@Diaan: normaal komt Marijn maar een keer per nacht maar nu dus wat vaker helaas. Overdag komt hij om de 3 a 4 uur en soms langer. Heerlijk dat Gillian het zo goed doet. @Silvie: ik hoop dat je er uit komt met je werk. Heerlijk zo'n lange nacht. @Murizzz: gelukkig dat je moeder zo goed hersteld. Dat ze krimpt is idd raar, ik hoop dat het nog goed komt met knieen en voeten. Ja mijn moeder knapt goed op. Alleen geven de hersenen een verkeerd signaal aan haar linkerbeen af en doet dat been wat minder zijn best. Maar met veel oefene moet dat ook weer goed komen. Na 2 uurtjes is mijn moeder al bekaf dus de energie meot nog weer terug komen. Het lijkt erop dat we bijde geluk hebben gehad Murizzz. @Anne: fijn dat de nachten beter gaan. @Moon: wat een mooi meisje. @Nijnie: oei ik groei is ook belangrijk.
@ Allemaal ...bedankt voor jullie lieve knuffels en lieve woorden. Ik voel me al weer een beetje beter,alleen heb ik mezelf nu wel even op een lager nivo gezet. Ik wilde te snel alles en dat wil niet. En dan ook nog een kl*ote uitslag van het ziekenhuis, ja dat hakt er even in. @ Xenas...Jolien heeft dat soms ook maar ik zet haar dan even in haar schommel en binnen no time is ze vertrokken. Kijk dit is die schommel. http://nl.youtube.com/watch?v=J4jCiYZuEtM
Goedemiddag allemaal! Mams is net ff op de koffie geweest, errug gezellig.... misschien komt ze straks nog even een bakkie thee doen.... Vind het altijd erg prettig als ze op haar vrije dagen af en toe hier even aan komt waaien.. Heb af en toen nog flink wat onzekerheden met Damiën.... Moon, ik ga ook heel hard meeduimen dat Britt mee mag naar huis zondag! Wat een plaatje is ze zeg! Xenas, lastig zeg, dat slapen! Damiën heeft er ook regelmatig last van... Word er ook erg onzeker van hoor... Dan denk ik: jongetje, je hebt het zo nodig, ga nou slapen! Rode traanoogjes van vermoeidheid, maar nee hoor, niet tukken... 'T is hier nu ook weer het geval... 11 uur heeft hij de fles gehad en na 3 kwartier in bed te hebben gelegen, was 'ie nog wakker... Heb ik hem maar in de box gelegd (ik weet het, niet de bedoeling) want anders gaat 'ie gegarandeerd na een poosje ook heel hard huilen en krijg ik 'm niet meer stil... Na een poosje aangekeuveld in de box, slaapt 'ie nu (wel in de box trouwens, ook weer niet goed dus)... Maar wij verschonen Damiën trouwens ook standaard VOOR de fles... Hij drinkt uit de driestanden fles van Doodie en hij moet best hard zijn best doen... Daarom is 'ie 8 van de 10 keer ook helemaal total loss ( ) na het drinken... Zelfs na zijn laatste boertje... Hmm, misschien moest ik dit niet typen want da's natuurlijk de goden verzoeken Nynke, fijn om te lezen dat het de goede kant op gaat met je moeder! Hopelijk wordt het met het linkerbeen ook beter! Meiden, slapen jullie ook zo licht door die kleine? Pff, ik hoor echt ALLES! Nu staat de wieg ook aan mijn kant van het bed, maar toch.... Vannacht om half 2 werd Damiën wakker (na zijn flesje van 21.00 uur), daarna weer om half 7... Met die lichte slaap van mij is dat dan toch wel vermoeiend hoor... wil niet klagen hoor, maar 't is fijner als hij om 00.00 uur de fles krijgt, want op één of andere manier slaapt hij dan wel door tot 6.00 uur... is een mooie lange ruk die we dan maken... Nou, ga ff een broodje voor mezelf smeren... krijg trek! Tot zometeen! Liefs Chris
@ chrisje: ik slaap ontzettend licht. Ben vooral gevoelig voor de geluidjes van Wietze hoor, de wekker van Diederik hoor ik nauwlijks. Hier hebben we Wietze met 2 weken op z'n eigen kamertje gelegd. Ik kon niet slapen en heel erg slecht tegen z'n gejammer. Bovendien waren we dan allebei wakker en Diederik moet nu ook weer werken dus dat was geen succes. @ nynke en murizzz: wat lekker dat het met allebei jullie moeders weer een stuk beter gaat. Hopelijk gaan ze allebei heel erg goed herstellen. @ moon: hoop dat je Britt zondag lekker mee naar huis mag nemen. Wat vreemd lijkt me dat trouwens... alweer aan het werk zijn en je kleintje nog in het ziekenhuis. Nu snel nog even een afwasje en de was opruimen. Wietze ligt nu eindelijk weer te slapen na z'n voeding van 11.45. Heb nog net een klein uurtje denk ik.
