Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus78

Suus78 Actief lid

18 apr 2006
    156
    0
    0
    Hier ook een oktober mama.. 8 oktober is onze dochter Melissa geboren. Gelukkig gaat alles goed.

Ben nu borstvoeding aan het afbouwen. Zit op 2x bv en 5x fles. Gaat goed, alleen begint ze steeds meer zuigbehoefte te krijgen, dus moet helaas toch aan een speentje beginnen anders slaapt ze niet....

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ik weet niet of jullie hier ook nog langskomen, maar ik zou graag met jullie willen meekletsen.

Ik was eind september uitgerekend, maar ik ben dus in oktober bevallen.

Op 9 oktober (41+3) ben ik mama geworden van Pete, hij woog 3760 gram en was 51 cm lang.
    Ik ben begonnen met borstvoeding, maar na 3 dagen woog hij nog maar 3380 gram, ik bleek te weinig borstvoeding te hebben. Na een paar dagen gesukkeld te hebben met bijvoeding via vingervoeden, zijn we overgestapt op volledige kunstvoeding.

Vanmiddag zijn we voor de eerste controle naar het consultatiebureau geweest, hij weegt nu 4070 gram en is 53 cm lang. Qua ontwikkeling loopt hij netjes op schema, hij is zelfs erg sterk/krachtig/actief voor zijn leeftijd.

Ik hoop dat ik hier gezellig kan meekletsen, altijd leuk om met mama's te praten die ook een kindje hebben van ongeveer dezelfde leeftijd.

Groetjes Saskia

3. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Er moeten nog 4 dames bevallen en dan komen we over naar hier. Tot die tijd kletsen we nog lekker bij de bevallingslijst.

4. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Onze zoon Sem is op 27 oktober 2007 geboren om 5.58 uur.
    Hy woog bij zijn geboorte 2915 gram en was 50 cm lang.
    Hy is geboren na een zwangerchap van 40 weken en 5 dagen door middel van een inleiding ( draadje met hormoon pilletje ).

5. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Nou meiden, we komen er aan hoor! De laatste oktobermama is bevallen, dus het is een kwestie van tijd voordat het gebabbel hier los barst en dan wordt het lastig om het bij te houden vrees ik! ;)

@Alle nieuwe mama's; Ge-VEEL-iciteerd!

Ik zal mezelf nog even voorstellen. Ik ben Maartje, 29 jaar, getrouwd en sinds 5 oktober de trotse mama van dochter Fiene. Ons eerste kindje!

Kletsen we snel verder?!

6. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Eindelijk we zijn allemaal bevallen, dus brand maar los hier met jullie verhalen.

Zal me ook even voorstellen ik ben Anne(marie), 37 jaar en alleenstaand.

Ik ben 16 oktober bevallen van een dochter Yessie Nica-Jo. Ze is ter wereld gekomen via een keizersnee, omdat ze in een stuit lag.

Ze doet het onwijs goed en is inmiddels al ruim 4040 gram, bij de geboorte woog ze 3060 gram. Ik geef borstvoeding wat gelukkig steeds beter gaat.

Vandaag gaat ze voor het eerst uit logeren bij een vriendin, vind het toch wel een beetje eng allemaal. Al ga ik wel even genieten van de rust die ik straks heb al is het dan maar voor een paar uurtjes. De nachten zijn nog steeds erg kort, doordat ze nog steeds veel last heeft van haar darmpjes. Sinds gister zijn we ook de speen gaan invoeren, het werkt gelukkig heel goed tegen de vele huilbuien ze is een stuk rustiger en ook de voedingen lopen nu beter doordat ik haar niet steeds aanleg als ze zuigbehoefte heeft.

7. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Hoi allemaal,

Ik ben Diana en bevallen op 3 oktober van zoon Gilian. Hij woog bij de geboorte 3675 gram en was 50 cm lang. Door middel van een keizersnee ter wereld gekomen wegens stuit. Weegt nu na 6 weken 4800 gram.
    Gilian is onze tweede zoon, ben dus getrouwd, wij hebben een zoontje van 3 jaar en die heet Rowin. (12-10-2004)

Net als de andere oktober mama's die het al gepost hebben blijf ik bij het bevallingsforum totdat Maris weer thuis is en ook mee kan naar de mama's. Maar voor de mama's die niet hebben meegekletst bij het bevallingsforum welkom hier en inderdaad zoals Maartje zegt: we komen er aan :) maar nog heel even geduld.

groeten Diana

8. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Ik ben "Nijnie", 29 en 10 oktober bevallen van dochter Mirte. Ze woog 3140 gram en was 49 cm.
    Vorige week op het CB, 3546 gram.

