Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haaaa Jotim!
    gezellig meid! heb je ook gemist!
    Fijn om te horen dat alles weer beter gaat!

@kiss.. ohh een weekendje weg! haha en wij ons maar zorgen maken hier ! Was het leuk?

@esje.. welkom hier !
    is je bevalling goed gegaan?

@astrid.. goed plan zeg.. steeds wat kleins kopen!

Hoe ga je van 6 voedingen naar 5?

zometeen naar ziekenhuis met Jesse.. Ga erwel van uit dat alles goed is!

2. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

@xenas:
    dat is nu ook een vraag die mij bezig houdt....Hoe ga ji van 6 flessen naar 5?
    Quinten komt vaak rond 05.00 uur "s nachts. En om dan een beetje regelmaat te houden en rekening houdend met de schooltijden van Calvin, voedt ik om 07.30 uur, 10.45 uur, 14.30 uur, 18.30 uur en 23.00 uur. En de zesde fles is dus de nacht fles. Als hij nu na 06.00 gaat komen heb ik 5 flessene en een heel mooi schema. Maar ja, helaas komt hij echt nog niet om zes uur.
    Dus... wie heeft de tip?

3. joey26

joey26 Actief lid

15 feb 2007
    143
    0
    0
    moet nog even van iedereen terug lezen, ben nu alleen even vluchtig gaan lezen.

ik hoog de voeding ook altijd op eigen houtje op en meld dat dan later bij t CB en tot nu toe hebben ze er nooit iets van gezegd en is t goed. als je idd maar niet boven die liter voeding uit komt.

Xenas, zo snel misschien al een tandje, grappig hoor! succes bij t ziekenhuis!
    en volgens mij ga je van 6 naar 5 voedingen als hij de nacht door slaapt en dan heb je overdag elke 4 uur voeding.

Jotim: succes bij de HA, hoop niet dat Decco t RS virus heeft.

@ Nynke: het is goed gegaan met de sonde van jayden, t rare was dat ik in weken niet zo'n makkelijk kind had als die 24 uur.
    vandaag word ik door de kinderarts gebeld voor uitslag en ook voor het HB gehalte van Jayden. hij heeft sinds 2 maanden een ijzerdrankje ivm een te laag HB en even kijken of t al aan t stijgen is.

verder hier een lekker weekend gehad. zaterdagavond voor t eerst wezen stappen en Erik (mijn vriend) is bij Jayden gebleven.
    heb t echt gezellig gehad, maar was gisteren wel kapot.

nou ik ga even gauw wat eten, Jayden zit lekker in zn wippertje te kletsen tegen zichzelf en te lachen. echt heel schattig!

fijne dag allemaal!

4. hmm.. maar hij slaapt al snachts door..
    zijn tijden zijn ongeveer

6 - 10 - half 2 - 5 - 8 - 12

nog een vraag..
    Moet om 10.40 in ziekenhuis zijn
    jesse ligt nog te slapen
    maar hij kwam vanmorgen om 7 uur.. dus zou zijn tijd 11 uur zijn..
    wie heeft de tip?
    Moet rond 10.20 weg!

5. joey26

joey26 Actief lid

15 feb 2007
    143
    0
    0
    kun je m niet in t ziekenhuis eten geven? dikke kans dat je daar moet wachten.

6. esje24

esje24 Actief lid

13 mrt 2007
    146
    0
    0
    Makelaar
    Den Helder
    @murizzz om naar 5 flessen te gaan kan je overdag beginnen met de tijd iets wat te rekken. Zo zorg ik bijvoorbeeld dat ik de laatste voeding tussen 23.30 en 00.00 uur geef. Ook geef ik haar dan wat meer, dan slaapt ze vaak tot 06.00 dan om 09.30, 14.00/15.00, 18.30/19.30, 23.00/00.00

Ook doe ik haar 's avond in bad voor de laatste voeding, hier wordt ze lekker rozig van en slaapt goed door.

succes!

