Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @ kiss: wij noemen de speen ook vaak de tut of fiep. Eigenlijk nooit speen. Misschien zoiezo een zuidelijk ding...

@ baby te huur: zenden ze uit op ned 3 op zondagavond. Ik vind zelf het programma erg meevallen. Er is continue een nanny aanwezig voor hulp... en ja het blijven tieners die nog niet samenwonen en 'denken' het wel te redden met huisje boompje beestje. De 'kak' jongen heeft ook gezegd: we worden wel echt in het diepe gegooid. Tjsa... wat denk je dan... dat ze met gebruiksaanwijzing komen. Denk wel dat dit een hele goede manier is om tieners af te houden van snel kinderen willen krijgen. Denk dat er geen beter voorbehoedsmiddels is dan de werkelijkheid. Denk n.l. dat heel veel kids het krijgen van een kind ver-romantiseren en voor hen te snel een gezin starten. Zoals al te zien in afl. 1, sommigen houden het nog geen dag met elkaar uit als ze continue samen moeten zijn.
    p.s. Ik zou er niet aan moeten denken om Wietze af te geven. Niet eens zozeer omdat ik denk dat er niet goed voor 'm gezorgd zou worden maar omdat ik hem niet zo lang wil/kan missen.

@ marize: gefeliciteerd!

@ nynke: wat fijn dat je mams weer bijna thuis is. Wel 'onhandig' dat Marijn nog 's nachts komt. Wij hebben Wietze er net weer een beetje vanaf. We maken 'm nu rond 22.30 wakken en dan krijgt ie een flesje met bv van Diederik. Anders wil meneer ook 's nachts. Aan de borst heeft geen zin want dan slaapt ie zo weer verder.

Vandaag weer naar het cb geweest. Wat een gedoe zeg. Moest er om 10.30 zijn voor de afspraak. Was er al op tijd, voor het wegen en meten. Meneer lag nog te slapen (voor het eerst in de kinderwagen inzet, was een groot succes). Wietze weegt nu 5880 gr en is 61 cm lang (hoofd 41 cm). Hij blijft op z'n dooie akkertje groeien. Hij zit nu net onder de gemiddelde lijn.
    Ook weer prikjes gehad. De tweede ronde alweer. Hij ligt nu al vanaf half 12 te slapen. Doet ie anders nooit. Heb ook moeten voeden op het cb. Ene borst voor de afspraak en 1 na de afspraak. Ben d'r 1 1/2 uur geweest. Stom gedoe ook. Wietze kwam al om 7.15 vanmorgen en wist dat het in de knel zou gaan lopen. Hij ligt nu gelukkig lekker te pitten. Hoop dat hij niet al teveel last gaat krijgen dit keer (vorige keer bleef het bij wat verhoging en wat gilletjes in z'n slaap). De paracetamol is in ieder geval in huis.

Nu ga ik zelf ff liggen. Ben doodop en de dag is nog maar half om...

2. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    wij noemen de speen ook tutje hoor, maar vroeg me af of ze in belgie wel eens speen zeggen.

De droger is net gebracht.
    Ze wouden hem wel boven op de wasmachine zetten (daar komt ie ook te staan) maar dat liet ik liever aan Alex over.

dus hij staat nu lekker in de weg, haha.
    Alex komt rond 2 a 3 uur thuis, dus dat is al snel!
    Ga nu ff wasje draaien, kan die strax in de droger, JIPPIEEEEEE!

3. 15% extra korting op het hele assortiment *
    woensdag 30 januari 2008 van 18.30 - 21.00 uur
    Toegangsbewijs op de site te downloaden!

Bij de HEMA!
    hahahah

4. First Choise is volgens mij hoogvliet..
    river is aldi

5. Jeee, knap van Mirte!
    Wel minder van vannacht! Vandaag maar beetje bijslapen ;)
    Maar in de meeste gevallen geld dit alleen voor de beeb :-s

6. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Nijnie, tuurlijk is Mirte een heerlijk kind! Is wel op de juiste datum geboren hé! hihi En knap van haar hoor, zo zonder gemopper op haar buik!

7. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    maar first choise komt dat niet van meerdere winkels?

ach, we komen er wel achter.

we gaan zo weg, we waren aant klooien met de droger, haha..

Kusssies

8. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Kiss, heb je al was gedroogd?

9. @all.. YES.... wou even zeggen dat ik net een maxi cosi priori heb gekocht via MP...
    voor 10 euro.. bleek dat het bekende waren.. en ze moeten er vanaf! Kijk das nice... Hij is 1 jaar gebruikt.. zit alleen wat gebruikplekjes op..
    nou, dan doen we hup een nieuwe hoes erom heen.. en wendy heeft een nieuwe stoel!

10. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Xenas, Mirte ligt inderdaad heerlijk bij te tukken en mama gunt zichzelf niet een dutje op de bank, want die wil bijlezen :p.
    Goeie zaken gedaan zeg voor je autostoeltje!