Ook ik blijf nog even meekletsen op het bevallingsforum tot Maris terug is uit het ziekenhuis.

9. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

hey,

Ik lees ook nog even mee op de bevallingslijst, maar wou me toch snel al even voorstellen.
    Liesbeth is de volledige voornaam en ben op 24 oktober bevallen van onze zoon Jelle. Hij is na 40 w 4 d geboren en woog 2750g en was 48 cm groot. Woog na 10 dagen 3280 g , dus die komt goed bij.

Tot binnenkort ... ;)

10. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hoi Allemaal,

ik zal me ook even voorstellen: ik ben Nynke,getrouwd en heb drie kids. Marijn is geboren op 17-10 2007 na een zwangerschap van 40.6 weken. Hij was 51 cm en woog 3870gr. Inmiddels is hij 55 cm en weegt hij 4720gr. Hij doet het prima dus. Verder heb ik twee meiden, Sterre van bijna 5 en Ysa van 2,5 jaar.

Ik kon zogauw Maris zich gemeld heeft hier gezellig mee kletsen.

11. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Hi all,

Ook ik wacht met posten nog even tot Maris er bij is, maar voorstellen kan natuurlijk wel alvast!
    Ik ben Sigrid, 27 jaar, woon samen met Roland (al weer 10 jaar mijn vriend) en ben trotse mama van onze eerste kindje: Iza. Tien dagen te laat geboren op 10 oktober 2007. Ze was 52 centimeter en 3950 gram.
    Bij het eerste bezoek aan het cb bij 1m3 was ze 56 centimeter en 5210 gram. Ze doet het dus goed op mama's borstvoeding!

12. Klieke

Klieke Actief lid

26 feb 2007
    114
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik zal me ook maar ff voorstellen. Ik lees veel mee, maar reageer zeer weinig, maar dat mag is me verteld.

Ik ben klieke, 28, getrouwd, mama van Sanne 21-11-02, Lotte 05-05-05 en Reijer 29-09-2007. Ik was uitgerekend 8 oktober en daarom hoor ik bij de oktobermama's toch?

Reijer woog 3500 gram en was 50 cm.
    Hij krijgt BV en slaapt op zijn buik :eek: , maar ja, anders slaapt hij niet en nu slaapt hij 's nachts door! 23.00-6.30! :D

Met 6.3 weken was Reijer 4440 gr. en 57 cm. Prima score dus!

Groetjes en kletse!

Klieke

13. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @ Klieke, leuk om weer wat van je te lezen. Tuurlijk ben je een oktober mama. Ook al schrijf je niet veel je hoort er gewoon bij hoor.

14. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    hey allemaal!

Ik was toch ff nieuwsgierig en las dat er al een paar zich hier hadden voorgesteld..
    Ik ben nu ook nog actief bij de andere oktobermama's bij de bevallingsforum.. Maar zal me hier vast voorstellen.. En zal hier ook actief meekletsen als maris weer terug is!

Ik ben Kirsten uit Enschede.
    Xavièr is met 39 wkn geboren op 15 oktober, 15 dagen voor mijn 20e verjaardag.
    Ik woon samen met mijn vriend Alex (21 jaar).

Xavièr was bij de geboorte 3740 gram en 53 cm.
    Hoeveel hij inmiddels weegt en hoe lang hij is weet ik (nog) niet. Aankomende dinsdag moeten we naar het cb, ben erg benieuwd.
    verder is Xavièr een heerlijk kind en een lekker ventje!

Ik hoop dat het hier net zo gezellig word als bij de oktobermama's toen we allemaal nog zwanger waren.. Nu mogen we gelukkig allemaal kletsen als moeders!

Hopelijk gaat met Maris alles voorspoedig in het ziekenhuis en mag ze zich weer snel bij ons voegen,zodat we hier heerlijk met zn allen van start kunnen gaan!

tot snel!

Liefs Kiss

15. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik kom mij ook voorstellen....

Ik ben na een zwangerschap van 41 weken en 2 dagen op 11 oktober mama geworden van een prachtige zoon Kevin. Hij woog 3510 gram en was 52 cm lang. Inmiddels is hij de 56 cm gepasseerd en woog op het consultatiebureau afgelopen woensdag (dus met 1 maand en 3 dagen) maar liefst 4915 gram! Hij doet het dus goed op mijn borstvoeding, al gaat het nog steeds niet pijnloos door hardnekkige candida/spruw. Maar goed, we zetten door...

