Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Dit is wat wij meenemen als we weg gaan.

buikdrager kinderstoel
    campingbed, boxkleed
    flessen etc. bordjes
    poedermelk/pap potjes
    lepeltjes handdoeken
    toilettas slaapzak
    slaappopje/muziekdoos speelgoed
    winterpak kleren
    sloffen badcape
    zwembroek/zwemband spuugdoekje/slabben
    kinderwagen luiers/doekjes
    badzitje verzorgingstas
    tuppeware bakjes medicijnen

2. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Met auto en kind op vakantie zie er zo uit:

3. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Marize: zwembroek luiers zijn inderdaad maar voor eenmalig gebruik.
    Wat betreft eten: tja je zou eens moeten uitzoeken of ze in turkije in een supermarkt ook potjes verkopen. En anders peren kopen daar en prakken met een vork of een banaan prakken. Dit soort fruit kun je natuurlijk pakken van die mega ontbijtbuffetten die daar zijn.
    Maar er wonen daar ook babies hoor en die moeten ook eten dus er zal gerust wel iets van fruit of groentepotjes zijn.
    Ik zou wel zelf flesvoeding meenemen.
    Kinderstoel zou ik niet meenemen. is daar heus wel en anders is het een beetje improviseren.

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Lieve meiden,

willen jullie aub duimen voor mijn vriendin? Ze is nu 6,4 weken zwanger en heeft rode/roze afscheiding. Om 14.00 uur heeft ze een echo. Willen jullie aub mee duiemn dat dit goed zit?
    Ik ben zo bang en baal vreslijk dat ik nu zover weg woon. Gewoon k*t dit.

5. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    marize: nog een tip. In dat resort hebben ze natuurlijk wel versgeperste sinasappelsap. als je dat vermengt met een stuk liga heb je ook gezonde fruithap. En liga's nemen makkelijk mee naar het buitenland.

Op internet staat dat je in het buitenland en ook in turkijke babyvoeding van Nestle kunt kopen. Dus tja dat kan je ook nog even uitzoeken.

6. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    oke dit gaat er mee...........

Voor onderweg

--------------------------------------------------------------------------------

⌈ Boek ⌈ Oordopjes ⌈ Kadootjes voor onderweg
    ⌈ Afvalzakje ⌈ Fruit ⌈ Rozijntjes
    ⌈ Sap & limonade ⌈ Verschoontas ⌈ Portable DVD-speler + kinderfilms
    ⌈ Favoriete speelgoedjes ⌈ Flesje en genoeg voedingen ⌈ Extra set schone kleertjes

Geld & Waardepapieren

--------------------------------------------------------------------------------

⌈ Bankpas/ giropas ⌈ Creditcard (Denk aan uw pincode) ⌈ Cash
    ⌈ Calculator om te Internetbankieren ⌈ Medische verzekeringspas

Reisdocumenten

⌈ Paspoort/ identiteitskaart ⌈ (Internationaal) Rijbewijs ⌈ Ticket(s)
    ⌈ Reserveringsbewijzen ⌈ Frequent flyer pas ⌈ Hotelvouchers
    ⌈ Aankomst- en vertrektijden ⌈ Check-in & check-out tijden ⌈ Check-in tijd vlucht
    ⌈ Reisgids

Kleding

⌈ (Bad) Slippers ⌈ Badpak/bikini ⌈ Blouses
    ⌈ Ondergoed ⌈ Broekriem ⌈ Haarband
    ⌈ Hemden/ T-shirts ⌈ Jurk(en) ⌈ Korte broek(en)
    ⌈ Lange broek(en) ⌈ Overhemden ⌈ Panties
    ⌈ Pantykousen ⌈ Pet ⌈ Pyjama
    ⌈ Rok(ken) ⌈ Schoenen ⌈ Shirts (lange mouwen)
    ⌈ Sokken ⌈ Sportkleding ⌈ Sportschoenen
    ⌈ Zwembroek ⌈ BH�s