7. NiCa

NiCa Bekend lid

hey meiden dyon heeft nu een beter humeur volgens mij hij ligt nu weer te teuten in zijn box soms wat jengelen maar niet zo als gisteren :D
    vanmiddag gaan we het huissie van binnen bekijken spannend :D hopelijk is het echt wat voor ons ..eindelijk een eengezindswoning en geen bovenwoning meer voor ons joeppppppppppppie

welkom terug jotim heb jou ook gemist meis :)

over de voeding wij hebben ook op eigen houtje de voeding verhoogd dus ook 165 (150cc water en 5schepjes voeding [2 nutrilon standaard en 3 schepjes forte]) en hij drinkt bijna alles op blijft soms wel wat op de bodum achter :)

welkom dafje klets gezellie met ons mee :D

kiss fijn dat je een gezellig weekend met je gezinnetje gehad hebt :)

alle zieken van harte beterschap :)

liefs nica

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Goedemorgen allemaal,

hier alles prima. Marijn heeft weer een prima nacht gemaakt. Nu nog 1,5 uur langer slapen en hij slaapt door s'nachts.

@Laura: fijn dat je Kiss een sms hebt gestuurt. Fijn dat het met Merla wat beter gaat.

@Kiss: gelukkig je was maar een weekend weg. Hebben jullie genoten?

@Xenas: idd voeden in het zh lijkt me het handigste. Succes in het zh e een tandje kan best al.

@Nijnie: veel plezier bij je ouders en succes bij de tandarts.

@Chrisje: ik zou gewoon kijken wat Damien aangeeft. Als hij het met meer voeding goed doet is het toch prima?

@Esje: welkom hier.

@Astrid: ik koop idd ook het hele jaar door al cadeautjes. Het is een dure bezigheid zeker voor drie kids.

@Jotim: joepie je bent er weer! En ja ik heb je idd gemist. ;) Succes bij de ha en ik hoop dat Decco niet het rs-virus heeft. Fijn dat je weer iets bent opgeknapt.

@Murizzz: mss om 5 uur een speentje geven?

Zo ik ben weer bij nu ga ik snel naar de peuterspeelzaal, Sinterklaas komt!

9. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    Esje Welkom!

Jotim welkon back! Fijn dat alles beter gaat met je!

Xenas, bij ons was de zesde fles de nacht, hij ging doorslapen dus viel de zesde vanzelf af. Denk dat hij dat zelf moet aangeven anders gaat het denk ik niet werken. Sven komt heel af en toe nog een keer s nachts, dan krijgt hij als nog die zesde fles maar dan drinkt hij de eerste weer minder.

Wij verhogen de flessen ook op eigen houtje, kijk wel in de folder van het cb hoeveel hij ong. mag hebben per 24 uur. Daar probeer ik me wel aan te houden!

Sven krijgt sinds vrijdag 3 x 150/5 en 2 x 180/6
    Tot nu toe gaat dat erg goed.

Gister sinterklaas gevierd, super verwend allemaal :D
    Sven heeft er bijna de hele middag bij liggen slapen :)
    En vannacht ook nog is geslapen van 23.30 tot 8.30, topprestatie :D

Groetjes Doris

10. ha meiden,

ben weer terug!
    jesse krijgt zo pas eten..
    in het ziekenhuis werd hij pas wakker..
    lag te brabbelen.. en eenmaal in zijn maxi lag hij weer te slapen..
    ga hem zo maar wakker maken..
    nu zit er gewoon 5 uur tussen..
    hmm..

Nou en het is een tandje hoor.. wat aan het doorkomen is!
    hhaha wat ontzettend grappig..
    en dat te bedenken dat toen Jesse 'verwekt' is... toen heeft rob die hele maand kiespijn gehad.. en 4 wortelkanaalbehandelingen gehad..
    grappig..

Trouwens hij weegt nu 5160... afgelopen dinsdag was dat 4960.. in een week tijd..200 gram gegroeid.. en hij was 58 cm!
    zijn hoofdje heeft ze ook gedaan.. maar dat weet ik niet meer haha!

11. Wat betekend die 5 en 6 erachter?

12. joey26

joey26 Actief lid

15 feb 2007
    143
    0
    0
    @Xenas. hahaha echt grappig dat hij al een tandje krijgt. heeft hij verder geen last?
    en mooi dat hij zo goed groeit!

oh en die 5 en 6 zijn denk ik de schepjes voeding

13. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    Xenas dat zijn het aantal schepjes voeding.

14. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    Gatver, had ik net een heel stuk geschreven. heb ik eindelijk tijd voor, heeft de comp weer geen verbinding, Alles weg. GRRRRR.

15. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0

5 en 6 schepjes ;)

16. floortje

floortje Actief lid

12 dec 2006
    222
    0
    0
    administratie
    Drenthe
    Hihi, volgens mij is het nu wel duidelijk voor Xenas.

