Oktober 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dafje, 21 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiCa

NiCa Bekend lid

ja dat kan best meis maar maak hem in ieder geval wel wakker :) tempen is nooit verkeerd hoor ik hoop dat alles goed is met hem!

liefs nica

2. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Hoi allemaal,

Welkom bij he tmamaforum.

Ik had me op een eerder pagina al voorgesteld......

@Kiss: eerst even over dat slapen van Xavier, het cb heeft tegen mij gezegd dat je babies overdag niet langer dan vier uur moet laten wachten op de voeding. Als je dat wel doet gaan ze dat 's nachts compenseren en dat wil je natuurlijk niet. Ik maak Gilian wakker als hij langer dan vier uur geen voeding heeft gehad en na zijn laatste avond fles laat ik hem komen wanneer hij wil. Dat is de afgelopen dagen dus iedere keer vanaf 22.30 tot 06.45. Slaapt dus al lekker door.
    Verder wil ik nog tegen je zeggen dat jij je beslissingen neemt en dat als jij weer een goed gevoel hebt om naar huis te gaan je dat ook meot doen. Maar let op dat je niet gevoelig wordt van "dreigementen" van wie dan ook. jij beslist en niet een vriend, vriendin of zus. Jij moet met Alex samenleven, jij moet hem weer leren vertrouwen, jij moet een toekomst met hem opbouwen en niet die vrienden of zussen!
    In ieder geval veel sterkte meid.

3. diaan

diaan Bekend lid

3 apr 2007
    920
    0
    16
    Dat om vier uur overgaan met z'n allen lukt nu dus niet meer denk ik......
    want we zijn hier nu al aan het posten.

ik ben er vanmiddag om vier uur denk ik niet, we gaan even stadten voor 5 dec.

groeten Diana

4. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    foto's van onze kleine meid staan in mijn album!

:D

5. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Ik zie dat wel al over zijn :). Gezellig!

Kissflower (ook nog even reactie op wat je in het bevallingstopic schreef), fijn om te lezen dat het weer wat beter met je gaat en dat jij en Alex weer normaal met elkaar praten. Neem evengoed je tijd om de dingen voor jezelf op een rijtje te zetten, want dat vertrouwen is niet zomaar terug. Verstandig om naar de dokter te bellen/langs te gaan. Sterkte met dit stuk!
    Hihi Xavièr lacht alleen naar mama, dat doet Mirte dus ook ;). Hihihi.
    Als ik Mirte op haar buik leg gaat ze gelijk dat koppie omhoog proberen te doen, als dat niet lukt wordt ze boos, dus ik denk dat buikslapen hier geen succes zal zijn ;).
    Pas goed op jezelf!
    Heb je Xavièr nog wakker gemaakt? Ik dacht dat er overdag niet meer dan 4 uur tussen de voedingen mocht zitten, ongeveer?

Divanaatje, succes met afbouwen van de bv!

Maris, welkom :). Hoe vind Oriande het om thuis te zijn? Mooi meisje is ze :).

Wij krijgen zometeen visite. Mirte ligt in bed, maar laat zich regelmatig even horen. Ze had gisternacht van half 12 tot half 7 geslapen. Maar vannacht was het na de fles van 12 uur, toch "alweer" 5 uur dat ze een fles wilde.
    Maar we hadden haar gisteravond wat langer laten slapen, want ze was eigenlijk om half 11 alweer aan de beurt voor de fles. Ik twijfel dan een beetje of ik haar wakker moet maken of dat ik dat lief later moet laten doen. Maar het lijkt erop dat als we haar dan langer laten liggen, dat ze de nacht korter maakt... Of klinkt dat heel onlogisch?
    Ze meldt zich vandaag overigens steeds weer eerder voor een voeding, misschien moeten we toch meer gaan geven... Als ik uitga van 150ml/kg per 24 uur dan krijgt ze nu al 110 ml meer... En het is dan een richtlijn, maar toch. Ik weet niet hoeveel je daar dan boven kan/mag gaan zitten...?
    En hoe zit het nou met de nachtvoedingen, tellen die nou wel of niet mee?
    Dat vind ik dan toch wel een nadeel van de fles hoor, dat je niet zo onbeperkt kan geven als bij borstvoeding.
    Ik ga het hierbij laten, nog even wat puin ruimen beneden en kijken of mn cakejes al zijn afgekoeld.

Groetjes Nijnie

6. maris

maris Bekend lid

6 mrt 2006
    843
    0
    0
    Hoi hoi,

het bevalt Oriande prima hier! We hadden een boekje meegekregen van het ziekenhuis met allerlei waarschuwingen over onrust nav het naar-huis-gaan, maar daar heeft onze meid geen last van.

Ze heeft vannacht van 1 tot half zes geslapen dus pappa was ook blij (die had zich voorbereid op het ergste, ookal had ik al gezegd dat het best meeviel met de doorwaakte nachten: ik heb drie nachten voorsprong op mijn man mbt met Oriande samen slapen dus al wat "ervaring")

Mbt voeden: mij is ook verteld dat er overdag niet meer dan vier uur tussen de voedingen mag zitten, en dat ze 's avonds zo lang mag slapen als ze wil. Alleen in de eerste week MOETEN baby's ook 's nachts op tijd gevoed worden ivm de glucosespiegel.

