toch..

@ Meeting, leuk idee hoor om een kleed mee te nemen en daar alle baby's op te leggen.
    Ik hoop wel dat de beebs wel een beetje rustig zijn, want als er een andere baby huilt bij het cb, in de winkel of op tv, dan trekt Xavièr een pruillipje en huilt dan mee.. haha..
    Ik wil dr wel een mooi filmpje van maken! haha..

ik ga nu slapen hoor..

kusjes

4. @maartje: Leuk dat je nog omgaat meet je pufclub!
    Misschien een idee om de sms buddy's in te schakelen? Misschien vinden ze een meeting wel leuk..
    Ik heb mijn konijn al mijn excuses aangeboden...

@Kiss: Ik ga ook weer nieuw materiaal verzamelen. Ik heb er ook 1 over de zwangerschap gemaakt. Misschien een idee..!

@Irene: Thanks..wat lief :oops: . Ik ben ook erg benieuwd naar Veerle, vind het leuk om haar straks in het echt te zien.
    Je hoort verschillende verhalen over baby zwemmen. Had het op het cb gevraagd, maar ze gaf niet echt een duidelijk antwoord. Ze zei: Wie ben ik om te zeggen dat het niet mag..?

@Evaatje: Dewi kon het vorige week ook nog niet, maar nu ineens wel! Gewoon vaak op de buik leggen, ook al vindt ze het niet leuk. Dewi wordt nl altijd erg boos op haar buik!

@Xenas: Kom maar op met die foto's.
    Hoe komt het dat het niet lukt? Heb je wel dat programma op je pc?

@Maris: Bruidstaart is wel het goede woord ja!
    Er gaan al vele verhalen de ronde over Heath Ledger.
    Fijn dat alles goed was op nacontrole. Lekker toch om even te snoepen!

@Marieke: Fijn dat het gezellig is met je vriendinnetje.

@Nijnie: Ja ik ben ook echt een zeef! Zoals een boodschappen lijstje maken en dan het lijstje thuis laten liggen. Is bij mij ook erger dan in de zwangerschap.

@Happyliesje: Ja lijkt me ook erg zwaar met 2 kindjes.

@Floortje: Jammer dat je niet meegaat. Wat spannend een operatie aan zijn hart..

Helaas waren van de 4 antwoorden er nog 3 fout... ;)
    Heb nu totaal 10 fout en een IQ van 125. Ik ga de laatste jaren een beetje achteruit merk ik, haha. Al issie nu wel weer beter dan vorig jaar.

5. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0

ooh sorry lieverd ik zie het nu pas.....
    3-b
    4-d
    5-a
    6-a

6. [​IMG]

7. [​IMG]

8. [​IMG]

9. Lief zeg! Ik zal morgen ook weer eens foto's spammen. Ik heb vandaag ook zulke foto's van haar in de emmer gemaakt.
    Ik ga nu maar eens slapen. Veel te verslavend hier, ik kom er gewoon niet weg!

10. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Goeimorgen meiden!

Ben ik de eerste? Zo vroeg is het toch niet meer. Heb wel lekker geslapen alleen vroeg wakker. Jeroen moet er altijd zo vroeg uit voor zijn werk. Hij werkt in Utrecht en staat anders altijd in de file, dus vertrekt vroeg. Hij is zo druk de laatste tijd op zijn werk, zie hem niet zo veel :cry: . Vanavond laat thuis en morgen weer open avond op zijn school, dus alleen thuis met Veerle.

Missyess: ben ook heel benieuwd naar Dewi in het echt! Mmmm, vaag antwoord ja van het cb over zwemmen.

Xenas: superlieve foto's, echt een schatje!

Floortje: dat is best heftig zeg. Maar gelukkig valt de ingreep wel mee, alleen kan ik me voorstellen dat het naar is voor jullie omdat het toch om het hart gaat. Maar het komt vast goed allemaal.

Marieke: lieve foto ja!

Over de meeting: inderdaad leuk om boxkleden mee te nemen. Er worden vast heel veel mooie foto's gemaakt!

