Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Murizzz, ik denk dat je de verkeerde code hebt gekopieërd...je moet die met bbc code kopieëren...

2. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Hee lieve Liesje weer! Ga het meteen proberen! Dank je

3. murizzz1

Joehoe!
    Gelukt!
    Bedankt Liesje, je bent geweldig!

4. murizzz1

Zo, na de blijheid van mijn banner nu weer serieus.
    Met Quinten gaat het iets beter. Hij drinkt echt heel weinig en is erg ziek. Gister avond wilde hij de fles van 18.30 voor de helft. O,m 22.30 wakker gemaakt maar wilde de fles niet. Vreselijk heeft hij toen liggen hoesten maar viel uiteindelijk in slaap. Ik dacht hij meldt zich wel. Maar om 06.30 heb ik hem maar gewekt voor de fles. Die dronk hij zo goed als leeg! Maar hij had niet geplast. Hij kletste wel wat meer dan gisteren en er kon een piep klein lachje af. Hij komt niet zo sloom meer over. Maar hij is natuurlijk nog steeds erg ziek. De fles van 10.15 dronk hij maar weer half leeg. Ik heb hem lekker in zijn bedje gestopt want slapen doet hij ook veel.
    De kinder arts belde om te vragen hoe het ging. Zolang Quinten alert blijft en zolang zijn mondje en oogjes niet droog zijn nemen ze hem gelukkig niet op. Het enorme hoesten is goed om er voor te zorgen dat hij zijn slijm kwijt raakt.

Ik hoop zo dat hij zich snel beter voelt..

Later meer...

5. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Murizzz, graag gedaan!
    En arme Quinten...gelukkig is hij iets beter, maar toch...goed opletten dat hij toch drinkt, desnoods alleen water ofzo en zolang de urine niet raar ruikt, is er geen probleem, van de moment dat de urine super geel ziet en stinkt, dan moet je aan de alarmbel trekken! Dikke knuff meid!

6. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    oh ja, mooie banner!

7. @laura.. ja gaaf huis he.. ben stiekum beetje verliefd geworden!

@doris.. jesse krijgt 4 x 180.. en de laaste fles krijgt hij 'maar' 150 cc. En dat gaat ook al een tijdje goed zo!

@liesje.. ik wil het wel weten hoor! Mailen maar...hotmail.com
    en ervoor wdeknecht

@nynke.. jeetje wat bijzonder zeg! allemaal dezelfde datums!

@murzizz.. mooie banner! Jeetje zeg wat vervelend van quinten.. ik weet wel dat het ook bij een sprongetje hoort dat ze minder drinken.. Hoop dat het snel weer beter gaat meid!

Zooo daar ben ik dan eindelijk! Tis ondertussen al middag! En hoef nog maar middagje te werken lekker hoor!

Ik dacht dat ik morgen naar het CB meot.. maar dat is pas volgende week! Wel lekker eindelijk eens een dagje niks! Ga weer lekker wandelen met hem! Trouwens.. tis vandaag maar bewolkt enzo! Veel mist.. bij jullie ook?

8. Ohja de stemmen zijn weer uitgedeeld voor vandaag!

9. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Xenas, hier ook mist en best wel koud!
    mailtje is onderweg!

10. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    oh ja, bedankt om me er aan doen te herinneren...hier ook weer gestemd op Xavièr, Jess, Melieke en Mike!

11. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Murizzz; jeetje meid, wat vervelend voor je kleine mannetje. Ik ben wel blij te horen dat het iets beter gaat vandaag!

@Xenas; geniet van je dagje rust morgen! Ben je vandaag aan het werk? Het is hier ook mega mistig. Kan echt niet eens het einde van ons straatje zien en dat terwijl we in een straat wonen met ongeveer 25 huizen!

Ik ben maar eens aan de strijk begonnen. Fiene heeft vanmorgen heerlijk geslapen en na de borst van 13.30 uur wilde ze ook wel weer even een tukkie doen, dus mevrouw ligt lekker in haar bedje. Kreeg net een sms van een van de gymmama's of ik koffie kom drinken, maar ik ga Fiene er niet voor wakker maken. Misschien ga ik nog wel als ze uitgeslapen is.

Wij moeten de 22e pas naar het CB. Fiene is dan ruim 4,5 maand. Erg laat dus en ik wil zo graag weten wat ze nu weegt! Maarja, nog even geduld dan maar.

12. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    hey kletsmeiden!

Heb nog niet bijgelezen, ga ik zo doen.

Al een stem uitgebracht? ;) whaha..

Ben nog steeds bij me moeder, ontzettend gezellig!
    Ze heeft de hele week ook vrij genomen dus erg leuk!

Kusjes

13. Liesje1207

Liesje1207 Bekend lid

9 feb 2007
    796
    0
    0
    Kinesiste
    Nijlen
    Kiss, mijn stem is al uitgebracht! hihi

14. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    tssssss, wat is het hier rustig! :cry: Ben ik een keer vrij.....zijn jullie allemaal weg! ;)
    hihi

15. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    @ Marieke, denk dat ik al te laat ben
    MAar heeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier in NEDERLAND!
    EN natuuuuuuuuurlijk in ENSCHEDE! Misschien zie ik je per toeval wel!
    Hier is het ontzettend mooi weer!

@ Xenas stuur je zo pbtje

@ Doris stuur jou ook zo pbtje
    waaaaaaaaaahahahhahahaa die foto!

@ Happyliesje, ENschede ligt in het oosten tegen Duitsland aan!

@ Diaan, fijn dat alles goed is met de heupjes!

NYNKE! WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT Hebben jullie bij frans op de bult gelopen? met die hondjes?
    ik reed er langs en wou nog tutteren omdat ik het zooooooo gaaf vond al die hondjes achter elkaar! whahahhaaaaa en jij liep er dus tussen!
    dus ik heb je stiekem al eens in het echt gezien! op de deurningen straat toch? GEWELDIGG!
    En als je die deurningen straat de andere kant richting enschede rijd, woon ik aan de linker kanT!

Morgen is het precies 1 jaar geleden dat ik wist dat ik in verwachting was.. Wauw wat is dit jaar snel gegaan!
    En overmorgen is Xavièr precies 4 maand oud!

bedankt voor alle stemmen! Heb oook gestemd op iedereen!

16. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Haaaai,

Nou ben vanmorgen bij de huisarts geweest voor mijn keel. Heb ik een virusinfectie in mijn keel. Hij is vuurrood en opgezwollen.
    Ik vroeg om antibiotica maar dat helpt alleen bij bacterien en niet bij virussen. Moet ik stemrust houden en veel koude dingen drinken etc.
    Stemrust :confused: , weten jullie wat mijn leukste bezigheid is, waar ik veel plezier in heb en wat ik dus ook veel doe? PRATEN! en zingen met Rowin.
    En dan stemrust houden, ja dikke neus hoe moet ik dat nou doen? :(

Daarna naar het inloopsspreekuur met Gilian geweest.
    Gilian drinkt aldoor zo supergoed dat hij het volgende binnenkrijgt: 210, 180, 180, 180, 180. Bij zijn laatste fles lust hij ook nog wel 210 maar ik zit nu al over de grens heen.
    Het cb zei dat ik nutrix in zijn ochtend fles en avondfles moet doen, dus ipv melk pap geven.......maar Gilian gaat zo spugen van verdikte voeding dus dat is niet echt de oplossing. Ik mag ook fruit gaan geven. Bijvoorbeeld bij zijn 11.00 fles, eerst wat fruit en dan nog een flesje van bv 120 als hij dat nog lust. Als hij smiddags nog honger heeft moet ik dat smiddags ook doen. Ik moet maar een beetje gaan experimenteren wat Gilian lekker en leuk vindt en wat goed gaat en hoeveel hij lust.
    Ik vroeg nog of je moet beginnen met groente, maar zei zegt dat dat lariekoek is. Het feit dat kinderen slecht groente eten komt volgens haar doordat ouders veel te veel smaakloze potjes geven. VErse groente en vers fruit is het beste, daar worden het goede eters van.

Dus meiden appels pureren en peer en als het nog te brokkelig is verdunnen met water.
    Hij woog 6515 gram. Lengte is niet gedaan want het was inloopsspreekuur en dan mag je alleen wegen.

