hee, ben ik alweer de eerste Weet niet of dat wel een goed teken is Sven heeft gisteravond weer om 22.15 zn laatste flesje gehad, deze keer dronk hij er maar 120cc van op. En weer heeft meneer dezelfde grap als gister. Om 7.30 wakker en zodra ik aangekleed en al beneden ben (en s ochtend ben ik niet zo snel) slaapt hij weer! De grapjas.... Dus vandaar dat ik hier alweer zo optijd aanwezig ben Zal me is even met de quiz gaan bezig houden tot hij wakker is, ik vind hem wel pittig hoor! Groetjes Doris
Zo, de antwoorden van de quiz heb ik verstuurd naar Marize! Was gister begonnen en heb hem net maar even afgemaakt! Ik moet er wel even bijzeggen dat ik hem helemaal uit mn blote hoofdje heb gemaakt! Doen jullie toch ook wel he!? 8) Ik ben erg benieuwd naar de antwoorden van anderen en de goede antwoorden!
Goedemorgen, Even snel een berichtje voor de bv-mama's. Ik lees net in het boek 'Oei ik groei' dat onze productiedip te wijten is aan een sprongetje. De weken voor het 19-wekensprongetje drinkt je kindje minder, is hangerig en soms eenkennig, slaapt slechter en lijkt minder te leren. Dit kan zich al openbaren vanaf week 14! Niet in paniek raken gewoon voeden op verzoek. Als het goed is brengen onze kindjes vanzelf de productie weer op pijl. Het kan 1 tot 4 weken duren. Dus dames, er is hoop! Geef er gewoon aan toe en forseer niet teveel, dan zorgen onze baby's voor de rest! Grts, Maartje
Heb net dus die quiz zitten maken en is zooo vervelend, dan weet je een antwoord eigenlijk wel, maar je komt er gewoon even niet op! dat had ik dus met de vraag over hoe de man van Marieke heet (sorry Marieke ) Kon het niet uitstaan dat ik er niet op kon komen, dus nu net maar even opgezocht.. En dan is het meteen "ach ja, tuurrrrrrlijk..." Nou ik kan je vertellen, ik heb al 1 fout Had het wel met meer vragen, maar deze vond ik echt irritant dat ik er niet opkwam hihi De andere antwoorden krijgen we denk ik vanzelf wel, maar dit was er 1 waar ik dan overna zou denken tot ik het weer wist, desnoods de hele dag 8) *En nog steeds een slapende Sven*
Ik vond de quiz ook pittig. Ik heb ook maar weinig opgezocht want het is geen doen om al die pagina's door te spitten. @Maartje: thanks voor het stukje over het sprongetje. En nu maar hopen dat het geen 4 weken duurt. Voor alle bv dames een extra dikke ((knuff)) Marijn kwam vannacht twee keer maar lijkt wel wat meer verzadigd gelukkig. Er zit nu weer zo'n 4 uur tussen s'nachts. Gelukkig heb ik een voorraadje in de vriezer. Ook heb ik de neusspray besteld voor het kolven op het werk. Moet vanavond weer werken dus ben benieuwd. knuf Nynke
Goedemorgen meiden! @moon... ook raar... dat ze je dan een spiraaltje hebben gegeven... hebben ze dat niet van te voren gevraagd of je PCO had? @irene.. en zijn ze nog langs geweest? @marieke.. geweldige foto! En wat stoer dat Eline nu jou pakje aan kan! Ik had ook een vestje van mezelf, maar vergat het steeds en nu past jesse het niet meer.. jammer ! heeerlijk dat kale koppie! haha! @nynke.. ohh loopt bij jou de bv ook al terug... denk goed aan jezelf meid.. drink genoeg water.. en neem je rust...hopelijk moet het dan beter worden! ik had zelf uiteindelijk helemaal geen toeschietreflex.. geen pijn, geen volle borsten.. dus hield snel op.. als je steeds een huilend kindje heb! @kiss.. ohh meid.. bij jou ook al.. ik vind het zoizo knap dat je het al zo lang doet! Ik weet als geen ander hoe zielig het is, als je kindje huilt van de honger.. was bij mij ook het geval! je wordt er verdrietig en onzeker van! Misschien kan je al een flesje kv geven.. of wil je daar echt nog niet aan! Ik denk dat ik ook voor de bambino stoel ga.. zou je daar trouwens ook een stoelverkleiner in kunnen zetten! Dikke knuf voor jou! Ohh heb je de link nog van dat zwempak..? en mag ik vragen welke maat je hebt genomen.. en wat je normaal hebt? Want ik neem denk ik de 46.. @quizzzzzzz... ik doe hem ook uit blote hoofdje.. heb hem alleen opgeslagen op mijn werk.. hmm zo maar even een collega bellen of ze hem wilt mailen haha! pff.. jesse ligt nog steeds te slapen.. hij was wel wakker om 8.15... maar denk ik weer in slaap gevallen.. vandaag even naar het cb toe.. voor de voorkeurshouding van jesse... ben benieuwd..