Over ongesteld worden: klopt het dat je niet ongesteld wordt als je borstvoeding geeft? Dat hoorde ik nl. Ik ben het in ieder geval nog niet geworden na de geboorte van Veerle

Ik ben zelf ook druk aan het filmen de hele tijd. Ik wil ook zo'n leuk filmpje in elkaar zetten, maar heb wel hulp nodig van Jeroen, want zo handig ben ik dan ook weer niet! We hebben al wel een klein filmpje gemaakt, die had Jeroen gemaakt voor mijn eerste werkdag en had toen de link naar mij gemaild zodat ik wat opgevrolijkt werd. Maar die mag ik hier niet opzetten want Jeroen danst dan met Veer door de kamer en dat vind ie een beetje prive haha.

Over dat mannen wat makkelijker zijn met huilen: tja Jeroen heeft dat ook wel. Ik heb de neiging om bij de eerste piep al aan de wieg te staan. Jeroen zegt dan: laat haar maar even huilen dat is goed voor haar. Oke, ik weet wel dat het cb dat zegt maar het kost me flink wat moeite. Bovendien huilt ze al niet vaak en al ze dan huilt dan wil ik er voor haar zijn. Mijn moeder vertelde me dat ze ons ook bijna nooit lang liet huilen en het is toch allemaal goed gekomen met mij, mijn zus en mijn broertje :D .

Ga nu ff kofiiezetten, mijn moeder komt gezellig ff langs. Tot straks.

xxx Irene

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Moon: sterkte vandaag zo zonder je meisje.

@Nijnie: die carnavals vakantie hebben we hier dan weer niet. Ik ben ook nog een zeef hoor. Vergeet alles als ik het niet opschrijf en dan nog... Hoe gaat het nu met Mirte?

@Missyess: staat het filmpje op de site? Wat een geweldige jurk voor de carnaval. :D Aha daar is het filmpje. Gaaf gedaan hoor.

@Liesje: hoe gaat het nu met Winter, slaapt hij al wat meer?

@Maartje: missym klets toch weer bij de november mama's mee. Appeltje is erg druk met wek en andere forum's. Jotim en Anne had Xenas als contact mee gehad. En de rest weet ik niet.
    Leuk dat jullie nog zoveel contact hebben hoor.

@Evaatje: lastig van de comp zeg. Leuk zo'n papa's kindje. Marijn is een allermans vriendje.

@Xenas: leuke foto's hoor.

@Maris: ik vind het heerlijk om weer te werken idd. Fijn dat bij de gyn alles goed was.

@Marize: weer gestemd.

@Marieke: jij was ook een echte blonde baby. Balen van je auto zeg. Wel fijn dat je het zo naar je zin hebt met je vriendin.

@Happyliesje: wat lief van je vriend zeg. Super dat je er ook bij kan zijn dan.

@Floortje: succes met de operatie. Ondanks de kleine ingreep toch wel spannend hoor.

@Stayfunny: fijn dat de pijn weer minder is. Hier alleen maar bv voor Marijn.

@Irene: goedemorgen. Veel plezier met je moeder.

Hier alles goed. Ik heb een filmpje van mijn drie kleutertjes. Niet zo spectaculair met wel grappig.

http://tinypic.com/player.php?v=altao9&s=3

12. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Missyess, goei grap hihi...ik dacht bij mezelf...tja ieders z'n eigen smaak...maar als die dat nu echt mooi vind....zal ik maar zeggen dat het een knappe is! hihi die van mij was iig véél gewoner als de die ...

Maris, een eeuwige discussie, denk ik, venus of mars....
    Enne, leuk idee van dat kleed voor al onze babies :D
    Goed dat de nacontrole ok was!

Marieke, maakt niet uit...als je tijd hebt hé! ;)
    Hé bah zoiets komt altijd ongelegen...en 450 euro kosten jakkes...
    Mooie foto! hihi
    En wat fijn dat je vriendin zo begaan is met Eline!
    En jouw vriendin ziet er echt jong uit! mooie foto trouwens!

Nijnie, succes met je vergeetachtigheid :) ik kan er ook over mee spreken hihi

Happyliesje, hihi hallo naamgenootje!
    Ja ja een C8, en zo ene met alles er op en eraan...zou hem niet meer kunnen missen...verwend nest dat ik ben hihi
    Oei, schildklierkanker...hoe staat er ervoor? bah zeg...

Floortje, ik heb iets gemist denk ik, operatie aan het hart?
    Oh lees het al...mm idd het blijft toch aan het hart hé! Succes met wachten...

Stayfunny, Winter gaat 6 maand volledige bv krijgen, dus hier nog niets anders...