Liesje, ja 10 oktoberkindjes zijn super :).

Net even lekker gewandeld, moeder en kind zijn weer gelucht ;).

11. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Xenas, wat een koopje!

12. Hee het is rustig vandaag...
    @Nijnie: Haar praktijk zit in H.I.Ambacht. Mijn schoonouders wonen daar ook, misschien als ik ze lief aankijk kan ik Dewi bij ze droppen als ik op pad moet..

@Kiss: Succes met drogen!

@Xenas: Fijn zo'n koopje

@Mosoh: Goed gegroeid! Hoe reageert ie op zijn prikjes?

Dewi is vandaag ook geweest. Ze woog 5855 gram, 59 cm lang en 38 hoofdomtrek. Ze heeft een klein hoofd, hihi.
    Prikjes vielen wel mee, ze is er erg slaperig van, maar heeft (nog) geen verhoging. Gelukkig.

Ik heb vanmiddag een proefwerk voor Jeroen nagekeken. Ik heb toch gelachen! Wat sommige kinderen toch invullen..
    - Wat is de nationale sport van Nederland: De elfstedentocht
    - Wat zjn de paralympics: Olympische spelen voor mongolen
    whahaha!

13. toch even showen

14. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Missyess, dat is dan wel handig dat je schoonouders daar wonen. Je zou eens kunnen kijken of je met hen iets kan regelen.
    Hopelijk krijgt dewi niet meer last van haar prikjes.
    Hihi, proefwerken nakijken lijkt me best grappig.

Ik heb vanavond weer na-gym, maar geen bal zin. Ga je dan wel of ga je dan niet...
    Wetend dat het uit zal lopen, ik morgen weer moet werken (ok 's middags, maar toch...) en me de hele avond opgelaten zal gaan voelen omdat ik al die pasjes en dingen niet kan.
    Blegh, mocht ik nog eens zwanger raken dan nooit meer dit... ;).

15. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Nijnie, gewoon niet gaan meid!

16. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Liesje, ik neig erg naar het niet gaan ja... zit hier overigens al wel in mn trainingsbroek enzo. Wie bedenkt het dan ook op dit soort onmogelijke tijdstippen...
    Ik durf gewoon niet echt te kiezen. Als ik besluit om niet te gaan ga ik me daar "schuldig" over voelen. Als ik wel ga, zit ik daar te balen dat ik gegaan ben. Zeker als we dan ook nog uitlopen. Wat een muts ben ik ook...
    Misschien ga ik toch maar mn bed in... trusten en tot morgen.

17. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    erg rustig vandaag hier! ik ga morgenochtend in heemstede lekker baby zwemmen.. zal dus wat later hier komen.. wordt onze eerste keer.. erg spannend! ik ga zo haar laatste flesje geven....

18. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

@Klieke: hoe ging het op je werk, zo terug voor de eerste keer?

@Diaan: ik kan de site niet openen

@Kiss: dat zijn plastic flessen? Ja, da's waar, die hebben in Nederland statiegeld. Hier gooien we de plastic flessen gewoon weg. lekker makkelijk, maar niet zo goed voor het milieu, hé?

@Misoh: hé, ja, dat cb-bezoek is toch altijd wat, hé. En je zal het zien, dan moeten ze juist eten hebben! :( . Maar kom, je bent er terug vanaf en hopelijk heeft Wietze er niet teveel last van.

@Xenas: nou, da's leuk gekocht!

@Missyess: ah, Dewi ook al prikjes gehad vandaag? Misschien krijgt ze wel helemaal geen verhoging. Ik hoop iig met je mee.

@Denisse: eel plezier met het zwemmen. Moet heerlijk zijn. Laat je iets weten over hoe het gegaan is?

Zo, ben vanmiddag (voor m'n personeelsvergadering Pfff...) naar de Kinderarts geweest met Jelle. We weten nog steeds niet wat het is, maar wel al wat het niet is. Hij volgt inderdaad nog niet met z'n oogjes, maar uitwendig is er niets te zien en de oogbewegingen zijn ook normaal. Nu moeten we volgende week woensdag bij de oogarts om inwendig te kijken of er iets mis is. Als het dat niet is, gaan ze nog een test doen op het netvlies en anders, tja. Het kan ook nog gewoon zijn dat Jelle een achterstand heeft van zijn oogontwikkeling en dat het nog spontaan goed gaat komen, maar dat moet dan wel zeker voor z'n 4de maand.
    Ik vind het best wel eng allemaal. Voor de rest is hij heel goed mee met alles: hij schatert, vertelt, heft zijn hoofdje al goed 45°, is sterk op z'n beentjes, ... Nou, we zien wel weer, maar 't is toch lang wachten, hoor , tot volgende week woensdag.

Sorry voor het lange ego-berichtje.

Groetjes meiden en alvast een rustige nacht toegewenst...

19. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
  20. @Happyliesje: Even afwachten dus, hopelijk is het niks.

Deel Deze Pagina