Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @misoh.. goed dat je er op tijd bij was meid! Tis ook wat he zo'n kindje..
    de eerste 2 weken had ik ook zo'n gevoel..
    belde ook steeds huilend mijn ouders op.. dat ze hem echt moesten vasthouden op de dagen dat ik alleen was...

super leuke filmpjes!

2. Hoop het ook niet voor je! Had ik vanmiddag.. mijn vriendin zei dat ze wou proberen om voeding voor spugen te halen.. dus ik zeg.. heb er ook eens naar gekeken.. maar Jesse spuugt niet zo vaak..
    Nou bij de voeding van daarna dus.. spuugt hij gewoon 2 keer..zo zijn shirt in!
    hmmm...

3. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hé meiden, goedenavond!
    Alles goed met iedereen? Ben gisteren niet geweest en ook vandaag weer een drukke dag gehad!
    Jeetje, bijna al onze kindjes zijn erg wakker de laatste tijd dus! Ben toch blij dat wij hier niet de enige zijn zeg... Zal er allemaal wel bijhoren dan... ben soms alleen wat bang dat hij te weinig slaap krijgt, want daar groeit hij toch ook van?

Misoh, goed van je dat je er op tijd bij bent! Hoop dat het allemaal beter wordt meid! Moet heel eerlijk bekennen dat ik het een tijdje ook niet zag zitten... Als Damiën huilde, wilde ik 'm het liefst zo snel mogelijk bij een ander in de armen drukken... Gek werd ik er van... Zat al bij de ha, toen m'n buikklachten ook naar voren kwamen en gelukkig zijn mijn psychische problemen een tijdje na het aanpakken van mijn lichamelijk problemen ook over... Hele dikke knuf voor jou meid, zet 'm op!

Wat een verschil in advies over de voeding van onze kleintjes zeg :confused: Vind ik echt raar... Damiën is 4100 gram krijgt 135cc per voeding en dat 6x (tenzij hij 's nachts 6 uur doorslaapt, dan krijgt hij die keer 2 uur later zijn voeding... Verder om de 4 uur... die regelmaat houden we er overdag echt in, ookal komt 'ie eerder... Ben vandaag wel een stapje verder gegaan met de voeding voor hongerige baby's. Damiën kreeg 2 schepjes standaard en 2 schepjes forte en nu is het 1 om 3... Ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Joepie, zometeen Idols kijken! Hoop dat Damiën vannacht lekker slaapt, want hij heeft vandaag aardig goed getukt! Inmiddels ook een "zwaardere" speen op de fles en hij drinkt nu een half uur! Goed he! Arme schaapje valt alleen aan het einde van de fles echt als een blok in slaap... is 'ie helemaal van de wereld. Alleen op 't moment dat z'n hoofdje (bij wijze van spreken) het kussen raakt, begint 'ie weer te pruttelen! Nog meer baby's die trouwens zo kreunen en steunen (zowel wakker in bed als in slaap)?

Nou, allemaal een hele fijne avond en tot gauw!

Liefs Chris

PS iemand Kiss nog gezien de laatste dagen? Ik niet namelijk... maak me een beetje zorgen :rolleyes:

4. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Allemaal babytjes van de maand, haha. Ik heb gestemd op een van de oktoberbeebjes ;).

Dafje, vandaag heeft Mirte eigenlijk best wel weer aardig wat geslapen. We zijn de stad in geweest en ze heeft lekker liggen slapen in de kinderwagen. Vanmorgen in bed was het na 2 uurtjes toch echt weer wakker worden en niet meer willen slapen. Het zal wel een beetje bij de leeftijd horen als ik het ook zo lees van de andere mama's.

