5 voedingen, jemig ik ben al blij dat ik nu op 8 voedingen zit. Tja en met BV is het niet even iets meer in de fles doen, ze drinkt gewoon niet meer. Probeer wel de tijd wat meer te rekken tegenwoordig. @Xenas wat grappig dat Jesse al een tandje krijgt, mag je nu wel blij zijn dat je geen bv meer geeft. @chrisje - Ik heb ook aan inbakeren gedacht, en het is echt niet zielig hoor. Ze worden er vaak een stuk rustiger van en slapen dan beter, geeft alleen maar rust voor iedereen in huis. Ik ga als ik weer een beetje redelijk kan lopen, iedere avond met Yessie wandelen rond uurtje of 18.00. Ik loop dan altijd een grote ronden met de honden, met een aantal meiden. Ik wil dit toch wel zolang mogelijk blijven doen, als het echt slecht weer is gaan we niet en als het kouder wordt krijgt ze gewoon een kruikje in de wagen. @ Kiss fijn dat je er lekker even tussenuit bent geweest, had je wel verdiend na die rot week. @ evaatje hier komt ze ook nog iedere 3 uur hoor, komt ook door de BV denk ik. @ Irene Ik kolf zowiezo als Yessie erg weinig drinkt, om mijn (.)(.) leeg te maken, en soms als ik weg moet. Kolf ik vooraf zo dat ik een fles kan meenemen als ze onderweg wakker wordt. Ook kolf ik vaak net voor het slapen, zodat ik haar snachts een fles kan geven, dit drinkt ze wat sneller dan een borst, zo kan ik weer wat vlotter terug mijn bed in. Hier drinkt ze niet echt veel in 1 keer hooguit 70/80 cc heel af en toe drinkt ze ineens 140 weg. Ik was eerst ook antispeen, maar na wat slapeloze nachten heb ik toch een speen geprobeerd, Yessie sliep veel sneller en de nachten werden langer, inmiddels duimt ze en wil ze de speen niet meer hebben. @ Nica Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. @ Moon vandaag de grote dag, geniet er lekker van. @ Happyliesje Als Yessie de hik heeft is dat meestal net na een boertje, ik leg haar dan weer even aan en dan is de hik verdwenen. Eindelijk weer naar buiten, ik kan sinds gister weer kleine stukjes lopen. Stil staan is nog wel een probleem. Ik moest gister naar de gyn voor de nacontrole, gelijk doorgenomen welke anticonseptie ik ga gebruiken, met trombose mag je een hoop weer niet. Ik heb gekozen voor een spiraaltje, maar wacht tot na januari, dan zit het in het verzekeringspakket anders kost hij 130 euro. Ben ook nog even kort de stad in geweest om een kadootje te halen voor een vriendin die al ruim 3 weken mijn honden 2 keer per dag uitlaat en mij savonds nu ook die spuit geeft. Ze wordt in maart oma en heb een oma overlevingspakket gemaakt Hierin allerlei handige babydingen voor als haar kleinkind op visite komt. Vandaag voor het eerst weer met Yessie en de honden wezen wandelen, het was niet ver maar wel heerlijk om weer naar buiten te kunnen na al die weken. Yessie net ook weer zelf in bad kunnen doen, en nu slaapt ze heerlijk, zodat ik in huis nog wat dingen kan doen. Al hoor ik af en toe wel een hoop gesmak uit haar kamertje komen, van een duimend meisje. Wat kleding betreft is het nu echt een zootje, ze heeft nu van truitjes maat 56/62 terwijl ze van broekjes nog steeds maat 50 past.
jeetje wat slapen er toch lekker veel oktoberkindjes door! lekker hoor! Jayden komt standaard nog elke nacht tussen 3.00-4.00. ik hoop toch dat daar binnenkort wel een eind aan komt. @nijnie, ja was echt even lekker om iets voor mezelf te doen, maar toen ik thuis kwam, wel gelijk ff gespiekt bij mn kleine man, want was wel weer blij om thuis te zijn. (is maar goed ook hahahah) nou ik ga even een wasje ophangen en stofzuigen. tot vanmiddag. groetjes
Hai, Nou het is meegevallen hoor met de pijn van het prikje. Ze heeft vannacht goed geslapen en nu merk ik niks aan haar. Het gillen van gisteren zullen ook wel krampen van de fv zijn geweest. Ga vandaag toch maar even een pak comfort halen. Voor de fv mamma's op de verpakking van comfort staat dat je het moet klaarmaken met water wat 75 graden is. Hoe weet je dat? (als je geen termometer hebt..)
