Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Meiden ik ga zo ff naar de quizzzzzzzzzz kijken maar heb al hele leuke antwoorden gezien...........ben heel ff druk

2. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Kiss, okidoki :).
    Pas je goed op jezelf! Hopelijk loopt het gauw weer lekker met de BV.

Denisse, geven die worteltjes niet hele rotvlekken? Volgende keer een oranje shirt icm worteltjes? :p.

Ik ga een fles maken en kleine uit bed plukken. Vroeg net of lief het wilde doen, maar die was wat gepikeerd, want hij had de hele dag al gezorgd... Ja en dus... We gaan het er van het weekend maar eens over hebben, want we hadden dingen afgesproken en hij smokkelt er steeds weer dagen bij dat ik ook nog de late voeding doe zodat hij zn spel kan spelen...

3. oh oh die verslaving ook..; )
    Wel vervelend voor je hoor.

4. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Heb uiteindelijk toch maar de laatste :confused: geklofde melk uit de vriezer gehaald.. Xavièr slaapt nu als een roosje.
    Ik heb hem vandaag erg vaak aangelegd om zo de productie op te schroeven.. (zeg je dat zo..?)
    hopelijk werkt het en gaat het morgen beter..
    Anders heb ik een probleem want ben dus door mijn voorraad melk heen.
    Maar stel nou dat ik morgenavond echt helemaal niet meer weet wat ik moet doen met voeden, hoe ga ik dat dan oplossen? WEET IEMAND RAAD?

5. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    @ kissflower. Luuf ik ga het eens proberen, neem aan dat ik dat gewoon bij de drogist kan kopen

@ liesje – Ja ik ou haar ook zeker in de gaten, gelukkig had ze nog geen blaasjes.

@missyess - het blijft moeilijk he ze weg te brengen, ik was dus vorige week vrijdag de stad in om kleren te kopen en had Yessie bij een vriendin gebracht, ze zou laten weten als ze niet wilde drinken uit de fles. Dus ik lekker eerst naar de kapper en daarna kleren kopen voor een feestje. Sta ik in de paskamer krijg ik smsje dat ze dus niet wil eten. Dus ik bel haar op en dan blijkt dus dat ze net nadat ik weg was ze al de fles wilde geven en ze had dus net een half uur daarvoor eten gehad. Ze had dus geen honger, nadeel is dan wel dat je niet meer rustig winkelt en zo snel mogelijk naar huis wil. Ik zou het liefst een gebruiksaanwijzing meegeven, maar je moet ook beetje vertrouwen hebben in degene die oppast. Het blijft gewoon moeilijk.

@ Wendy – jeetje wat een rotnieuws zeg. En voel je zeker niet schuldig, je kunt er echt niets aan doen. Gelukkig is er de mogelijkheid van een helmpje, zo komt het toch allemaal goed.

@ Denisse - Wat een leuke foto van Melieke en wat heeft ze al veel haar zeg.

@nijne – ik wacht ook zeker tot de 6 maanden, vind het nu echt nog te vroeg.

@ Maartje - Yessie drinkt ook eerst stevig door en na een minuut of 10 gaat ze zitten tutten, gewoon lekker sabbelen om in slaap te vallen. Haal je hem er dan uit dan begint ze te pruttelen.

@ Kiss – ik heb van die kant en klaar pakjes met melk in huis, zo heb ik altijd iets voor nood. Ik had begin van de week ook een terug lopende BV, maar omdat Yessie niet lekker was wilde ze de laatste 3 dagen veel aangelegd worden. Wat er dus nu weer voor gezorgd heeft dat ik heel de dag al op springen sta van de hoeveelheid BV. Het past zich echt wel aan hoor, vertouw op je lichaam.

Yessie is vandaag op controle geweest voor haar heupjes (preventief i.v.m. stuitliging) Alles was prima in orde en ze hoeft niet meer terug te komen. We zijn vandaag ook nog even bij een vriendin op de thee geweest, ze was allemaal liedjes aan het zingen voor Yessie. En ze bleef bijna in haar lach, nog even en ze gaat schaterlachen. Ze reageert sinds deze week ook op kietelen in haar zij en voetjes. Echt lachen.