Tjeetje, mijn computer deed het niet vanaf zondag en nu moet ik even 30 bladzijden bijlezen. Hoe doen jullie dat toch. Hier gaat alles z'n gangetje. Robin probeer ik nu elke keer weer op bed te leggen na de voeding. Tot nu toe ligt hij alweer een dik uur te jengelen, maar ik kan hem ook niet elke keer in de box laten slapen. Probeer het maar vol te houden. Hij krijgt nu 150 ml voeding aangeboden, maar drinkt de hele tijd maar 100. Hij kan er net 3 uur op volhouden. Nu ben ik al aan het bijvoeden met een kwart liga, dat gaat wel beter, maar volgens mij krijgt hij zo veel te weinig voeding. Wat kan ik hieraan doen?
Kinderarts was heel tevreden en het er mee eens dat de sonde er morgen uit mag. Als het door gaat dan ga ik vrijdag een dag naar het ziekenhuis om voor haar te zorgen. En dan als het goed gaat met drinken zondag naar huis. Hij heeft een afspraak met me gemaakt voor over 2 weken maar hij zegt dat we dan allang thuis zijn. @misoh Ja is heel raar. Maar ja het gaat gewoon door. Je kan ook niet eerst aan elkaar wennen en dan komt je werk is om de hoek kijken. Maar goed, komt allemaal wel goed. We gaan 9 dec met m'n schoonpa uit eten daar zie ik dan wel tegen op om haar dan meteen al naar m'n ouders te brengen om op te passen haha.
Oktobermama's 30 Juli Liedel (24) -> Isa 1ste kindje 1345 (gg). 39,5 cm (gl) ZB (ks) - .. 30w 5d 22 Augustus Joey26 (..) -> Jayden .. - .. - .. ZB (ks) - .. 31w 4d 9 September Kirsteyana -> Yuul - 2de kindje 2860 (gg) - .. ZB BV 35w 1d 17 September Sofieke (..) -> Paulien - .. 3445 (gg) 50 cm (gl) ZB BV 38w 1d Nomen (38 ) -> Fleur - .. - .. - .. - .. - .. - .. 25 September Doris (25) -> Sven - 1ste kindje 3780 (gg) / 5100 (22-11) - 49cm (gl) / 56cm (22-11) TB FV 39w 26 September Andrea (29) -> Vince - 2de kindje 3015 (gg) .. - ZB (m.i.) BV 38w 28 September Floortje (27) -> Robin - 1ste kindje 3810 (gg) / 4650 (20-11) 54cm (gl) / 59cm (20-11) ZB FV 39w 3d 29 September Klieke (28 ) -> Reijer - 3de kindje 3500 (gg) / 4770 (27-11) 50cm (gl) / 59,5 (27-11) TB BV 38w 5d 2 Oktober Avalon1972 (35) -> Aaron - .. 2780 (gg) 49cm (gl) .. - .. - 37w 5d Salsabine (32) -> Jayden - .. 3815 (gg) - .. - .. - .. - .. 3 Oktober Denisse (26) -> Melieke - 1ste kindje 3280 (gg) 48cm (gl) - TB BV - .. Diaan (33) -> Gilian - 2de kindje 3695 (gg) / 5220 (28-11) 50cm (gl) / 58,5cm (28-11) - ZB (m.i.) FV 38w 6d 4 Oktober Murizzz1 (30) -> Quinten - 2de kindje 3745 (gg) - ..- .. - .. 40w Ready (30) -> Mads 1ste kindje 3185 (gg) 52cm (gl) - .. - .. 39w 5d 5 Oktober Maartje06 (29) -> Fiene - 1ste kindje 3390 (gg) 51cm (gl) - ZB BV 39w 2d 6 Oktober Ine (..) -> Eline - 1ste kindje 3350 (gg) 50cm (gl) - .. - .. - .. 9 Oktober NiCa (32) -> Dyon - 2de kindje 3105 (gg) 49cm (gl) - ZB (m.i.) BV - .. 10 Oktober Liesje (32) -> Winter 3de kindje 4640 (gg) 55cm (gl) ZB BV 39w 5d Nijnie (28 ) -> Mirte - 1ste kindje 3140 (gg) / 3774 (nu) 49cm (gl) / 51cm (nu) - ZB FV 40w 4d Siesje (27) -> Iza 1ste kindje 3950 (gg) 52cm (gl) TB BV 41w 3d 11 Oktober Appeltje (29) -> Kevin - 1ste kindje 3510 (gg) 52cm (gl) TB BV 12 Oktober Rastagirl (31) -> Ky-Shana - .. 