Irene, Ik vind dat als jullie niet naar die bruiloft gaan, jullie je echt nergens schuldig om hoeven te voelen hoor! Zij kiezen ervoor om op zo'n korte termijn te trouwen en dat dan helemaal in Canada! Ik vind dat zij niet van mensen mogen verwachten dat zij hun spaargeld daar aan op gaan maken, dat vind ik pas egoistisch! Maar ik snap natuurlijk dat het voor jullie een erg lastige situatie is. Maar ik zou hen gewoon uitleggen dat jullie daar op dit moment het geld niet voor hebben, als zij echt willen dat jullie erbij zijn betalen zij toch lekker de tickets! Succes ermee! Groetjes Doris
Ik heb ook alles om zelf hapjes te maken, een Magimix (met speciaal babybakje die in de magnetron kan), een blender en dat alles overgenomen van een vriendin...En dan natuurlijk ook nog alle gratis groenten die wij 's zomers krijgen en de vrij grote vriezer die we gisteren gekregen (!) hebben kan ik lekker aan de slag.
@ quiz, toevallig wist ik de plaatsnaam waar Marieke woont uit mijn hoofd, of ik het goed heb geschreven weet ik niet. En ook haar man's naam wist ik, Maar hij was inderdaad erg moeilijk, ik heb alleen vraag 1 volgens mij opgezocht,over wie de eerste was.. de rest heb ik uit me hoofd gedaan en een beetje zelfbedachte antwoorden neergezet, vond het ECHT moeilijk! @ maartje, ohh dank je wel over dat sprongetje..! Dan ligt het dus waarschijnlijk daarnaan, Xavièr is alweer 15 en halve week, dus denk dat het daaraan ligt! @ Xenas, ik vind het ook knap dat ik al bijna 4 maand borstvoeding geef (mag ik best zeggen over mijzelf toch?) Maar het is dan ook altijd erg makkelijk gegaan, vanaf dag 1 ging het met de borstvoeding al perfect! Dus eigenlijk mag ik niet klagen, maar vind het zoo verdrietig als het zo moet nu.. *zucht* hopelijk ligt het aan het sprongetje, en anders inderdaad maar over op kv. Xavièr heeft een goede start gehad door mijn borstvoeding, maar kv is zo goed afgestemd dat dat ook perfect is voor hem.. Zelfs Alex zij gisteren troostend tegen mij dat ik er anders maar mee moet stoppen. Maar ik wacht nog even af of het door het sprongetje komt.. Die bambinostoel,vind hem erg mooi, maar ik vind de tiamo kinderstoel ook erg mooi http://www.prenatal.nl/Shop/Product.asp ... ctid=17276 en daar kan sowieso wel een verkleiner in.. Ff badpak zoeken......... http://www.bonprixsecure.com/nl/search. ... 0-47a1a6b9 Ik heb maat 44 genomen. Hij zit opzich wel goed hoor.. badpak zit meestal wel goed, alleen mijn borsten zijn wel een beetje mega groot whaha.. past net! @ Anne, als Xavièr verkouden is smeer ik wat Luuf op zijn borst en ruggetje.. Dat fruithapjes/greonte verhaal zet me wel aan het denken.. Misschien dat ik dan toch over ga op groente! @ Irene, haha schoonouders dus niet geweest whaha.. wat is eigenlijk de reden van je schoonzus dat ze het viert in het buitenland? Echt jammer hoor dat het zo veel geld dan kost. Ik kan natuurlijk niet oordelen wat je zou moeten doen, maar ik denk dat ik zefl niet gegaan was, omdat wij ook niet veel geld opzij hebben. Ik lees nu wat Doris ervan vind, en daar sluit ik mij helemaal bij aan, dat het eigenlijk wel een beetje egoistisch is van je schoonzus om te denkend at iederen dat zomaar kan betalen.. @ CHoco, ik vond het fruithapje wel lekker.. heb een paar hapjes meegegeten, haha.. Maar ik koop zelf geen potjes hoor! Ik had er nog 4 staan in de koelkast, had ik gekregen in van die babydozen, ik heb ook liever vers fruit en groente! Ik geef Xavièr niet een heel potje hoor! Hij krijgt ongeveer 1/4e van het potje, wil er langzaam mee beginnen.. En hij poept nog steeds dus stoppend werkt het nu nog niet.. Kus Kuss
@ moon: mbt spiraaltje, als je een koperspiraal neemt dan wordt je gewoon volgens je cyclus ongesteld dus die zou je eventueel wel kunnen nemen lijkt me. Als je dat tenminste ziet zitten. @ irene: basisschool nu al... had ik nog niet eens bij nagedacht... zullen we toch maar eens gaan informeren. Een tweede... daar denken we wel al aan. We blijven wel vasthouden aan de 1 jaar en 3 maanden regel (eerder willen we niet beginnen met weer zwanger raken omdat we Wietze dan te jong vinden en ik bovendien graag nog even tijd wil hebben om met meer conditie de komende zwangerschap in te gaan) @ nynke: ik hoop dat je je bv met een paar dagen weer wat op kan voeren. Wietze gaat hier volgende week naar het kdv en ik vraag me af of ik wel genoeg in productie kan houden en ik werk niet