@Missym: het is zo januari. @Doris: toch fijn dat je nog wat langer thuis kan blijven. Spannend zo'n logeer partij. @Happyliesje: zo Jelle doet het prima dus. Leuke foto. @Chrisje: toch raar dat elke kraamzorg daar weer anders over denkt. Die van ons zei alleen dat de eerste week er niet meer dan 6 uur tussen mocht zitten. @Maartje: heerlijk dat Fiene je zo veel rust gunt. Veel plezier nog met Piet spelen. @Astrid: wij hebben wat kleine dingen gekocht voor Marijn. Anders staat het zo raar voor de oudste twee. @Diaan: beterschap. @Marieke: is het weer altijd zo goed bij jullie? Hier word op het cb ook het hoofdje gemeten. Succes bij de ka. @Xenas: fijn dat de bakerzak werkt. Je hebt een lekkere drukke dag gehad gisteren. @Kirsten: wat een mooi ventje heb je. @Angeliq: bij een ander zijn kids altijd veel liever. Kan me voorstellen dat je hem snel weer wou ophalen. Hier ook weer een goede nacht gehad. 23.00 uur en 3.45 uur. En geloof het of niet hij slaapt in zijn ledikant! Gisteren weer geprobeerd en hij vond het niks. Vannacht weer gewoon in de wieg en vanochtend in het ledikant. Twee minuten gehuild en nu slaapt hij al weer 2 uur. Ik ga zo de hond naar de opvang brengen en onze spullen pakken. We gaan morgen de hele dag weg en zijn s'avond pas laat weer terug. We gaan een dagje terug naar Alphen en hebben veel visites gepland. Nu hopen dat Marijn het goed volhoud. Ik heb helemaal zin in vanavond, heerlijk uit eten met mijn collega's. Tot later meiden.
Goede morgen allemaal, ik ben weer iets beter dan gisteren, jeetje wat was ik beroerd. Ik ben snipverkouden, had koorts en kon bijna niet ademhalen. Pijn op mijn borst en boven in mijn rug. Als het vanmorgen nog zo erg was zou ik naar de dokter gaan. Heb alleen net een onzettende hoestbui gehad en er kwam toch een lading dikke slijm uit mijn keel met van alles en nog wat erbij wat bij verkoudheid hoort, zal jullie de smerige details besparen . Ik heb ineens weer wat meer lucht, al hoest ik me nu wel suf. Maar goed het gaat weer wat beter. Moet zondag wel beter zijn want Gilian wordt in de kerk opgedragen. Dat is iets anders dan dopen. Bij ons in de kerk mag je je laten dopen als je ongeveer 18 bent. Dan heb jezelf de keuze om je te kunnen laten dopen. Het is wel spannend hoor. Staan we daar met ons gezin op het podium, ongeveer 600 man erbij, wij hebben een grote kerk. Gilian krijgt een mooi donkerblauw ribbroekje aan en een blousje met een truitje zonder mouwen, (hoe noem je zo iets?), zie mijn avatar, dan zie je wat hij aan krijgt. DUs het wordt een chique bink, heeft hij meteen een stoer pak voor de kerst. Zo dat was ff ego . Sorry daarvoor, reageer vanmiddag wel verder op jullie. Kus Diana
Britt staat drie stemmen achter op een andere baby van de maand.....ik heb dus maar even gestemd, wie volgt?
@kirsten.. wat een mooi ventje! Leuk shirtje ook! @doris.. nu al uit logeren? wat stoer zeg van jullie. Gaan jullie wat leusk doen? @angeliq.. ook al uit logeren geweest!... ook wat leuks gedaan? @nynke.. whahoe! lekker slapen in zijn eigen bedje! wat goed zeg van hem! Veel plezier vanavond! @diaan.. fijn dat het toch weer wat beter gaat met je! Veel plezier zondag! Zo'n shirt noem je een spencer! Ik ga straks met Rob lunchen in de stad! Jesse heeft vanacht weer in zijn zak geslapen van 12 tot 6. Daarna tot half 10 en hij ligt nu weer in zijn zakje te slapen! Zal er wel ff een foto van maken!
