Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Meiden je mag ook gokken hoor als je het echt niet weet! Dan komen er vast hele leuke antwoorden.

2. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
  3. Ach echt superlief!

4. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ik wil sowieso overstappen als ze de fles goed pakt, ik ben zo uitgeput en kan niet veel kolven en denk dat het voor Eline zo ook niet superleuk is. Merk dat ik nu met één flesje kv al zo'n ander kind heb, veel rustiger en zo tevreden...Waarschijnlijk krijgt ze er dus gewoon niet genoeg uit, aangezien ze echt de hele dag door eet normaalgesproken en nu net gewoon al bij na 4 uur NIET huilt, jengelt of wat dan ook, zelfs nu ze in haar wipstoel al een tijdje zit!

Sorry dat ik nu echt opgeef, maar kan écht niet meer...Het is echt niet een kwestie van de makkelijkste weg kiezen hoor :oops:

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Lieve Marieke, ik weet dat je niet de makkelijkste weg kiest. Jeetje je hebt het al zolang volgehouden en zoveel mee gemaakt. Als ze de fles straks goed pakt ga je rustig afbouwen meis. Dikke knuff voor jou.

6. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Marieke: praat jij over dat je de makkelijkste weg kiest? Volgens mij heb jij een hele moeilijk weg gehad en ben je maar door en door gegaan. Logisch dat je nu stopt, als ik in jou situatie had gezeten had ik al veel eerder gestopt.
    Een opgever ben je echt niet, eerder een enorme doorzetter....dus laat je niet gek maken door wat mensen tegen je zeggen. jij weetr hoe goed je het gedaan hebt en hoelang ...en zeker hoeveel moeite het heeft gekost. Andere mensen kunnen daar niet over oordelen.
    Jou beslissing en een hele goede beslissing meid.

Dikke kus voor jou

Diaan

7. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Marieke, je bent echt al supermom door je doorzettingsvermogen! Genoeg is genoeg hoor, je moet wel blijven genieten!
    KNUF!

8. Marize, je hebt pb!

9. @marieke... je bent echt geen opgever meid! ZOals de andere meiden al zeiden.. juist een mega doorzetter! Ik ben trots op je!
    En kindjes met kv worden ook groot hoor ;)

@missyess.. gefeliciteerd meid!
    In maart zijn ik en rob alweer 11 jaar samen! Wow.. wat gaat de tijd toch hard!

@chrisje.. geweldig filmpje!

@kiss.. haha kreeg al mail dat je site was aangepast! en dacht al meteen... ohhh die gaat spammen zo!
    haha en ja hoor.. heb gelijk ;)

@kruidvat bambino kinderstoel.. die nu in de aanbieding is, zit daar dan ook zo'n zitje bij? wat zachter is..?

10. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    marco en ik zijn sinds januari 1992 samen, dat is dus 16 jaar, daar van zijn we bijna 10 jaar getrouwd..... :confused: :) en nog steeds gelukkig :eek:

Ga zo ff wegen met Gilian en even praten over de fruithap.

Oja nog ff een vraagje.

Ik heb mijn minimonkey te koop. Nagenoeg nieuw.
    Hij mag weg voor een mooi prijsje en ik kan hem eventueel meenemen naar de meeting.

Wie wil hem kopen?
    Gilian ligt het liefste languit met zijn benen wijd en armen omhoog te slapen en dat gaat niet in de monkey.
    Hij is net als zijn vader een brede slaper :)
    Dus meiden, wie wil hem?

Tot later, dan meld ik wel hoe zwaar gilian was en hoe je een fruithap introduceer, tenminste welke fles je weg moet laten en of je wel een fles moet weglaten......?

11. @diaan... das handig.. ben benieuwd!

over de minimonkey.. die heb ik zelf.. dus misschien dat iemand anders hem wil en anders op MP zetten! Misschien koopt kiss hem wel hhaha!

12. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    thanks meiden, moet er helemaal van huilen zo lief vind ik het van jullie! :cry:

13. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Had haar even in bed gelegd, ze was in slaap aan het dommelen in haar wipstoel, hoor ik haar kletsen, hahaha, net als de teletubbies doet ze, o ooo, o ooo, geweldig! En dan ook nog de hik erdoorheen, hahaha

Waarom zit er geen opneemfunctie op zo'n babyfoon ;) :) lig in een deuk hier door mijn traantjes heen!

14. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Marieke, makkelijkste weg? Hoe kom je erbij! Je hebt al zoveel doorstaan en doorzettingsvermogen getoont. Je bent echt de best moeder voor je kleine meisje hoor! Goed dat je het hebt besloten zo, dat is voor jullie beiden prettiger.

Chrisje, echt een superlief filmpje!

Missyess, gefeliciteerd! Snap dat je het lastig vind om Dewi voor het eerst achter te moeten laten.

Nynke, ik kolf altijd een beetje zodat ik melk op voorraad heb. Maar ik mag tijdens mijn werk naar huis om Veerle te voeden omdat ik heel dichtbij woon en ze is op maandag thuis bij Jeroen en op dinsdag bij mijn moeder die ook heel erg in de buurt woont. Maar ik wil dat er altijd wat op voorraad is, want stel dat ze het een x niet uithoud tot ik kom. Maar ze wil dus absoluut de fles niet en mijn melkproductie is echt minder geworden :cry:

Missyess, misschien moet ik inderdaad maar een lactatiedeskundige inschakelen als het zo blijft. Ah, jullie denken ook al over een tweede? Ben ik niet de enige! Heb je trouwens al een beslissing genomen over het werken op dat kdv?

Meiden ik weet niet wat ik moet doen. Ik kreeg vandaag een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek op een kdv. Had ik een tijdje geleden een brief heen gestuurd toen ik mijn werk helemaal niet meer zag zitten (nu nog steeds niet). Maar het is niet om de hoek, zoals mijn huidige baan, het is helemaal in de Meern en ik woon in Amersfoort. Jeroen werkt ook in de Meern dus we zouden 1 dagen samen kunnen rijden, die andere dag is hij thuis bij Veerle dus dan zou ik alleen die kant op moeten. Maar er staan altijd megaveel files die kant op dus ik weet niet of het handig is. Het werk vind ik wel veel leuker dan wat ik nu doe. Maar het volgende probleem is dat ik nu betaald ouderschapsverlof heb en ik weet dus niet hoe het zit als ik een andere baan krijg. Zou je het dan terug moeten betalen?

xxx Irene

15. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Oef, geen idee hoe dat bij jullie zit, weet wel dat het heel belangrijk is dat je je lekker voelt op je werk, ik ga van de zomer ook werken, omdat het een extra zakcentje oplevert, maar ook omdat ik het gewoon zooo leuk vind daar! Ik heb geen idee hoe ver het is, maar natuurlijk wel handig als jullie er samen heen kunnen.

Voor de quizzzzz van Marize, misschien kunnen we om de beurt een vraagje beantwoorden? Net als met alfabetspelletjes enzo?

Dan begin ik alvast:
    1. Sofieke/Dafje

16. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Ah, zie nu het filmpje van Damien pas, wat schetig! Doet die van mij nog niet hoor!

17. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    @ Minimonkey op mp, nee dank je, heb er hier 1 liggen die ik eigenlijk niet gebruik..

18. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Wat een vreselijke ouwe taart had ik op het inloopspreekuur van het cb.
    Sleep ik een peuter van 3 mee die eigenlijk moe is, trek ik gilian uit zijn bed omdat ik daarheen moet. Krijg ik toch een stomme adviezen en verwijten van zo'n overjarige doos :( :(
    Sorry meiden maar ik moet ff mijn irritatie/agressie/frustatie kwijt.

Gilian was vorige week bij de KA gewogen dus vond ze het nu niet nodig, alles uittrekken bij dat kleine jochie. Goh zegt ze tegen Gilian, wat vreselijk dat je moeder je dat aan wilt doen..... :confused:
    Dus dan maar niet wegen, ga die strijd niet aan met die doos.