Misoh, ik heb gistermiddag geprobeerd met de slaapzak. Ik denk inderdaad ook niet dat ik bang hoef te zijn dat ze erin komt, want ook Mirte kruipt omhoog, alleen lukt dat dus niet zo goed met dat ding aan. En daardoor had ik het idee dat het misschien toch te warm was in bed... Dus ik heb 'em weer uit gedaan... Wat heeft Wietze aan in de slaapzak? Ik heb zo'n gewatteerd winterding.
    Vandaag nog discussie gehad met lief over gisteravond. En wat dat betreft zijn we dan lekker koppig allebei, we geven allebei geen duimbreed toe. En ik heb aardig lopen mopperen en ook al gezegd dat als het zo blijft ik nog wel heel hard ga bedenken of ik wel wil blijven werken (ik heb het nog niet eens geprobeerd, maar goed... ;)). Ik word altijd een beetje rebels met dat soort dingen, dan wil ik het liefst overal tegenaan schoppen bij wijze van spreken... hihi.
    Wat naar dat je een PND hebt, maar goed dat je zo snel actie onderneemt! Heel fijn dat Diederik je zo steunt en je helpt! Pas goed op jezelf en ik hoop dat je je gauw weer beter gaat voelen!
    Die Wietze is zeker sterk zeg :) en dan die geluidjes erbij *smelt*.

Doris, ik heb vanmiddag nog tegen lief geroepen dat we Mirte voorlopig maar niet uit logeren doen, ik moet er nog helemaal niet aan denken... Maar fijn om te weten dat Sven zo goed heeft geslapen! Lijkt me als mama ook ineens wel raar hoor, ik geloof dat ik ook steeds wakker zou zijn.

Evaatje, zo'n overgang naar andere voeding is wennen. Ik weet niet hoe lang dat kan duren... Maar ik denk wel een paar weken... Als het niet beter wordt zou je ook nog kunnen overwegen om (evt na overleg met cb) voeding voor kindjes met krampjes te geven (van Friso is dat de comfort). Je zou ook die informatielijn van Friso kunnen bellen, kan ook in het weekend. Om te vragen hoe lang dat kan duren.

Anne, dus Yessie had een grote verrassing voor je in haar luier vandaag... ;).

Chrisje, Mirte maakt ook wel veel geluidjes zuchtjes, piepjes, kreuntjes.
    Ze krijgt hier haast niet de tijd om in slaap te vallen, want de fles is vaak in 10 tot 15 minuten leeg... en een speen kleiner wil ze niet, gaat te langzaam, dan geeft ze het na 20 tot 25 minuten gewoon op. Vaak gaat ze na de fles nog wel op haar vingers sabbelen of op de speen, wellicht nog niet voldoende de zuigbehoefte bevredigd na de fles...
    Kiss niet gezien...

5. Chrisje, Het pruttelt hier inderdaad ook in bed in slaap of niet in slaap :) Klinkt zo leuk :)

Misoh, wat herkenbaar. Ik bel nog regelmatig mijn moeder op om te vragen wat ik u weer moet. Fenna is zo aan het rommelen de laatste tijd namelijk. Maar in het begin had ik helemaal zoiets van: wat moet ik met haar? Waar ben ik aan begonnen? en 'oh nee, ze moet alweer eten!' Dat is nu wel aan het wennen en ik was ook zoooo bang dat ik niet verliefd kon worden op ons meisje.. Dat heeft zeker 5 weken geduurd voordat ik echt kon zeggen dat ze mijn lieve mooie meisje is en het ook echt menen. Ben wel vanaf het begin trots op haar geweest, dat wel.. :) Maar ik voelde me zo'n slechte moeder met al die gedachten.. Goed dat je aan de bel hebt getrokken bij de ha en nu hulp krijgt!

Wij hebben vandaag ook heel wat tijd met Fenna rondgereden in de kinderwagen en die tijd is ze dan ook helemaal stil en in slaap.

Net bij de laatste voeding hebben we ook meer voeding gegeven.. was voor het eerst. Maar ze bleef ook maar huilen en boos haar speen eruit gooien. Dus nu heeft ze in plaats van 120cc water met 4 schepjes 180cc water met 6 schepjes gehad. :confused: Was echt verbaasd dat dat er allemaal inging!

6. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Misoh: Dikke ((knuf)) voor jou! Hoop dat je snel lekker kunt genieten van je kindje.