Oriande ligt nu lekker te slapen in haar bedje, ik ga zo maar eens even bij haar kijken.

Groetjes
    Maris

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou dan zal ik me ook even voorstellen ;)
    Astrid, Mama van Nathan. Getrouwed met Reinout.
    Nathan is geboren op 19 Oktober 2007 na een zwangerschap van 38w3d. Duurde erg lang, 46 uur weeën gehad.
    Nathan woog 3360 gram en was 51 cm. Vorige week woog hij 4150 gram en was hij 55 cm.

Dames ik moet me even wat van het hart. Rein is verzekerd bij de Menzis, dit laten we elke maand automatisch afschrijven. Zo doe ik dat met alle bedragen. Ik doe alles automatisch en via internetbankieren en krijg geen afschriften. Ik kijk er niet eens naar(heeeel stom achteraf gezien).
    Nu willen wij overstappen naar een andere verzekering, krijgt rein een brief waarin staat dat dit niet mogelijk is ivm betalingsachterstand.
    Ik snap er niets van want alles gaat automatisch en we hebben nog NOOIT een herinnering daarvan gehad of i.d.
    Dus ik Menzis bellen, blijkt dat er al 10 MAANDEN LANG niets is afgeschreven van de Menzis, dus dat er nu een schuld van dik €1000 openstaat :confused:
    Ik heb net op internet gekeken en idd, niets is afgeschreven :cry:
    Ik ben nu echt helemaal in paniek, hoe moeten we dat in vredesnaam betalen? We hebben niet zomaar even €1000 :cry: En waarom hebben we nooit een herinnering gekregen, ik snap er echt niets van. En bij de Menzis konden ze me dit ook niet vertellen. Nu ga ik maandag weer bellen en dan maar kijken of we iets kunnen regelen.
    Oh ik ben helemaal van slag, heel het weekend is ver:c: :cry:
    IK voel me echt dom dat ik het zelf niet in de gaten heb gehouden :(
    En dat we niets van de Menzis hebben gehoord begrijp ik ook niet :(

Sorry voor het ego bericht :(

8. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Astrid, wat slordig ook van Menzis dat ze dan geen berichtje jullie kant op doen om te laten weten dat het niet betaald wordt... Dat zou ik ook verwachten eerlijk gezegd. Hopelijk is er wat te regelen.
    Je kant het allicht proberen, succes!

9. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Ik heb jullie ook hier gevonden, al is het een paar uur vroeger dan gedacht...

Ik zal mij nog even voorstellen voor de nieuwe mama's:
    Ik ben Laura, 22 jaar, getrouwd met Jeroen, 38 jaar en trotse mama van Merla. Zij is geboren op 4 november, na 40 weken en 5 dagen, met een bevalling die 25 uur heeft geduurd en langdurig gebroken vliezen. Ze woog 3510 gram en was 52 cm lang. Woensdag gaan we naar het cb om te kijken hoe ze nu is gegroeid, ze was al wel na 5 dagen weer over haar geboortegewicht.
    Ik geef bv en dit gaat goed, heb alleen nu nog een restje van een AB-kuur, omdat ik een vermoedelijke borstontsteking had, maar de bv, lijdt hier gelukkig niet onder.

Hier gaat alles goed. Ze worden echt snel groot zeg! Ze begint nu al naar haar mobiel in de box te kijken die we vandaag voor het eerst even aan hadden gedaan en ze vindt die muziek ook erg leuk. En ik vind het echt leuk dat ze je nu steeds beter na gaat doen als je je tong uitsteekt, of je mond helemaal open doet.

Maken jullie baby's ook wel eens van die hoge piepgeluidjes? Merla best vaak, klinkt echt heel schattig en we noemen haar dan mevrouw Muis.

Ik maak haar trouwens nooit wakker voor een voeding, soms zit er gewoon meer tijd tussen, en soms is dat overdag, maar meestal 's nachts.

@ Maris: Wat een mooi meisje zeg!

@ Kiss: Fijn dat je in ieder geval weer thuis bent. Goed van je dat je de HA opzoekt en je moet inderdaad gewoon maar zien hoe het loopt en of het weer kan worden zoals het was. Dikke ((knuff)) nog voor jou!

Ik heb trouwens vandaag de combisleeper gekregen, ga straks kijken of ze er al in past, want ze is dus echt kampioen in zichzelf bloot werken 's nachts.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou dat vind ik dus ook echt belachelijk!
    Wij hebben nooit een herinnering of aanmaning of i.d. gezien.
    En dat geeft Menzis zelf ook toe, dat er nooit wat is verzonden :(
    Bah, leuk zo voor de sinterklaas en kerst.
    Ik begrijp ook niet waarom het niet is afgeschreven, alle andere automatische incasso zijn wel afgeschreven :(

11. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Astrid: Balen zeg! Het is een aardig grove fout ook van hun kant, dus ik zou gewoon zorgen dat ze een betalingsregeling met je regelen, zodat je wel gewoon kunt opzeggen. En als de standaard miep aan de telefoon dat niet kan regelen, dan vraag je gewoon naar zijn leidinggevende. Valt vast wel te regelen.

12. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Het is bijna 4 uur maar ik zie dat iedereen al bijna over is dus meld ik me ook maar. Ik heb visite dus kom later weer terug.

Ik hoop dat we hier met zo veel lief en leed kunnen delen als bij het andere topic.

Dikke knuffel voor jullie allemaal.

13. NiCa

NiCa Bekend lid

ja nynke dat hoop ik ook want ik heb daar echt een hele fijne tijd gehad :)

liefs nica

14. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Hey meiden..

Ik heb dus Xavièr wakker gemaakt.. Hij heel uitgebreid zich uit lopen rekken.. Heb hem toen ff laten liggen en heb vast zijn badje gevuld. En normaal vind hij het badje heerlijk, nu dus niet! Hij schreeuwde het uit, zo een honger had hij. Ik heel rustig tegen hem praten: "xavièr, je moet je niet zo aanstellen nu, ik snap best dat je honger hebt.. Maar als ik je niet wakker had gemaakt lag je nu nog te snurken, dus we gaan nu even lekker badderen en daarna mag je lekker aan de borst." Nou, toen gilde hij nog harder, haha.. was wel grappig.. Heb hem toen dus maar uit badje gehaald, snel afgedroogd en aangekleed en hup aan de borst. Hij dronk alsof hij al 4 dagen niets gehad had, hihi..

En nu slaapt hij weer lekker. Dus heb weer ff de kamer schoon zitten maken ook zijn kamertje en zijn kast uitgemest. Zijn alweer veel kleertjes die niet meer passen. Waar bewaren jullie die kleertjes die niet meer passen? Voor een eventueel 2e (of meer) kind?!

Liefs Kiss

oh zie ineens dat het 16:00 uur is.. das toevallig :D

15. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Sorry hoor, kom nog ff showen met mijn meisie...

16. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    maar uhm, ik vind het verdacht rustig nu... d8 dat iedereen wel nu hier zou zijn.. niet dus..

Enne Astrid, lees nu pas dat van Menzis, HEEEEEEEEEEL herkenbaar! Hebben wij dus ook gehad.. iets meer als 700 euro! Slik, maar ja bleek dus ook niet afgeschreven te zijn. Is nu ongeveer half jaartje geleden en we zijn het nog steeds aant afbetalen, we betalen volgens mij 70 euro per maand terug. Je moet inderdaad gewoon bellen en een regeling treffen, als je je aan die regeling houdt is er niets aan de hand. We hebben dus geregeld dat we een maandelijks bedrag betalen wat we kunnen missen.
    Maar wij vonden het echt belachelijk dat we nooit eerder bericht daarvan hadden gehad. Maar ja, je kunt er niets aan doen meid, en die regeling kun je vast wel treffen. Ze kunnen toch niet van je verwachten dat je voor de feestdagen ff 1000 euro gaat ophoesten?! Succes meid!

Liefs Kiss

17. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Aaaaaaaahhh Merla = Lieeeef!

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Kom ik ook weer gezellig hier!
    Reageer niet super veel want zijn nog erg druk met bezoekjes aan het ziekenhuis.
    Zondag word ze gecorriceerd 35 weken hopen stiekem dat ze met 36 weg mag maar gaan er nog niet van uit.

Ben Simone en 22 jaar.... m'n mannetje is 29.
    Zijn getrouwd...
    Dit had ik al is geplaatst dus even gequote ;)

Ze is nu 2340gr en ongeveer 46 cm.
    Doet het super goed.. het enige is nog het goed leren drinken.
    Ze drinkt al wel uit de fles maar nog niet alles.
    Dat is nog het enigste en de 36 weken wat haar daar houdt.
    Geef nog BV maar ben aan het afbouwen dat ze naar huis komt met FV.
    Want zie het niet zitten om fulltime te kolven en haar dan nog is de fles te geven.
    Vond moeilijke keuze maar anders trek ik het zelf niet.

Liefsss

19. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    trouwens wat ik echt super super super grappig vind:

Soms krijst Xavièr zo hard dat hij dus vergeet te ademen, int begin vond ik dat heel eng, nu niet meer. Maar als hij dat doet blaas ik dus in zijn gezicht en dan ineens gaattie stoppen met huilen, heel plotseling en dan gaat ie met zn hoofdje iets naar achteren dan doettie zijn oogjes half dicht en dan tuit ie zijn lippen en dan blaast hij terug.. Heel erg grappig. Willen jullie eens bij jullie beebs dat ook uitproberen? gewoon ff int gezichtje blazen, ben benieuwd of Xavièr de enige is die dat doet..

Liefs Kiss

20. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Hey moon85, leuk dat je hier weer mee gaat kletsen!
    En wat goed zeg dat Britt het zo goed doet! Hopen dat ze snel naar huis mag!

Liefs Kiss

Deel Deze Pagina