@Xenas: een stoelverkleiner past er zeker wel in hoor. Ik denk dat het terug lopen te maken heeft met een sprong zoals Maartje schreef. Op het bv forum hoor ik ook dat het kan voorkomen rond de 4 maanden. Ik wacht het dus rustig af.
150ml net aangeboden, ze heeft het "speentje" dus ongeveer 10/20 ml laten staan, is nie zo erg toch? Merkte wel dat ik tussendoor af en toe even wat anders met haar moest doen, dan pakte ze de fles even niet meer, dus dan was het na 50 boertje laten en toen ik nog 70 overhad ben ik dat nog even op gaan warmen, dus dat ging er ok nog redelijk in. Hoe gaat dat bij jullie?
@ Marieke: zo...die heeft lekker gegeten. Harstikke goed van haar!. Idd even tussendoor laten boeren en dan weer verder. Hier laat Jasmijn ook vaak wel 10/40cc staan en ze hoeft niet alles op te drinken. Dit gaat goed go Eline!
Maartje bedankt voor je verhaal van dat sprongentje. Ik hoor een vriendin van me ook altijd roepen ja ze heeft nu 3 maanden sprongetje. Dan moet ik altijd lachen en roep dan altijd, "hoe komt het toch dat jij altijd de gebruiksaanwijzing van mijn kindje hebt en niet ik" Ieder kind is weer anders. @ fruithap, ik las dat sommige al begonnen waren met de fruithap. Hier wil ik zo lang mogelijk mee wachten, zeker moeten eerst haar darmpjes normaal reageren na een poepluier, nu krijst ze de hele buurt bij elkaar als ze poepluier heeft gehad. En zolang ze de fles niet goed neemt, doen we alles even rustig aan. Ook begin ik niet met de fruithap maar met het groetehapje, het blijkt dat kinderen die beginnen met de groetehap later meer lusten dan die begonnen zijn met een fruithapje. @bambino stoel, ik heb deze ook gekocht hij staat echter nog in de doos in de schuur ingepakt, want voorlopig mag ze er toch nog niet in zitten, ze moeten eerst goed recht kunnen zitten voor ze in die stoel mogen. Das pas met een maand of 7/8. Tipje als je een meegroeistoel koopt let dan op de leuningen, bij sommige kun je ze er niet af halen en dan kan hij later niet onder je tafel geschoven worden en zit dus je kind te ver van zijn bord. @BV - degene die willen afbouwen, het werkt als je ze niet meer aanlegd en dus alleen afgekofte melk geeft in een fles de hele dag. Zo kun je steeds langere tijd tussen het kolven laten en langzaam afbouwen. Ook werkt het te kolven zonder baby in de buurt, eigenlijk op een plek gaan zitten die niet prettig is zo wordt je niet gestimuleerd en zakt de bv vrij snel in. Dit gebeurt namelijk bij veel vrouwen die op hun werk moeten kolven in een kale lege ruimte. Yessie is vandaag gelukkig weer wat vrolijker en denk dat ze al wat beter is nu, we houden het nog wel in de gaten dat ze geen uitslag krijgt op haar buik en rug. Ze is alleen nog wat verkouden en snotterig. Kun je eigenlijk al damppo gebruiken bij die kleintjes. Vandaag krijg ik mijn auto, eindelijk weer mobiel en dan vanmiddag moet Yessie op controle voor haar heupjes.
Anne: Moet je wel de goede maat borstschilden hebben hè? Die van mij zijn te groot! Maar gaat heel snel hier hoor, heb nu al minder erin, vanochtend waren ze niet eens hard toen ik wakker werd
@ Anne: ik wil ook eerst beginnen met een groentehap. Denk zelf dat de fruithap lekker zoet is en ze daarna geen groente meer wil. Ik wil trouwens zelf de groenten en fruit pureren, vind dat ze daar meer smaak aanhebben dan uit een potje. ( heb het laatst geproeft...getver..)