6. he kiss... misschien toch een pakje kv kopen..
    bel anders morgen ochtend het cb...of nu al! weet niet of je die bij jullie ook 24 uur bereikbaar is!
    je hoeft het niet te gebruiken.. maar tis altijd fijn om het achter de hand te hebben! Knuf!

7. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Weet eigenlijk ook niet of het cb 24 uur bereikbaar is.
    heb het nu ook niet nodig, elke ochtend sta ik wel op springen, dan rond 12 uur wil het ook nog wel.. maar na 5en tot de nacht is het een drama, zijn mijn borsten egwoon leeg.
    Dus anders bel ik morgen even als het weer niet wil..
    Kun je dan zo ineens overstappen op kv?

8. volgens mij wel...

even aan marieke vragen zij is nu toch ook kv en bv aan het geven...

9. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Kiss, misschien heb je er niks aan, maar zoals je misschien nog wel weet, had Damiën na een week mijn halve tepels eraf gezogen en had ik 41 graden koorts door m'n borst- en baarmoederontsteking... Hierdoor was ik half van de wereld en kon niet meer voeden of kolven... Dus m'n moeder heeft uit nood toch Nutrilon gekocht en gelukkig maar, want op een gegeven moment was m'n gekolfde voorraad op en lag ik nog steeds "out" op bed... Dus is Damiën aan de de kv gegaan... en o, o, o, wat was hij tevreden.... Ik weet het, hij heeft maar een week bv gehad, maar toch vond hij het heel prettig omdat hij gewoon door kon drinken tot hij genoeg had... Bel gewoon je "thuis/kraamzorg"nummer want volgens mij zijn ze gewoon 24 uur per dag beschikbaar! Heel veel succes meid!

Ga nu naar bed, want ik slaap verschrikkelijk slecht... elk half uurtje slaap is mooi meegenomen :rolleyes:
    Weltrusten iedereen!
    Dikke knuf!

10. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Kiss, bakje kv in huis is altijd handig, maar heel eerlijk gezegd huilde of zoog Eline zich dan wel moe...Al hing ze maar aan een lege tiet...Weet dat het erg is, maar aangezien ze de fles niet pakte, had ik geen andere oplissing...Als Xavier de fles wel pakt, gewoon doen hoor! Ik merk niks anders aan Eline, alleen laat ze wat meer windjes, maar ze lijkt er geen las van te hebben. Koop wel gewoon standaard voeding, en geen hypoallergeen of wat dan ook...

Denisse, ze is natuurlijk ook nog klein hè, als ze volgens hetzelfde ritme groeit zit ze nu ergens rond de 5250 of zo...En daar staat op het pak geloof ik 120-150 voor en dan met 5 flessen per dag, maar aangezien ik nog bv geef ga ik ervan uit dat als ik "op verzoek" voed, ook al zijn het flesjes, het wel in orde komt, toch? Vanochtend had ze als tweede voeding 120 van de 150 opgedronken en vanavond als één na laatste voeding weer...Die zit dus nog gewoon op de 120 denk ik...Gaat vanzelf over op grotere flessen, toch? Weet natuurlijk niet hoe dat gaat, hihi...

11. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    @kiss het cb adviseert om langzaam af te bouwen ik heb dat trouwens niet gedaan bij de eerste niet en nu bij de tweede ook niet gewoon in een keer overgestapt en niks aan de hand hoorr de enige verandering was dat ky=shana tevredener was en ik toch wel wat meer rust had ik voelde me op een gegeven moment een koe worden die steeds maar gemolken moest worden.
    ik ben blij dat ik was overgestapt toen mijn productie achteruit ging.

succes meid

12. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Goedemorgen allemaal....