Persoonlijke spullen

⌈ Bril ⌈ Brillenkoker ⌈ Contactlenzen & vloeistof
    ⌈ Horloge ⌈ Huissleutels ⌈ Portemonnee
    ⌈ Zonnebril

Toiletspullen

⌈ Aftershave/ Parfum ⌈ Aftersun ⌈ Bodylotion
    ⌈ Cremespoeling ⌈ Dag -en Nachtcreme ⌈ Deodorant
    ⌈ Douche gel/ Zeep ⌈ Flosdraad ⌈ Gel/wax/haarlak
    ⌈ Haar elastiekjes & clips ⌈ Kam/ borstel ⌈ Maandverband & tampons
    ⌈ Make-up ⌈ Nagelknipper/vijl ⌈ Oorwatjes
    ⌈ Reinigingsmelk ⌈ Scheerspullen ⌈ Shampoo
    ⌈ Tandenborstel ⌈ Tandenstokers ⌈ Tandpasta
    ⌈ Wattenschijfjes ⌈ Zakdoeken ⌈ Washandje(s)
    ⌈ Kindertandenborstel ⌈ Kindertandenpasta ⌈ Kindernagelschaartje

Gezondheid & Medicijnen

⌈ Anticonceptiepil ⌈ Condooms ⌈ Eigen medicijnen
    ⌈ Insecten afweermiddel ⌈ Koortslipzalf ⌈ Pijnstillers
    ⌈ Thermometer ⌈ Zalf voor insectenbeten ⌈ Zonnebrandmiddel

Diversen

⌈ Reistas ⌈ Strandmatje ⌈ Strandtas
    ⌈ Waterdichte koker/ hoesje ⌈ Woordenboek/Taalgids ⌈ Plakband/ tape
    ⌈ Zakmes ⌈ Pen of potlood ⌈ Schrijfpapier

Kinderen

⌈ Aankleedkussen ⌈ Baby handdoeken ⌈ Billendoekjes (-wipes)
    ⌈ Babyfoon ⌈ Babyvoeding ⌈ Babyzalf/ -olie
    ⌈ Badolie ⌈ Bijtring ⌈ Borstkolf
    ⌈ Buikdrager/draagdoek ⌈ Creme ⌈ Drinkbekertje
    ⌈ Emmer & schepje ⌈ Fleece dekentje ⌈ Lepel voor fruithapje
    ⌈ Kinderpijnstillers (zetpillen) ⌈ Kinderwagen/ buggy ⌈ Knuffel(s)
    ⌈ Luier doeken ⌈ Luiers ⌈ Luierzalf
    ⌈ Melkflesjes & spenen ⌈ Middel tegen darmkrampjes ⌈ Parasolletje (voor kinderwagen)
    ⌈ Rompertje(s) - korte mouwen ⌈ Slabbetjes ⌈ Speelgoed
    ⌈ Thermosfles ⌈ Trappelzak ⌈ Wattenstaafjes
    ⌈ Zoogkompressen ⌈ Melkpoeder & doseerlepeltje ⌈ zwembandjes
    ⌈ Waterschoentjes ⌈ Broeken ⌈ Jurkjes en rokjes
    ⌈ T-shirtjes (korte mouwen) ⌈ Sudo creme ⌈ Tape voor stopcontacten
    ⌈ Sokjes ⌈ Schoentjes ⌈ Zwembroekje
    ⌈ Badpakje ⌈ Pyjama ⌈ Petje
    ⌈ Kinderzonnebril ⌈ Lakentjes ⌈ nachtlampje

Gereedschap & Elektronica

⌈ Mobiele telefoon & acculader ⌈ Telefoonkaart/ beltegoed ⌈ Foto/video camera
    ⌈ Geheugenkaart(en) of rolletjes ⌈ Muziek(CD/MD/ MP3 speler) ⌈ Zaklamp/Knijpkat
    ⌈ Reiswekker

Eten & Drinken

⌈ Drop/snoep ⌈ Kauwgom

Ontspanning

⌈ Badmintonrackets & shuttle ⌈ Bal ⌈ Boeken
    ⌈ (Opblaas) boot ⌈ Muziekinstrument ⌈ Spelletjes
    ⌈ Peddels ⌈ Schepnet ⌈ Schetsblok
    ⌈ Tijdschriften

Adressen

⌈ Alarmnummers ⌈ Telefoonnummer om pas te blokkeren

Voordat je vertrekt....

