Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @astrid.. he bah wat vervelend zeg! {{knuf}}

@kiss.. jeeh knappe Xavier!

2. denisse

denisse Actief lid

15 jan 2007
    365
    0
    0
    administratief medewerkster
    hoofddorp
    kiss, jij hebt zin in een nat pak! hahaha!

nijnie, ik dwing haar ook niet hoor.. als ze niet wilt, dan krijg je dat toch niet naar binnen...

dames, als je vier flessen gaat geven, hoeveel cc dan per keer?

ik stop voorlopig even met de danoontjes en fruithapjes. ze drinkt haar fles steeds lastiger..

3. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Happyliesje, idd, normaal eerst fruit en dan groenten, volgens K&G, maar bij volledige bv 6 maand, eerst met groenten, vandaar dat ik groenten zei...en joepi, een hele week thuis!
    Je kan Jelle ook nog insmeren met pullmex voor zijn verkoudheid! En eventueel kruidenstopjes gebruiken...En ipv gewoon fysiologisch, kamillosan ocean spray...is iets straffer...

Kiss, KNAP van Xavièr! EN morgen zwemmen! Geniet ervan meid! Zou ook heel graag gaan, maar durf mij echt nog niet vertonen in een badpak...

Maartje, leuk zo'n onderzoek....komen jullie binnenkort dan op tv?

4. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    @ Astrid: wat erg van je kat zeg! gatsie, sterkte ermee.... :(
    mbt de meeting, je kunt met mij meereizen, ik ga denk ik met de auto.

@ 4 flessen: Oriande woog op 16 januari 5800 gram, dus ze zal nu wel over de zes kilo zijn. Sinds gisteren drinkt ze ineens maar 4 flessen op een dag. Dat is dus niet zorgelijk begrijp ik?

@ Kiss: knap hoor van Xavier! Oriande draait juist andersom, van buik naar rug, maar alleen als ze zich erg kwaad maakt. ;)
    Nog even en al onze kindjes kruipen al... :-S

@ Maartje: leuke avatar! En Fiene gaat vast winnen, aangezien ze nu al zo op kop loopt!

Groetjes
    maris

5. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    @ Maris: wil ze echt geen 5e fles meer? Aangezien ze nog wel erg jong is. Maar ja..als de 5e niet meer wil...misschien ff cb vragen? Ik hoor ook maar wat..dat ik weet het niet zeker hoe het nu echt precies zit. Zal het binnenkort ff navragen.

@ Denisse: bij nutrilon 180cc + 6 schepjes.

6. Happyliesje

Happyliesje Actief lid

@Liesje: hey, bedankt voor de tips!
    :D

7. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Happyliesje, graag gedaan! ;)

8. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Ze trekt tegenwoordig vijf uur door op 1 voeding en slaapt 's nachts ruim acht uur, dus tsja, er is geen "tijd" voor meer dan vier voedingen... ze krijgt straks weer de laatste.
    Ik heb wel het idee dat mijn melk de laatste dagen veel vetter geworden is, dat scheelt misschien ook (ik kolf alles af en zie dus echt de vetlagen drijven).

Lastig hoor, ik hou de luiers wel even in de gaten en laat het mijn man ook even navragen op het cb volgende week.

9. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    goh, heerlijk toch dat ze zo goed toekomen....hier nog altijd om de 2 uur voeden...mmm

Meiden, slaap wel

10. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    ok, meiden morgenvroeg gaan we dus zwemmen..
    Maar heb er dus eigenlijk geen verstand van.
    We gaan namelijk gewoon ff met zn 3tjes om te kijken hoe het is om te zwemmen. We doen dus niet echt aan baby-zwemmen!
    Dus wil eigenlijk wel even van jullie weten wat je allemaal int water kan doen met de beeb.
    Kan die bijvoorbeeld al onderwater? Mag je in het grote bad of alleen peuterbadje?
    moet hij bandjes om?(vond ik zelf van niet, past niet eens denk ik!)
    Schaam me wel dat ik dit vraag, maar ik weet het dus ECHT niet!

11. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Kiss, best alleen in het peuterbad, het grote bad is te kou!
    En hem langzaam aan laten wennen aan het water, nog niet direct onder laten gaan...gewoon aanvoelen wat hij zelf leuk vind...en goed ondersteunen! Maar dat weet je wel ;)

12. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Kiss: wat goed van Xavier! Geen idee voor het zwemmen...

Happyliesje, hahaha, onder je voeten, in het NL is het op je kop!

Hier ook lange nachten, hoor ik dus net ineens van een vriendin dat ze niet langer dan 10 uur zonder voeding mogen? :confused: Die van mij slaapt nml op het moment van 19.00-7.00 door en moet ik haar nog wakker maken ook. Alleen als ik dan 's nachts (23.00) bij zou voeden zou ze op minstens zes voedingen zitten(vandaag gelukt om het bij vijf te houden!YES!7.15-10.30-12.30-15.30-18.30)

13. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Kisssssssss neem je fototoestel morgen mee......

Enkele belangrijke tips:

Raadpleeg vooraf een consultatiebureau.
    Laat de baby vroegtijdig wennen aan de watertemperatuur van het zwembad! Dit kunt u het beste doen door de watertemperatuur van “het badje” langzaam, per dag, tot circa 32 °C te laten dalen.
    Laat de baby thuis langzaam wennen aan een grote ruimte.
    Laat de baby in het zwembad een zwembroekje of een Huggie zwemluier gebruiken (beslist geen gewone luier).
    Geef de baby ongeveer 1 uur voor het zwemmen de laatste voeding. Neem iets te eten en/ of te drinken mee voor na het zwemmen.
    Sla uw baby na het zwemmen een badmanteltje of groot badlaken om.

14. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    FF spammen voor Kiss

15. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Kisss vergeet de zwemluier niet! Die doe je onder de mooie zwembroek van hem! Heel veel plezier.............en foto maken......van Ales in dat badpak!

16. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Goeiemorregeeeeh!

Mariekje komt net haar bedje uitrollen, Mevrouw rekt dus niet de tijd tussen de flessen/voedingen door maar 's nachts!Ze had om 18.30 haar laatste voeding gehad, dus om 19.15/19.30 sliep ze....En ik werd toch van schrik wakker vanmorgen om 8.00 en moest haar nog wakker maken ook....Ze ligt nu echter wel te spelen en te kletsen ipv nog even door te slapen maar dat is natuurlijk ook niet zo gek! Maf kindje heb ik toch....

17. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Voor als jullie schoonloeders op bezoek komen:

18. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Zo vader zo dochter ;) ....:

19. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Nieuw speelgoed Eline: ;)

20. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    En dan nog even een fotootje van ons tweetjes ;)

Deel Deze Pagina