Hèhè, mevrouw slaapt geloof ik...Was weer goed mis vanmorgen, ze heeft me weer eens leeggezogen, en niet gespuugd dus die had gewoon berehonger...Ik weet helemaal niet op hoeveel voedingen ik zit, tel ze niet echt of zo. Geloof dat het er een stuk of acht zijn ook...
grrrrr ben net gebeld door de assistent vd kinderarts. zijn ze de uitslag van zn PH metrie kwijt. zit gewoon niet in zn status. echt heel irritant! nu zijn ze dat hele ziekenhuis aan t door spitten, om t te vinden en de verantwoordelijke verpleegkundige is natuurlijk weer niet te pakken te krijgen. ze hoopt dat ze mij vandaag nog kan terug bellen en anders moet ik donderdag zelf bellen. het goede nieuws is wel dat het met Jayden zn HB stukken beter gaat. de laatste keer dat we hadden geprikt was t 5,5 en nu was t 7,4. t gaat dus de goede kant op. we moeten wel voorlopig door blijven gaan met t geven van ijzer. in ieder geval tot de volgende afspraak in Januari. nou dit was t weer. groetjes
Kyra heeft ook baby-acne en de arts bij het CB zei juist dat we er niets op moesten doen, was het alleen met lauw water en het wordt na 2 weken al behoorlijk minder, het droogt nu uit en de korstjes gaan er zo af..
Hihi, ja, dat deed het bij mij ook, totdat er weer een nieuwe golf op kwam zetten. Moest er ook niks op doen hoor, gewoon wassen... Nou het is weer mis hoor, ze heeft de hele dag nog NIET geslapen, pffff
Ik zal zo ook even proberen om een foto erop te zetten... Kan eindelijk hier weer meelezen/schrijven, onze pc is 1,5 stuk geweest. Wat mis je zo'n ding dan! Verveelde me rot, hahhaa! Ik reageer maar niet overal meer op, moest dus 45 blz bijlezen.. Hier gaat alles nog goed, Kyra heeft alleen baby-acne, spruw een navelbreukje en slaapt 's avonds niet... Ze lacht vaak, wordt dan helemaal verliefd, prachtig! Zijn er meer kindjes met een navelbreukje? Wat is dat nu precies, zal zo ook even googlen... @ Doris: Kyra was 27-11: 4500 en 55 cm. @Kissflower: Blij dat het beter gaat, geniet van je kleine kereltje! Niets aantrekken van je schoonzus, laat ze maar lullen!
Hey dame's Wat een geklets weer! Wij zijn vanmiddag even naar het inloopspreekuurtje van het CB geweest. Dit omdat Nathan best wel hongerig is. Is volgens het CB mevrouw geen probleem om hem wat meer te geven want hij groeit niet te hard. Hij weegt nu 4570 gram (hoeveel cm hij is weten we niet, dat meten ze pas over anderhalve week weer) Hij is dus in 2 weken tijd 410 gram gegroeid. Netjes dus! Ook heeft hij een beetje een voorkeurshouding maar dat wisten we al.Zn bedje staat bij het raam en hij draait zijn hoofd elke keer naar het raam (rechts) Dus ik heb hem nu andersom in bed liggen en dat gaat goed,gewoon een beetje afwisselen dus. Oh en ik ben vanochtend naar het ziekenhuis geweest voor een nacontrole bij de gyn. Alles was goed (weer anal en vaginaal verkracht ) en volgende keer (...) mag ik weer gewoon bij de vk bevallen. En ik ben thank god niet zwanger want ik ben vandaag weer ongi geworden, daar was ik zo bang voor. Ik heb er nachtmerries over gehad. Even een vraagje: Nathan is daarnet tijdens de voeding in slaap gevallen ( wel opgedronken) en dan leg ik hem dus in bedje neer. Nu is hij wakker geworden en ligt hij echt in bed te "zeuren" Eruit halen? Of even laten liggen? Ik vind dat wel moeilijk, omdat hij toch inslaap is gevallen tijdens het voeden...