Kiss, joepi, slimmer geworden! :D

Missyess, als ze al prikjes gehad heeft, id er normaal geen probleem om te gaan zwemmen!

Met twee kindjes zwaar? Nee joh...hihi ik heb er 3...is ook nog te doen...kwestie van je priorteiten goed af te bakenen...stof en rommel moet je wel kunnen zien liggen!

Xenas, die foto's van Jesse in de emmer zijn gewoon geweldig!

Irene, zolang je om de 4 uur bv geeft, en niets anders, wordt je in principe niet ongesteld....maar er zijn natuurlik altijd uitzonderingen hé! Met Emelie en JUlie ben ik iederen keer op 5 maand terug ongesteld geworden en heb iedere keer 6 maand volledig bv gegeven!

Nynke, s'nachts slaapt Winter van voeding tot voeding...lekker in mijn armen, nog altijd :oops: en hij wordt 3x wakker om te drinken...maar hij ligt wel direct bij de bron hé, moet er niet uit...dus voor mij zijn dit echt super goede nachten, vergeleken met de nachten van de meisjes...
    Maar als ik soms de verhalen hier lees, nee, dan slaapt hij eigenlijk niet goed....ach ja, komt wel in orde!

Fiewwwwwwwww ben bij met lezen!

Nu de filmpjes nog!
    Maris, echt mooi! Dewi is echt een mooi meisje...en knappe blauwe kijkers...ben er helemaal weg van! *smelt* Ze heeft blijkbaar een lekker duimpje hihi

Nynke, lekker met z'n drietjes op de speelmat!
    Zoooooo lieffffffffffff....

13. goedemorgen meiden!

zooo gelukkig jesse kan het nog steeds... uitslapen tot half 10 lekker hoor! Hij ligt nu op bed .. ik ben al gedouchd.. ga zo even opmaken.. want we gaan zo met papa lunchen! En de prenatal doos ophalen.. ik weet.. tis geen bijzonder ding.. maar er blijkt een bon in te zitten voor foto's ben benieuwd..
    missym praat idd weer mee met de septembermama's! Trouwens.. zag wel een leuk idee van haar.. alle leuke topic of teksten wat zij hier geplaast had... heeft ze uitgeprint, om inte plakken! Zeer leuk idee!

14. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Hallo meiden,

Ik heb weer contact gehad met het restaurant.
    Ze hebben op 29 of 30 maart een prive zaal beschikbaar voor 85 euro.
    Hij is nog vrij. Gezien de reacties van de meiden wordt dat weekend veel genoemd.
    Ik denk dus dat we voor dat weekend moeten gaan.
    Het restaurant heeft aangegeven dat ik het moet reserveren want we kunnen niet zomaar op de bonnefooi komen.
    Dus tja nu moet ik van iedereen weten op welke dag het dan moet worden gezet.

Dus mijn vraag aan iedereen:

MEETING GAAT PLAATSVINDEN OP 29 OF 30 MAART, GRAAG VOORKEUR GEVEN!!!!!!! WE HEBBEN DAN EEN PRIVEZAAL.

15. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Oepsie drukte al op ok, was ff te snel, wou alleen een voorbeeld zien.
    Als je je voorkeur doorgeeft graag even via een pb. Want dan lees ik er zeker niet overheen..........

Tja zo langzamerhand komen we er wel.
    Ik kies de dag uit met de meeste aanmeldingen. Je kunt ook aangeven als het niet uitmaakt voor welke dag je wit.

Heb er echt super veel zin in, ppffff ben wel ff aan een uitje toe......
    dat georganiseer van zo'n meeting is slopend en geeft veel stress ;)
    HIHI.

16. @ irene: Ik geef bv op verzoek en daar zit soms wel 11 uur tussen. Nog in geen velden of wegen ongesteld geweest.

@ liesje: wat knap dat jij kan slapen met Winter in je armen. Je bent wel een volhouder hoor. Wietze heeft sinds een paar dagen de nachtvoeding weer geintroduceerd. En 1x per nacht eruit is voor mij al veel.