Wat een verschil met drie weken geleden, toen schreef ik hier dat ik een antieke cb miep had getroffen die lelijk tegen mij deed en zei dat mammie het alleen maar leuk vindt fruit geven en dat ze dat neit mogen. Misschien weten julie dat ouderwetse achterlijke verhaal nog wel van haar. Nu had ik weer de vertrouwde wijkverpleegster die het allemaal lariekoek vond van die antieke taart :)

Kom ik van alle uitstapjes thuis, huisarts, Rowin van school, boodschapje, inloopspreekuur, is het toch koud hier in huis. Het was 16 graden...... :(
    Kachel stuk. Heb ik de monteur gebeld om 12.00 zegt ie dat ze zo langs komen.
    Is het half 3, nog niemand, heb ik weer gebeld. En gezegd dat ik een babietje thuis heb die het koud heeft.......
    Rowin ligt gelukkig in bed maar Gilian was beneden. Moest dus van mij met slaapzak in de box want het werd al kouder.
    Nou uiteindelijk kwamen ze om kwart over 3. Alles doet het weer :) :)

Zo dat was ff ego berichtje.... :oops:

Verder ff niets te melden.....en reageren heb ik ff geen zin in :rolleyes: :oops:
    sorry.
    Vanavond reageer ik wel weer.

Kus Diaan

17. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Kiss: hoe is het met je verzekering?

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Hoi Dames,

Even ego berichtje..
    Lees alles vanavond... ben net thuis om 11 uur de deur uit gegaan.
    Moest voor mezelf naar het ziekenhuis.. controle voor m'n diabetes.
    Dat mens ging m'n voeten onder zoeken maar ik ben vroeger geopereerd aan beide voeten omdat ik 6 middenvoetsbeentjes had en niet 5.
    En kan ik niet goed hakke tenen lopen om zo maar te noemen want m'n enkels staan op slot.
    Dus 3 x uit gelegd en moet ik naar 1 of andere arts van haar.
    Ja heel mooi maar er is niks aan te doen loop er al m'n hele leven mee.
    Ik kookte helemaal toen ik klaar was kwamen de tranen van woede.
    Als ze me bellen zeg ik is goed en de volgende dag bel ik mooi weer af.
    Maar kan het dan niet uitstaan dat als ik iets 3x vertel dat er gewoon niet geluisterd word.

Ik ga nu koken tot straks!

19. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Marieke, goede reis! Jullie zijn inmiddels al onderweg, ik hoop dat het meevalt en dat Eline het naar haar zin heeft in de auto. Ik hoop dat je warme kleren mee hebt, want het is momenteel weer bar koud... Het viel me vies tegen vandaag.

Nynke, hopelijk gaat de griep toch jouw deurtje voorbij, beterschap!
    Wat heerlijk dat je beste vriendin zwanger is, super!

Floortje, klinkt behoorlijk druk ja. Fijn dat de diarree over lijkt nu met de gewone voeding!
    Hoe was het wegen op het CB?

Doris, wat ben je streng ;). Hihihi.
    Hahaha Beagle-gym ;).

Xenas, leuk vrijdag weer bezichtigen. Wanneer weten jullie of jullie kunnen lenen?

Meeting, het begint erop te lijken dat ik toch kan gaan komen :), vrijgezellenfeest is waarschijnlijk niet op de 29e. Ik hou nog even een slag om de arm, maar ik blijk al niet de enige te zijn die niet kan :).

Happyliesje, vanmorgen was het tegen zessen dat ze wat begon te piepen. Ik moet zeggen dat dat gebabbel lekkerder klonk ;). Maar het was steeds een paar piepjes en dan sliep ze blijkbaar weer. Dus na het douchen heb ik haar uit bed gehaald (7 uur) en heeft lief haar gevoed. Hier gaan we meeten.
    Enschede ligt trouwens in het oosten.

Diaan, lekker dat de heupfoto goed was!
    Stemrust, leuk... gelukkig mag je wel typen ;). Maar stemrust met 2 kereltjes in huis lijkt me idd erg lastig! Beterschap. Gelukkig werkt de kachel weer en trof je een prettigere vk op het CB!

Laura, wat knap van Merla, van rug naar zij. Mirte probeert het wel, maar ze vergeet haar arm mee te nemen en dan gaat het wat lastig ;). Van buik terug naar haar rug lukt wel, maar volgens mij ook wel toeval. Als ze dat koppie maar goed laten hangen gaat het haast vanzelf ;). Wat naar dat je nog zo last van je bekken hebt

Liesje, Winter 18 weken, dan Mirte ook. Hihi. Handig dat jij het er ook in weken onder hebt staan :p. Wat een end alweer he. Lekker stel op dat station van Turnhout. Ik zou me niet meer buiten durven vertonen geloof ik.