Ik heb de foto maar in mijn album gezet. Het lukt me niet om het dusdanig te verkleinen dat ik het hier kan plaatsen en ook als avatar lukt met niet? Hoe moet dit?
Zo, daar ben ik weer. Ik vergat helemaal te vertellen dat Fiene een granuloom heeft/ had. Dit is een stukje wild vlees in haar naveltje, waardoor het open blijft en er geel vocht uit blijft komen. De wijkverpleegkundige heeft het aangestipt (voelde ze echt niks van) en als het volgende week nog niet beter is moet het nog een keer. @Doris; Bedankt voor het bijwerken van de lijst! @Angeliq; wat een schat! @Nijnie; lekker dat Mirte zo goed geslapen heeft! @Missyess; 80 cc DAn is jouw BV vast heel goed geconcentreerd. Fiene drinkt met gemak 150cc @Xenas; jeetje wat een vreetzakkie zeg! @Anne; wat lekker dat je weer naar buiten kunt! @evaatje; wat fijn dat het is meegevallen. Bij Fiene valt het tot nu toe ook wel mee. Ze is een beetje onrustig, maar verder eigenlijk niet. @Marieke; wat rot dat Eline zo huilerig was! Gasat het inmiddels beter? @Moon en NiCa; gefeliciteerd meiden! @Joey; ohhhh, wat irritant! Laten we hopen dat ze het snel gevonden hebben. @Smeetje; hier ook een navelbreukje. De wijkverpleegkundige van het CB zei dat het helemaal geen kwaad kan en meestal binnen een jaar vanzelf goed komt. Wat een haartjes heeft Kyra zeg! Echt lief! @Astrid; wat fijn dat alles goed met jullie is! Ik zou hem er lekker uithalen! Hier gaat het verder goed. Fiene is een beetje onrustig van de prikken, maar verder heeft ze er weinig van. Ze slaapt al de hele middag en wordt alleen soms met een gilletje wakker waarna ze weer verder slaapt. Mijn broer had deze week ook nog goed nieuws. Ik word volgend jaar weer tante! Hun eerste zoontje is 18 dec een half jaar, dus dat is snel gegaan. Het was wel een bewuste keuze, al hadden ze niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Morgen hebben ze een termijn echo, dus ik ben benieuwd. Een ding weet ik zeker.....ik doe het ze niet na!
Wauw, wat een bos met haar heeft Kyra! Wat voor verkleiningsprogramma gebruik je? Als je in je profiel kijkt, staat er bij avatar hoe groot deze maximaal mag zijn... Als je je foto in je bericht wilt plaatsen moet hij eerst op internet staan. Ik doe dat altijd op www.putfile.com Als je dan je foto's daarop hebt gezet hoef je alleen maar de BB code te kopieren (staat ernaast) en in je bericht te plakken!
Gefeliciteerd maartje! Ja, ik denk ook dat mijn BV goed geconcentreerd is.. want ze groeit er heel goed op!