17. Doris

Doris Fanatiek lid

26 okt 2006
    1.197
    0
    0
    haha, dat denk ik ook wel ;) Had nog niet verder gelezen, maar meteen gequote :)

18. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hahaha, dus toch zijn eerste tandje Xenas! Wat goed! Volgens mij is Jesse de eerste van de oktoberbeebs!

Hier na 01.00 uur vannacht eindelijk rust in de tent... Helaas sliep ik wat minder... Hoorde elk geluidje van onze man en schrok continue wakker en dan dacht ik dat ik 'm tijdens de voeding had laten vallen en hij naast me op de grond lag, of dat Rogier bovenop hem lag... Erg he :oops: De kraamverpleegkundige is geweest en we gaan toch inbakeren... Vind het best wel zielig, maar Damiën is gewoon te onrustig en komt daardoor zelf eigenlijk niet in slaap... Hopen dat het dan beter wordt! O ja, en vanaf z'n slaapje nu, staat hij op zijn eigen kamer... Ze vond het niet goed dat ik zo onrustig ben 's nachts omdat ik "op" hem lig en alles hoor... Dus eens kijken hoe dat gaat... Hij slaapt er nu in ieder geval lekker :D

Liefs Chris

19. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Hallo lieve meiden!

Hier ben ik weer! Was vrij plotseling een weekendje weggegaan met mijn vriend Alex en Xavièr, naar Dronten. We hebben het helemaal super gehad, we hadden het echt ff nodig!

Gisterenavond kreeg ik nog een sms van Laura,misschien hadden jullie van haar al gehoord dat ik weekendje weg was?!

Ik moet zo ontzettend veel bijlezen! Daar ga ik vandaag mee beginnen!

Kusjes!

20. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Astrid: Zo hé, die is inderdaad verwend, lekker toch? ;) Handig idee iedere maand cadeautje kopen (rommelmarkten zijn anders ook érg handig heb ik al gemerkt ;)

Nynke, hier nog niet zoveel gebrabbel, maar komt steeds meer, vooral bij de massage na haar badje 's avonds, dan ligt ze op haar buike en maakt ze hele lieve geluidjes...

Nijnie, komt wel goed denk ik in de auto, we zijn gisteren de hele middag met Eline op stap geweest (ze doet gelukkig altijd een siesta van ong vier uur in de middag) en geen kik! Toch hebben we haal wel drie keer in en uit de auto gehaald, op het kinderwagenonderstel gezet etc. Die lag prins(es)heerlijk te slapen....

Chrisje geen idee voor voeding helaas, lastig hè, als je niet lekker kunt slapen...

Xenas, het kan hoor, er zijn schijnbaar kinderen die met tandjes geboren worden! :confused:Ow, zie nu dat Chrisje dat ook al geschreven had, hihi

Laura: Fijn dat het wat beter gaat met Merla..Bedankt voor het smsje sturen namens ons...

Esje, gefeliciteerd en welkom!

Jotim, wij jou ook, fijn dat je weer terug bent... :D

Joey, gelukkig doet Jayden het goed...

NiCa, spannend spannend!

Gelukkig is alles ok met Kiss

Jeetje wat hebben jullie toch grote baby's! Heb wel nog steeds het idee dat ze de hele week al een groeispurt heeft of zo. Eerst was het haar koppie, van het weekend paste ze ineens niet meer in bepaalde kleertjes en daarnet viel me op dat haar handjes zo groot waren, hihi. Die grafiek gaat volgens mij ineens wat schuiner lopen...

Floortje, fijn hè? :evil:

Chrisje, inbakeren kan wonderen doen...

Hier alles ok, gisteren en vanmorgen even een terugval wat spugen en huilen betreft, maar volgens mij is dat wel weer ok. Ze heeft van 23.30-6.30 geslapen! Heerlijk! Ze slaapt nog steeds iédere nacht door, hoeveel ze ook mag huilen overdags...Toen om 9.30 weer en 11.30 héél korte voeding, ze viel als een blok weer in slaap, ach, komt ze om 13.00 waarschijnlijk weer, maar vind ik niet erg, als ze zich maar lekker voelt en alles een beetje binnen houdt...

Kussiiiies!

O ja, fotootje van mij als babietje...Papa mailde hem net, vind hem zo geinig:

Deel Deze Pagina