Ja de fruithap is extra gezoet, zodat ze dit makkelijk eten. Ook smaakt elke fruithap eigenlijk hetzelfde, terwijl dat bij groente niet zo is. Vandaar dat ze later ook meer lusten, omdat ze in het begin meer smaken hebben gehad. Ik denk altijd maar baat het niet dan schaad het niet. Maar ik heb het bewijs ook gezien een vriendin van me heeft de eerste met een fruithap groot gebracht en die heeft dus tot haar 5de bijna niets gegeten, pas na 2 weken ziekenhuis heeft ze totaal opnieuw leren eten. En nu bij de 2de is ze dus begonnen met de groente en ze is nu 2 en eet alles. @marieke - ik zou ook graag afbouwen, maar elke keer dat gevecht met die fles vind ik toch ook moeilijk hoor.
Ik ga ook beginnen met de groentehap maar wacht daar nog wat maanden mee. Fruit lust elke baby eigenlijk wel omdat het zoet is. @Anne: je hebt speciaal voor baby's baby luuf dit is het zelfde als dampo alleen dat mag pas vanaf drie jaar gebruikt worden. Fijn dat je weer een auto het straks. @Marieke: je productie was ws al zo ingestort dat je er snel vanaf bent. Fijn dat Eline de fles nu wel pakt. @Choco: hier ook geen potjes hoor, het lijkt allemaal op elkaar en de smaak is ver te zoeken vind ik. Zo nu ga ik stoppen moet naar de psz. Tot later.
Ik ga ook zelf de groenten doen, heb met kerst speciaal blender hiervoor gekregen. En dan weet ik ook zeker dat er niks extra aan is toegevoegd.
He meiden, Nou mijn schoonouders zijn niet geweest . Mijn schoonvader had gebeld omdat hij zijn paspoort kwijt was en of wij misschien weten waar hij was . Hoe kunnen wij dat nou weten?! Dus alle stress was voor niets haha! We zitten overigens nog steeds met het probleem van de bruiloft in Canada van mijn schoonzus. We kunnen het gewoon niet betalen om met zijn 3en te gaan, dus misschien gaat Jeroen alleen, maar nou heeft hij eigenlijk geen zin om daar zoveel geld aan uit te geven. Hij wil er wel heel graag bij zijn, maar hij vind het zonde van het vele geld al voelt hij zich daar wel egoistisch door. En ik weet nu niet zo goed of ik hem moet stimuleren om te gaan of niet, want ik vind het ook doodzonde van het geld (hebben we hard nodig op het moment) maar wil ook niet dat hij ergens spijt van krijgt. Moeilijk! Wat vinden jullie daar nou van? Missyess, hoe was het etentje? En hoe was het voor het eerst zonder Dewi? Kiss, meis ik heb met je te doen. Ik maak momenteel precies hetzelfde mee. Veerle huilt heel veel aan de borst en ook na iedere voeding en ik heb steeds het gevoel dat ze niet genoeg krijgt en dat vind ik zielig. Knap van je hoor dat je volhoudt met dat kolven, ik hoop dat het snel beter gaat! Marieke: lieve foto van je slapende engeltje! Nynke: jij ook al met een bv probleem? Vervelend he, dat het terugloopt! Mijn borsten zijn ook telkens zo slap. Ik duim voor je dat het snel beter gaat! Maartje: oh, dat kan het verklaren inderdaad. We zitten allemaal een beetje met hetzelfde probleem. Ik hoop dat Veerle er snel doorheen is! 4 weken is lang! Veerle wil trouwens nog steeds niet aan de fles. En ik ben bang dat ik moet gaan bijvoeden als de bv zo slecht blijft gaan, maar als ze geen fles wil hoe moet ik dat dan doen . Ga ff koffiedrinken, tot straks xxx Irene
Ik wil ook het meeste groente/fruit zelf gaan maken. We zullen vast ook wel is potjes gebruiken als het zo uitkomt, maar zoveel mogelijk zelf gemaakt! En ook wij gaan met groentehap beginnen, dat is ook het advies van het cb hier, idd vanwege de smaak. We willen het nog wel even uitstellen, maar als Sven nu zou laten merken dat hij toe is aan meer (hij zit op het maximale aan flesvoeding) dan willen we er wel voorzichtig mee beginnen. groetjes Doris