⌈ Sluit hier online een reisverzekering af. ⌈ Sluit hier online een annuleringsverzekering af. ⌈ +31 voor nummers in GSM
    ⌈ Autom. e-mail beantwoording inschakelen ⌈ Kinderen (in) paspoort ⌈ Geldigheid paspoort controleren
    ⌈ Koelkast & broodla leegmaken ⌈ Oppas voor huisdier regelen ⌈ Parkeervergunning (laten) plaatsen
    ⌈ Post opvang regelen ⌈ Rekeningen betalen ⌈ Verblijfadres voor achterblijvers thuislaten
    ⌈ Verlichting instellen (tijdklok) ⌈ Verwarming laag zetten ⌈ Voicemail GSM aan-/ uitzetten
    ⌈ Vuilnis buiten zetten ⌈ Wekker(s) uitzetten ⌈ Planten water geven
    ⌈ Handbagage: vloeistoffen in verpakkingen van maximaal 100 ml. ⌈ Vloeistoffen in handbagage in een doorzichtige plastic zak. ⌈ Boek een hotel voor de eerste nacht(en).
    Boek hier online voor verstrek.

7. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Hahaha........zijn we nu bij pagina 500............hahha......................ooh ik ga ff naar me uk.............vraagt een beetje aandacht.
    Kom zo weer trug...................

8. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    @Nynke: och wat vervelend en spannend. Hoop dat alles goed is met haar.
    Ik duim mee maar we gaan uit van een positieve echo :thumup:

@Doris: hoe is het met de kinderstoel?

@Marize: ik zal je even helpen met tellen. Je zegt 5 keer spam maar het zijn veel meer. Foei, ik zal je even helpen, 1, 2, 3, 4, 5. Dit is 5, snappie? :) :rolleyes:

Ben net bij het cb geweest. Wat is mijn zoon toch een bikkel. Krijgt zijn eerste prik en dat gaat hij lachen en bij zijn tweede prik kwam er een pruillipje en 1 snik. Kijk dat is nou een echte vent. :) :)
    Daarna lag hij uitgeteld in mijn armen en thuis een fles gedaan en nu slaapt hij lekker.
    Hij was 6640 gram, 64,5 cm en hoofdje van 41,5.
    Zit met zijn lengte op de middenlijn maar met zijn gewicht onder het gemiddelde. komt door de gewichtsterugval die hij heeft gehad door het rs virus.
    Ik mag hem zoveel geven als ik wil qua eten.
    De arts die er zat zei dat 900 water of 1000 met voeding achterhaald is.
    Dus tja die richtlijnen veranderen ook om de haverklap.
    Maar goed.......Gilian is zo dol op fruit dat hij een heel potje mag, verdre krijgt hij nu 210/120 met fruit/ 180/180/180. Ik doe het fruit rond de flestijd en dan geef ik een flessie toe.
    Nu moet hij dus 210/180/180/180/180 en tussendoor een potje fruit. Hij moet even aansterken en even inlopen met zijn gewicht. Hij gebruikt zijn voeding en energie nu voor zijn eeuwigdurende verkoudheid.
    Dus weer wijzingen in de voeding. Fruit is dus een echt extra wat ik buiten de flestijden om moet geven.

verder alles prima met hem. Ze vind hem erg sterk en hij draaide bijna op zijn buik bij haar.

Ga nu ff koppie drinken.

Kus Diana

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Zo dat moet voldoende zijn Marize. Vooral de portable dvd speler mag je niet vergeten hoor. :) Ik mis wel de volwassen films in je lijstje.

Het is toch wat eigenlijk wat je mee sleept op vakantie. Ik schrik er elke keer weer van als ik de spullen pak. Wij gaan het weekend weg en de spullen passen niet in de auto, ik moet dus wat thuislaten denk ik zo.

10. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    OOOH Nynke, ik ga zeker voor haar duimen!

Ik weet nog precies dat ik ook regelmatig bloed verlies had en wat voor gevoel daarbij hoort.............zucht..........gelukkig is Jolien toch blijven zitten en nu hopen we dat ook voor jou vriendin.....xxx

11. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    nog ff dit.....

Marize mocht je nou ineens niet naar dat resort willen dan meld ik me nu aan als vervanger. Meid wat ziet dat er heerlijk uit. Geweldig gewoon.
    Lekekr van genieten.
    En kun je ze geen mail sturen in het engels en vragen of ze babyvoeding hebben. De site is ook in het engels dus dat moet toch lukken?

12. @ nynke: ik duim met je mee dat alles goed zit bij je vriendin... [-o<

@ maartje: zolang Fiene alert is en gewoon plast (1 plasje in een luier is ook een plas) is alles ok. Ik moet het mezelf ook steeds blijven zeggen. Ik heb er maar mijn mantra van gemaakt....
    Mijn borsten voelen ook steeds heel zacht aan... toch kolf ik er zo 100 ml uit als ik moet kolven als Wietze er niet is. Dus hij moet er zeker genoeg uitkrijgen. Dat zal bij jou niet anders zijn. Ik kan er ook niet tegen als hier geschreeuwd (huilen kan ik het niet noemen) en gevochten wordt als ik probeer te voeden. Soms geef ik Wietze dan even aan Diederik (als die er is 's avonds), dan gaat die even met hem rondlopen zodat Wietze wat kalmeert en leg ik hem daarna weer aan.

@ marize: jeetje wat een waslijst. Ik ben blij dat wij van de zomer met de auto gaan. Naar Vlieland is te overzien en rond koninginnedag naar Zuid-Frankrijk moet ook goed te doen zijn met de auto. Met het vliegtuig lijkt me weer een hele uitdaging extra...
    Owja, bij sommige vliegtuigmaatschappijen mag je kleintje niet in de maxi-cosi op de stoel maar moet bij je op schoot.

Wietze is nu dol op tepelspelen... in z'n mond... er weer uit.. weer snel erin... etc etc. Na een paar keer pak ik de boel dan weer in. Dan zet hij het meestal op een krijsen. Ik geef 'm dan even een speen of m'n pink. Kan ie even sabbelen. Als ik dan merk dat hij nog honger heeft... dan leg ik hem pas weer aan.

Onze wasmachiene heeft het bijna begeven. Weer hetzelfde euvel als toen ik 'm net had, 7 jaar geleden. Toen was de reparatie gratis... wil niet weten wat het nu kost. We waren gisteravond wel flink aan het balen. We hebben al zoveel geld uitgegeven en nu dit er ook nog bij...
    Heb 'm vandaag weer aan de praat gekregen... hopelijk maken we niet al teveel was (maar even geen katoenen luiers) en kunnen we het uitzingen tot we een nieuwe hebben gekocht... we kunnen pas vrijdag gaan kijken...

Ik moet nu weer naar de kleine man die ligt weer te mopperen in bed. Misschien tot later...

Liefs Silvie

13. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    Jeetje wat een eten mag hij weghappen diaan, daar moet hij wel heel snel van groeien. Raar dat nu die liter weer is verandert.

Die volwassenen films.........................haha....je bedoeld. HP's met SM? Ik ga met mijn man...............laat het het zo zeggen die condooms mogen ook van de lijst, helaas wil mijn man er niet meer.............

14. Marize

Marize Bekend lid

25 okt 2006
    571
    0
    0
    OOOOOOOOhhh ff voor de mensen onder ons die denken dat ik een sex verslaving heb............HP's met SM zijn harde politie met spannende momenten....................zo en nu ga ik me echt ff met mijn gurlie bezighouden

15. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    @ Nynke: ik duim met je mee!

@ Diaan: echt fijn dat Gilian geen kik gaf tijdens zijn prikjes! WAUW!