Ik vragen over de fruithap. Hoe ik het in mijn hoofd haal om daar uberhaupt alleen al aan te denken. Het kind, (is mijn zoon en noemt ze het kind), is nog een pasgeboren baby. ? tja hij is bijna vier maanden dus net geboren? Krijgt hij wel voldoende melk van je? Omdat je zegt dat hij honger heeft? Ja mevrouw hij krijgt genoeg, nou denk het niet zegt ze......Ik zeg weer, hij krijgt zijn 1e en 5e fles 210 cc en de 2e, 3e, en 4e fles tussen de 150 en 180 cc. Goh zegt ze dat is bijna te veel?
    Nou snap ik er geen F*ck meer van.....krijgt hij nou te veel of te weinig.

Hee zegt ze hij is bijna vier maanden, hij krijgt een keurige hoeveelheid melk. Nou volgens mij is ze dementerend want ze veranderde in twee minuten tijd drie keer van mening. (Zou ze psychiatrisch patient zijn?)

Maar over die fruithap. Mag ik dus niet doen. Pas als ze 6 maanden zijn. Je maakt hun hele darmflora kapot als je dat doet, daar zijn ze helemaal niet aan toe en hebben ze totaal niet nodig. Je wilt het zeker doen omdat je het zo leuk vind? Nou ik kon haar wel een dreun verkopen. Ik gaf aan dat rowin ook met 4 maanden een fruithap kreeg en het heerlijk vond. Tja je hebt ook uitzonderingen maar toen deed je dat dus ook al terwijl het niet mag, zegt ze.
    Je hebt het vast verkeerd zegt ze.
    Ik heb aangegeven dat ik er nog wel even over denk.
    Ze vond GIlian een beetje snotterig, ja zeg ik hij heeft rs gehad en heeft nog naweeeen. Zegt ze ook nog dat hij gewoon het rs virus nog heeft. Ik zei dat zijn kweekjes aangeven dat het helemaal uit zijn lijf is, zegt zij dat de uitslag niet klopt. Wat een doos.
    Wie weet het nou beter, een overjarige miep of een kinderarts?

Dus jullie snappen wel dat ik het een geweldig uitstapje vond.
    Dus nu ben ik een beetje, (lees vreselijk) geirriteerd en het liefst stop ik bij Gilian drie potjes fruit erin om haar een lesje te leren, maar ja daar schiet Gilian niets mee op.
    Dus meiden het is ter strengste verboden als je nu al fruithap gaat geven, eigenlijk ben je dan gewoon een hele slechte moeder die het alleen maar leuk vind om een fruithap te geven en die dus totaal niet aan haar kind denkt. Dus jullie zijn gewaarschuwd.........
    OOOOOh dat was lekker ff klagen bij jullie.....maar wat moet ik nou, wel beginnen met fruit of niet?

Oja ze zei ook nog als ik er dan zo graag een lepel in wil stoppen ik dan maar van Nutrix een papje moet maken met bebymelk en dat geven. Dan heb ik toch mijn zin om hem iets met een lepel te voeren.
    Ik zal haar is even met een lepel voor de kop slaan....... :)

Zo ik stop met mijn ego klaag bericht, graag jullie reacties over deze miep/muts/doos.

Kus Diaan

19. @diaan.. wat een trut zeg! soms denk ik ook echt.. waar bemoeien ze zich mee! Ik denk zo.. als jij al wat hapjes fruit / groeten wilt geven, moet je dat lekker doen! Ik heb wel begrepen dat het met groente beginnen bter is!
    gewoon daar ja en amen zeggen en verder niks..
    Ik moet morgen ook naar zo'n bejaarde miep.. voor jesse zijn voorkeurshouding!

@marieke.. je bent ook een lieverd ook he! Zit je nu weer te huilen! Maar wel van blijdschap toch.. nou ja, soort blijdschap.. dat we ook op deze manier klaar staan voor je! KNUF!

@kiss.. hier kan je toevallig losse hoezen kopen:
    http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... id=34&pa=1

20. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    de quiz is verstuurd, ga nu ff alles bijlezen..

Deel Deze Pagina