2760 (gg) 47cm (gl) ZB - .. 38w 6d 13 Oktober Moon85 -> Britt 1ste kindje 1720 (gg) / 2450 (nu) 41 cm (gl) / 48cm (nu) ZB BV 28w 6d 14 Oktober Xenas81 (25) -> Jesse - 1ste kindje 3385 (gg) - .. - ZB BV 39w 1d 15 Oktober Martine (25) -> Lucille - .. 3900 (gg) TB - .. - .. - .. Annn (27) -> Daan - 1ste kindje - .. - .. - TB BV 40w 6d Elvira (28 ) -> Tiago - .. 4185 (gg) 52cm (gl) ZB - .. - .. Kissflower (19) -> Xavier - 1ste kindje 3740 (gg) 53cm(gl) ZB BV 39w 2d 16 Oktober Anne36 (36) -> Yessie - 1ste kindje 3090 (gg) / 3600 (26-11) 47cm (gl) / 55cm (26-11)- ZB (m.i.) BV - .. Stay Funny (20) -> Susenna - 1ste kindje .. - .. - TB FV 42w 1d 17 Oktober Nynke (29) -> Marijn - 3de kindje 3870 (gg) 51cm (gl) ZB BV 40w 6d Jetteke (34) -> Jarno 1ste kindje 3720 (gg) 52cm (gl) ZB BV 40w 6d 19 Oktober Mamapatricia (21) -> Kyano - 2de kindje 3360 (gg) 52cm (gl) - .. - .. 42w 1d Astrid85 (22) -> Nathan - 1ste kindje 3360 (gg) 51cm (gl) - TB FV 38w 3d Lolli (..) -> Lars - 1ste kindje 4090 (gg) 53 cm (gl) - .. - .. 40w 5d Missym (..) -> Vangelis 1ste kindje 2780 (gg) 47cm (gl) ZB FV 35w 4d 20 Oktober Mariekebalm (26) -> Eline - 1ste kindje 2830 (gg) / 3220 (12-11) 49 cm (gl) - ZB BV 40w 6d Lynn (27) -> Mike - 1ste kindje 2790 (gg) 46cm (gl) - .. - .. 39w 1d Pol (28 ) -> Eva - 1ste kindje 3500 (gg) 51cm (gl) - TB BV 40w Divanaatje (30) -> Ruben - .. - .. - .. - ZB - .. - 41w Evaatje (..) -> Deyna - .. 3685 (gg) 52cm (gl) - .. - .. 41w 2d 21 Oktober Serlovesang (..) -> Romeysa - .. - .3560 (gg) 49cm (gl) - .. - .. 41w Smeetje (33) -> Kyra - 2de kindje - 3500 (gg) 49cm (gl) - .. - .. 39w Lievebeesje (36) -> Mees - 4de kindje .. - .. - .. - .. 39w 6d 22 Oktober Anz (25) -> Mieke - .. 3985 (gg) 54cm - .. - .. 41w 1d 23 Oktober Jotim30 (32) -> Decco - 3de kindje 3360 (gg) 46cm (gl) - ZB BV/FV 40w 3d 24 Oktober Happyliesje (25) -> Jelle - 1ste kindje 2750 (gg) 47cm (gl) - ZB - .. 41w 3d Missyess (24) -> Dewi - 1ste kindje 3280 (gg) / 4260 (nu) 49cm (gl) / 53cm (nu) TB BV 40w 5d 25 Oktober Misoh (30) -> Wietze - 1ste kindje 4580 (gg) 57cm (gl) - ZB (m.i.) BV Chrisje (28 ) -> Damien 1ste kindje 3440 (gg) / 4040 (23-11) 52cm (23-11) TB BV 40w 2d 28 Oktober Bieke24 (24) -> Esmee .. - .. - .. ZB BV 40w 2d 29 Oktober Safiya (27) -> Nalaya - 3de kindje 3490 (gg) - .. - ZB (m.i) BV 41w 1d Sylvia (24) -> Demi - 1ste kindje .. - .. - ZB BV 40w 4d 30 Oktober Bolletje (..) -> Jaimy - 2de kindje 4300 (gg) 54cm (gl) - TB BV 41w 5d 1 November Marize (34) -> Jolien - .. 