Maartje, pas je goed op jezelf?!
    Hebben jullie geen inloopspreekuur of weeg uurtje? Als je zo nieuwsgierig bent?

Murizz, beterschap voor je kereltje!

Moon, wat irritant als ze niet luisteren!

Mirte heeft deze keer minder last gehad van die stomme prikken :). Ze is op het moment wel slaperig, maar of het daar nog van is... geen idee. Ze had vanmorgen trouwens maar een temp van 36. Terwijl ze wel lekker warm aanvoelde... Dat is wel vaker zo, dan temperatuur ik haar omdat ik haar warm aan vind voelen en dan is het maar net 36 of een paar tiende hoger... Hoe warm zijn jullie kindjes "normaal" ?
    Sinds 2 dagen laat Mirte wat voeding over van de late fles... het lijkt erop alsof ze em straks zelf gaat laten vervallen ofzo... we zien het wel. Gister en eergister liet ze 40 cc over van de 200cc. Vandaag nog geen diarree gezien, wel poep, maar weer ietsje vaster van structuur. Ik zit nu op 2 schepjes comfort en 4 normaal. Dit nog een paar dagen en dan naar 1 comfort en 5 normaal. Als dan de comfort op is gaan we helemaal naar normaal (zal volgende week wel ergens zijn). Bijdehandte ik had nog een pak comfort gehaald, bonnetje natuurlijk weggedaan, ben ik gaan vragen of ik het toch nog mocht ruilen voor normaal en dat mocht gelukkig :). Scheelt toch weer :).
    Nu maar hopen dat ze een beetje fatsoenlijk blijft poepen, maar anders ga ik wel weer met die kindicol druppels aan de pruts. Overigens is de voeding nu weer zo danig dun dat ze met speen 2 kan drinken ipv 3. Fles van vanmiddag met nr 2 in 15 minuten leeg. Best netjes. Er kwam daarna nog wel een mondje terug. Dat had ze met de comfort eigenlijk bijna nooit, dus dat is wel even een rare gewaarwording ;).
    Net voor mezelf de huisarts gebeld, maandag kan ik komen. Ik heb steeds zulke zere voeten en benen. Niet grappig. Dan ben ik naar het KDV gelopen, gewerkt en weer naar huis (dat lopen heen en terug is ongeveer 3 kwartier in totaal) en met werken sta en loop ik ook veel. Maar zoveel last heb ik er nooit van gehad. Misschien maar eens naar de podotherapeut ofzo voor zooltjes. En nog wat zwangerschapskilo's kwijtraken zou denk ik ook wel helpen, dat gaat alleen niet zo hard als je een snoeperd bent... :(

20. Maartje06

Maartje06 Fanatiek lid

5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    @Kiss; wat gaat de tijd toch snel he! Ik weet nog zo goed dat ik de positieve test in mijn handen had! En nu is Fiene alweer ruim vier maanden! Time fly's!

@Diaan; wat fijn dat je een beter gevoel had bij het CB deze keer. Het klinkt ook een stuk aannemelijker allemaal! Ik ga ook zelf koken voor Fiene. Maar voorlopig is het hier nog volledig bv.

@Moon; oh wat irritant zeg! Alsof je je eigen lijf niet kent!

@Nijnie; wat vervelend dat je zo'n last van je voeten en benen hebt zeg! Ik heb wel veel last van mijn onderrug en bekken als ik teveel doe, maar verder gelukkig geen klachten.
    WE hebben hier wel weegspreekuur, maar dat is altijd op maandag en dan werk ik. Ach, ik zal mijn nieuwsgierigheid nog even moeten bedwingen.

Ik baal momenteel echt van mijn lijf. Mijn weerstand is zoooooo laag. Elke keer als ik een paar dagen gewerkt heb, ben ik daarna verkouden, grieperig, enz. Het lijkt wel of het nooit meer normaal wordt. Ik was niet zo vaak ziek voor mijn zwangerschap en nu heb ik sinds de komst van Fiene al voorhoofdsholteontsteking, griep, en buikgriep gehad en ben ik al voor de derde keer strontverkouden. Bah! Ik eet gezond, slik extra vitamientjes slaap zoveel mogelijk en toch helpt het allemaal niks. Iemand tips?

Deel Deze Pagina