Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    hoi hoi

hier ook ff in de meeleeshoek...weekends kunnen hier zoooooooo druk zijn....

Xenas, super geweldig filmpje! Jesse is echt een knap kereltje...

Anne, mooie foto's!

2. Goedemorgen allemaal

Gisteren zijn weer eens naar de groentetuin geweest. We moesten de door ons bestelde zaden ophalen en natuurlijk even pronken met Wietze. Hebben we ook weer eens een beetje orde kunnen scheppen in de chaos die onze groentetuin heet. Veel onkruid, ons nieuwe stuk moet nog in z'n geheel omgespit en het deel dat we het afgelopen jaar ook hebben gehad moet ook weer gespit. Nog genoeg werk voordat half maart de eerste zaden de grond in moeten.
    We hopen in ieder geval op een goed tuinjaar, dat we maar lekker veel fruit en wortjeltjes en alle andere lekkere dingen mogen kweken. Kan Wietze van de zomer lekker smullen van eigen verbouwde biologische groenten en fruit.

@ choco: lef hoor die vent van je! Die van mij gaat met geen mogelijkheid mee naar een hele club kletsende dames met allemaal babies.

@ xenas: mooi gedaan hoor.

@ happyliesjes: hydrofielen zijn hydrofieldoeken/hydrofielluiers. In de tijd dat ik geboren ben kreeg je die gewoon aan je billen. Nu gebruik ik ze vooral als spuugdoek (de 'echte' spuugdoekjes zijn veel te klein), als handdoek om Wietze mee af te drogen, als doek onder de billen bij het verschonen (zodat niet meteen de hoes vies/nat wordt).

@ anne: fijn dat het nu weer beter gaat. Het is ook heel wat hoor... jij bent in je eentje... en Yessie heeft je heel wat nachten wakker gehouden met al de voedingen die ze nodig had en je eigen gezondheid was ook niet top. Vind het knap hoor. Ik moet er niet aan denken om de eerste 3 maanden in m'n eentje te moeten doen... Mooie meid heb je!

@ afvallen en bv: hier niet veel van gemerkt. Ben wel weer terug op m'n gewicht voor de zwangerschap. Dat was al na een paar weken zo. Kan alleen nog helemaal geen oude kleren aan. Vooral broeken is een probleem. Na de enorme groei van m'n buik is ie nu slap en blubberig en past nog lang niet in m'n oude broeken. Vanaf 1 feb ga ik weer trainen (in ieder geval pilates en spinning) en hoop dat ik dan over een maandje of 6 week een beetje in conditie ben. Ik houd me aan de 9 maanden ontzwangeren zeg maar. Hoop dat ik door te sporten en niet te snoepen wat af zal vallen. Wil eigenlijk weer terug naar m'n gewicht voor het stoppen met roken en dat zal nog wel even duren.

@ irene: Wietze is nu aan maat 3 van pampers new born. De pampers babydry maat 3 past nog niet goed. Net te ruim rond de buik. Wietze woog 2 weken geleden 5550 gram, het gewicht zit 'm alleen vooral in de lengte en niet in de breedte. Hij was toen al 62 cm. Had eerst de babydry gehaald in de bonus bij de appie en de week erop toch maar weer new born in de etos actie.

@ diaan: succes met trainen... moet goedkomen met je nieuwe mp3 speler!

@ missyess: kan je niet tegen je oude werkgever zeggen dat je best wil komen werken maar dat je dan dewi meeneemt zodat je haar op versoek kan blijven voeden en je dus ook altijd opvang voor d'r hebt. Jij kan dan op een andere groep werken dan waar dewi zit en je bv loopt geen gevaar en je hebt bovendien altijd opvang voor haar. Ik kan me goed voorstellen dat je kolven niet ziet zitten op een druk kdv, dat schiet er dan zo bij in. Als er een hongerige Dewi in de buurt is dan is dat probleem er niet. (je mag tenslotte kiezen voor kolven op zelf voeden als gedurende 1/4 van je werktijd)

@ doris: goede tip... zullen wij hier ook eens gaan doen. Wietze is toch al niet zo dol meer op de wagenbak. Kan hij niet alles in de gaten houden.