4170 (gg) - .. ZB BV 41w 5d Kaykekay (..) -> Dylano - 4de kindje 2530 (gg) 46cm (gl) ZB (m.i.) FV 41w 1d 2 November Choco (28 ) -> Jasmijn - 1ste kindje 3640 (gg) 49cm (gl) TB BV 40w 2d 4 November Lvdwerf (22) -> Merla- 1ste kindje 3510 (gg) 52 cm (gl) ZB BV 40w 5d Marianne30 (32) -> Mike - 3de kindje 3460 (gg) 52cm (gl) TB FV 40w 6d 7 November Irene (30) -> Veerle - 1ste kindje .. - .. - TB BV 42w 9 November Nienke07 (39) -> Boaz - 3de kindje 4330 (gg) 51cm (gl) ZB BV 42w 2d 12 November Kari (36) -> Lily - .. - .. - .. ZB - .. 42w 3d 14 November Maris (30) -> Oriande - 1ste kindje 3850 (gg) 53cm (gl) ZB - .. 43w 64 Mamas Geboren: 29 Meisjes 35 Jongens TB Thuisbevalling ZB Ziekenhuisbevalling BV Borstvoeding FV Flesvoeding m.i. Medische indicatie ks Keizersnede gg Geboortegewicht gl Geboortelengte Voor aanvullingen of wijzigingen pb me maar!
Doris, bedankt! Moon, heb ook op Britt gestemd! Pff, Damiën slaapt.... CB belde net... en ze komen maandag toch op huisbezoek. Er zijn toch een aantal dingetjes die ik heel graag wil weten en of het nodig is dat we Damiën gaan inbakeren. Hij is zo druk... Slaat zichzelf steeds met zijn handjes en vuistjes... Daarentegen vindt hij tegenwoordig steeds vaker zijn duimpje dus zou het ook zo zielig vinden als hij die dan niet meer kan gebruiken.... Toch fijn dat ze komen! Voor de dames die de minimonkey hebben besteld, hoe lang duurt het voordat je 'm binnen hebt? Chris
Wat een rust hier! (in vergelijking met afgelopen dagen dan ) Sven heeft een slaapmiddagje geloof ik... Vanochtend wilde hij niet slapen, ben maar met hem gaan wandelen want hij was echt wel moe. Uit eindelijk tijdens het wandelen nog wel even geslapen, maar zodra we de voordeur doorgingen was hij meteen weer wakker... Sven krijgt nu 5 x 150 in de fles, maar denk dat we de laaste of ene laatste fles maar gaan ophogen naar 180, hij lijkt toch wat meer honger te krijgen. Hij zit ook alweer een tijdje op 5x150 dus gaan het maar is uitproberen. Vanochtend was hij weer om 7.15 wakker, dat bevalt me toch beter dan de 5.30 van gister Mooie foto's weer gezien! Groetjes Doris
hallo meiden. aller eerst wil ik jullie allemaal nog feliciteren met de geboorte van jullie kindjes! ik meld mij hier toch maar weer, want ik merk toch dat Jayden qua ontwikkeling het meeste bij de oktoberkindjes hoort. ik zal mij even opnieuw voorstellen. ik ben Jolinn, ben 26 jaar en woon samen. mijn zoontje Jayden is 8,5 week te vroeg geboren. hij is nu 3 maanden en het gaat ontzettend goed met hem. jammer genoeg slaapt hij nog niet door, komt gewoon nog elke 4 uur, maar de tijd zal er nog wel niet rijp voor zijn bij hem dan, want ik zou t heerlijk vinden hahahaha nou ik zal proberen om van alles terug te lezen en ook actief mee te doen. ook zal ik doris even Jayden zijn gegevens sturen per PB. groetjes Jolinn
Meiden, moet even pronken met m'n ventje... stelt niet zoveel voor hoor, Damiën in de box... maar hij is zo'n heerlijk kereltje... zucht! http://nl.youtube.com/watch?v=S98f1ysTaZQ Liefs Chris
Thnx meiden... @ chris Wat een lekker mannetje! Wij hadden de miniM na een week geloof ik. Denk dat ie hier straks veel gebruikt gaat worden