@ stayfunny: hier ook 6 maanden volledige bv

@ maris: hier ook nog een vent die er veel beter tegen kan om de kleine te laten huilen. Ik heb dan steeds zoiets van: haal Wietze er maar uit en ga lekker even knuffelen met 'm (als ik 't nog net te vroeg vind voor een voeding). Dan wordt ie wel weer rustig en kan ie zodadelijk ook op z'n gemak worden aangelegd. Doe ik overdag ook, alleen ziet Diederik dat natuurlijk niet. Ben benieuwd hoe het gaat als Diederik alleen moet gaan zorgen voor Wietze een hele dag. Nu zijn het steeds alleen avonden of een paar uur overdag en steeds ook maar 1 voeding.

@ babyzwemmen: denk dat je kan gaan als je kindje de eerste prikjes heeft gehad. Wietze kan z'n hoofd al goed optillen en da's wel handig, dan kan hij ook op z'n buikje en zwemt ie meer (blijft ie ook warmer)
    Voor de dames die geen wegwerp zwemluier willen maar uitwasbaar: http://www.stormopzolder.nl/billen.htm#zwem hier kun je een leuke laten maken. Ze hebben verschillende stofjes. Die standaard uitwasbare zwemluiers die te koop zijn vond ik niks. Veel te saai. Heb de vlammetjes besteld.

Nu nog even genieten van de rust en straks m'n Hamlet tekst nog zien in te studeren voor vanavond.

@ diaan: 29 maart heeft mijn voorkeur.

17. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goedemorgen (mag nog net als ik dit type),

Ik heb weer heerlijk uitgeslapen. Fiene werd pas om 9.30 uur wakker, nadat ik om 9.00 uur al haar gordijnen open had gedaan en wat gerommeld heb op haar kamer! :confused: Slaapkop!
    Inmiddels ligt ze ook allang weer in haar bedje en zit ik gepikt en gesteven aan tafel.

@Floortje; gelukkig is het niet echt iets heel gevaarlijks, maar het blijft toch het hart he.

@Xenas; wat een geweldige foto's!

@Stayfunny; Hier alleen nog borstvoeding. Geen idee nog wanneer ik met andere dingen ga beginnen. Heb ik eigenlijk nog niet echt over nagedacht.

@Kiss; netjes hoor, je IQ. Ik ga maar even niet testen. Vrees het ergste :) ;)

@Missyess; ja zeker leuk. Het klikt gewoon heel goed, dus dan is het ook niet echt een opgave.
    EN heeft je konijn je vergeven?

@Irene; ik geef ook bv en ben ook nog niet ongesteld. Heerlijk he!

@Nynke; ik dacht al dat missym het niet zou volhouden. Twee forums bijhouden is volgens mij een dagtaak! Wel jammer, ze was altijd heel enthousiast.
    Wat een geweldig filmpje! Je mag met recht trots zijn op je kids hoor. Wat een schatten! En Marijn in het midden met zo'n blik van 'wat gebeurt er allemaal'. Geweldig!

@Liesje; respect! Drie kids waarvan een slapend op je borst. Ik geloof niet dat ik het vol zou houden. Kom je nog wel aan jezelf toe? Gelukkig heeft Fiene veel van haar moeder en is ze net zo'n slaapkop als ik.

@Diaan; ik stuur je zo een pb. Komt erop neer dat ik nog niet weet of ik moet werken. Ik kan me dus nog niet vastleggen helaas.

@Misoh; ohja, jij zit op een toneelclub he. Leuk zeg! Kijk je er naar uit elke week? Ik merk dat ik het lastig vind om weg te gaan, maar als ik eenmaal bij de (beeldhouw)club ben vind ik het heeeeeerlijk.

Ik ga zo voor het eerst alleen met Fiene de grote boodschappen doen. Normaal doet manlief het meestal in het weekend, maar ik moet het hele weekend werken en dus is hij meer aan huis gebonden (we hebben maar een auto). Na de middagvoeding ga ik er dus maar even een project van maken.
    WE hebben trouwens onze auto te koop gezet. WE hebben een Deawoo Matiz en willen graag een grotere. Ik krijg nu met gemak alles mee hoor, maar ik moet wel vaak spullen op de achterbank vervoeren en dat vind ik toch niet zo'n veilig idee. Als ik wel een ongeluk krijg vliegt alles door de auto en dat vind ik met Fiene doodeng. Nu dus opzoek naar een grotere auto en wel een oudere, want we zitten niet zo ruim in ons geld op dit moment. :( Ik ga mijn autootje wel missen hoor. Ben er een beetje aan gehecht geloof ik. :oops:

18. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    spam
    MIJN ZWEMBROEK! STOER HE? 8)

19. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007