Allez, allemaal op Britt stemmen en wel NU! Nee hoor, zitten hier in een streek waar het altijd hard waait dus das wel een nadeel, maar dan doe ik de regenkap over de maxi heen...Maar is minder koud dan bij jullie over het algemeen.. Vandaag is een belangrijke dag, IK KAN NAMELIJK WEER IN MIJN EERSTE OUDE BROEK! Yes yes yes yes....
Ik heb al gestemd en dit kan maar een keer helaas. @Marieke: hoera feestje voor jou! @Diaan: fijn dat je weer iets opknapt. Kleren staan onwijs stoer hoor. @Xenas: veel plezier met je lunche. Marijn heeft gewoon 3 uur geslapen in zijn ledikant. Zo nu eerst even een hongerig mannetje eten geven.
Ow ja, staan nieuwe filmpjes op de site van Eline, bij de foto's en meer dan drie weken oud...En wat vinden jullie van deze:
Heb al gestemd natuurlijk! Volgens mij mag het maar 1 keer! Net even babyboom zitten kijken.. op uitzending gemist.. want zometeen kan ik het ook niet zien! Wel weer heftige aflevering hoor!
- xenas - We waren gaan bowlen en steengrillen was nog een kerst kado van vorig jaar was niet meer lang te gebruiken die tegoedbon dus moesten echt gaan maar was ook wel gezellig om te doen. - marieke- Fijn dat je weer in je oude broek past voelt toch wel goed he
heeeee mamski's! mag ik een vraagje in de groep gooien? hoe ziet het dag-ritme van jullie kleine eruit? wanneer eten(hoeveel?),slapen,spelen enz. ? ben momenteel een beetje aan het zoeken, merk ik...
Hoi ann.. Jesse komt meestal zo rond 6 uur.. daarna 10 uur.. 1 uur.. 5 uur.. 8 uur en 12 uur.. Tussen door na de voeding bedoel ik.. gaan we nog even kroelen. En als meneer niet wil slapen dan mag hij even bij papa liggen! Jesse krijgt nu 3x 150 en 3 x 120. Merk wel dat hij na de 120 vaak nog loopt te smakken.. dus ik zit er over te denken om dat te verhogen.. soms geef ik hem nog 30 na! dus dan zit hij ook weer op de 150. moeilijk soms he!
he xenas, en wanneer laat je jesse slapen? al op vaste momenten, of wanneer hij daar zin in heeft? en altijd in de wieg/ledikant, of overal waar hij ligt...
ik ben helemaal happy meiden wij hebben van de woningbouw een huis toe gewezen gekregen per direct yippie a heyyyy maar we gaan natuurlijk eerst kijken met 4 sl.kamers hopelijk is het wat voor ons dan kunnen we al heel snel verhuizen en dan kan dyon ook een eigen kamertje krijgen yessssssssss yessssssssssss sorry meiden voor mijn ego berichtje liefs nica
Hoi mama's, vanmorgen hebben wij een kennismakingsgesprek gehad met een mogelijke gastouder voor Fiene. Het was een leuke jonge vrouw met twee eigen kids. Ik zie het wel zitten allemaal, dus hopelijk is het nu geregeld (zij mag het ook nog afketsen, dus nog even afwachten). De eerste nagym stond in het teken van de bevallingverhalen. WE zijn bijna drie kwartier uitgelopen en het was een heftige avond. Negen mama's; acht ziekenhuisbevallingen; twee kindjes met ernstige startproblemen; een keizersnee; twee inleidingen. BEst een heftige score vind ik zelf. @Diaan; beterschap meid! En natuurlijk veel plezier zondag. Wta een bijzondere dag wordt dat! @Missyess; maf he, want voorheen was het andersom! @Doris; ik vind het echt geen tijd. Normaal ben ik dus pas om 22.00 uur thuis en gisteren zelf pas na 22.30 uur! @Marieke; huh?! Heb ik nu ineens een zoon?! Ooooohh je bedoelt natuurlijk mijn vent! 8) BlonT! Hoe was het bij de KA? @Laura; helaas, Fiene is er ook al uit gegroeid. Het zijn overigens wel