@ Moon: Gefeliciteerd! Met zo'n mooie meid als baby van de maand. Duim echt voor je dat ze nu snel met je mee mag.

@ Xenas: Ik vind de Hemasite ook erg handig!

Merla is als sinds gisternacht niet zo lekker. Ze heeft geen koorts. Maar ze spuugt veel, soms spuit het er echt uit. Ook poept ze veel meer en ook veel groen. En ze heeft heel veel kramp, dusdanig dat ze het echt uitkrijst en vuurrood wordt en dat dan minuten lang volhoudt. Gebeurd ook vaak terwijl ze net lekker ligt te slapen. Zo sneu! Nu ligt ze eindelijk even lekker rustig bij me te slapen.

Ik ga weer ff idols kijken.

7. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    Jullie kletsen wat af zeg!

8. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ chrisje

Britt maakt ook heel veel geluidjes.. echt zo schattig!

@ laura

Wat vervelend dat ze zich niet zo lekker voelt.

Heb op Britt haar beebiesite filmpje van haar staan dat ze wakker is... komt nl niet zo super vaak voor hihi

9. ha meiden.. eeuh.. kletstantes ook wel!

Jesse maakt ook altijd kreuntjes en steuntjes!
    shit idols gemist vanavond..

komt omdat we beetje rare avond hebben gehad..
    Eerst staat schoonzus voor de deur..
    die zit natuurlijk nog steeds in scheiding (na 10 weken getrouwd te zijn) en had vandaag een butdag!
    Maar goed.. ik vroeg dus aan haar of ze even wou bellen voortaan voordat ze langskomt..
    Ze mag altijd langskomen.. maar net zoals nu waren we aan het eten, en even in een goed gesprek..

Uiteindelijk zij helemaal in tranen.. niet dat ik er wat aan kon doen, maar dat was de druppel zeg maar...
    Dus rob heeft met haar een half uur in de gang gestaan...
    huilend..

daarna kwamen mijn schoonouders..
    krijgt rob met zijn moeder wat ruzie aan het eind net..
    dus gingen ook zo raar weg..

nou ja.. zal wel weer goed komen!

10. bolletje

bolletje Actief lid

31 jan 2007
    223
    0
    0
    Hee dames!

Nog even gauw voor het slapen gaan!
    Ik heb het zoooo druk met 2 kindjes en de feestdagen in aantocht!
    Ben echt nog een ritme aan het zoeken en dat wordt er nu niet makkelijker op!
    Ik heb nog niks bijgelezen ,maar heb zo op 1 de c al een goed voornemen en probeer dat zo snel mogelijk te doen!
    Hier gaat verder alles goed alleen kraamvisit wil nog steeds niet komen!
    We hebben heel veel kaarten gehad ,maar het bezoek blijft weg!
    Ik hoop niet dat ze allemaal wachten tot na de feestdagen!
    We zullen wel zien.
    Ik ga voeden en dan proberen om een paar uur te slapen (wat meestal tot een uur of 5/6 wel lukt)
    Tot gauw!

11. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ wen

Dat is dan ook lekker balen.
    Maar zo als je zegt komt vast wel weer goed.

@ all

Haar sonde is er uit.
    Marco had net gebeld en ze hadden hem er uit gehaald.
    Gaan er zo heen... met het fototoestel hahaha ;) 8)

12. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Moon wat goed dat de sonde eruit is! Enne, die foto's willen we wel snel zien he ;)

Groetjes Doris

13. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Moon: Wat een super goed nieuws zeg! Nu op naar huis!

@ Wendy: Balen als zo'n avondje zo moet gaan. Maar het zal inderdaad vast allemaal wel weer goed komen.

@ bolletje: Ik heb het hier al superdruk met de feestdagen en 1 kindje, dus ik kan je helemaal begrijpen.

De kraamvisite wil hier ook nog niet echt komen. We hebben meestal 1 of 2 keer per week visite, maar meer belt er ook niet. Nu heeft Jeroen bezoek dat in de kraamweek belde gevraagd later te bellen voor een afspraak omdat ik toen ziek was. Dus misschien dat het ook wel daar aan ligt.