@ moon: wat fijn dat alles goed is met Britt. Kan me ook goed voorstellen dat je het niet hebt verteld aan iedereen van het hersenbloedingkje. Ze is toch wie ze is en heeft haar eigen ontwikkeling. Lekker dat je pas over 6 mnd terug hoeft te komen en liever 1 controle teveel dan 1 te weinig.

@ maartje: succes met werken vandaag... soms best fijn om een excuus te hebben om ergens niet te hoeven verschijnen.

Heb nu wel weer genoeg getypt geloof ik. Ik zal nog even een fototje spammen van mij en Wietze (nog wel met m'n oude bril).

3. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    goede morgen dames!
    gister met de trein viel erg mee. maar wat is het lastig om in en uit te stappen! gelukkig zijn er behulpzame mensen die mij even een handje hielpen met de kinderwagen.. dat daar niet over is nagedacht bij de NS en Conexxion... maar goed!

Xenas, veel plezier vandaag! en mooi filmpje!

anne, welkom terug ;)
    maakt niets uit dat je lang bent weggeweest hoor! zijn meer meiden hier (waaronder ik) die lang niet achter de pc hebben gezeten! en lekker meisje heb je!

happyliesje, mooie foto's hoor..

ik ga even een schoonmaak inhaalslag doen, paps en kind liggen nu nog even lekker te snurken, haha!

tot later!

4. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

@Xenas: had jij niet gezegd dat je niet kon komen als er je niemand mee nam? (weet het niet meer goed, dan was het misschien iemand anders). Ik bedoelde dan gewoon dat ik dus naar Utrecht kom, vanuit België en dan liggen er toch ook heel wat Nederlandse plaatsen op m'n weg? (bv. Roosdaal, Breda, 's Hertogenbosch, ...) en dan zou ik je meenemen op m'n weg ernaartoe.

5. [​IMG]

6. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    hoofddorp
    *spam!*

was ze nog wel klein hoor! 6 weken..

7. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    hoofddorp
    en nog een...

8. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Hallo allemaal,

He he eindelijk ff tijd.

@Wen: wat een mooi filmpje, wie zingt dit?

@Allemaal; leuk om de foto's met mama's te zien. Moet ze goed onthouden want dan kan ik kijken of ik jullie herken de 29e maart.

snel weg nu, rowin heeft poepalarm en gilian heeft aandacht alarm

doei

9. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Pff 1 dagje ben ik er niet en ik loop gelijk 4 pagina's achter!
    Daar gaan we dan...

@ Maris, mooie foto!

@ Marize, leukkk ronze hydroo's!
    Je MOET gewoon mee de 29e maart!
    http://kissflower.hyves.nl/ = mijn hyves...
    Ik zal je wel ff pb'tje sturen voor mijn msn.
    Als er verder nog mensen zijn die mijn msn willen, hoor ik het wel he?

@ Martine, ik wou dat ik minder woog dan voor de bevalling! Geef namelijk ook borstvoeding, alleen die laatste 12 kilo wil dr maar niet af!
    GRRRRRRRR

@ Irene, Xavièr heeft sinds een weekje nu nummer 3 van luiers, nog wel vrij groot hoor, maar 2 was echt te klein!

@ Xenas, stuur jou ook zo ff een pbtje over de agenda!
    Ben benieuwd naar je filmpje!

@ Denisse, jij ook al zo lekker afgevallen! Heerlijk zeg!
    mooie foto's!

@ Stayfunny, precies 4 weken na de bevalling werd ik voor het eerst ongesteld! onddanks de bv!
    Lekker vruchtbaar ben ik, volgens mij.. altijd een keurige eisprong in ieder geval!

@ Diaan, ohh dus het is helemaal gelukt, lekker he muziek downloaden!

@ Missyess, lekker is dat, dat je zomaar weg gaat van msn zonder doei te zeggen, pfffff, haha geintje!

@ meeting, ik ben benieuwd of ik jullie allemaal ga "herkennen" ... En hoop echt dat het lekker weer is!