eens erbij... Ik heb met moeite per dag 150 cc en da's nog geen flesje... @ marieke: denk dat als je nog de borst ernaast geeft je niet zo snel teveel kan geven. Eline neemt dan gewoon minder uit de borst naarmate je het aantal flesjes op zal voeren. Tot het moment dat ook de laatste voeding een flesje is. @ diaan: wachten tot 6 maanden met fruithapje wordt toch vooral aangeraden voor bv mama's. Eigenlijk alleen om de bv op peil te houden (aangezien 6 mnd bv de 'beste' optie is volgens de WHO). Dat ze het niet nodig hebben wil toch niet zeggen dat ze er niet aan toe zijn om ook eens wat anders te krijgen dan melk. @ kiss: wat klote dat het bij jou ook lastiger gaat met de bv. Wel goed opletten met het kolven. Als je daar kloven van krijgt is je schelp misschien niet goed (was een tip van Maris). Ik heb zelf grotere gehaald en nu heb ik geen pijnlijke tepels meer, ongeacht hoe vaak ik kolf. Hoe lastig het ook is, probeer hem geen flesje uit de vriezer te geven. Desnoods heel vaak aanleggen. Anders moet je steeds uit de vriezer blijven halen omdat je lichaam niet genoeg signalen krijgt om meer melk aan te maken. Ik las geloof ik ook dat jij Xavier ook wel eens een fruithapje geeft... dat misschien ook even niet meer doen... alles om hem zo vaak mogelijk bij jou te laten drinken en zo je productie op te kunnen voeren. @ maartje: fijn dat je het even hebt opgezocht. Heb ik nog helemaal niet aan gedacht... terwijl ik het boek wel heb liggen... @ potjes: wij gaan zelf maken en rapley doen. Vind in de potjes uit de winkel veel te veel zooi zitten... natuurlijk zullen we ze best wel eens gebruiken omdat het simpelweg makkelijk is... Hier alles wel ok. Wietze is vannacht weer gekomen en ligt nu alweer te krijsen om voeding nummer 3. Het zal er dus weer bij horen. Wietze is altijd erg op tijd met z'n sprongetje... Nu er snel van tussen, misschien tot straks
heb ff alle kindjes bekeken die ook meedoen aan de fotowedstrijd waar ik aan mee doe.. ik ben 8e geworden volgens mij... SHIT! whaha.. Misschien dat ik nog een troostprijsje ontvang? whaha
Marieke, leuk hetzelfde pakje! En zo lief dat Eline ligt te slapen! Irene, zo'n lange wachtlijst? Hier bij ons niet, gewoon als ze naar school mogen, laten inschrijven... En wat het verstoppen betreft...ik ben ook zo eentje als het om mijn schoonmonsters gaat Kiss, als jij je er goed bij voelt, moet je gewoon fruithapje geven hoor! HIer in België wordt gestart met groenten en mijn collega kinesist (is accupuncturist) zei me dat starten met groente beter is dan mat fruit....maar ieder doet daar mee wat hij wil vind ik...als mama weet je wel of het goed is of niet....t'is jouw kind ! En een kies! wel wel.. missyess, gefeliciteerd! Beetje laat.... Nynke, probeer anders als laatste pap kv bij te geven?Dan slaapt hij misschien beter...en gewoon blijven kolven, ook al komt er niets uit...dan stimuleer je toch terug een aanmaak er van! knuff meid! Maartje, veel aanleggen en veel kolven na de voeding...zo breng je je bv terug wat op peil...van weleda heb je ook bv-thee, heb ik veel gedronken met Julie... Chrisje, mooi filmpje en goed gegroeid zeg! Happyliesje, ook al een tandje op komst! Anne, wat die gordelroos betreft, toch goed in het oog houden! Gordelroos is besmettelijk van zodra er blaasjes te zien zijn, weet natuurlijk niet of die mevrouw al blaasjes had...en hopen nu maar dat Yessie niet besmet is, want waterpokken onder het jaar geven niet voldoende antistoffen zodat ze het veel kans terug krijgt! Julie had het ook onder het jaar, maar stond zo bomval dat ze gelukkig wel genoeg antistoffen had... Kiss, lieve meid, jij ook al problemen met de bv....zoals je beschrijft, doe je het wel goed, maar kan 5 tot 6 dagen of zelfs langer duren eer je effect hebt... en misschien is het wel de periode (zal eens opzoeken in het oei ik groei boek), bij mij iig niet, bv loop echt heel goed ( sorry)... Doris, zo zo Sven houdt al van grapjes...hihi Voila, Maartje was me voor! Bedankt voor de uitleg! Anne, gelukkig id Yessie al wat beter...maar er is een incubatieperiode van 14 dagen, dus je zal nog ff geduld moeten hebben... Irene, doen wat je gevoel zegt ivm Canada! Zn het bijvoeden...ik heb de adiri breastbottle besteld, die leunt enorm hard aan aan de borst...zal het weten te zeggen, Winter weigert alles in zijn mond wat niet echt is maar de zusjes zouden zoooooo graag eens een flesje geven...