Verder over mijzelf... ik ben 29 jaar en mijn man is 38 jaar. Ik ben werkzaam in de communicatie en ga in januari weer (nu parttime) aan het werk. Maar voorlopig moet ik daar nog niet aan denken!

Ik ben nog op het bevallingsforum totdat de laatste oktobermama zich weer op het forum meldt.

Groetjes,
    Appeltje

16. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    Even voorstellen..

Ik ben Stephanie en ben net 21 (5nov)
    woon samen met mn vriend, Daniël ook 21.
    We wonen op ons zelf, bij mijn ouders :rolleyes:
    Door financiele redenen nog niet in de gelegenheid geweest voor een eigen huisje.

Mijn zwangerschap was ook totaal onverwacht! Maar omdat Daan en ik al 3 jaar samen waren, en toch ooit wel kinderen wilden, waren we er wel heel blij mee!

Na een zwangerschap van 42 weken ben ik ingeleid..
    en met 42 weken en 1 dag (naja 21 min haha) is Susenna dan op 16 oktober geboren!
    het was een zware bevalling heb er in totaal 24 uur over gedaan..
    heb daarvan 10 uur kunnen uitrusten dmv een ruggeprik..
    flinke knip gehad waar ik nu helaas nog last van heb..

Met Susenna gaat t goed, bij de geboorte woog ze 4320 gram..
    en inmiddels al over de 5 kilo..
    Ik geef flesvoeding en dat gaat prima!
    Ze wil alleen geen 6 voedingen van 120cc en ook geen 5 van 150cc..
    Wat volgens CB wel moet, maje geef dr nu 2 van 150cc en 3 van 120cc.

Verder is ze al heel sterk met dr nekje.. en lachen dat ze kan ;)
    Wat ben ik toch een trotse mama :D

Groetjes Stephanie

17. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    Hey allemaal,

Kom mij ook even voorstellen;
    Ben na 39w+3 bevallen van een zoon; Robin. Hij woog bij de geboorte 3810 en was 54 cm lang.

Heb altijd bij de oktobermama's gezeten en daar blijf ik ook lekker bij beppen, ondanks dat Robin in september geboren is.

Wij zijn vorig jaar november gestopt met de pil en in januari waren wij zwanger.

Het was op zich een "makkelijke" bevalling in 16 uur gedaan.

Robin woog bij de laatste keer 4305 en was 55cm? lang.

Groetjes Floortje

18. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Ook ik zal me even voorstellen en ben nog even op het bevallingsforum:

Ik ben de trotse moeder van Esmay (2004) en Kyra (21-10-2007). Ik ben 34 jaar en woon samen met mijn vriend en onze meiden in Twente.

Ik hoop dat hier net zo gezellig is als op het bevallingsforum, want daar heb ik de afgelopen 9 mnd heeel veel aan gehad. Bedankt meiden!

19. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Ook ik zal me even voorstellen: Ik ben Petra, 28 en woon samen met vriend Ronald in Friesland. Ik ben bevallen van Jasmijn met 40w2d. Ze woog 3640 gram en was 49 cm.

Ook ik wacht met kleppen hier totdat Maris er ook bij is. Tot die tijd hang ik ook rond op het bevallingsforum.

20. elze

elze Nieuw lid

27 nov 2006
    2
    0
    0
    Eindhoven
    Hier nog een oktober mama die zich even wil voorstellen :p
    Ik ben Elze, 27, getrouwd met Gijs en mama van Lieve.
    5 Oktober ben ik met 38+1 weken bevallen van ons mooie dochtertje. Ze woog 2820 gram en was zo'n 47 cm lang.
    Ondertussen weegt ze 4100 gram en is ze al 4 cm gegroeid!

Ik gaf volledige BV maar omdat Lieve de afgelopen 2 weken niet meer goed van de borst wilde drinken (kwam zo'n 12 keer per dag en liet constinu los!) ben ik sinds gisteren begonnen met een combineren van gekolfde borstvoeding en flesvoeding, tot nu toe met groot succes; de afgelopen nacht heeft ze meteen een ruk gemaakt van 6,5 uur :)

Laatse paar weken van mijn zwangerschap heb ik veel meegelezen op het bevallingen forum, maar niet mee gekletst. Ik heb veel gehad aan de ervaringen van de andere oktober meiden en hoop nu mijn ervaringen met jullie te delen.

Deel Deze Pagina