@ happyliesje, nee ik ben geen oranje fan omdat ik vaderlandslievend bent, want mijn vader is duits, ben dus eigenlijk duitser, haha!
    Vind oranje gewoon een prachtige kleur, vooral als het om babyspulletjes en kleertjes enzo gaat!
    hydrofielen zijn van die witte grote doeken, waar je baby's mee kan afdrogen, van die dunne..
    Mooie foto's! ORANJE TUTJE!(speen, noemen jullie dat ook wel eens speen dan in belgie?)

@ Anne, leuk dat je weer ff langs komt! En wat is Yessie een prachtige meid zeg!

@ Misoh, mooie foto!

Nou , ik ben dus heerlijik gisteren de hele dag weggeweest! Was ontzettend gezellig, maar wel erg druk voor Xavièr. maar daar is hij inmiddels alweer overheen!

Ga nu voor de laatste keer de was ophangen, morgen komt de droger als het goed is! HOERAAA!

Badpak is helaas nog niet binnen, verwacht ik wel deze week! KAn ik lekker x zwemmen met Xavièr!

Gaan over uurtje naar me schoonouders, eten daar ook!

DAG LIEVERDSSSSSSSSSS

10. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    @ Xenas, hebj e filmpje bekeken! PRACHTIG!

11. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ liesje

Hihi geef haar wel is wat ja... gisteren bloemkool en vorige week wortels daar kon ze niet genoeg van krijgen.
    Mogen met 4 maanden beginnen.

12. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Haai, was gezellig met vriendinnetje maar het gaat hier even helemaal niet lekker dus sorry dat ik niet op iedereen reageer...
    Borstvoeding gaat weer kl*te, heb heel veel pijn en ben uitgeput...Fles pakt ze natuurlijk ook nog niet, dus das brullen iedere keer want ik bied hem nu wel elke dag aan. Ze is dan zo overstuur dat zelfs de borst niet helpt...
    Verder steeds woorden met Fred als het nog niet genoeg is zo en ben dus echt heel moe.
    Als ik dus even afwezig ben is dat omdat ik echt giga bij moet tanken...

13. @Xenas: Moooi filmpje!

@Marieke: Vervelend dat het zo moeizaam gaat allemaal..

Dewi ligt alweer een hele tijd te slapen en omdat ze de laatste tijd wat langer doorslaapt krijgt ze maar 5 voedingen. Resultaat: mijn borst is nu een kanonskogel! Hij moet leeg! auw!

14. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Astrid, van mij mag je meerijden, maar dan zou ik eerst eens moeten passen of er uberhaupt een maxicosi achter de bestuurderstoel past. En ik kan maar 1 wagen meenemen of als ik mn eigen bak thuis zou laten misschien (heel misschien) wel 2 onderstellen... Ik zal het van de week even proberen en dan weet ik of je mee kan rijden. Ik twijfel namelijk heel erg of het past... Laat ik dan nog even weten.

Diaan, hoe hete die toko ook alweer in Utrecht waar we heen gaan? Ik ben zeer benieuwd naar je op muziek afgetrainde lijf ;). Bij de superdeboer hebben ze wel eens pakjes liggen met een paar luiers, dan kan je mooi proberen. Maar van andere merken heb ik dat eigenlijk nog nooit gezien.

Missy, netjes hoor alweer op je oude gewicht. Invalbaan lijkt me inderdaad lastig. Zou je Dewi niet mee kunnen nemen eventueel? Ik roep maar wat. Het zou idd wel zonde zijn als het ten koste gaat van je BV. Kan je niet eens gaan praten over de mogelijkheden?

Doris, lekker hoor dat je weer lekker kan wandelen, nu het weer idd nog.

Moon, fijn dat alles er goed uitzag!

Maartje, hoe is het vandaag gegaan op je werk? Hopelijk wat rustiger dan zaterdag.

Happyliesje, niet zo lekker geshopt. Ik wilde eigenlijk lekker geld uitgeven, maar niet zoveel leuks gevonden ;). Maar dat is dan wel weer goed voor de portemonee. Oranje tutjes zijn :).
    Ik ben niet zo van het foto's van mezelf en Mirte spammen.