fijne luiers, dus dames....! @Xenas; nog gefeliciteerd met je broertje! @Kirstenyana; Wat een schatje zeg! Gaat het verder goed met jullie?! @Doris; Fiene heeft tot nu toe haar badje een keer volgepoept (en jawel heerlijke spuitpoep). Ik wacht nog op de keer dat ze het grote bad volpoept als ik er met haar in zit! @Angeliq; wennen he, om hem uit handen te geven. Ik vind het ook nog heel moeilijk. @Nynke; wat fijn dat Marijn in zij ledikant slaapt! Veel plezier morgen. @Moon; ik heb al gestemd en mag helaas niet nog een keer. Wie heeft er nog niet gestemd?!?! NU STEMMEN! @Marieke; HOERA! GEfeliciteerd met deze mijlpaal van vandaag! Geweldige foto! @Annn; Fiene eet elke vier uur (borstvoeding). Voor het voeden verschoon ik haar. Na het voeden is ze meestal een half uurtje wakker, even kroelen of 'spelen' in de box. Na maximaal een uur (maar meestal korter) gaat ze gapen en vallen de luiken dicht, dus gaat ze naar boven. Meestal is de laatste voeding ergens tussen 22-23 uur en ze slaapt gemiddeld 8 uur door. Als ze in badje gaat (om de dag) is dat een half uur voor een voeding (meestal de laatste voeding). Als ik met haar weg wil leg ik haar meteen in de wagenbak als ze moe wordt (of in de MC als ik met de auto weg wil). Dat is het ongeveer wel. @NiCa; links in het beeld staat in het rijtje bijna onderaan Baby van de maand. Daar staat Britt tussen. ZO, tijd voor koffie!
Gisteren geen tijd gehad om bij te lezen, dus dat ga ik zo maar eens even doen. Mirte heeft al 2 nachten doorgeslapen vanaf ongeveer 21.00u tot 5 uur en vannacht zelfs tot 6 uur . De eerste nacht was ik al rond 3 uur wakker en kon ik niet echt meer slapen, omdat ik verwachtte dat ze zich elk moment kon melden voor de fles. Uiteindelijk maar Harry Potter gaan lezen . Vannochtend werd ik tussen 5 en half 6 wakker. Hihi. Ze is wel wakkerder overdag en wilde vanmorgen na de fles niet meer slapen... Vanmorgen lekker samen op de bank gezeten en dan dommelt ze wel wat. Maar echt slapen doet ze dan niet. Het zal wel even zoeken zijn naar een nieuw ritme. Gisteren had papa voor het eerst een enorme poepluier te verschonen, ze zat helemaal onder *gniffel* en ik was even weg, dus hij moest t wel doen, hahaha. Nu ga ik even bijlezen. @maris, teveel eten? Ik dacht dat ze bv zo ongeveer onbeperkt mochten hebben...? Drinkt Oriande wel aan de borst of helemaal niet? Hopelijk gaat dat toch nog goed komen, scheelt jou ook weer wat tijd met kolven denk ik. Wat heerlijk dat je je broek weer past. Zover ben ik geloof ik nog lang niet... ik heb er gister nog maar een bijgehaald in een maatje groter... @Xenas, lijkt me moeilijk zo'n zieke collega, sterkte! Wat vond Jesse van de bakerzak? Heeft hij goed geslapen? @Marieke, ik kan niet zo goed slapen als ik verwacht dat Mirte zich bijna zal gaan melden voor een voeding... Hier op het CB meten ze ook de hoofdomtrek. @Rastagirl, wat fijn dat je vader Ky-Shana nog heeft kunnen zien! Gecondoleerd met zijn overlijden. @Liesje, gelukkig geen rs virus. Hopelijk knapt Winter gauw weer op! @Irene, ik heb hier ook een slaapzakje voor Mirte, maar ik heb haar er nog niet in laten slapen. Ik vond de opening voor het hoofd zo groot dat ik een beetje bang was dat ze erin zou verdwijnen zeg maar... Sluiting op de rug? Dat kan volgens mij niet eens bij dat slaapzakje wat ik heb, want daar zit aan de voorkant een v-hals en de achterkant is