@Kiss heel veel sterkte vandaag.
    Ik ben vandaag de hele dag thuis dus ik lees je "kleine klaagjes, ongemakjes" en frustraties wel meid en probeer je wel de dag door te trekken. Succes in ieder geval, en onthoud je bent nooit een falende moeder als je stopt. Je zoon heeft niets aan een gefrustreerde moeder.......

@Evaatje: we gaan niet de hele dag hoor, maar ja inclusief heen en weer rijden wordt het bijna wel een hele dag. Kun je geen oppas vinden voor de honden, tenminste iemand die ze even uitlaat?
    We starten om ongeveer 13.00 en stoppen om 17.30 ongeveer, tel je reistijd vooruit en achteraf mee en je weet hoelang je dag wordt, en hoeveel keer de hondjes een poepie en plasje moeten doen.

Ga Rowin zo naar school brengen, hij heeft carnaval en moet verkleed. hij wilde graag als dokter rowin.
    Ga straks even een foto maken en plaats ik wel even hier.
    Hij heeft een oud wit shirt van marco aan en daar staat op Dokter Rowin. Ik heb er aan de voorkant en achterkant een ziekenauto opgeplakt en allemaal pleisters en rode kruizen. ook een muts voor hem gemaakt met pleisters etc. Hij neemt zijn dokter tas mee. Ben benieuwd.......

Overdag is Rowin nu aldoor droog. Ik deed hem eerst nog een luierbroekje aan overdag maar hij is een beetje ontdeugend, als hij geen zin heeft om te plassen doet hij het in zijn luier. Nu krijgt hij thuis geen luier meer om. Op school vind hij nog een beetje eng dus eerst maar thuis luiervrij proberen. s'Nachts en tijdens de middagslaap wel gewoon een luier.
    Het poepen gaat ook heel goed, iedere dag dankzij die geweldige zakjes movicolon. 1 zakje per dag doet wonderen.

@All: super babies hoor die kunnen draaien etc. Knap gedaan.

@Borstvoeding: meiden heel veel sterkte voor jullie allemaal, moeilijk hoor om door te zetten maar ook moeilijk om te stoppen. Succes met jullie keuzes.

Tot laters

Diaan

13. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Goedemorgen allemaal,

Ik heb een hele drukke dag vandaag, dus daarom nu snel even een berichtje.
    Ik ga zo eerst naar de acupunctuur (moest eigenlijk afgelopen maandag maar toen hing ik boven een emmer). Daarna mijn vader naar schiphol brengen. Hij gaat met zijn broer een maand :confused: naar Nieuw Zeeland. Ik vind het best moeilijk. Het wordt voor het eerst dat hij na het overlijden van mijn moeder zo lang weg is. Ik ben natuurlijk wel heel trots op hem!

Daarna mijn tante naar huis brengen en snel naar huis. Vanavond ga ik namelijk met mijn werk uit eten.

Een heel programma dus. Fiene gaat alleen mee naar schiphol. Van de andere afspraken heeft ze gelukkig geen last.
    Fijne dag allemaal!
    Maartje

14. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Doris: als je echt het idee hebt dat Sven honger heeft kan je ook pap proberen van een lepeltje en anders groente gaan introduceren maar dan moet hij wel flink wat eten om een fles te vervangen. Lastig hoor zo'n honger kind. Gaan alle kindjes draaien ineens? Knap hoor.

@Irene: en wat vond Jeroen ervan?

@Moon: knappe Britt.

@Maartje: Marijn drinkt ook maar zo'n 7 minuten en dan ook maar 1 borst. Sommige kids kunnen in korte tijd heel veel voeding uit de borst krijgen. Wat een drukke dag vandaag zeg. Succes ermee.

@Misoh: ik ben ook geen tandarts held hoor.

@Maris: fijn dat je zulke leuke dagen hebt gehad. Oriande ook al aan het draaien, super hoor.

@Evaatje: leuk dat je mee gaat naar de meeting.

@Nijnie: bijna weekend meid. Jeetje Mirte ook al draaien, wat een knappe meid. Lastig zo'n pc verslaving. Praat maar eens goed het weekend.