Merla lijkt langzaam aan een beetje op te knappen. Ze heeft gisteravond en vannacht echt veel tijd tussen de voedingen gelaten. Gewoon omdat ze volgens mij zo moe was van al het huilen. Nu vanmorgen ligt ze voor het eerst weer even echt wakker te kijken, terwijl ze op haar fopje zuigt en blij kreuntjes en geluidjes maakt. Hoop dat het zo blijft vandaag.

14. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Dafje, die Fenna had zeker trek dat ze het allemaal opdronk.

Laura, hoe is het inmiddels met Merla?

Xenas, raar avondje...

Moon, de sonde eruit, yessss weer een stapje dichter bij huis!

Volgens mij was Mirte vannacht even vergeten hoe je ook alweer 8 uur slaapt... ze was even na 4 uur wakker... Speen geprobeerd, in de hoop dat ze weer in slaap zou vallen, maar dat lukte niet. Dus ik ben toch de fles maar gaan maken om half 5.
    Daarna om half 9 weer, kan bijna de klok erop gelijk zetten.
    En net lag ze ook te huilen, ik vond dat lief eens even aan de beurt was om te zorgen, dus die heeft nu even zn handen vol en ik heb ze lekker vrij om even wat dingetjes te doen.

15. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Als ze zo door gaat mag ze dinsdag naar huis :)

16. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0

17. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Moon, hoop dat ze dinsdag dan echt naar huis mag! Wat ziet ze er goed uit zeg! Mooi meisje! En wat zal het heerlijk voor jullie zijn om haar eindelijk zonder slangetjes te zien.

Ga voor jullie duimen.

Groetjes Doris

18. mooi meisje zeg! had stiekum de foto's op je site al gezien!
    krijg altijd zo'n melding haha!

19. Anne36

Anne36 Bekend lid

9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Moon - wat een prachtig kindje heb je toch. Fijn hoor geen slangentjes meer op naar de volgende stap NAAR HUIS.

Hier begint het ritme aardig te komen de nachten gaan goed, al komt ze dan om de 3 uur ze slaapt wel gelijk. In de ochtend is het altijd even spelen met mamma op bed. Dan leg ik het kleed uit de luiertas op bed en mag ze zonder luier lekker spartelen. Vind ze echt geweldig. Daarna nog wat eten en even spelen in de box of de wipstoel. De ene dag doen we het badje dan erna de andere dag gewoon even lekker kroelen. En dan volgende voeding en lekker slapen. Dan slaapt ze weer tot eind van de middag en dan is het weer even speel en kroeltijd tot uurtje of 8 en dan gaan we weer netjes slapen na elke voeding.

Moest net even lachen een vriendin had Yessie in bad gedaan en ging naar huis, normaal staan dan de honden op de bank te kijken als er iemand weggaat, deze keer verliep het iets anders.......

20. @ nijnie: Wietze heeft een pyama aan of niet gewatteerde kleertjes. Dus gewoon een normaal zacht broekje en shirtje. Overdag leg ik 'm ook gewoon in de slaapzak met gewone kleertjes hoor. Alleen voor de nacht gaat ie soms in pyama als ie dikke kleren aanheeft. Wij hebben ook een gewatteerd slaapzakje. Ik voel gewoon in z'n nekje. (z'n handen, neus en wangen zijn vaak superkoud... behalve als hij heeft liggen gillen op vol vermogen... dan zijn ze wel warm).

Dank jullie allemaal voor de steun. Het lucht al enorm op dat ik nu heb toegeven dat het niet zo lekker gaat. Dat het nu weekend is scheelt ook. Diederik neemt wat meer de zorg van Wietze over (luiertje, boertje, spelen, naar bed) en heb ik het wat rustiger. Gelukkig slaapt Wietze nog steeds lekker lang 's nachts en kom ik in ieder geval goed aan m'n rust toe.

Deel Deze Pagina