hoger, lijkt me niet lekker zitten. Is dat niet zodat ze de rits niet zelf open kunnen doen (bij grotere kinderen)? Onze kraamhulp vertelde dat als een kindje goed aan de borst drinkt, je ze best een speen kan geven. Anders even overleggen met CB? @Misoh, doe je de "rest" van de slaapzak gewoon los in bed zeg maar of stop je die in aan het voeteneind? Ik had al zitten denken om anders de slaapzak om te slaan (dat wat ze over heeft) en met een speld vast te zetten, maar dan zit t dubbel en dan is het misschien ook wel weer te warm... @Moon, wat irritant dat ze alsmaar roepen dat de sonde eruit mag en dat het dan vervolgens niet mag... @missym, die lui van felicitas bellen op een gegeven moment dat ze de "babykadoos" voor je hebben en die graag willen komen brengen. En dan krijg je dus van allerlei aanbiedingen voor vanalles en nog wat. Ik heb op alles nee gezegd, behalve de korting van centerparcs. Ze hebben vorige week gebeld en ze zouden nog een keer terugbellen, maar volgens mij gaan we het niet doen. @Nynke, lijkt me lastig die overstap naar het ledikant... of valt het wel mee (ik lees dat hij erin geslapen heeft, yessss!)? Wij hebben een vrij lange wieg, dus ze zou er nog wel even in moeten kunnen passen (al kruipt ze helemaal naar boven). Maar ik wil denk ik ook niet heel lang meer wachten voor we haar in het ledikant gaan laten wennen... Ik denk dat ze op het kinderdagverblijf ook in een ledikantje slapen? Veel plezier vanavond en succes morgen! @Doris, ook nog geen zin om te werken... ik ook niet. Haha poepen in bad, dat heb ik nog niet meegemaakt *afklop*. @Chrisje, heb je een vierkante of een rechthoekige box? Die van ons is rechthoekig en de minimonkey past alleen in de kortste richting. Anders kan je 'em misschien schuin in de box hangen? @Maartje, haha wat grappig dat dochtertje van je vriendin die zich door het hoofdgat van de slaapzak weet te wurmen... knap hoor! Veel plezier nog met je ge-piet . @Astrid, geen sintkadootje. Wij vieren geen sinterklaas (ik wil het vanaf volgend jaar toch maar in gaan voeren!), maar we hebben gister een mobiel voor de box gekocht voor Mirte. Ze vind vooral het ophangmechanisme erg interessant... (hihi). @Diaan, beterschap @Laura, past ze nu al niet meer in newborn... wij zijn net het laatste pak aan het opmaken. 's Nachts heeft Mirte een maatje 2 aan, overdag maken we de maat 1 luiers op. @Annn, Mirte krijgt 5 keer per dag een fles van 135 ml. Gisteravond hebben we van de laatste fles 150ml gemaakt, is wel goed bevallen. Overdag om de 4 uur, meestal meldt ze zichzelf wel, anders maak ik haar wakker. Dan doe ik eerst verschonen, dan fles, dan even op schoot, in de box en dan naar bed. En 's avonds geeft ik haar de late fles op haar kamer en gaat ze niet in de box, maar gelijk weer in bed. Vandaag (tijden verschillen vaak nog wat per dag): 6.30, 10.30, 14.30, 18.30 en 22.30 en dan hopelijk morgen pas weer tegen een uur of 6... Als ze het zo doet als de afgelopen 2 nachten lukt dat wel. Mirte slaapt altijd in de wieg en heel soms in de kinderwagenbak. De box is hier echt de speelplek, als ik merk dat ze moe wordt gaat ze naar bed. @Nica, gaaaaaaf! Wanneer gaan jullie kijken?! @Fotootjes, wat heb ik weer mooie lieve kindjes voorbij zien komen!
ik heb net op baby van de maand gestemd en dat was britt natuurlijk ik las waar je het kon vinden dus snel even gedaan groetjes cathy