@ Marize: ik zou ook even checken wat er daar al is. Een beetje resort heeft wel veel kinde4rspul toch? Een aankleedkussen zou ik niet meenemen, een dikke handdoek van het hotel werkt toch ook wel, voor een weekje...
    Zwembroekjes worden volgens mij niet meganat van het zwemwater, dat zou n ogal gek zijn want dan kan er geen plas meer in en dat is toch ook de bedoeling.
    Lekker hoor zo'n vakantie!

ga weer aan het werk
    maris

16. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goedemorgen!
    Jeetje Marize, wauw.... daar wil ik ook wel heen zeg! Zucht, krijg helemaal zin in zo'n vakantie.... Helaas moet ik dit jaar in de bouwvak vakantie opnemen en dan vind ik dit soort landen echt te warm voor Damiën.... Volgend jaar maar lekker buiten het seizoen. Dit jaar gaan we naar Oostduinkerke!

Nynke, bah meis, wat naar voor je vriendin! Ik ga echt megahard duimen dat alles toch goed zit! "Gelukkig" hoor je het wel vaker terwijl er niks aan de hand is... hopen dat dat bij haar ook zo is!

Diaan: Gilian is wel echt een topper hoor! Jeetje! Hoop dat mijn ventje zich ook zo houdt volgende week! Moeg zeggen dat ik het idee heb dat hij dankzij het spek op z'n beentjes toch minder voelt ofzo.... Of kan dat niet?
    Lekker dat hij zoveel mag hebben! Hij gaat vast super groeien zo! Lekker eten voor Gilian :D

Hmm, ga m'n kleine man even verschonen denk ik, want ik ruik een heel bekend geurtje.... :rolleyes:

Tot later!

17. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Nynke ik ga heel hard duimen voor je vriendin!

Marize, gaan jullie met een prive vliegtuig ofzo? ;)

Diaan, wat een stoere vent zeg!

Toch de huisarts even gebeld, konden alleen nog vanmiddag eind van de middag heen...
    Heb dus maar mn werk gebeld dat ik eerder weg moet vanmiddag, jammer voor hen maar mn mannetje gaat natuurlijk voor!
    Vanochtend was hij gelukkig wel vrolijk, nog wel hoesten, maar wel iets minder erg als vannacht. Hij had 38.0 vanmorgen net was het weer gezakt naar 37.5.
    Hopelijk klinkt het allemaal schoon van binnen vanmiddag.

Nu ga ik naar mn werk!

Groetjes Doris

18. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    @Maris: hij gaf een heel klein kikje maar dat was ook alles :)

@Doris: sterkte bij de huisarts vanmiddag.

@Chrisje: het heeft niets te maken met spek begreep ik. Het is de dikte van de vloeistof. De tweede prik die ze krijgen heeft dikkere vloeistof en dat doet meer pijn met inspuiten.
    En klopte het geurtje? :)

@Maris: die zwembroekluiers nemen inderdaad heel goed plasjes op, maar als je ze uitttrekt drogen ze niet meer en kun je ze dus niet hergebruiken.

@Marize: hoezo geen seksverslaving ;) Jou spam heeft ook vaak wel wat met sex te maken, dus je kunt me meer vertellen ;) Ik geloof er niets van......

@Misoh: beterschap voor de wasmachine :)

Nu lekker eten,

19. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Goh Diaan, dat wist ik niet... Toch heb ik het idee dat Damiën van de eerste prikjes meer last heeft gehad dan van de tweede.... Nou ja, hopen dat ze ze allemaal goed doorstaan...
    Het geurtje klopte inderdaad ;)

Doris, ben benieuwd wat de ha vanmiddag zegt! Beterschap met je mannetje!

Meneertje ligt boven te jammeren.... Hij hing half te slapen op m'n arm, dus hupakee, naar bed... Alleen schijnt hij het daar toch niet helemaal mee eens te zijn :rolleyes: Oei, wordt nu echt huilen... Even kijken hoor...

Deel Deze Pagina