@ xenas Weet hij wel.. heb het toen gezegd en ze hebben alle info van het ziekenhuis waar ik zat. Dus heel apart... @ marieke Ik moet 1 a 2 x tussen door haar laten boeren en haar een beetje wakker maken. Britt laat eigenlijk nooit iets staan 8) @ irene Hihi had je je daar voor verstopt @ misoh Ik heb koperspiraal. En dat is juist het probleem. Omdat mijn eitjes heel langzaam groeien en soms niet groot genoeg worden dat ze springen. Bouwt het baarmoederslijmvlies steeds maar op en word dikker en dikker. Dan duurd het 3 maanden voor ik is ongesteld word. Dit heb ik al vanaf ik ongesteld ben. En dat is niet goed... m'n moeder en oma hebben/hadden het ook. M'n oma heeft kanker er door gekregen en m'n moeder had al onrustige cellen daar is de baarmoeder bij weg gehaald. Dus is wel belangrijk om vaak ongesteld te worden. Maar goed de ene gyn zegt dat 1x in de 3 maanden voldoende is en de andere weer niet. Ik luisteren dan liever naar degene die ik gisteren had.. en kijk het nog aan en als het nog steeds 3maanden is dan laat ik hem er uit halen. En dan maar weer de pil.
Hier ook harde wind! Net nog even naar buiten geweest met Sven en de hond, toen waaide het al hard maar was nog te doen, maar het gaat nu steeds harder hier...brrrrr, niks aan!
@ Kiss: je heb pb Sorry dames, ben hier echt druk druk druk... gaat hier nog wel allemaal goed hoor, maar simpelweg ff de tijd niet om te reageren... sorry, sorry, sorry...
@Kiss: Lieve foto's! @Marieke: Inderdaad een engeltje! @Nynke: Balen dat de BV terugloopt, dat stomme werken ook! @BV: Wat vervelend zeg dat iedereen zo tobt met de BV. Zie je toch veel he, dat als je weer begint met werken dat het allemaal wat terugloopt. Ook al verzinnen ze van die mooie regels dat je mag kolven of je kind voeden onder werktijd...in de praktijk loopt het toch anders. We moeten dus maar actie voeren voor minimaal een half jaar zwangerschapsverlof! Nou gisteren Dewi dus voor het eers weggebracht. Ik vond het niet leuk! Toen we de deur uitliepen kon ik wel janken! Respect voor alle werkende mama's! We hebben wel genoten van het etentje (al zat er een huilende baby in de zaak, haha, hadden we Dewi net zo goed mee kunnen nemen..) We hadden haar bij mijn schoonmoeder gebracht. En ze heeft daar heel lang gehuild! Zo zielig. Volgens mijn schoonmoeder miste ze mij, want steeds als ze tegen haar spraken moest ze huilen, zo van 'wie ben jij?'. Uiteindelijk heeft mijn schoonmoeder haar de fles wat eerder gegeven, en daarna ging het wel wat beter, maar ze bleef huilerig. Toch maar wat vaker oefenen met wegbrengen, anders wordt het steeds moeilijker!
lieve mama's! ben beetje verdrietig! Kom net bij CB vandaan.. en moet met Jesse naar het sophia kinderziekenhuis.. hij moet een helmpje! vind het zo erg.. zit nu gewoon weer te huilen.. ik weet dat het niet mega erg is, maar toch.. we hadden zo goed ons best gedaan dat hij toch de andere kant blijft kijken... maar het komt ook merendeel dat hij tijdens de zwangerschap vast op 1 plek heeft gelegen.. namelijk op zijn slechte kant..en helemaal in mijn bekken...dus voel me ook nog mega schuldig ook.. De ha was er niet, want heb meteen verwijzing gevraagd.. dus ze bellen straks terug.. ook met nummers enzo.. en dan ga ik meteen afspraak maken.. hoop dat ik zo snel mogelijk terecht kan, dan zijn we er ook weer snel vanaf.. ze kon me uiteindelijk wel door sturen naar een fysio, maar ze vindt dat het daar best laat voor is. Zijn oortjes staan ter vergelijking van elkaar al scheef.. en hij is alleen maar bezig om een lelijk hoofd te creeren op deze manier... Ze gaf aan, als we er snel 1 nemen... dat het hoogst waarschijnlijk is dat hij hem maar 3 maandjes op hoeft... en in de zomer weer een lekker bloot koppie heeft! Omdat vanaf 5 maanden worden de hoofdjes wat harder en dna kan vervorming niet meer!
dames even spammen hoor! was even met mijn foto toestel aan het spelen gister, en deze vond ik zelf wel errruuugggg mooi
@ Xenas, wat erg meid.. Heb zooo met jullie te doen! Maar jij kunt er toch ook niets aan doen? 3 maandjes valt best mee, dat is zo voorbij.. Ik hoop voor jullie En Jesse dat ie snel een mooi recht hoofdje heeft! KNUFFEL VAN MIJ!