@ Marieke & Nynke: Ik heb de opleiding gedaan. Ik ben in 2006 afgestudeerd. Ik voel me alleen nu niet echt vk omdat ik al een jaar niet gewerkt heb. Hopelijk vind ik ooit wat hier in de buurt. @Moon: wat een liefje. Ze heeft van die mooie blonde haartjes. @Anne: Dewi slaapt nu ook iets langer, maar het gevolg is dat ze 's ochtend vroeg (6 uur ofzo) klaarwakker is! En dan ook aandacht wil! haha. @Misoh: wat balen dat ze willen dat je fulltime blijft werken. Ik hoop dat het lukt die 24 uur! Lijkt me maar niks om fulltime te weren met een kleine! @Diaan: Hi is goed gegroeid! @Chrisje: Gezellig dat je moeder is geweest. Mijn moeder komt op haar vrije dagen ook vaak langs. Al wordt ik soms ook wel zenuwachtig van haar, want ze begint altijd meteen het huis schoon te maken, alsof ik het zelf niet goed doe. Ik slaap trouwens ook heel licht. Ik hoor elk geluid van Dewi, maar ik slaap gerust door de wekker heen! Ik had de minimonkey woensdag besteld en had hem zaterdag in huis. Dewi is nog steeds zo verkouden. kun je ook zelf zoutoplossing maken, of is dat niet goed? En welke verhouding dan?
@Moon: mijn stem heb je ook, morgen zal ik ook weer stemmen. @Doris: leuk meid die lijst zo met alle gegevens van de babies. Ziet er goed uit. @Missyess: mijn moeder doet dan ook altijd vanalles, vanmiddag ging ze de vaatwasser uitruimen, planten watergeven, wasopvouwen en opruimen. Ach ik dacht eerst ook dat ik het dus niet goed deed, maar mijn moeder zegt juist, Meisie als ik je ff helpen kan dan doe ik dat toch lekker, kan jij lekker die tijd die je uitspaart besteden aan je kindjes. Dus tja zo kun je het ook bekijken dus ze gaat haar gang maar. Net echt ff leuk hier in huis..... Stopt er een auto voor de deur, stapt Sinterklaas eruit en twee pieten. Kwamen bij ons aan deur voor Rowin. Sint en de pieten naar binnen toe, kregen we een kraamkadootje voor Gilian en kreeg Rowin ook een kado. Echt leuk. Tja Sint kende ons ook erg goed en na even goed kijken zag ik ook herkenning, dus dat was lachen......... Gilian heeft vandaag zijn twee prikken gehad. het cb zei dat ze na drie uur last kunnen krijgen. Nou Gilian kreeg om kwart voor 10 de prik en om kwart over twaalf begon hij met huilen. Dat heeft hij bijna nonstop gedaan tot half 3. Ik moest hem drie tot vier keer per minuut in zijn gezicht blazen omdat hij zijn adem inhield. Echt zo zielig. Hij was bekaf, heb hem om kwart voor drie tot bedaren kunnen brengen en een halve fles er in gekregen. Nu ligt hij uitgeput in bed maar hij slaapt, oefff was ik wel even aan toe. Ik vroeg me eigenlijk iets af. Je hebt kinderzetpilletjes die helpen tegen pijn. Ik zag dat Gilian echt pijn had aan zijn beentjes. Op de verpakking staat echter vanaf 3 maanden tot 1 jaar. Nu is Gilian 8 weken dus te jong voor een zetpil. Heb hem dus niets gegeven. Hoe kan ik hem dan van de pijn afhelpen. Masseren van de plek werd hij alleen maar hysterischer van, dus tja wat doe je dan? TIPS GRAAG!