@Jotim: Decco komt om de 5 uur? Nou, Jelle komt om de 3,5 uur, dus je hebt nog geluk. Ik voel me echt geradbraakt. Dit hou ik niet heel lang vol. Goed dat het puffen helpt en hopelijk voelt Nick zich snel beter! @Esje: hey, leuk dat Kyra zo lang heeft geslapen. Wat is je geheim? @Marieke:Eline heeft ook al zo lang geslapen? WAT DOE IK VERKEERD! 'k Ben echt blij voor je, hoor! @Doris: Sven ook al zo lang geslapen? Leuk voor je! Grapje. Geniet ervan ... @Angeliq: ah, toch gelukt. Mooi ventje! @Xenas:haha, het ijpaleis is ook goed hoor. Het lijkt er wat op, vind ik. En daarbij, er worden meer concerten gegeven dan dat er gesport wordt, dus ... @anne: hey, goed dat je al af en toe eens kunt gaan wandelen. Kan me voorstellen dat het enorm deugd doet. @evaatje: 75 graden? auw @ Astrid: hey, ben vandaag ook bij de gyn geweest op nacontrole. Vaginaal, ja, maar anal dat nog net niet. Die heeft wel lekker mijn borsten bepampeld (kennen jullie dat woord?) Toen ie een inwendige echo deed, keek ik toch ook even mee hoor, om te zien of er geen vruchtzakje was. Ben nl 2 dagen te laat begonnen met m'n pil, maar eraan denken tijdens de sex? Gelukkig niets. 'k Wil wel een 2de , maar zou liever toch nog even wachten ... @Maartje: gefeliciteerd met het opnieuw tante worden. Vandaag dus bij de gyn geweest. Alles was ok. M'n baarmoeder heeft al de oorspronkelijke grootte en de knip is goed aan het genezen. Ja, die was terug opengescheurd, dus is nu nog steeds niet volledig genezen, maar 'k heb er gelukkig niet veel last meer van. Kan trouwens al terug gewoon seksen (wel niet te bruut ) en dat is toch het belangrijkste, hé, oefenen voor een 2de. Jelle ligt lekker te slapen in de armen van de papa, dus ga ik maar even aan het eten beginnen. Groetjes allemaal ...
Hoi, Ze is thuis! Was echt mega zenuwachtig en misselijk maar is allemaal super gegaan. Ze ligt heerlijk te slapen.
@nijnie Dat schema wat jijhebt, wil ik ook. En als Quinten dus wat langer slaapt "s nachts, gaat dat lukken. Bijv. 06.00 uur, 10.15, 14.30, 18.30 en 23.00 uur. De fles die ik geef om 07.30 geef ik omdat hij de fles van de nacht niet helemaal leeg drinkt en het dus niet zou redden tot 10.15 uur. Ga vannacht proberen met de speen wat te rekken na 06.00 uur. Dan zit ik meteen op 5 flessen en heb ik een goed schema. Wil graag rekening houden met schooltijden van Calvin. Er vroeg iemand of onze kindjes ook zo hard kreunen en steunen. Quinten doet dat ook heel erg. WIj noemen dat knorren. Hij doet het vooral na de voedingen. Echt hard. Ik hoor het in mijn eigen slaapkamer. Kon er de eerste weken niet van slapen maar nu weet ik dat het na een half uurtje meestal over is en dus val ik van zelf in slaap.
Nou heb net voor het eerst gekolfd. Heb beide borsten gedaan en kreeg er in totaal 100cc uit. Is dat niet wat weinig? Ik heb haar meteen daarna uit het flesje laten drinken en dat ging prima, maar toen het op was, was ze eigenlijk nog niet klaar met drinken dus vraag me af of het wel genoeg is. Hoeveel moet je ongeveer per x geven als je gekolfde melk uit een flesje geeft? xxx Irene
@ Moon, echt super meid! Kan me echt voorstellen dat je zenuwachtig was! geniet er lekker van he! @ Irene, ik vraag me dus ook altijd af hoeveel gekolfde voeding ik nou moet geven.. Gisteren heb ik 130 cc gekolft voor vandaag, want had een afspraakje dus mijn schoonmoeder moest oppassen. Ik vroeg me dus af of 130 cc wel genoeg was. Hij heeft er 110 cc van gedronken.. Dus blijkbaar was het wel genoeg. Maar je moet dat zelf ff uitproberen denk ik, want elk kindje drinkt verschillend. Verder nix nieuws, wil alleen ff vertellen dat ik stapel verliefd ben op Xavièr!