Misschien ook wel handig trouwens om voor de meeting even te kijken of er mensen zijn die niet met hun kop op het internet willen zeg maar. Ik vind het prima als mensen foto's/filmpjes maken, maar ik zie mezelf en mn dochter liever niet terug op internet...

Anne, Yessie is lekker gegroeid zeg :). Welkom terug!

Misoh, leuke foto!

Denisse, ook mooie plaatjes!

Marieke, pas goed op jezelf hoor! Naar dat het niet lekker gaat en dat je veel pijn hebt. Trek je aan de bel als het niet meer gaat (of liever nog net iets ervoor).

Hier alles ok, Mirte had vannacht weer koorts, maar vanmorgen was het gelukkig weer weg. Gisteren een leuk truitje (62) gekocht in de stad en vandaag van mn ouders nog een bloesje en een shirtje gekregen, maat 68, dus dat duurt nog eventjes voor ze het aankan.
    Ik heb gisteren nog hard gezocht naar een broekje wat ik heb in maat 56, maar wat ik eigenlijk ook in 62 wel zou willen hebben. Maar hier hadden ze het niet meer. Maar nu gaat mn beste vriendinnetje bij haar in de buurt ff kijken.
    Had laatst Mirte in de emmer gebadderd, de eerste keer vond ze wel leuk. Heb ik ook een leuke foto van gemaakt. Gisteren was het niet leuk, ik had wat teveel schuim in de emmer en ze had met haar duim in het schuim gezeten voordat ze die in haar mond stak. Draaamaaa! Alleen maar huilen, dus toen heb ik haar er maar uit gehaald en nog even afgespoeld onder de douchestraal. Ze vond het maar niks.

15. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    @ Nijnie: als wij gaan filmen (lees:mn vriend) komt het niet op internet. Ik wil dat namelijk ook niet maar als iedereen een filmpje wil kan dat wel via pb dan worden geregeld.

Ok..hier ben ik dan met Jasmijn.

16. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

hey,

@Kiss: ja, we zeggen toch meestal tutje. Met een speen bedoelen we dan meer de speentjes op een papfles. Maar het kan gerust ook, hoor. (zeggen jullie dat trouwens: papfles?)

@Marieke: veel beterschap, meid! Niet te lang wachten, hoor, om hulp in te schakelen als het echt niet lukt. KNUFF voor jou!

@Nijnie: ja, is dan inderdaad beter voor je portemonnee. Het zou dan zonde zijn om je centjes te geven aan iets dat dan toch niet echt je ding is, hé. Beter om ze te sparen voor iets dat je echt leuk vindt.

Jelle heeft echt wel last van een doorkomend tandje, denk ik. Hij heeft honger, maar als hij drinkt, schreeuwt ie het uit van de pijn. De stakker!
    Ik ga morgen maar eens naar de apotheek om een zalfje om erop te smeren. En de bijtring gaat zometeen de vriezer in. Hopelijk helpt het, want dit is echt niet leuk voor hem (en voor ons ook niet dan, want mijn hart breekt telkens ie weent van de pijn en ik huil zo mee met hem).
    Hij ligt nu in z'n bedje, maar heeft precies geen zin om te slapen, dus maar even spelen dan ...

Groetjes ...

17. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    wat is het hier ontzettend rustig zeg!

@nijnie, helemaal prima hoor, dat je niet op internet wilt, heb ik alle begrip voor!

@ choco leuke foto!

ben net weer terug van me schoonouders. Ff gegeten daar, maar ook weer optijd vertrokken, was voor Xavièr gisteren al druk genoeg, dus wou het nu ff wat rustiger aan doen voor hem.

hier gaat alles gewoon zn gangetje, heb dan ook niet veel te kletsen.
    Ga ff opt forum rondhangen, hihi..

Liefs Kisss

18. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Meiden eht is zo stil dat onze regel zo laag stond dat ik gewoon moest zoeken............daar ga ik dus nu ff verandering in brengen!

Let op!

19. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Xenas dat heb je goed gedaan...mooi filmpie

20. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Marieke..............potjandorrie..........ik vind je sowieso een bikkel dat je steeds maar weer doorzet!

Deel Deze Pagina