@ Diaan. jayden heeft vandaag voor de 2e keer zn prikjes gehad. je mag je kindje een zetpil van 60 mg geven. ik heb alleen die van 120 mg in huis, maar de arts zei dat je die dan door de midden mag breken/ snijden. ook gebruik ik arniflorgelei van VSM. ik kreeg die tip vd wijkverpleegkundige. ik smeer zn bovenbeentjes in voor we naar t CB gaan en als ik thuis ben (kan ook gelijk na de prikjes) smeer ik weer en dan nog 1 of 2 x op de dag vd prikjes. het helpt echt, want hij heeft beide keren geen last gehad van zn beentjes.
@Moon mijn stem heb je! Verder gaat hier alles goed.. *Blijf meelezen hoor dames, en zo af en toe schrijf ik wat*
Tatatataaaaaa, Eline heeft vandaag sinsd vanochtend NIET meer gehuild, nog geen vijf minuten, ze komt netjes om de twee drie uur, verschonen eten, boertje en valt dan rustig in slaap, jengelt niet eens, begin me bijna af te vragen of er wat mis is met haar, hahaha Jotim, komt helemaal goed, neem rustig de tijd en we zien je wel weer verschijnen als alles wat beter gaat! Nynke, lekker schoongemaakt? Ik heb ook het hele huis gedaan, ervan geprofiteerd dat ze vandaag zo lekker sliep... Moon, wat is Britt toch mooi, ik vond de foto met haar eerste jurkje geweldig! Hopelijk mag ze zondag lekker met jullie mee naar huis, wat zal dat fijn zijn zeg! Jeetje Diaan, over de vijf kilo...BEn benieuwd wat de KA vrijdag zegt maar ben al blij als ze op ed 3400 zit dan, hihi Marize, wat een superding zeg! Chrisje: Wou dat mijn moeder ff bakkie kon komen doen zeg, heerlijk lijkt me dat, ff tutten met Eline enzo Naja, als ze langskomt komt ze natuurlijk wel een week lang een bakkie doen, is ook wel weer leuk, hebben we voor de rest van het jaar weer genoeg Is het geen oplossing om Damien op z'n kamertje te leggen? Mooi mannetje trouwens! Floortje, goed hè? Hoe? Lettertje voor lettertje Moon, had ook al op je gestemd, volgende maand ben ik aan de beurt en Marize geloof ik! Joey26: Welkom! Sorry, ik loop weer eens achter , wat is een minimonkey? Mmmm; ik weet trouwens niet hoe het hier met prikjes zit, zal ik eens vragen vrijdag, ben benieuwd... Stayfunny, Mooi dat alles goed gaat toch? Kusjes aan iedereen en misschien nog tot vnaaf, heb trouwens de cosi binnen onderstel komt denk ik morgen of overmorgen...Lijkt wel nieuw dat ding, super...En mijn stoere Sophie La Giraffe luiertas! Zo schattig!
Meiden nog maar een paar klikjes en ze staat boven aan en de maand is bijna afgelopen, zou toch wel een heel leuk cado zijn als Britt en naar huis mag en Moon de prijs wint! @ Marieke......is echt een heel fijn ding. Jolien is geen huilbaby alleen sávonds is ze nog wel eens erg onrustig als ze overdag een drukke dag heeft gehad. In dat ding komt ze echt tot rust en valt ze heerlijk in slaap. Hij is van Fischer price.