@Kiss: wbt de bv, ga bij de apotheek eens domperidon halen werkt hier al binnen een dag. http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... don_1.html

@Anne: fijn dat de heupjes in orde zijn. Ik vind het soms al lastig om Marijn bij mijn man achter te laten. :oops:

@Diaan: hier is Sterre als prinses naar school gegaan. Fijn dat het met Rowin beter gaat.

Ik ben helemaal blij. Ik heb gisteren domperidon gehaald op advies van Appeltje en de bv komt weer helemaal bij gelukkig. Ook gebruik ik bij het kolven de neusspray en kolfde ik gisteren op het werk 180 cc in 15 min.
    http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... don_1.html De link voor domperidon.
    Ik hoop dat ik zo de sprong doorkom en dan ga ik de domperidon weer afbouwen. Marijn slaapt s'nachts dus ook weer prima.

15. goedemorgen meiden!

Pfff wat een avond.. heb alleen maar kunnen huilen.. nu las ik weer ergens op een site, dat ze weinig haartjes moesten hebben.. dus misschien moeten ze mooie haartje er wel van af!
    Heb nu met rob afgesproken dat ik geen dingen meer ga lezen, tot dat we die afspraak hebben gehad! Zat er behoorlijk doorheen gisteren!

Vanmorgen ook ongesteld geworden!

Las dat er bij de kruidvat pampers in de aaanbieding zijn..
    Wie kan mij het verschil vertellen tussen baby dry en active fit..

@maartje.. lekker druk programma meid! veel plezier met je etentje!

@chrisje.. beetje geslapen meid?

@diaan.. wat goed zeg van rowin, dat hij zindelijk begint te worden! top!

16. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Goeiemorgen meiden!

Marize, en hoe zijn de antwoorden? Hebben we met onze zwangerschapsdementie nog wat kunnen onthouden ;)

Maartje, een maand weg, lang hoor! Kan me voorstellen dat dat voor jou moeilijk moet zijn! Maar idd knap dat hij het doet!

Sven dacht vanochtend om 6 uur dat het maar is tijd was om wakker te worden...Ik vond dat nog niet dus heb hem maar laten liggen. Hij huilde niet maar lag weer te kreunen en kletsen, en dan was hij weer even stil en dacht ik blij dat hij in slaap was gevallen. Maar dan begon hij na 5 min. weer overnieuw... Uiteindelijk is hij om 7 uur weer in slaap gevallen! :rolleyes: Om 8 uur ben ik er maar uit gegaan, maar meneer ligt nu nog steeds in bed...
    Snap er niks van, hij wordt ook niet wakker omdat hij honger heeft, want honger weet hij ons altijd erg goed duidelijk te maken ;) Zal dan wel uitgeslapen zijn ofzo.... (en dan na een uurtje weer moe van het wakker zijn..)

Groetjes Doris

17. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Hierbij de foto van Rowin die verkleed is als DOKTER ROWIN op school,

hoop dat ie lukt

creatief he? Zelf in elkaar geknutseld in een uurtje tijd...... :)

18. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Nynke, wat fijn dat je bv weer goed op gang komt! En dat kolven is ook super zeg!

Xenas, Meid wacht idd eerst die afspraak maar af, maar ik snep het wel hoor, ik ga ook altijd meteen alles opzoeken op internet en daar wordt je idd niet altijd vrolijk van..
    Wij hebben beide luiers geprobeerd, en bevielen eigenlijk allebei hetzelfde. Alleen in baby dry zitten er geloof ik 52 en in active fit 42 ofzo. Dus was voor ons de keuze makkelijk ;)

Groetjes Doris

19. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Creatief hoor Diaan! Ziet er erg leuk uit!

20. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Kiss, zal proberen zoveel mogelijk te kijken hier, als er wat is, kun je me ook mailen hoor, mariekebalm@wanadoo.fr kussie!

Deel Deze Pagina